Dobrý den.
Řeším problém současných telefonů - vestavěnou baterii. Protože používám mobil v tomhle autě, kde trávím třeba i 12 hodin denně, často musím používat nabíječku v autě (2,1A). Jenže než se mobil nabije, tak musím několikrát mezi tím vypnout motor a po chvíli zase nastartovat a jet dál. Při startu dojde k odpojení zásuvky zapalovače od napětí a proudu (zadní zásuvku v kufru jsem nezkoušel, ale předpokládám stejné chování), tudíž mobil se přestane na krátkou chvíli, třeba půl sekundy, nabíjet a po nastartování zase začne nabíjení.
U současného mobilu, také s vestavěnou baterií, se mi zdá, že tenhle režim s přerušovaným nabíjením nedělá baterce dobře. Takže jsem hledal nabíječky do auta s nějakým kapacitorem, který by překlenul tu chvíli odpojení od proudu při startu, ale nenašel.
Proto se ptám, zda nabíjení mobilu v autě s tímto přerušovaným režimem nějak baterii poškozuje? Mám hledat nějaké jiné řešení nabíjení v autě? Nebo se mám uchýlit k hledání mobilů s uživatelsky vyměnitelnou baterií, jejichž množina se ale v současnosti prakticky limitně blíží nule?
Nebo se dá nějak zabezpečit, aby zásuvka zapalovače dávala proud i ve chvíli startování?
Děkuji za každou radu, která mne pomůže se rozhodnout pro správný mobil a správný způsob používání a nabíjení, když trávím v autě tolik času a často vypínám motor. Petr V.
Nabíjení mobilu v autě přední zásuvkou zapalovače
Moderátor: Moderátoři
- Reklama
Re: Nabíjení mobilu v autě přední zásuvkou zapalovače
Spis nez kratkodobe preruseni nabijeni skodi te baterii vysoka teplota, coz pokud telefon pouzivas jako navigaci se zapnutou GPS, datama, popripade wifi a BT, telefon sam o sobe bude dost hrat, kdyz k tomu pridas nabijeni baterie, bude telefon docela horky. Pokud na telefon navic sviti slunko, mas docela slusne kombo, ktere ti tu baterku zrusi celkem rychle. Takze jedine co me napada jak zkusit tu baterku trochu setrit, je povypinat nepotrebne funkce - treba wifi a aplikace, ktere ti na pozadi zatezuji telefon, protoze to taky vede k zahrivani CPU a GPU. Dalsi co bys mohl zkusit udelat je trochu ten chladit vzduchem - zkus si ho dat treba nekam na misto, kde by na nej foukal klimatizace a ten telefon se tim chladil.
Jinak pokud mas porad strach o to prerusovane nabijeni, muzes pouzit jako meziclanek jakoukoliv powerbanku - klidne i mrtvou. Bude slouzit jako kapacitor a vykryje ti ten par vterinovy vypadek napajeni kdyz startujes.
Jinak pokud mas porad strach o to prerusovane nabijeni, muzes pouzit jako meziclanek jakoukoliv powerbanku - klidne i mrtvou. Bude slouzit jako kapacitor a vykryje ti ten par vterinovy vypadek napajeni kdyz startujes.
i30 WG 1.6 GDI, New weekend, Cool red, MY 2015
Re: Nabíjení mobilu v autě přední zásuvkou zapalovače
Potvrzuji. V horkých červencových dnech, když jsem měl puštěnou v mobilu navigaci a pálilo na něj sluníčko, tak nabíjel velmi pomalu, jednou dokonce odmítl nabíjet úplně a musel jsem jej na chvíli schovat do kastlíku. Čili pokud se ti podaří upravit tento "termomanagement", tak baterku pošetříš více než režimem napájení. Každopádně s tou powerbankou to taky funguje, akorát je v kastlíku pod rádiem více věcí...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Nabíjení mobilu v autě přední zásuvkou zapalovače
Ono se někde dokonce doporučovalo nabíjení přerušovat, hlídej si spíše teplotu mobilu, nejlépe je schovat nebo přikrýt, aby neležel na sluníčku!Acer1968 píše:Dobrý den.
Řeším problém současných telefonů - vestavěnou baterii. Protože používám mobil v tomhle autě, kde trávím třeba i 12 hodin denně, často musím používat nabíječku v autě (2,1A). Jenže než se mobil nabije, tak musím několikrát mezi tím vypnout motor a po chvíli zase nastartovat a jet dál. Při startu dojde k odpojení zásuvky zapalovače od napětí a proudu (zadní zásuvku v kufru jsem nezkoušel, ale předpokládám stejné chování), tudíž mobil se přestane na krátkou chvíli, třeba půl sekundy, nabíjet a po nastartování zase začne nabíjení.
U současného mobilu, také s vestavěnou baterií, se mi zdá, že tenhle režim s přerušovaným nabíjením nedělá baterce dobře. Takže jsem hledal nabíječky do auta s nějakým kapacitorem, který by překlenul tu chvíli odpojení od proudu při startu, ale nenašel.
Proto se ptám, zda nabíjení mobilu v autě s tímto přerušovaným režimem nějak baterii poškozuje? Mám hledat nějaké jiné řešení nabíjení v autě? Nebo se mám uchýlit k hledání mobilů s uživatelsky vyměnitelnou baterií, jejichž množina se ale v současnosti prakticky limitně blíží nule?
Nebo se dá nějak zabezpečit, aby zásuvka zapalovače dávala proud i ve chvíli startování?
Děkuji za každou radu, která mne pomůže se rozhodnout pro správný mobil a správný způsob používání a nabíjení, když trávím v autě tolik času a často vypínám motor. Petr V.
Re: Nabíjení mobilu v autě přední zásuvkou zapalovače
Potvrzují.. Mě se kolikrát i vypl z důvodu přehřátí, tak bacha
Hyundai Accent 1,4 71kW 08 Bronze Gray Metallic