Znovu I30 II 1.6 CRDI 81kW Weekend
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Znovu I30 II 1.6 CRDI 81kW Weekend
Tak mám znovu skoro to samé, díky naprosté spokojenosti s tím předchozím, ale kvůli ekoteroristům jsem si chtěl ještě koupit něco novějšího, dokud je k dispozici, navíc i30 II má víc prostoru po sklopení sedadel než 3. generace (vozím kola).
3roky staré, najeto 15500 km, koupeno jako referenční přes dealera, vlastnily to Nošovice.
Je to i30 II weekend, 1.6 CRDI 81 kw, je to ta vyšší výbava, EURO 6 , oproti předchozímunemám zadní kameru a méně čidel, zase má vychtávku start-stopp, díky které je dobré občas dobíjet baterii ze zásuvky
Vpravo je "nové", vlevo předchozí.
3roky staré, najeto 15500 km, koupeno jako referenční přes dealera, vlastnily to Nošovice.
Je to i30 II weekend, 1.6 CRDI 81 kw, je to ta vyšší výbava, EURO 6 , oproti předchozímunemám zadní kameru a méně čidel, zase má vychtávku start-stopp, díky které je dobré občas dobíjet baterii ze zásuvky
Vpravo je "nové", vlevo předchozí.
I30 kombi 2020 Style
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html
- Reklama
Re: Znovu I30 II 1.6 CRDI 81kW Weekend
Aspoň si nemusíš dlho zvykať.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Znovu I30 II 1.6 CRDI 81kW Weekend
až na to, že jet s tím 40-45 tacho je fakt problém, dvojka už začíná řvát a trojka to nebere.
Ale zase se s tou trojkou dobře předjíždějí kloubokáři, co si nevšimnou, že skončila obec nebo že křižovatka zrušila předchozí padesátku, z 50 na 110 luxusně.
Ale zase se s tou trojkou dobře předjíždějí kloubokáři, co si nevšimnou, že skončila obec nebo že křižovatka zrušila předchozí padesátku, z 50 na 110 luxusně.
I30 kombi 2020 Style
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Znovu I30 II 1.6 CRDI 81kW Weekend
martasak: Užívej nového mazla.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Znovu I30 II 1.6 CRDI 81kW Weekend
Asi ten motor někdo špatně zajel, tohle mi dělalo auto prvních cca 3 - 5000 km, od té doby je pružnější, na trojku ze zatáček zabírá od 40 km/h, na předjíždění to není, ale poklidný průjezd obcí je takto zaručen. Třeba ten motor ještě rozhýbeš,je třeba dát mu ochutnat různé jízdní režimy, občas pila, občas eko.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Znovu I30 II 1.6 CRDI 81kW Weekend
při 40ce to má asi 1350 otáček, to myslíš vážně ???Já se tedy, mimo jedničku a dvojku (tam to úplně neplatí, převod dodá sílu), snažím mít alespoň 1500 otáček, jinak je to ničení motoru a spol. Já hodlám si toto auto nechat dlouho, možná do konce, dokud to půjde.Chasnik píše: ↑17 lis 2019, 08:49Asi ten motor někdo špatně zajel, tohle mi dělalo auto prvních cca 3 - 5000 km, od té doby je pružnější, na trojku ze zatáček zabírá od 40 km/h, na předjíždění to není, ale poklidný průjezd obcí je takto zaručen. Třeba ten motor ještě rozhýbeš,je třeba dát mu ochutnat různé jízdní režimy, občas pila, občas eko.
I30 kombi 2020 Style
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html
Re: Znovu I30 II 1.6 CRDI 81kW Weekend
Přesně tak, při 40 - 45 km/h to na trojku točí pod 1500 otáček. Né že by se s tím nedalo jet, ale motor duní a není to příjemné. Navíc to určitě nebude prospívat motoru a rozvodům. Pod 1500 otáček se snažím nejezdit. Stejně tak při 90 km/h, sice se dá jet na 6 rychlostní stupeň, ale je to dost u 1500 otáček a nemám tak prostor pro zpomalení. Takže se mi nejvíc osvědčilo jezdit na 5 rychlostní stupeň kde nemusím řešit podtáčení motoru při drobném zpomalení.
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Re: Znovu I30 II 1.6 CRDI 81kW Weekend
A kde jsi vyčetl, že jízda pod 1500 otáček znamená ničení motoru? U každého auta, které jsem měl, jsem prostě vnímal projevy auta. Pokud pojedu naložený do kopce, tak bude třeba i 1800 otáček málo, čísla na budíku otáčkoměru není dogma, důležitá je reakce auta. A samozřejmě intenzita akcelerace, prudké zrychlování z nízkých otáček motoru opravdu nesvědčí. Ale kdo auto opravdu vnímá, tak to pozná i bez otáčkoměru.
Naopak, pokud jedu s bržděným přívěsem, tak téměř neřadím šestku, pouze z mírného kopečka. Ale to je spíš ochrana spojky, než motoru, ta spojka je obecně podle mě nejslabší článek pohonného ústrojí u novějších aut, ale to už je jiné téma.
Ale u svého konkrétního auta to můžeš vnímat jinak, ten motor opravdu nemusí mít takovou pružnost a může v těchto otáčkách "brblat", každopádně já, když se svým autem do zatáčky zpomalím na 40, na trojku ji projedu a potom bez podřazení MÍRNĚ zrychlím, tak už dnes žádné klepání, dunění a vibrace auto nevyluzuje (musí být samozřejmě správně zahřáté). Ale auto provozuju od stavu "nové", tedy zajel jsem si ho od syrova sám, trpělivě a poctivě a stejně poctivě po celou dobu aditivuji naftu, a to bude možná důvod, proč je ten motor kultivovanější směrem dolů třeba o 50 - 100 otáček níže než jiné motory stejné specifikace. Proto jsem u taky u naftových předváděček opatrnější než u benzínů, pokud toho diesela někdo na prvních 5 tkm zprasí nesprávným zajetím, tak se to na tom autě pozná více než u benzínu.
Naopak, pokud jedu s bržděným přívěsem, tak téměř neřadím šestku, pouze z mírného kopečka. Ale to je spíš ochrana spojky, než motoru, ta spojka je obecně podle mě nejslabší článek pohonného ústrojí u novějších aut, ale to už je jiné téma.
Ale u svého konkrétního auta to můžeš vnímat jinak, ten motor opravdu nemusí mít takovou pružnost a může v těchto otáčkách "brblat", každopádně já, když se svým autem do zatáčky zpomalím na 40, na trojku ji projedu a potom bez podřazení MÍRNĚ zrychlím, tak už dnes žádné klepání, dunění a vibrace auto nevyluzuje (musí být samozřejmě správně zahřáté). Ale auto provozuju od stavu "nové", tedy zajel jsem si ho od syrova sám, trpělivě a poctivě a stejně poctivě po celou dobu aditivuji naftu, a to bude možná důvod, proč je ten motor kultivovanější směrem dolů třeba o 50 - 100 otáček níže než jiné motory stejné specifikace. Proto jsem u taky u naftových předváděček opatrnější než u benzínů, pokud toho diesela někdo na prvních 5 tkm zprasí nesprávným zajetím, tak se to na tom autě pozná více než u benzínu.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Znovu I30 II 1.6 CRDI 81kW Weekend
Chasnik má v tomto pravdu, je opravdu nutné vnímat projevy auta. Taky mám Tukyho od nova a při současném nájezdu se motor opravdu chová kapánek jinak než na začátku. Myšleno můžu si dovolit jít na daném převodovém stupni o trošku níž (motor má pořád klidný chod a nestěžuje si na podtočení) za předpokladu, že nebudu po autě vyžadovat zrychlení formou zadupnutí plynového pedálu do podlahy. To pak podřazuji - v 90% případů s meziplynem. Nemám problém jezdit 40 na trojku, 4 ale obvykle radím až někde kolem 55, 90 na 5 a šestka tam padne až kolem 95 - 100, při výjezdu na dálnici klidně i při 110 - 120.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Znovu I30 II 1.6 CRDI 81kW Weekend
Auto mám od novoty, najeto 110 tisíc, ježděno jen mnou a chová se pořád stejně. Pokud jedu na trojku cca 45 km/h, tak motor začíná dunit i když po něm chci jen jízdu po rovině bez zatížení. Což mi nepřijde jako projev, kdy se motor netrápí. Většina nájezdu je ale po dálnici, kdy motor jede v konstantních otáčkách většinu cesty. Za sebe můžu říct, že pod 1500 otáček nejezdit.
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Re: Znovu I30 II 1.6 CRDI 81kW Weekend
Hádat se s nikým nebudu, třeba jsem měl štěstí na lépe sednuté díly v motoru, ta auta opravdu nejsou úplně stejná. Teď už jsem ve firmě sám, takže současné auto nemám s ničím porovnat, ale předtím jsme měli 2 shodné páry aut a vždycky se nějaké drobnosti našly. Takže pokud někdo cítí, že motor začíná při snížených otáčkách protestovat, tak je správně, když ho v tom režimu nepoužívá.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Znovu I30 II 1.6 CRDI 81kW Weekend
Neo-Mike: Věřím ti. Jen píšu o tom, jak je to u mně. Žeby to bylo tím, že s autem od začátku jezdím spíš jak s benzínem?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek