Blikající kontrolka motoru, ztráta výkonu, vibrování
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
Blikající kontrolka motoru, ztráta výkonu, vibrování
Zdravím Vás ,
hledal jsem na foru problém který mam ale nenašel jsem konkretně můj.
Hyundai i30 1.4 80kw , 148000km
Dnes jsem se vracel z Hradce, cca po 15km se rozblikala kontrolka motoru, zastavil jsem na prvním parkovisti. zhasnul motor, koukam do motoroveho porstotu jestli nějaké čidlo není rozpojené atd. a nic jsem nenašel.
Nechal jsem to cca asi 30min vychladnout. Nastartuji to ( chytlo to tak na podruhé) na volnoběh motor zní jinak a má méně otáček jak míval normalně "pocitově" . Pi sešlapnutí plynu je slyšet jak kdyby motor do 2000ot běžel na tři válce ač je to asi blbost ale nad 2000ot zní už tak nějak normálně. Když jsem se rozjel že dojedu alespoň domu, tak výkon žádny, auto netáhna, nic. Dojel sem domu a jsem v koncích protože vůbec netuším na co se mám v servise připravit. Díky za každou radu.
PS. cca před 100km, jsem místo standartně tankované N95, jsem natankoval plnou Shell V-Power Racing 100, auto do té doby bylo naprosto bez problému. ... Jinak mě vůbec nic nenapadá a děkuji za každou radu.
hledal jsem na foru problém který mam ale nenašel jsem konkretně můj.
Hyundai i30 1.4 80kw , 148000km
Dnes jsem se vracel z Hradce, cca po 15km se rozblikala kontrolka motoru, zastavil jsem na prvním parkovisti. zhasnul motor, koukam do motoroveho porstotu jestli nějaké čidlo není rozpojené atd. a nic jsem nenašel.
Nechal jsem to cca asi 30min vychladnout. Nastartuji to ( chytlo to tak na podruhé) na volnoběh motor zní jinak a má méně otáček jak míval normalně "pocitově" . Pi sešlapnutí plynu je slyšet jak kdyby motor do 2000ot běžel na tři válce ač je to asi blbost ale nad 2000ot zní už tak nějak normálně. Když jsem se rozjel že dojedu alespoň domu, tak výkon žádny, auto netáhna, nic. Dojel sem domu a jsem v koncích protože vůbec netuším na co se mám v servise připravit. Díky za každou radu.
PS. cca před 100km, jsem místo standartně tankované N95, jsem natankoval plnou Shell V-Power Racing 100, auto do té doby bylo naprosto bez problému. ... Jinak mě vůbec nic nenapadá a děkuji za každou radu.
- Reklama
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20309
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Blikající kontrolka motoru, ztráta výkonu, vibrování
S palivem to souviset může a nemusí. Může to být nějaká regulační klapka, může to být špína ve vstřikovačích. Zkontroluj olej, zda v něm nejsou kousky jakoby písku, to by byl katalyzátor. Každopádně doporučuji napíchnout auto na diagnostiku, ta řekne víc.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Blikající kontrolka motoru, ztráta výkonu, vibrování
Rozvodový řetěz přeskočený tak o 2 až 3 zuby ?
P.S.
kolega v práci měl něco hodně podobného (kašlal na to - zbořil motor nakonec)
P.S.
kolega v práci měl něco hodně podobného (kašlal na to - zbořil motor nakonec)
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Blikající kontrolka motoru, ztráta výkonu, vibrování
Taky bych se přikláněl k přeskočení rozvodového řetězu. Mám v dceřině Kia ten samý motor a ty jsou bohužel na tohle háklivý. Prý se nyní montuje jiný lepší napínák řetězu. Takže doby, kdy rozvodový řetěz byl věčný opravdu skončily. Je asi jedno jakým způsobem jsou rozvody řešeny.
Pokud budou rozvody OK změř kompresi ve válcích, i ten katalyzátor se někdy rozpadá a totálně zničí motor
Pokud budou rozvody OK změř kompresi ve válcích, i ten katalyzátor se někdy rozpadá a totálně zničí motor
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Blikající kontrolka motoru, ztráta výkonu, vibrování
Zdravím,
pánové díky za reakci.
Takže čím to bylo.
- Na diagnostice: P0300, P303, P0304
- Vícenásobné vynechání zážehu válce
-Válec 3 a 4 detekována chyba zapalování trvalá.
Docela jsem si oddechl, jedná se tedy o el .
První mě napadli svíčky, majitel přede mnou mi říkal že je měnil cca před 2000km, přidávám foto jak vypadají svíčky po 2000km Pro příště prodávajícím NEVĚŘIT!!
Podle svíčky na třetím válci jsem se zalekl ty černoty, jenomže po vyzkoušení cívek, jsem zjistil že cívky jsou v pořádku ale co není v pořádku je kabeláž k cívkám. Kabel už delší dobu, zlobil u 3 pořádně a u 4 válce částečně, takže docházelo nepravidelnému zapálení a totálně vypálení svíček 3 a čstečně 4.
Kabeláž ke svíčkám pouze originál: 860kč ( pasuje i na 1.6)
Svíčky Bosch: 850kč (doporučené výrobcem podle vin)
http://imgWorld.cz/s3/5FmP6ZlOY8.jpg
http://imgWorld.cz/s3/CjhrKJ29tj.jpg
pánové díky za reakci.
Takže čím to bylo.
- Na diagnostice: P0300, P303, P0304
- Vícenásobné vynechání zážehu válce
-Válec 3 a 4 detekována chyba zapalování trvalá.
Docela jsem si oddechl, jedná se tedy o el .
První mě napadli svíčky, majitel přede mnou mi říkal že je měnil cca před 2000km, přidávám foto jak vypadají svíčky po 2000km Pro příště prodávajícím NEVĚŘIT!!
Podle svíčky na třetím válci jsem se zalekl ty černoty, jenomže po vyzkoušení cívek, jsem zjistil že cívky jsou v pořádku ale co není v pořádku je kabeláž k cívkám. Kabel už delší dobu, zlobil u 3 pořádně a u 4 válce částečně, takže docházelo nepravidelnému zapálení a totálně vypálení svíček 3 a čstečně 4.
Kabeláž ke svíčkám pouze originál: 860kč ( pasuje i na 1.6)
Svíčky Bosch: 850kč (doporučené výrobcem podle vin)
http://imgWorld.cz/s3/5FmP6ZlOY8.jpg
http://imgWorld.cz/s3/CjhrKJ29tj.jpg
Re: Blikající kontrolka motoru, ztráta výkonu, vibrování
Takže máš štěstí, je to prkotina . Možná tomu pomohla i kuna nebo nějaký hlodavec...
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20309
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Blikající kontrolka motoru, ztráta výkonu, vibrování
Jsem rád, že se katastrofické předpovědi nanaplnily.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Blikající kontrolka motoru, ztráta výkonu, vibrování
Mě se nikdy naštěstí nestalo u žádného auta že by mi přeskočil řetěz, vždycky jsem si myslel, že při přeskočení není možné auto nastartovat a už vůbec s tím někam jet.
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Blikající kontrolka motoru, ztráta výkonu, vibrování
No přeskočení o jeden, dva a snad i tři zuby u tohodle motoru je možné a snad ani nezpůsobí potkání ventilů s písty a samozřejmě se rozsvítí "grilované kuře". Budeš se možná divit , ale není ojedinělá - mění se řetěz, vodící lišty a napínák - hlavně u motorů do roku 2009 Později se prý začal montovat inovovaný napínák
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Blikající kontrolka motoru, ztráta výkonu, vibrování
Tak pánové změna , dost krutá …….
Po cca 1 dnu, možná ani né, dalo by se to říci na hodiny problém nastal znova. Vydrželo to pár hodin.
Jel už sem tedy do servisu, kde by mě vzali hned, takže se naskytl Zdeněk Donat z Radíkovic u Hradce králové , Autoslužby Hyundai Donát Zdeněk, kde mi udělal tlaky a zjistilo se že na 3 válci není komprese Bylo mi řečeno že je to na výměnu motoru, že motor má a celkově i z prací by mě to vyšlo 40 000kč. Máte někdo zkušenosti s tímto servisem ?
Servis: http://www.autosluzbydonat.cz/
Po cca 1 dnu, možná ani né, dalo by se to říci na hodiny problém nastal znova. Vydrželo to pár hodin.
Jel už sem tedy do servisu, kde by mě vzali hned, takže se naskytl Zdeněk Donat z Radíkovic u Hradce králové , Autoslužby Hyundai Donát Zdeněk, kde mi udělal tlaky a zjistilo se že na 3 válci není komprese Bylo mi řečeno že je to na výměnu motoru, že motor má a celkově i z prací by mě to vyšlo 40 000kč. Máte někdo zkušenosti s tímto servisem ?
Servis: http://www.autosluzbydonat.cz/
Re: Blikající kontrolka motoru, ztráta výkonu, vibrování
jak může říct, že výměna motoru, když ho neměl ani rozebraný, třeba stačí nový píst na vadný válec, těsnící kroužky, nové šály na klikovku u tohoto válce . . . kolik Ti dá za původní motor, když 3 válce jsou ok?
zkus se poptat na toto u jiných Tobě známých automechaniků, jak průkazně a často jsi měnil olej??
toto je poněkud divná odpověď při 150 tkm ujetých. pokud se měnil pravidelně olej a dával nový**,
tak nevidím důvod k takovému poškození jednoho válce. Pak by musely být "načaté" stejnou závadou ostatní válce, a motor kaput, ale při tak malém nájezdu??!
já, pokud bych musel měnit za jiný motor, tak jedině z jiného stejného auta po havárce, ale takový stojí
okolo 10 tis.
** ten olej stačil nový tedy zbavený kovového stěru a karbonového zašpinění, a klidně neorigo akorát
podobných vlastností . . . na předepasaný 10W 40 jsem dlouhodobě dával 15w 40 a motory jsou stále funkční
200 tkm 300 tkm, jen jsem si zkrátil interval výměny na 10 tkm někdy i 8 tkm - jak jsem měl čas na výměnu.
=================================================================
další věc co mne napadla, může být propálen jen jeden ventil** - obvykle výfukový a pak samozřejmě není
komprese, jenže jak říkám napřed shodit hlavu podívat se na původce ztráty komprese . . .
**tato závada vzniká špatným dosedáním ventilu do sedla ventilu a následným špatným chlazením takového ventilu a propálením u okraje - utaví se část kovu
a zde link s cenou takového ventilu
https://www.teile-direkt.at/automarke/e ... entil.html
zkus se poptat na toto u jiných Tobě známých automechaniků, jak průkazně a často jsi měnil olej??
toto je poněkud divná odpověď při 150 tkm ujetých. pokud se měnil pravidelně olej a dával nový**,
tak nevidím důvod k takovému poškození jednoho válce. Pak by musely být "načaté" stejnou závadou ostatní válce, a motor kaput, ale při tak malém nájezdu??!
já, pokud bych musel měnit za jiný motor, tak jedině z jiného stejného auta po havárce, ale takový stojí
okolo 10 tis.
** ten olej stačil nový tedy zbavený kovového stěru a karbonového zašpinění, a klidně neorigo akorát
podobných vlastností . . . na předepasaný 10W 40 jsem dlouhodobě dával 15w 40 a motory jsou stále funkční
200 tkm 300 tkm, jen jsem si zkrátil interval výměny na 10 tkm někdy i 8 tkm - jak jsem měl čas na výměnu.
=================================================================
další věc co mne napadla, může být propálen jen jeden ventil** - obvykle výfukový a pak samozřejmě není
komprese, jenže jak říkám napřed shodit hlavu podívat se na původce ztráty komprese . . .
**tato závada vzniká špatným dosedáním ventilu do sedla ventilu a následným špatným chlazením takového ventilu a propálením u okraje - utaví se část kovu
a zde link s cenou takového ventilu
https://www.teile-direkt.at/automarke/e ... entil.html
- Přílohy
-
- 1.1.jpg (224.07 KiB) Zobrazeno 10446 x
Re: Blikající kontrolka motoru, ztráta výkonu, vibrování
Asi sem to napsal špatně, auto si přítelkyně pořídila cca před 2 měsícem, jediné co jsem tam měnil, byl olej s filtrem, svíčky prý byli měněny ale viz. obrázek. Auto má najeto 145 000km. my jsme s tím najeli cca asi něco kolem 2500km, prvotní porucha se stala na cestě z Hradce… Psal jsem jestli to náhodou nemůže být tím že jsem u Shellky natankoval 100ok benzín, ale to je blbost. Po výměně svíček a kabelu, tu ustálo, bylo to normální ale jen opravdu na pár hodin jízdy.
Auto jsem vzal k Donatovy protože to byl jediný který by mi udělal kompresi v pátek, tam mi bylo sděleno, že to vypadá na poškozený motoru, protože 3 válec je bez komprese. Na to mi nabídl, že to rozdělá a podívá se ale z největší pravděpodobností je v prdeli motor, na to mi nabídl, že motor má, 30 000kč za motor 10 000kč za práci, a 1000kč za náplně. Neznáte někoho kolem Pardubice nebo Hradce?
Za starý motor mi nenabídl nic.
Auto jsem vzal k Donatovy protože to byl jediný který by mi udělal kompresi v pátek, tam mi bylo sděleno, že to vypadá na poškozený motoru, protože 3 válec je bez komprese. Na to mi nabídl, že to rozdělá a podívá se ale z největší pravděpodobností je v prdeli motor, na to mi nabídl, že motor má, 30 000kč za motor 10 000kč za práci, a 1000kč za náplně. Neznáte někoho kolem Pardubice nebo Hradce?
Za starý motor mi nenabídl nic.
Re: Blikající kontrolka motoru, ztráta výkonu, vibrování
No tak ty ceny jsou přijatelnější uvidíme v pondělí jedu do autoservisu Audila v Pardubicích, jsou tam šikovný a vyhlašený kluci ale mají toho moc, je to tam o něco delší .
Re: Blikající kontrolka motoru, ztráta výkonu, vibrování
čili nikdo neví, jak se o to kdo staral . . .
už ty svíčky ledacos naznačují
lepší asi je brát auto se servisní historii, ať Ti to dobře dopadne
už ty svíčky ledacos naznačují
lepší asi je brát auto se servisní historii, ať Ti to dobře dopadne
Re: Blikající kontrolka motoru, ztráta výkonu, vibrování
Něco málo by se dalo ušetřit i nákupem motoru mimo dealera/opravnu - doporučuji kouknout se na allegro.pl, kde se G4FA pohybují 20-25 tis. Kč..
Sračkám se nevyhneš..
i30cw 1.6 CVVT+LPG 2012, cashmere brown, comfort + paket tempomat + paket kůže by Luki :D
i30cw 1.6 CVVT+LPG 2012, cashmere brown, comfort + paket tempomat + paket kůže by Luki :D