Ohřev motoru CRDI 100kw před jízdou
Moderátor: Moderátoři
Ohřev motoru CRDI 100kw před jízdou
Vzhledem , že občas musím jet krátkou trasu cca 7 km a 7 km zpátky a drtí mne studený motor v podstatě až do návratu, tak mne napadla myšlenka instalace nějakého ohřívadla do chladicího okruhu, které bych chvíli před odjezdem zapnul a vzapětí bych odjížděl z teplým motorem, nemyslím tím naftový bufik. Kdysi se montovaly takové vložky s topnou spiralou na 220V do okruhu chlazení, tehdy bylo to jednoduché, nebyl v motoru žáden eletronický hlídač. Dnes to bude asi složitěší.
Nemáte nějaký nápad?
Nemáte nějaký nápad?
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 100kW,4x4, Best of Czech GO, bílá polar
Renault Kadjar 2016 1,2 Tce, barva cosmic blue, Intense,Pack City,Pack Winter - prodán
Renaut Koleos 2009 2.0 DCI 127 kW, Privilegee - prodán
Renault Kadjar 2016 1,2 Tce, barva cosmic blue, Intense,Pack City,Pack Winter - prodán
Renaut Koleos 2009 2.0 DCI 127 kW, Privilegee - prodán
- Reklama
Re: Ohřev motoru CRDI 100kw před jízdou
Něco takového bych taky uvítal!
i30 PDe fastback 1.5 DCT
ELANTRA XD 1.6 2006
dříve:
Tucson TLe 1.6 Crdi 2019
Santa Fe DM 2.2AT 2015
i30CW GDH 2016 1.6 Crdi
i30 FD 2.0i 2011
Accent LC
Felicia 1.3
ELANTRA XD 1.6 2006
dříve:
Tucson TLe 1.6 Crdi 2019
Santa Fe DM 2.2AT 2015
i30CW GDH 2016 1.6 Crdi
i30 FD 2.0i 2011
Accent LC
Felicia 1.3
Re: Ohřev motoru CRDI 100kw před jízdou
čo také to niečo ?na ohrev motora https://www.aliexpress.com/item/ford-tr ... 1a6a172577
Brať to ako námet na vyhľadávanie na nete . Pozor made in China
Brať to ako námet na vyhľadávanie na nete . Pozor made in China
Hyndai IX35 1.7CRDI Style 2011 (full LED)
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Re: Ohřev motoru CRDI 100kw před jízdou
pred casem jsem to taky resil. Zkus mrknout sem https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... +na+kratke
i30 WG 1.6 GDI, New weekend, Cool red, MY 2015
Re: Ohřev motoru CRDI 100kw před jízdou
EFISO :
To je to,co jsem si představoval, další otázkou je vlastní instalace. Dle nákresu to vypadá velmi jednoduše, ale hned mne napadají otázky:
1.schéma chlazení v popisu ohřívače odpovídá skutečnému provedení v moderních autech? Půjde to tak zapojit? Nebude tam nějaký další zádrhel- další termostat,obtok atd?
2. V popisu topidla je uvedeno , že je tam oběhové čerpadlo, jak se bude chovat když nebude v chodu? Nebude brzdit oběh v topném okruhu?
3.Co na to Hyundai záruka? Asi by mohl být problém? Řešit záruku demontáží topidla pokažde před návštěvou servisu by se mi nechtělo.
ulthar:
Dík za přesměrování na podnětnou diskuzi. A jak jsi dopadl Ty, realizoval jsi něco?
Ještě doplňuji proč zvážuji toto řešení. Jsem v důchodu, najezdním ročně cca 15000 km, z toho kratké trasy max. 1000- 1500 Km a držet proto druhé auto mi připadá za 1.naprosto ekonomický nesmyslné, za 2. další auto mi podstatně ubere místo na dvorku.
Pro diesel v Tucsonu jsem se rozhodl po negativních zkušenostech s maloobjemovým turbomotorem 1.2 TCI v Renaultu Kadjar, který mél být řešením. Byl živý, spotřeba do 8 litrů,rychle se ohřal,ale bohužel po 27000 Km začal cukat, přehrání software nepomahalo, tak šel pryč. Tak jsem vzpomněl na předcházejícího Koleose s motorem 2.0 CRI a DPF, generačně stejně starým jako dvoulitr v Tucsonu, se kterým nebyly v podstatě žádně problémy až na zrezivělý spodek a koupil jsem Tucsona.
A toho mi je teď líto.
To je to,co jsem si představoval, další otázkou je vlastní instalace. Dle nákresu to vypadá velmi jednoduše, ale hned mne napadají otázky:
1.schéma chlazení v popisu ohřívače odpovídá skutečnému provedení v moderních autech? Půjde to tak zapojit? Nebude tam nějaký další zádrhel- další termostat,obtok atd?
2. V popisu topidla je uvedeno , že je tam oběhové čerpadlo, jak se bude chovat když nebude v chodu? Nebude brzdit oběh v topném okruhu?
3.Co na to Hyundai záruka? Asi by mohl být problém? Řešit záruku demontáží topidla pokažde před návštěvou servisu by se mi nechtělo.
ulthar:
Dík za přesměrování na podnětnou diskuzi. A jak jsi dopadl Ty, realizoval jsi něco?
Ještě doplňuji proč zvážuji toto řešení. Jsem v důchodu, najezdním ročně cca 15000 km, z toho kratké trasy max. 1000- 1500 Km a držet proto druhé auto mi připadá za 1.naprosto ekonomický nesmyslné, za 2. další auto mi podstatně ubere místo na dvorku.
Pro diesel v Tucsonu jsem se rozhodl po negativních zkušenostech s maloobjemovým turbomotorem 1.2 TCI v Renaultu Kadjar, který mél být řešením. Byl živý, spotřeba do 8 litrů,rychle se ohřal,ale bohužel po 27000 Km začal cukat, přehrání software nepomahalo, tak šel pryč. Tak jsem vzpomněl na předcházejícího Koleose s motorem 2.0 CRI a DPF, generačně stejně starým jako dvoulitr v Tucsonu, se kterým nebyly v podstatě žádně problémy až na zrezivělý spodek a koupil jsem Tucsona.
A toho mi je teď líto.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 100kW,4x4, Best of Czech GO, bílá polar
Renault Kadjar 2016 1,2 Tce, barva cosmic blue, Intense,Pack City,Pack Winter - prodán
Renaut Koleos 2009 2.0 DCI 127 kW, Privilegee - prodán
Renault Kadjar 2016 1,2 Tce, barva cosmic blue, Intense,Pack City,Pack Winter - prodán
Renaut Koleos 2009 2.0 DCI 127 kW, Privilegee - prodán
Re: Ohřev motoru CRDI 100kw před jízdou
Ak je auto ešte v záruke tak odporúčam nešahat do toho lebo by bolo potrebné niektoré hadice predeliť a to už do pôvodného stavu bez výmeny celej hadice neide .Napája sa to na malý okruh (topenie a motor pred termostat ) ja som mal amatérsky na Favo... niečo podobne špirála 2200 W a vodu na 40C ohrialo za 15 minut ale iba 1.3 obsah pri vonkajšej teplote -7 .Tých 1500w je malo na CRDI . Odporúčam radšej clonu pred chladič dosť to pomôže no na 7km žiadna výhra . Po záruke možno,ale aj bez pred ohrevu CRDI vydrží státisíce Km .09freds píše:EFISO :
To je to,co jsem si představoval, další otázkou je vlastní instalace. Dle nákresu to vypadá velmi jednoduše, ale hned mne napadají otázky:
1.schéma chlazení v popisu ohřívače odpovídá skutečnému provedení v moderních autech? Půjde to tak zapojit? Nebude tam nějaký další zádrhel- další termostat,obtok atd?
2. V popisu topidla je uvedeno , že je tam oběhové čerpadlo, jak se bude chovat když nebude v chodu? Nebude brzdit oběh v topném okruhu?
3.Co na to Hyundai záruka? Asi by mohl být problém? Řešit záruku demontáží topidla pokažde před návštěvou servisu by se mi nechtělo.
ulthar:
Dík za přesměrování na podnětnou diskuzi. A jak jsi dopadl Ty, realizoval jsi něco?
Ještě doplňuji proč zvážuji toto řešení. Jsem v důchodu, najezdním ročně cca 15000 km, z toho kratké trasy max. 1000- 1500 Km a držet proto druhé auto mi připadá za 1.naprosto ekonomický nesmyslné, za 2. další auto mi podstatně ubere místo na dvorku.
Pro diesel v Tucsonu jsem se rozhodl po negativních zkušenostech s maloobjemovým turbomotorem 1.2 TCI v Renaultu Kadjar, který mél být řešením. Byl živý, spotřeba do 8 litrů,rychle se ohřal,ale bohužel po 27000 Km začal cukat, přehrání software nepomahalo, tak šel pryč. Tak jsem vzpomněl na předcházejícího Koleose s motorem 2.0 CRI a DPF, generačně stejně starým jako dvoulitr v Tucsonu, se kterým nebyly v podstatě žádně problémy až na zrezivělý spodek a koupil jsem Tucsona.
A toho mi je teď líto.
Hyndai IX35 1.7CRDI Style 2011 (full LED)
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Re: Ohřev motoru CRDI 100kw před jízdou
Chcel by som len pre upokojenie napísat, keď píšeš: "občas krátke trasy" ... Tak motoru to určite nijak neublíži a môžeš spokojne spávať..
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Re: Ohřev motoru CRDI 100kw před jízdou
Též doufám,ale mám takový divný pocit když se studeným motorem vyjedu a se studeným se vracím
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 100kW,4x4, Best of Czech GO, bílá polar
Renault Kadjar 2016 1,2 Tce, barva cosmic blue, Intense,Pack City,Pack Winter - prodán
Renaut Koleos 2009 2.0 DCI 127 kW, Privilegee - prodán
Renault Kadjar 2016 1,2 Tce, barva cosmic blue, Intense,Pack City,Pack Winter - prodán
Renaut Koleos 2009 2.0 DCI 127 kW, Privilegee - prodán
Re: Ohřev motoru CRDI 100kw před jízdou
Nakonec ne, protoze jsem nechtel riskovat ztratu zaruky a zaruku na motor/chlazeni nikdo z vyrobcu neprebere.09freds píše: ulthar:
Dík za přesměrování na podnětnou diskuzi. A jak jsi dopadl Ty, realizoval jsi něco?
i30 WG 1.6 GDI, New weekend, Cool red, MY 2015
Re: Ohřev motoru CRDI 100kw před jízdou
Loni jsem to taky řešil, někde jsem viděl kontaktní topná tělíska, která se lepila na spodek olejové vany, prohřívala tedy celý blok, nikoli pouze chladicí kapalinu.
Jinak na prohřívání kapaliny jsem také našel jenom bazmek, který se instaluje na potrubí, které se musí přeřezávat, a to se mi nelíbilo.
Také jsem si pohrával s myšlenkou, omotat odporovým kabelem buď olejovou vanu nebo část trubek vodního okruhu, ale pak jsem to uložil k ledu, řešil jsem nějaké pracovní záležitosti a s příchodem jara to přestalo být aktuální. Navíc, teplo pod kapotou láká kuny, takže to je pak blbá volba - buď studený motor, nebo vyžraný od kuny...
Jinak na prohřívání kapaliny jsem také našel jenom bazmek, který se instaluje na potrubí, které se musí přeřezávat, a to se mi nelíbilo.
Také jsem si pohrával s myšlenkou, omotat odporovým kabelem buď olejovou vanu nebo část trubek vodního okruhu, ale pak jsem to uložil k ledu, řešil jsem nějaké pracovní záležitosti a s příchodem jara to přestalo být aktuální. Navíc, teplo pod kapotou láká kuny, takže to je pak blbá volba - buď studený motor, nebo vyžraný od kuny...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Ohřev motoru CRDI 100kw před jízdou
Minulou zimu jsem měl tendenci instalovat nezávislé topení. Předložená cenová nabídka mně spolehlivě odradila.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Ohřev motoru CRDI 100kw před jízdou
Jsem na tom podobně jak sednu zapínám topení na zadek - a dá se to přežít. Jo nezávislé topení by bylo jiný kafe, ale těch 50000,- využiju líp.
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Ohřev motoru CRDI 100kw před jízdou
Jj, vyhodnotil jsem to stejně.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek