Ioniq 2018 nabijeni

Moderátoři: frawd, Moderátoři

ZK1
Příspěvky: 5
Registrován: 08 zář 2020, 12:05

Ioniq 2018 nabijeni

Příspěvek od ZK1 »

Da se u EV modelu 2018 limitovat nabiti akumulatoru napriklad na 80% (pri pouziti standardne dodavane 1F nabijecky)? Diky. Z
Reklama
 

Georges
**
Příspěvky: 346
Registrován: 05 bře 2009, 15:16

Re: Ioniq 2018 nabijeni

Příspěvek od Georges »

Nevím, co je to "limitovat nabití akumulátoru". Pokud máš jen jednofázovou nabíječku, nabíjej pokud možno do 100 %. Nabíječka si vezme 10 až 20 ampér, což by neměl být žádný problém.
Pokud ale chceš v poledne mít nabito, musíš ráno brzo vstávat. Nicméně, proti elektromobilitě nic nemám ...
ZK1
Příspěvky: 5
Registrován: 08 zář 2020, 12:05

Re: Ioniq 2018 nabijeni

Příspěvek od ZK1 »

Georgesi - dik za rychlou reakci. Limitaci jsem mel na mysli ukonceni nabijeni pri dosazeni urcite urovne. U novejsich EV je mozno uroven pozadovaneho nabiti baterie nastavit primo ve vozidle, ale u Ioniq z roku 2018 jsem tuto moznost nenasel.
DanielP
*
Příspěvky: 43
Registrován: 18 zář 2016, 23:09

Re: Ioniq 2018 nabijeni

Příspěvek od DanielP »

Zdravim,
Hyundai by mel mit Bluelink kde by to mohlo jit nastavit. Jestli to jeste neni vyresene, zkus navstivit autorizak a pozadat o aktualizaci SW s BlueLinkem.
Kazdopadne nechapu proc chces nabijeni zastavovat na 80%. To ma smysl jen pri delsim cestovani necekat do 100%, ale doma bych to nechal nabit naplno.
Ono naucit baterii kapacitne do 80% neni uplne rozumne.
III.generace i30 Fastback 1.4T-GDi 103kW 2019 Style - navi. 6st.man
II.generace i30kombi 1.6 crdi 81kW 2014 Weekend (ex)
ZK1
Příspěvky: 5
Registrován: 08 zář 2020, 12:05

Re: Ioniq 2018 nabijeni

Příspěvek od ZK1 »

Ahoj Danieli - diky za doporuceni. Myslis, ze Ionic 2018 ma moznost zminovane aktivace BlueLinku? Bylo by to super. Poptam se. Jinak tech 80% jsem vystrachal na ruznych forech, kde bylo receno, ze pro zivotnost baterie je optimalni rozmezi 20-80%. Myslis tedy, ze hnat nabijeni a vybijeni do extremu nevadi a baterce je to jedno? Diky. Zdenek
Uživatelský avatar
stanKon
***
Příspěvky: 585
Registrován: 04 říj 2019, 13:28
Bydliště: Plzeň

Re: Ioniq 2018 nabijeni

Příspěvek od stanKon »

Taky jsem v odborných článcích všude četl o optimálním dobíjení na 80%. Auta by to snad měla ale mít elektronicky ošetřeno..tedy asi jak které.
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
ZK1
Příspěvky: 5
Registrován: 08 zář 2020, 12:05

Re: Ioniq 2018 nabijeni

Příspěvek od ZK1 »

Presne tak StanKon - bohuze muj “starsi Ioniq 2018” nema moznost tohoto nastaveni (oproti novejsim typum) - z toho vychazel muj iniciacni dotaz. Budu tedy verit, ze konstrukteri vse domysleli a logika nabijeni u Ioniq 2018 je optimalizovana z pohledu zivotnosti baterie bez nutnosti uzivatelskeho zasahu. Zdenek
Uživatelský avatar
stanKon
***
Příspěvky: 585
Registrován: 04 říj 2019, 13:28
Bydliště: Plzeň

Re: Ioniq 2018 nabijeni

Příspěvek od stanKon »

Tohle je na dotaz na :hyu: , ale mělo by to být i v uživatelské příručce...
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Uživatelský avatar
stefanpilat
**
Příspěvky: 494
Registrován: 11 úno 2020, 11:26

Re: Ioniq 2018 nabijeni

Příspěvek od stefanpilat »

Těch 80% platí pro DC rychlonabíječky, protože nad 80% se už rychlost nabíjení začne prudce snižovat, jinak by hrozilo přehřátí baterie. Při domácím AC nabíjení se může klidně až do 100% (reálně je to méně, vždy je tam nějaká rezerva), ale nemělo by se pak auto nechat s plně nabitou baterií dlouho stát.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
ZK1
Příspěvky: 5
Registrován: 08 zář 2020, 12:05

Re: Ioniq 2018 nabijeni

Příspěvek od ZK1 »

Diky za objasneni Stefane. Zdenek
Uživatelský avatar
rlexus
*
Příspěvky: 56
Registrován: 03 bře 2021, 22:39
Bydliště: Kryry - Žatec

Re: Ioniq 2018 nabijeni

Příspěvek od rlexus »

Také to tak dělám.
Před delší jízdou klidně nabiju do plna.
Ale když vím, že auto nechám několik dní v garáži (mám ji bez elektriky) , tak nabíjím jen tolik, aby auto stálo s nabitím max. 80% (ideálně 40-60%)
Tesla model Y , 378 kW , 2022
Hyundai Kona EV 150 kW , 2020
Ford Mondeo 2,0 TDci 103 kW, 2008
Ford Mondeo 1,8 TD , 1996
Ford Escort 1,6 D , 1987
Škoda 120 L
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Ioniq 2018 nabijeni

Příspěvek od willy50 »

Ano, správně!
Optimální "skladovací" kapacita lithiového AKU je 70%
(+- trolejbus)
Jan gg
Příspěvky: 5
Registrován: 24 bře 2022, 21:19

Re: Ioniq 2018 nabijeni

Příspěvek od Jan gg »

IMG_20220323_125454 (2).jpg
IMG_20220323_125454 (2).jpg (79.98 KiB) Zobrazeno 1137 x
IMG_20220323_125416 (2).jpg
IMG_20220323_125416 (2).jpg (81.12 KiB) Zobrazeno 1137 x

Dobrý den..
Idem si k Vám pre radu.
Na ionic plug in po pripojení naíijačky bud nenabehne nabíjanie,alebo nabehne normálne ,ale po niekoľkých minútach skonči.
čím to môže byť?
Dakujem
Uživatelský avatar
rlexus
*
Příspěvky: 56
Registrován: 03 bře 2021, 22:39
Bydliště: Kryry - Žatec

Re: Ioniq 2018 nabijeni

Příspěvek od rlexus »

Tento problém máš pouze s vlastní nabíječkou 230 V, nebo auto nenabíjí ani např. ze stanice u Kauflandu?
Může být problém pouze s nabíječkou 230V (zkusit vyzkoušet jinou - půjčit).
Nebo má problém auto a to bude řešení pouze v servisu.
Tesla model Y , 378 kW , 2022
Hyundai Kona EV 150 kW , 2020
Ford Mondeo 2,0 TDci 103 kW, 2008
Ford Mondeo 1,8 TD , 1996
Ford Escort 1,6 D , 1987
Škoda 120 L
Jan gg
Příspěvky: 5
Registrován: 24 bře 2022, 21:19

Re: Ioniq 2018 nabijeni

Příspěvek od Jan gg »

Na velkej nabijačke som to neskúšal,ale som už objednaný na servis tak uvidím,
Odpovědět

Zpět na „IONIQ“