Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4
Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4
aneb, od pohřebáku ke koncertnímu křídlu.
Datum: 1.5.2021
Lokalita: Loučeň
Obsazení: SATaB
Scénář: Vlastní a HMMCZ
Dramaturgie a Režie: Jako vždy Steve
Dlouho, opravdu dlouho jsem přemýšlel, jak a jestli vůbec mám tento můj amatérský pokus o „recenzi“ psát.
Jestli to vlastně má nějaký smysl a význam, když... Pak jsem si řekl, že ten člověk a snad můžu napsat i kamarád, který tohle celé vymyslel, věnuje tomu čas, úsilí, dramaturgii, dal kolem sebe dohromady myslím, že moc fajn bandu lidí různého ražení, zaměření a pohledů - a z kterého je na každé akci vidět, jak jej to baví a jakou z toho má radost, si to přinejmenším zaslouží. No a Vy ostatní to berte jako takový bonus, že když to vlastně pro tyhle účely vzniklo, tak to sem- zatím patří. I když ve verzi, která má chybějící základ. A bez základu se cokoliv staví a buduje dost na …
První Máj je lásky čas, svátek práce a státní svátek, tak proč si jej vlastně neudělat tak trochu po svém, že?
Vstávám brzo ráno. Brzo a s jakýmsi divným pocitem, že nevím, jestli ta cesta přes půl republiky a to, co je vlastně podnětem k ní, mi za to stojí. Piju ranní kávu a při rozednívání dne i v mé hlavě vítězí ten pocit, že i když to auto za to stát až tak nebude, tak ta parta, která se u toho sjede, mi za to stojí a stát prostě bude, ať se děje cokoliv a testuje cokoliv a kdykoliv. Dám si banán a už jsem před domem u svého Médi, který mě oranžovým mrknutím dává najevo radost z toho, co jej už víc jak čtyři roky bez jakýchkoliv problémů moc baví. Jezdit. Tak jo.
Tlačítko, pás, startstop, volič DCT do D a jedem. Cesta ubíhá úplně v pohodě a z ranního opavského deště se projíždím litovelským Pomoravím už bez deště, za Studenou Loučkou už se oblačnost trhá. Moravská Třebová, přijíždí kolega od Olomouce, přesedám k němu a po průjezdu Hřebečským tunelem už jedem do polojasna. Paráda, na to, jak to ráno vypadalo. Krátce po poledni přijíždíme na parkoviště u zámku v Loučni a už je tam. Pohřebák i část zbytku.
Proč tomu říkám pohřebák? No prostě protože to auto tak vypadá. Ona je černá barva na autech velice elegantní, ale pak se musí fakt dobře volit to tak důležité spojení toho ostatního, obzvlášť chromových prvků, kde za mě, méně je někdy více. A tady na jednu stranu ta černá barva krásně „srovnává“ ty lámané boční linie- které se mi opravdu nelíbí a v té černé trochu i trochu víc zanikají, naopak ta efektní stříbrná linie od předního okna po C sloupek je na můj vkus až moc do očí bijící, připomíná mi Opel Astra combi a v té černé barvě už mi k dokonalosti funebráckého vozu chybí jen věnce po bocích. Ale jinak, jinak mě vcelku překvapuje, jak to auto, ač se mi exteriérově opravdu nelíbí, vypadá elegantně. Ale jenom v černé. Jinak se mi opravdu z venku nelíbí. V černé ho beru zvenku na milost.
Nebudu se tady rozepisovat o křivkách karoserie, prolisech atd. To nechám povolanějším, kteří se v tom v testech vyžívají. On je to stejně subjektivní pohled, objektivně to mám já tak, že buď se mi auto líbí na první pohled, nebo nelíbí a na ty další pohledy se to může změnit v ale jo, jde to… A nebo nelíbí vůbec.
A Tucson byl do včerejška v té kategorii poslední. A vzhledem k tomu, že v černé jich asi moc jezdit nebude, tak v ní zůstane. Ptáte se proč? Dívám se na to i z pohledu praktického. Já se o svá auta snažím starat, myju je ručně, když je to možné a dopřávám jim i jiné laskominy, typu konzervace, vosk, a jiné. Když jsem se třeba včera zaměřil na předek a masku, která je pro spoustu lidí etalonem skoro dokonalosti a překvapení- a je fakt zajímavá a diskutabilní, tak díky spoustě různých hran, prolisů a skrytých koutů, bude radost, se o tuhle část starat a ošetřovat ji.
Jen si zkuste představit v létě v noci očistit plochu hlavních světlometů od much a nočních havětí u pumpy, tou stěrkou co jsou tam v kýblu. O dalších koutech ani nemluvě. Líbí se mi zadek vozu, až na tolik diskutovaná směrová světla a mlhovky s couvačkou v nárazníku.
Zatím nic moc, že?
Ale tady se to začne měnit. Jdeme pod kapotu.
Že kapota nemá plynové vzpěry asi nikoho nepřekvapí, ani mě. Kluci v mém servisu říkají, že plynové vzpěry používají jen auta, která se musí kvůli poruchám motorů často otevírat. Nevím, co by řekli na napružování aretační tyče k podepření kapoty. Asi nic, takže DOma si to sami DOladíme do té správné polohy, aby to šlo zaaretovat v pohodě.
185ti koňový, nový smartstream motor s technologií CVVD+MHEV vyplňuje motorový prostor docela dost, místa kolem moc není, ale vše je docela příjemně uhlazené a učesané, přístupné a nemám k tomu moc co dodávat. Nádoby na doplnění kapalin v pohodě dostupné. Velice zajímavý i konstrukčně se mi jeví dvojitý napínák drážkového řemene. K měrce oleje se raději po svých zkušenostech vyjadřovat nebudu! Ale neodpustím si takové malé rýpnutí. To už opravdu musí koncern tak šetřit, že z motorů mizí i centrální kryt hlavy motoru? Vypadá to dost nic moc. A to fakt DOST.
Zavírám kapotu a pojďme dál.
Otvírám dveře kufru. Elektrické otvírání s inteligentním bezdotykovým ovládáním, kdy se přiblížíte s klíčem a po chvíli, kterou jsme nedokázali nějak vyspecifikovat se kufr otevře, funguje výborně a docela rychle. Jak otevírání, tak zavírání. Ke kufru bych nic moc nedodával a nerozepisoval se o něm, velikost je adekvátní a dle mě dostatečná. Nakolik účelná ukáže čas, ale znaje problémy s plasty v interiéru, očekávám, že pří převozu třeba kočárků, lyží, beden s pivem, sudů s pivem, budou plasty v kufru na exponovaných místech obzvlášť mezi podběhy místem velké kritiky uživatelů, kvůli jejich poškrábání. Dvojité dno je už klasikou a osobně bych se bez něj rozhodně NEOBEŠEL. Pod ním lepící sada, protože MHEV, takže baterie. Potěší možnost ovládání sklápění sedadel z kufru. A jako zajímavost, subwoofer v kufru v pravo audiosystému Krell v testované verzi. Osvětlení kufru klasika a raději bez komentáře, budete mít možnost se realizovat sami, kdo chce v kufru něco vidět. Roleta kufru fungovala výborně. Vyjmout jsem ji nezkoušel, stejně jako jde-li uložit pod dno.
Pojďme do interiéru.
První dojem po otevření dveří a nastoupení do vozu je, moderně se tomu říká wow efekt, já jsem čech-moravan, tak říkám no do řiti… Kam se Hyundai posunul během 5. let u Tucsonu je neuvěřitelný a já se nebojím napsat, že máme před sebou budoucí etalon interiérů vozidel tohoto koncernu a musím říct, že ač zpočátku trochu rezervovaný, jsem přece jen stará rezavá konzerva, tak po čase stráveném na palubě plnohodnotně prohlašuju výborný a nevšední a prostě SUPER!!! Když se dotáhnou některé drobnosti, opravdu si člověk užívá ten interiér tak nějak mimoděk a cítí se v něm opravdu, opravdu moc dobře. Takže pojďme popořadě. Sedadla- jak je už u Hyundai zvykem, za mě takřka bez chyby. V testovaném provedení čalouněná v prémiové textilii, ručně ovládaná, ale výborná. Jediný problém, který jsem měl, bylo nastavování sklonu opěradla. Kdo vymyslel to umístění toho kolečka? Nebo spíš kolečko je na místě správném, ale v tom případě plastové obložení B sloupku, protože myslím že i gynekolog bude mít problém tu ruku tam nějak nasoukat a poohýbat. Ale to je jediná výtka k sedadlům. Nicméně, pokud bych se na vozidle střídal třeba s manželkou, partnerkou, bratrem, kolegou…doplňte si sami, rozhodně bych si připlatil elektrické sedadlo řidiče s pamětí. Rozhodně.
Posez jak na straně spolujezdce, tak obzvlášť na straně řidiče se i díky možnostem nastavení sklonu a vzdálenosti volantu (řekl bych, že značně většímu v obou osách, než v minulé generaci), dá za mne dotáhnout takřka k dokonalosti. Výhled z vozu je výborný všemi směry, ovládání intuitivní a velmi příjemné.
Volant nevšední, ale zvykne si člověk hned a pak už mu ten tvar ani nepřijde divný, páčky ovladačů pod volantem perfektní, potěší detail přepracování ukončení páček, ne že by to ty staré potřebovaly, ale je vidět, že si někdo dal tu práci i s takovým detailem a jsou ještě lepší, než ty starší, které byly výborné. Ovládání na volantu, za mě super.
Přístrojový… co to vlastně teď je- tablet, toho jsem se bál nejvíc, ale je fakt super. Jak kvalitou, tak zobrazením, uvítal bych jej za sebe trochu větší, ale zvykl jsem si na něj hned a přirozeně.
Shift by wire systém, další věc, která pro mě byla nová a za celou dobu jsem si na něj úplně nezvyknul, ale neříkám, že to nejde. Mě tam ten klacek, třeba krátký chybí. Ale jednoznačně pro mě lepší, než nový systém u VW group, na který jsem si nezvyknul ani po 3 dnech. Tady si troufnu tvrdit, že tak za 2 dny už by mi to asi přišlo normální. Nicméně rozmístění a zpracování celé ovládací konzoly je vynikající. Trochu jsem se taky obával integrované opěrky ruky, ale neměl jsem k ní absolutně žádných výhrad. Nejlepší na takových věcech je, když to prostě přirozeně používáte a ani o tom nevíte. Pak je to dokonalé a to ta středová konzola pro mě je. Vůbec ten posez v tom interiéru je takový, jak to napsat, pohodlný, přirozený. Nic ho nekomplikuje, nic mě netlačilo, nic nezavazelo, všechno bylo vlastně opravdu v pořádku. To je fakt hodně dobrý výsledek.
Multimediální systém. To je věc sama o sobě na dlouhé psaní a já to tak nějak zkrátím. Protože na to, abych byl schopen popsat co vše a jak umí ani není čas a stejně je nejlepší, když si to vyzkouší každý z uživatelů sám. Za mě, opět velký skok kupředu. Rychlost, kvalita zobrazení, individualizace, intuitivnost. Spousta výrobců- obzvlášť japonských, by se mohla učit, jak by mohl a měl vypadat pohodový systém. Já ho včera viděl, stačí? A abych nezapomněl. Já ho včera i slyšel!!! A kdo z Vás má rád opravdu dobrý, sakra hodně dobrý zvuk, tak s příplatkem za Krell neváhejte! Hraje to opravdu parádně. Fakt nekecám. Audofil by sice namítnul spoustu dalších ale, ale za ty peníze to hraje, tak jak to je, super! Tečka.
A i umístění celého MMS, ze kterého jsem byl trochu v rozpacích, tak za mě v pohodě - úplně.
Panel ovládání klimatizace a topení. Je to o mnoho lepší, než součást MMS a hledání ovládání v menu MMS, ale mě nevyhovuje a ani se mi nelíbí. Je tam ten malý displej trochu jak pěst na oko a ovládání dotykovými tlačítky bez jakékoliv odezvy je krok zpět. Musíte se stejně podívat, jestli jste udělali, co jste chtěli, takže přínos nula. Efekt nula. Přimlouvám se za zjednodušení a otočné ovladače. Další pěkná maličkost, zpětné zrcátko se samostmívacím efektem. Je přepracované a vypadá o hodně líp, jak v předchozí verzi, příjemné jsou i vysouvatelné sluneční clony z obou stínítek. Nepříjemná je absence zatmavení horní části čelního skla a VELMI nepříjemná je absence pouzdra na brýle. To mi fakt hodně vadí.
Výborný je i nový systém větrání a topení. Nevíte o něm a dělá přesně to, co má a jak má. A vypadá to jako celek úžasně. Nic nevrže, materiály jsou na velmi dobré úrovni, nic neobtěžuje. Prostě se ten interiér, až na drobné maličkosti hodně povedl.
A ještě jedna věc! Podržte se... Hyundai Tucson v této výbavě už [/UMÍb] otevírat i zavírat okna dálkově
Dobrá, tolik k interiéru a pojďme nastartovat a jezdit.
Mačkám tlačítko startu a… je ticho. Kontrola nohy, jestli stojí na brzdě, pak pohled na otáčkoměr- pozor je na jiné straně displeje, než jsme byli zvyklí u analogových přístrojů a až tento pohled a jemňounké vibrace motoru-které po chvíli zmizí- asi systém nastavení cvvd- prozradí, že je nastartováno. Takže mačkám D, šlápnu na plyn auto se pohne a ticho pokračuje. Co to …. je? Výborné odhlučnění, jak od motoru, tak od kol. Tady tedy sakra hodně zapracovali a částečně, ale jen částečně odpouštím kryt hlavy motoru- stejně by tam měl být . Najíždím na hodně rozbitou a zalátanou cestu směrem na Chudíř. A ticho pokračuje, jedu v eco režimu a auto si pluje přes díry i záplaty, jako by tam nebyly. Přichází první zatáčky a to auto, ten pohřebák, jede jak malé Pendolino po kolejích. Pusa se mi roztahuje z projevu údivu do projevu rohlík, vjíždím do vsi a na úzkých zatáčkovitých uličkách se přidává k rohlíku banán. Zapomínám, že jsem od rána kromě toho banánu nic nejedl a užívám si ten příděl svačiny na uzounké cestě spojující hlavní tah na Mcely. Po nájezdu na něj už jenom polykám zbytky svačiny a v režimu normal po projetí prvního esíčka v Jabkenické oboře rozkrajuju ten biftek z vyzrálého hovězího a jenom vnímám tu vůni a chuť prvního sousta na jazyku a horním patře, ten zážitek je stejný, jako řídit tohle auto. Na rovině jede- co jede, pluje, co pluje- letí jako Skinautic na vodě jezera a zatočí, úplně stejně, jako ten člun. Jako by tam ani ta zatáčka, zatáčky nebyly. Nechcete žádné křižovatky, žádné dávání přednosti, chcete prostě jet, zatáčet a polykat a je jedno, jestli jsou to kilometry, nebo sliny z hovězím. Mcely? Prdlajz- doleva- a pojď mi hop, směr Ledce, Domousnice, Dětenice, Rožďalovice… Trošku to přichutíme feferonkou, režim sport- pálí všechno, gumy, jazyk, benzín, brzdy, já se z toho poseru.
Vyjíždíte s pohřebákem a po pár kilometrech si říkáte, že je to vlastně rychlá a úžasně pohodlná sanitka, jen v černé barvě, která Vás vlastně veze a léčí… Tak tomu říkám vyrazit dech kopnutím do prdele.
Říkejte si co chcete, nemít uši, směju se jak Lucka Bílá, kolem celé hlavy. Auto jede, řadí, zatáčí i brzdí tak, že to prostě nevnímáte, dělá všechno tak jen mimoděk, jako by Vás v tom zážitku chtělo koupat. Žádné záludnosti, přesně to, co chcete a co čekáte. Prostě pohoda- rychlá, dost rychlá pohoda…. Ten sport režim je na tyhle silničky a pohyb na nich a moje umění za volantem s takovou krabicí moc, tak se vracím k normálu a užívám si krásnou jízdu. Jsem v šoku. Žaludek i duše, obojí jsou ukojeni tím kusem cesty v tomhle autě.
Ale žádné jídlo se nejí tak horké, jak se podává. Takže když se dostanete ze zážitkové jízdy pro Vás, do prožitkové i pro ostatní a zklidníte své emoce a žaludky ostatních, začnete vnímat i drobná negativa. Není jich moc, ale jsou.
První- o kterém se ví a snad se s tím rychle bude něco dělat, je pískání od B sloupku u dveří řidiče i spolujezdce. Záleží, odkud fouká vítr, ale od určité rychlosti Vaší s kombinací větru přírodního, tam ten zvuk je a je hodně nepříjemný. A s tím je potřeba rychle něco dělat!
Druhý- a tady nevím, jestli je to moje chyba, že jsem si měl projít nastavení- třeba míru rekuperace, je-li v nabídce a něco v něm změnit, ale nebyl na to čas, ale při klidné jízdě mně to opravdu vadilo. Konkrétně u tohoto typu motoru MHEV s DCT jde o to, že v režimech normal a sport pokud pustíte plynový pedál, tak dochází k rekuperaci a dobíjení baterie, ale ta rekuperace a decelerace je hodně silná a vozidlo až nepřirozeně silně brzdí. Aby se tohle nedělo, nezbývá Vám, než buď stát pořád na plynu, nebo prostě brzdit. Takové prostá jízda z kopce, nebo dojíždění ke křižovatce na rovině, nebo z mírného kopce se rovná, když to přeženu poskakování. Tohle samozřejmě řeší naprosto s přehledem používání módu eco, ve kterém vozidlo umí krásně plachtit. A fakt plachtí krásně. Ale bude člověk jezdit po silnicích s myšlenkou na neustálé přepínání do eco, nebo aby to tak moc nebrzdilo, tak jezdit jenom v eco módu? To bych nerad dělal takové kompromisy.
Ano i 4x4jsme vyzkoušeli a i v dost exponovaném a kluzkém terénu, tráva, vlhko, bláto neměl Tucson problém.
Vnímáte, že už nepíšu o pohřebáku…?
A už toho moc nezbývá…
Spotřeba- na svém úseku testu jsem se po dojetí jeho části dostal na spotřebu 10,6l/100km Asi nikdo- a v to doufám, nečeká, že auto této velikosti, s touto hmotností, s tímto motorem, výbavou, bude jezdit za 5,6 nebo 7litrů/100km benzínu. Umím si za určitých okolností představit spotřebu kolem 8-9l/100km. Reálně s využitím potenciálu auta vidím spotřebu na 9-9,5l/100km
Závěrem- Dlouho, opravdu dlouho, se mi nestalo, že by mě nějaké auto tak, jak říkají bratři Slováci, odpálilo dekl. V tom krátkém čase jsem sám za sebe musel uznat, že tenhle auťák, ať k němu mám ze své strany exteriérově i rozumově spoustu výhrad se teda fakt povedl.
Jestli bych si ho sám koupil? Ne, nekoupil, jsem jiná cílová skupina, ale dokážu pochopit, díky včerejšímu dnu lidi, kteří to udělají. Ono je to auto fakt návykové.
Nechci žádnou polemiku co je, nebo není lepší, co je nebo není dražší- levnější. V této kategorii SUV nemám až tolik otestováno, ale měl jsem možnost jezdit s konkurentem- Karoq sice s jiným dieslovým, motorem a dsg. V plné výbavě. Co do interiéru už jsou ty auta hodně srovnatelná. Exteriér nechám na posouzení jiných- mě se prostě ty krabice a Škodovky obzvlášť nelíbí. Ale pominu-li motor, diesel jsem v Tucsonu neměl „zatím“ k dispozici, tak Tucson jezdí jednoznačně líp a to podepíšu!
Cenovka za testovaný vůz - 847 890.-
Tucson není zrovna z levného kraje, ale po včerejšku musím říct, že u mě si tu cenu obhájil.
Je i pro mě velmi zajímavým zjištěním, že přijíždíte k vozidlu na test a vidíte v něm na první pohled pohřebák a po pár hodinách odjíždíte a vidíte v něm koncertní křídlo, na které se dá zahrát Čajkovského koncert B-moll. A díky tomuhle zjištění, Vážení v Nošovicích- KLOBOUK DOLŮ.
Dolaďte ty drobnosti a bude to hodně dobrý!
Díky všem, co to dočetli až sem.
Díky Štěpánovi.
Díky HCP Praha.
A díky všem co u toho byli. Rád jsem Vás zase viděl vy bando
aneb, od pohřebáku ke koncertnímu křídlu.
Datum: 1.5.2021
Lokalita: Loučeň
Obsazení: SATaB
Scénář: Vlastní a HMMCZ
Dramaturgie a Režie: Jako vždy Steve
Dlouho, opravdu dlouho jsem přemýšlel, jak a jestli vůbec mám tento můj amatérský pokus o „recenzi“ psát.
Jestli to vlastně má nějaký smysl a význam, když... Pak jsem si řekl, že ten člověk a snad můžu napsat i kamarád, který tohle celé vymyslel, věnuje tomu čas, úsilí, dramaturgii, dal kolem sebe dohromady myslím, že moc fajn bandu lidí různého ražení, zaměření a pohledů - a z kterého je na každé akci vidět, jak jej to baví a jakou z toho má radost, si to přinejmenším zaslouží. No a Vy ostatní to berte jako takový bonus, že když to vlastně pro tyhle účely vzniklo, tak to sem- zatím patří. I když ve verzi, která má chybějící základ. A bez základu se cokoliv staví a buduje dost na …
První Máj je lásky čas, svátek práce a státní svátek, tak proč si jej vlastně neudělat tak trochu po svém, že?
Vstávám brzo ráno. Brzo a s jakýmsi divným pocitem, že nevím, jestli ta cesta přes půl republiky a to, co je vlastně podnětem k ní, mi za to stojí. Piju ranní kávu a při rozednívání dne i v mé hlavě vítězí ten pocit, že i když to auto za to stát až tak nebude, tak ta parta, která se u toho sjede, mi za to stojí a stát prostě bude, ať se děje cokoliv a testuje cokoliv a kdykoliv. Dám si banán a už jsem před domem u svého Médi, který mě oranžovým mrknutím dává najevo radost z toho, co jej už víc jak čtyři roky bez jakýchkoliv problémů moc baví. Jezdit. Tak jo.
Tlačítko, pás, startstop, volič DCT do D a jedem. Cesta ubíhá úplně v pohodě a z ranního opavského deště se projíždím litovelským Pomoravím už bez deště, za Studenou Loučkou už se oblačnost trhá. Moravská Třebová, přijíždí kolega od Olomouce, přesedám k němu a po průjezdu Hřebečským tunelem už jedem do polojasna. Paráda, na to, jak to ráno vypadalo. Krátce po poledni přijíždíme na parkoviště u zámku v Loučni a už je tam. Pohřebák i část zbytku.
Proč tomu říkám pohřebák? No prostě protože to auto tak vypadá. Ona je černá barva na autech velice elegantní, ale pak se musí fakt dobře volit to tak důležité spojení toho ostatního, obzvlášť chromových prvků, kde za mě, méně je někdy více. A tady na jednu stranu ta černá barva krásně „srovnává“ ty lámané boční linie- které se mi opravdu nelíbí a v té černé trochu i trochu víc zanikají, naopak ta efektní stříbrná linie od předního okna po C sloupek je na můj vkus až moc do očí bijící, připomíná mi Opel Astra combi a v té černé barvě už mi k dokonalosti funebráckého vozu chybí jen věnce po bocích. Ale jinak, jinak mě vcelku překvapuje, jak to auto, ač se mi exteriérově opravdu nelíbí, vypadá elegantně. Ale jenom v černé. Jinak se mi opravdu z venku nelíbí. V černé ho beru zvenku na milost.
Nebudu se tady rozepisovat o křivkách karoserie, prolisech atd. To nechám povolanějším, kteří se v tom v testech vyžívají. On je to stejně subjektivní pohled, objektivně to mám já tak, že buď se mi auto líbí na první pohled, nebo nelíbí a na ty další pohledy se to může změnit v ale jo, jde to… A nebo nelíbí vůbec.
A Tucson byl do včerejška v té kategorii poslední. A vzhledem k tomu, že v černé jich asi moc jezdit nebude, tak v ní zůstane. Ptáte se proč? Dívám se na to i z pohledu praktického. Já se o svá auta snažím starat, myju je ručně, když je to možné a dopřávám jim i jiné laskominy, typu konzervace, vosk, a jiné. Když jsem se třeba včera zaměřil na předek a masku, která je pro spoustu lidí etalonem skoro dokonalosti a překvapení- a je fakt zajímavá a diskutabilní, tak díky spoustě různých hran, prolisů a skrytých koutů, bude radost, se o tuhle část starat a ošetřovat ji.
Jen si zkuste představit v létě v noci očistit plochu hlavních světlometů od much a nočních havětí u pumpy, tou stěrkou co jsou tam v kýblu. O dalších koutech ani nemluvě. Líbí se mi zadek vozu, až na tolik diskutovaná směrová světla a mlhovky s couvačkou v nárazníku.
Zatím nic moc, že?
Ale tady se to začne měnit. Jdeme pod kapotu.
Že kapota nemá plynové vzpěry asi nikoho nepřekvapí, ani mě. Kluci v mém servisu říkají, že plynové vzpěry používají jen auta, která se musí kvůli poruchám motorů často otevírat. Nevím, co by řekli na napružování aretační tyče k podepření kapoty. Asi nic, takže DOma si to sami DOladíme do té správné polohy, aby to šlo zaaretovat v pohodě.
185ti koňový, nový smartstream motor s technologií CVVD+MHEV vyplňuje motorový prostor docela dost, místa kolem moc není, ale vše je docela příjemně uhlazené a učesané, přístupné a nemám k tomu moc co dodávat. Nádoby na doplnění kapalin v pohodě dostupné. Velice zajímavý i konstrukčně se mi jeví dvojitý napínák drážkového řemene. K měrce oleje se raději po svých zkušenostech vyjadřovat nebudu! Ale neodpustím si takové malé rýpnutí. To už opravdu musí koncern tak šetřit, že z motorů mizí i centrální kryt hlavy motoru? Vypadá to dost nic moc. A to fakt DOST.
Zavírám kapotu a pojďme dál.
Otvírám dveře kufru. Elektrické otvírání s inteligentním bezdotykovým ovládáním, kdy se přiblížíte s klíčem a po chvíli, kterou jsme nedokázali nějak vyspecifikovat se kufr otevře, funguje výborně a docela rychle. Jak otevírání, tak zavírání. Ke kufru bych nic moc nedodával a nerozepisoval se o něm, velikost je adekvátní a dle mě dostatečná. Nakolik účelná ukáže čas, ale znaje problémy s plasty v interiéru, očekávám, že pří převozu třeba kočárků, lyží, beden s pivem, sudů s pivem, budou plasty v kufru na exponovaných místech obzvlášť mezi podběhy místem velké kritiky uživatelů, kvůli jejich poškrábání. Dvojité dno je už klasikou a osobně bych se bez něj rozhodně NEOBEŠEL. Pod ním lepící sada, protože MHEV, takže baterie. Potěší možnost ovládání sklápění sedadel z kufru. A jako zajímavost, subwoofer v kufru v pravo audiosystému Krell v testované verzi. Osvětlení kufru klasika a raději bez komentáře, budete mít možnost se realizovat sami, kdo chce v kufru něco vidět. Roleta kufru fungovala výborně. Vyjmout jsem ji nezkoušel, stejně jako jde-li uložit pod dno.
Pojďme do interiéru.
První dojem po otevření dveří a nastoupení do vozu je, moderně se tomu říká wow efekt, já jsem čech-moravan, tak říkám no do řiti… Kam se Hyundai posunul během 5. let u Tucsonu je neuvěřitelný a já se nebojím napsat, že máme před sebou budoucí etalon interiérů vozidel tohoto koncernu a musím říct, že ač zpočátku trochu rezervovaný, jsem přece jen stará rezavá konzerva, tak po čase stráveném na palubě plnohodnotně prohlašuju výborný a nevšední a prostě SUPER!!! Když se dotáhnou některé drobnosti, opravdu si člověk užívá ten interiér tak nějak mimoděk a cítí se v něm opravdu, opravdu moc dobře. Takže pojďme popořadě. Sedadla- jak je už u Hyundai zvykem, za mě takřka bez chyby. V testovaném provedení čalouněná v prémiové textilii, ručně ovládaná, ale výborná. Jediný problém, který jsem měl, bylo nastavování sklonu opěradla. Kdo vymyslel to umístění toho kolečka? Nebo spíš kolečko je na místě správném, ale v tom případě plastové obložení B sloupku, protože myslím že i gynekolog bude mít problém tu ruku tam nějak nasoukat a poohýbat. Ale to je jediná výtka k sedadlům. Nicméně, pokud bych se na vozidle střídal třeba s manželkou, partnerkou, bratrem, kolegou…doplňte si sami, rozhodně bych si připlatil elektrické sedadlo řidiče s pamětí. Rozhodně.
Posez jak na straně spolujezdce, tak obzvlášť na straně řidiče se i díky možnostem nastavení sklonu a vzdálenosti volantu (řekl bych, že značně většímu v obou osách, než v minulé generaci), dá za mne dotáhnout takřka k dokonalosti. Výhled z vozu je výborný všemi směry, ovládání intuitivní a velmi příjemné.
Volant nevšední, ale zvykne si člověk hned a pak už mu ten tvar ani nepřijde divný, páčky ovladačů pod volantem perfektní, potěší detail přepracování ukončení páček, ne že by to ty staré potřebovaly, ale je vidět, že si někdo dal tu práci i s takovým detailem a jsou ještě lepší, než ty starší, které byly výborné. Ovládání na volantu, za mě super.
Přístrojový… co to vlastně teď je- tablet, toho jsem se bál nejvíc, ale je fakt super. Jak kvalitou, tak zobrazením, uvítal bych jej za sebe trochu větší, ale zvykl jsem si na něj hned a přirozeně.
Shift by wire systém, další věc, která pro mě byla nová a za celou dobu jsem si na něj úplně nezvyknul, ale neříkám, že to nejde. Mě tam ten klacek, třeba krátký chybí. Ale jednoznačně pro mě lepší, než nový systém u VW group, na který jsem si nezvyknul ani po 3 dnech. Tady si troufnu tvrdit, že tak za 2 dny už by mi to asi přišlo normální. Nicméně rozmístění a zpracování celé ovládací konzoly je vynikající. Trochu jsem se taky obával integrované opěrky ruky, ale neměl jsem k ní absolutně žádných výhrad. Nejlepší na takových věcech je, když to prostě přirozeně používáte a ani o tom nevíte. Pak je to dokonalé a to ta středová konzola pro mě je. Vůbec ten posez v tom interiéru je takový, jak to napsat, pohodlný, přirozený. Nic ho nekomplikuje, nic mě netlačilo, nic nezavazelo, všechno bylo vlastně opravdu v pořádku. To je fakt hodně dobrý výsledek.
Multimediální systém. To je věc sama o sobě na dlouhé psaní a já to tak nějak zkrátím. Protože na to, abych byl schopen popsat co vše a jak umí ani není čas a stejně je nejlepší, když si to vyzkouší každý z uživatelů sám. Za mě, opět velký skok kupředu. Rychlost, kvalita zobrazení, individualizace, intuitivnost. Spousta výrobců- obzvlášť japonských, by se mohla učit, jak by mohl a měl vypadat pohodový systém. Já ho včera viděl, stačí? A abych nezapomněl. Já ho včera i slyšel!!! A kdo z Vás má rád opravdu dobrý, sakra hodně dobrý zvuk, tak s příplatkem za Krell neváhejte! Hraje to opravdu parádně. Fakt nekecám. Audofil by sice namítnul spoustu dalších ale, ale za ty peníze to hraje, tak jak to je, super! Tečka.
A i umístění celého MMS, ze kterého jsem byl trochu v rozpacích, tak za mě v pohodě - úplně.
Panel ovládání klimatizace a topení. Je to o mnoho lepší, než součást MMS a hledání ovládání v menu MMS, ale mě nevyhovuje a ani se mi nelíbí. Je tam ten malý displej trochu jak pěst na oko a ovládání dotykovými tlačítky bez jakékoliv odezvy je krok zpět. Musíte se stejně podívat, jestli jste udělali, co jste chtěli, takže přínos nula. Efekt nula. Přimlouvám se za zjednodušení a otočné ovladače. Další pěkná maličkost, zpětné zrcátko se samostmívacím efektem. Je přepracované a vypadá o hodně líp, jak v předchozí verzi, příjemné jsou i vysouvatelné sluneční clony z obou stínítek. Nepříjemná je absence zatmavení horní části čelního skla a VELMI nepříjemná je absence pouzdra na brýle. To mi fakt hodně vadí.
Výborný je i nový systém větrání a topení. Nevíte o něm a dělá přesně to, co má a jak má. A vypadá to jako celek úžasně. Nic nevrže, materiály jsou na velmi dobré úrovni, nic neobtěžuje. Prostě se ten interiér, až na drobné maličkosti hodně povedl.
A ještě jedna věc! Podržte se... Hyundai Tucson v této výbavě už [/UMÍb] otevírat i zavírat okna dálkově
Dobrá, tolik k interiéru a pojďme nastartovat a jezdit.
Mačkám tlačítko startu a… je ticho. Kontrola nohy, jestli stojí na brzdě, pak pohled na otáčkoměr- pozor je na jiné straně displeje, než jsme byli zvyklí u analogových přístrojů a až tento pohled a jemňounké vibrace motoru-které po chvíli zmizí- asi systém nastavení cvvd- prozradí, že je nastartováno. Takže mačkám D, šlápnu na plyn auto se pohne a ticho pokračuje. Co to …. je? Výborné odhlučnění, jak od motoru, tak od kol. Tady tedy sakra hodně zapracovali a částečně, ale jen částečně odpouštím kryt hlavy motoru- stejně by tam měl být . Najíždím na hodně rozbitou a zalátanou cestu směrem na Chudíř. A ticho pokračuje, jedu v eco režimu a auto si pluje přes díry i záplaty, jako by tam nebyly. Přichází první zatáčky a to auto, ten pohřebák, jede jak malé Pendolino po kolejích. Pusa se mi roztahuje z projevu údivu do projevu rohlík, vjíždím do vsi a na úzkých zatáčkovitých uličkách se přidává k rohlíku banán. Zapomínám, že jsem od rána kromě toho banánu nic nejedl a užívám si ten příděl svačiny na uzounké cestě spojující hlavní tah na Mcely. Po nájezdu na něj už jenom polykám zbytky svačiny a v režimu normal po projetí prvního esíčka v Jabkenické oboře rozkrajuju ten biftek z vyzrálého hovězího a jenom vnímám tu vůni a chuť prvního sousta na jazyku a horním patře, ten zážitek je stejný, jako řídit tohle auto. Na rovině jede- co jede, pluje, co pluje- letí jako Skinautic na vodě jezera a zatočí, úplně stejně, jako ten člun. Jako by tam ani ta zatáčka, zatáčky nebyly. Nechcete žádné křižovatky, žádné dávání přednosti, chcete prostě jet, zatáčet a polykat a je jedno, jestli jsou to kilometry, nebo sliny z hovězím. Mcely? Prdlajz- doleva- a pojď mi hop, směr Ledce, Domousnice, Dětenice, Rožďalovice… Trošku to přichutíme feferonkou, režim sport- pálí všechno, gumy, jazyk, benzín, brzdy, já se z toho poseru.
Vyjíždíte s pohřebákem a po pár kilometrech si říkáte, že je to vlastně rychlá a úžasně pohodlná sanitka, jen v černé barvě, která Vás vlastně veze a léčí… Tak tomu říkám vyrazit dech kopnutím do prdele.
Říkejte si co chcete, nemít uši, směju se jak Lucka Bílá, kolem celé hlavy. Auto jede, řadí, zatáčí i brzdí tak, že to prostě nevnímáte, dělá všechno tak jen mimoděk, jako by Vás v tom zážitku chtělo koupat. Žádné záludnosti, přesně to, co chcete a co čekáte. Prostě pohoda- rychlá, dost rychlá pohoda…. Ten sport režim je na tyhle silničky a pohyb na nich a moje umění za volantem s takovou krabicí moc, tak se vracím k normálu a užívám si krásnou jízdu. Jsem v šoku. Žaludek i duše, obojí jsou ukojeni tím kusem cesty v tomhle autě.
Ale žádné jídlo se nejí tak horké, jak se podává. Takže když se dostanete ze zážitkové jízdy pro Vás, do prožitkové i pro ostatní a zklidníte své emoce a žaludky ostatních, začnete vnímat i drobná negativa. Není jich moc, ale jsou.
První- o kterém se ví a snad se s tím rychle bude něco dělat, je pískání od B sloupku u dveří řidiče i spolujezdce. Záleží, odkud fouká vítr, ale od určité rychlosti Vaší s kombinací větru přírodního, tam ten zvuk je a je hodně nepříjemný. A s tím je potřeba rychle něco dělat!
Druhý- a tady nevím, jestli je to moje chyba, že jsem si měl projít nastavení- třeba míru rekuperace, je-li v nabídce a něco v něm změnit, ale nebyl na to čas, ale při klidné jízdě mně to opravdu vadilo. Konkrétně u tohoto typu motoru MHEV s DCT jde o to, že v režimech normal a sport pokud pustíte plynový pedál, tak dochází k rekuperaci a dobíjení baterie, ale ta rekuperace a decelerace je hodně silná a vozidlo až nepřirozeně silně brzdí. Aby se tohle nedělo, nezbývá Vám, než buď stát pořád na plynu, nebo prostě brzdit. Takové prostá jízda z kopce, nebo dojíždění ke křižovatce na rovině, nebo z mírného kopce se rovná, když to přeženu poskakování. Tohle samozřejmě řeší naprosto s přehledem používání módu eco, ve kterém vozidlo umí krásně plachtit. A fakt plachtí krásně. Ale bude člověk jezdit po silnicích s myšlenkou na neustálé přepínání do eco, nebo aby to tak moc nebrzdilo, tak jezdit jenom v eco módu? To bych nerad dělal takové kompromisy.
Ano i 4x4jsme vyzkoušeli a i v dost exponovaném a kluzkém terénu, tráva, vlhko, bláto neměl Tucson problém.
Vnímáte, že už nepíšu o pohřebáku…?
A už toho moc nezbývá…
Spotřeba- na svém úseku testu jsem se po dojetí jeho části dostal na spotřebu 10,6l/100km Asi nikdo- a v to doufám, nečeká, že auto této velikosti, s touto hmotností, s tímto motorem, výbavou, bude jezdit za 5,6 nebo 7litrů/100km benzínu. Umím si za určitých okolností představit spotřebu kolem 8-9l/100km. Reálně s využitím potenciálu auta vidím spotřebu na 9-9,5l/100km
Závěrem- Dlouho, opravdu dlouho, se mi nestalo, že by mě nějaké auto tak, jak říkají bratři Slováci, odpálilo dekl. V tom krátkém čase jsem sám za sebe musel uznat, že tenhle auťák, ať k němu mám ze své strany exteriérově i rozumově spoustu výhrad se teda fakt povedl.
Jestli bych si ho sám koupil? Ne, nekoupil, jsem jiná cílová skupina, ale dokážu pochopit, díky včerejšímu dnu lidi, kteří to udělají. Ono je to auto fakt návykové.
Nechci žádnou polemiku co je, nebo není lepší, co je nebo není dražší- levnější. V této kategorii SUV nemám až tolik otestováno, ale měl jsem možnost jezdit s konkurentem- Karoq sice s jiným dieslovým, motorem a dsg. V plné výbavě. Co do interiéru už jsou ty auta hodně srovnatelná. Exteriér nechám na posouzení jiných- mě se prostě ty krabice a Škodovky obzvlášť nelíbí. Ale pominu-li motor, diesel jsem v Tucsonu neměl „zatím“ k dispozici, tak Tucson jezdí jednoznačně líp a to podepíšu!
Cenovka za testovaný vůz - 847 890.-
Tucson není zrovna z levného kraje, ale po včerejšku musím říct, že u mě si tu cenu obhájil.
Je i pro mě velmi zajímavým zjištěním, že přijíždíte k vozidlu na test a vidíte v něm na první pohled pohřebák a po pár hodinách odjíždíte a vidíte v něm koncertní křídlo, na které se dá zahrát Čajkovského koncert B-moll. A díky tomuhle zjištění, Vážení v Nošovicích- KLOBOUK DOLŮ.
Dolaďte ty drobnosti a bude to hodně dobrý!
Díky všem, co to dočetli až sem.
Díky Štěpánovi.
Díky HCP Praha.
A díky všem co u toho byli. Rád jsem Vás zase viděl vy bando
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
- Reklama
Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4
Super a výborně napsaná recenze! Četl jsem pozorně a ani nedutal. Asi vás bude ještě víc, co budete psát své názory a postřehy, takže bych jen narychlo vysvětlil pár věcí, které se zmiňuješ v textu.
Dekl motoru by tam podle mne standardně měl být, kde se tedy poděl těžko říct.
Svištění vzduchu kolem B sloupku má na svědomí s největší pravděpodobností fólie ve dveřích, zatím se to jeví takto.
Síla rekuperace by snad měla jít nastavit, tak jak v Koně Electric. Tu jsem mimochodem měl půjčenou v pátek 30.4. a tam se dala rekuperace seřídit pádlem pod volantem. ještě se na to kouknu v práci. Tam máme na popojíždění přesně stejné auto, které se tady testovalo.
Díky za test a už netrpělivě čekám na další kluky co se testovačky zúčastnili.
Dekl motoru by tam podle mne standardně měl být, kde se tedy poděl těžko říct.
Svištění vzduchu kolem B sloupku má na svědomí s největší pravděpodobností fólie ve dveřích, zatím se to jeví takto.
Síla rekuperace by snad měla jít nastavit, tak jak v Koně Electric. Tu jsem mimochodem měl půjčenou v pátek 30.4. a tam se dala rekuperace seřídit pádlem pod volantem. ještě se na to kouknu v práci. Tam máme na popojíždění přesně stejné auto, které se tady testovalo.
Díky za test a už netrpělivě čekám na další kluky co se testovačky zúčastnili.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
- Kamílek
- **
- Příspěvky: 427
- Registrován: 29 čer 2018, 19:47
- Bydliště: skoro Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4
Díky za super čtení na nedělní večer
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4
petzl: Napsal jsi to úžasně, přečetl jsem to jedním dechem Dá se po tomle ještě něco dodat? Jelikož jsem se díky hodně dobrému společnému známému - nebo spíš kamarádovi - mohl také zůčastnit testu tohoto auta, doplním pár slovy, co zaujalo mně... i když některé věci budou společné.
Svůj názor na dizaj exteriéru a interiéru po prvním krátkém setkání jsem napsal zde https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=217&t=40218. Po včerejším důkladnějším seznámení souhlasím s petzl, že černá barva opravdu tlumí některé dizajnové záležitosti, které se mi na exteriéru nelíbí, zato zvýrazní stříbrnou linku od zrcadla po konec C-sloupku. Auto v černé barvě bych ale nechtěl, udržovat ji je hodně nevděčná záležitost. Souhlasím i se složitostí ošetřováním přední části - vyštrachat zbytky hmyzu z přední masky z prohlubní v okolí světel dá spoustu práce. Poctivé ruční, tohle kartáče na myčce nezvládnou. Vzadu mě, mimo kritizovaného rozdělení světel a obyčejných žárovek v blinkrech místo led, zase nepříjemně překvapila přítomnost pouze jednoho světla pro couvání a jedné zadní mlhovky. Pro mlhovky mohl výrobce klidně využít místo za odrazkou, vypadalo by to líp a hlavně použití dvou bílých světel by bylo praktičtější.
Po včerejším důkladnějším prohlédnutí musím souhlasit, že tahle generace používá už od pohledu hodnotnější materiály než generace předchozí, t. j. TLE. Horní část přístrojovky je z měkčeného plastu, pak textilní pás a pod ním zase měkčený plast. Horní část z plastu je do textilní části jakoby zalomená. Jak náročné bude toto spojení na údržbu si netroufám odhadovat. Stejně "hluché" místo jsem objevil na středové konzole, v napojení loketky. Na druhou stranu potěšily odkládací kapsy na drobnosti po obou stranách středové konzoly ve výši zhruba poloviny lýtek. Loketní opěrka je také dostatečně hluboká, vleze do ní spousta účtenek z tankování (a že tankovat budete často), sladkostí, ... Na dveřích byla černá lesklá lišta, nad ní a pod ní lištička stříbrná, opticky rozbíjející fádní plochu dveří.
Samostatná kapitola je MMS a ovládání klimatizace. Jak říkal petzl výše, zobrazení displeje je skvělé a dostatečně jemné, rastr není vidět. Obraz z parkovací kamery je lepší než u TLE, nechybí vodící čáry. Nevzal jsem ale na milost klavírní čerň - stačilo 2x stlačit tlačítko ON/OFF a hned tam byly otlačky prstu. Jak jsem psal minule, chybí mi tu kolečka pro jednodušší ovládání klimatizace, resp. teploty. Všechna tlačítka jsou sice samostatná, s jednou fuknkcí a s se svítící ledkou potvrzující zapnutí, ale jsou bez jakékoliv haptické odezvy, ačkoliv ta byla zapnuta. Takže kdykoliv chci změnit teplotu nebo zapnout nějakou funkci, musím se na krátký okamžik podívat mimo cestu a trefit se do jednoho bodu, což na některých ne příliš kvalitních cestách je někdy problém. Nebudu ale jen hanit, musím pochválit automatický režim klimatizace / topení, který lze nastavit ve třech úrovních.
I v této výbavě chybí schránka na brýle. Za mně velké mínus A jak psal petzl, chybí modrý pruh na předním okně, který měla TLE ve standardu.
Po nastartování motoru se objevují vibrace v pravidelném intervalu. Za chvíli zmizí, jinak motor je odhlučněn dobře. Nevím, zda je to konkrétním kusem nebo standardní projev motoru. I mně překvapil chybějící dekl bloku motoru, no není to znát. Volant, na první pohled trochu divný, mi po rozjetí přestává vadit. Padne hezky do dlaní, kůže je příjemná na dotyk, průměr věnce tak akorát. Auto má standardně přednastaven ECO režim, okamžitě přepínám na NORMAL. Volič režimů je tam, kde by ho člověk hledal - na středové konzole, před "voličem" automatické převodovky, který je zde řešen tlačítky. Elektronická verze budíků se zavlní, změní barvu na bledě modrou. Vyrážíme. Už první metry na nepříliš kvalitních silnicích třetí až ixté třídy prozrazují, na čem konstruktéři zapracovali snad nejvíc: podvozek a jeho utlumení. Se svým Tukym generace TLE jsem toho projel celkem dost po různých typech více či méně kvalitních silnic a vždy jsem si liboval, jak je podvozek pohodlný a co vše dokáže utlumit. I když Tuky by mi asi občas nafackoval, kdyby mohl ;o) Ano, některé nerovnosti, hlavně krátké příčné a kamenisté cesty, nemá podvozek TLE zrovna v lásce. Podvozku NX4 je to jedno. Je mu jedno, zda ho vezmete na kvalitní jedničku s hladkým asfaltem nebo už nesilnici ála ementál bez čísla, podvozek to srovná. Nerovnosti vidíte, víte o nich, že jsou tam někde dole pod vámi, ale podvozek a pohodlná sedačka pod zadkem ač řidiče nebo spolujezdce to utlumí. Jednoduše se vezete jakoby na obláčky pohody, který vás svým způsobem izoluje od venkovního světa. Od kol a tlumičů se neozývá žádné bouchání, kamínky od kol v podbězích také nejsou slyšet tak moc jak u TLE, o motoru víte akorát že je tam někde vpředu pod kapotou, v autě je ticho a vy si můžete vychutnávat zvuk skvěle hrajícího audiosystému značky KRELL. Vlastně… ticho by bylo, nebýt (asi) foukajícího tesnění dveří u B-sloupků, jak psal petzl. Na zatočení volantem reaguje podvozek okamžitě a s velkou chutí. Řízení se zdá být kapánek strmější než u TLE.
Po přepnutí do režimu SPORT se barva budíků změní na červenou. Jeho zvukový projev trochu zhrubne, ale ne nepříjemně, zvuk je pořád tak akorát. Motor začne být žíznivý po otáčkách. Mění se v dravce, který volá po rozletu a volné krajině bez omezení typu vesnice, města a semafory. Stačí polechtat plyn a 80 je tam hned. Na trojku. Převodovka jakoby zapomněla, že má i sedmý rychlostní stupeň, i při stodvacítce si drží šestku a čeká, co bude dál, zda si člověk troufne jet ještě rychleji. A pak snad přeřadí i na tu sedmičku ;o) Stačí sebemenší polechtání plynového pedálu a auto letí nedočkavě vpřed. Pneumatiky se zahryznou do asfaltu a drží, ačkoliv v zatáčkách, kdy se auto spoléhá na oporu bočnic pneumatik, je slyšet hučení od vzorku namontovaných Continental EcoContact 6. Pro vyblbnutí se je tento režim ideální, pro normální ježdění ale režim NORMAL postačuje. Ani zde není auto líné, na plyn reaguje moc hezky a víc elegantně.
Mimochodem, převodovka… ta je OPRAVDU SKVĚLÁ. Stejně, jak jsem ji chválil u Kony, ani tady nemůžu říct nic jiného, než že smekám a tleskám. Necuká, řadí neslyšně a neznatelně, rychle. Ani tady motor zbytečně nepodtáčí, bez ohledu na zvolený režim. Člověk o ní fakticky neví do té doby, než potřebuje přeřadit pro změnu chodu vpřed nebo vzad nebo kvůli parkování. Při brzdění dokáže plynule podřazovat, aby byla opět připravena vyrazit, až si řidič zamane.
Abych nezapomněl, sedačky jsou trochu tvrdší než v TLE, ale ne nepříjemně. Jak jsem psal, že mě kožená sedačka ve verzi Premium tlačila, u textilní sedačky jsem tento problém neměl. Pohodlně jsem se usadil jak u spolujezdce, tak za volantem.
Výhled z vozu je… typicky SUV. Jelikož kapota má u NX4 lehce parabolický tvar padající dopředu a blatníky jsou v porovnání s kabinou o něco širší, měl jsem problém s odhadováním pravého předního rohu. U Tukyho mi s tímto pomáhá tvar kapoty, která je po krajích trochu vyvýšená. Výhledu dopředu dominuje prolis uprostřed kapoty. A-sloupky jsou v porovnání s TLE o něco užší a díky jinému uchycení zrcátek se při pohledu doleva vytvořil mezi zrcátkem a sloupkem prostor, ve kterém je lépe vidět, co přichází zleva. Při pohledu doprava je to ale pořád stejné, tam se za A-sloupek a velké zrcátko schová i kamion. Viditelnost dozadu zpříjemňuje kamera, jejíž obraz lze zapnout i za jízdy vpřed samostatným tlačítkem.
Auto bylo ve verzi s pohonem 4x4, tady nazývaným HTRAC. Nedalo nám nezkusit auto mimo zpevněné komunikace. Bláto, mokrou trávu a křížení přes vyjeté koleje auto dalo bez ztráty kytičky. Vyzkoušet víc z terénních schopností jsme raději nezkoušeli.
U tohoto auta se opět potvrdilo, jak velký mezigenerační skok dokáže Hyundai udělat. Ač dizajn jsem zatím tak úplně nezkousnul, podvozkově je to obrovské překvapení. Příjemné překvapení. A shodli jsem se, že cenovka je oprávněná.
Spousta lidí ví, že jsem s Tukym předchozí generace maximálně spokojen. Možná se zeptáte, zda bych ho vyměnil za novější generaci. Chvíli tam ten červ pochybnosti hlodal, v této chvíli je ale odpověď ne. Důvodů je několik: za prvé cestou domů jsem si uvědomil, že mě Tuky pořád baví. Za další – pod kapotou mi chybí adekvátní motor. Ač je tahle kombinace živá a zábavná, z dlouhodobého pohledu bych ji se svým nájezdem nechtěl živit. S autem jsem najel cca 40 km a výsledná spotřeba dle PP byla 8,6 l. S teplým motorem, vypnutou klimatizací, bez ohřevu sedaček a volantu, při cca 14° C. V zimě a s využíváním těchto komfortních prvků bych se hýbal někde kolem 10 – 12 l, co je pro mě jednoduše moc. Poslední důvod je čistě prozaický: jak se znám, díky osazení systémem HTRAC by se auto podívalo na místa, o kterých 99,9999% majitelů ani neví, že existují, a dostupnost traktoru s navijákem 24/7 by byla nutností ;o)
Děkuji za možnost svezení, děkuji za skvělé setkání, pokec. Díky, kluci a holky.
Svůj názor na dizaj exteriéru a interiéru po prvním krátkém setkání jsem napsal zde https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=217&t=40218. Po včerejším důkladnějším seznámení souhlasím s petzl, že černá barva opravdu tlumí některé dizajnové záležitosti, které se mi na exteriéru nelíbí, zato zvýrazní stříbrnou linku od zrcadla po konec C-sloupku. Auto v černé barvě bych ale nechtěl, udržovat ji je hodně nevděčná záležitost. Souhlasím i se složitostí ošetřováním přední části - vyštrachat zbytky hmyzu z přední masky z prohlubní v okolí světel dá spoustu práce. Poctivé ruční, tohle kartáče na myčce nezvládnou. Vzadu mě, mimo kritizovaného rozdělení světel a obyčejných žárovek v blinkrech místo led, zase nepříjemně překvapila přítomnost pouze jednoho světla pro couvání a jedné zadní mlhovky. Pro mlhovky mohl výrobce klidně využít místo za odrazkou, vypadalo by to líp a hlavně použití dvou bílých světel by bylo praktičtější.
Po včerejším důkladnějším prohlédnutí musím souhlasit, že tahle generace používá už od pohledu hodnotnější materiály než generace předchozí, t. j. TLE. Horní část přístrojovky je z měkčeného plastu, pak textilní pás a pod ním zase měkčený plast. Horní část z plastu je do textilní části jakoby zalomená. Jak náročné bude toto spojení na údržbu si netroufám odhadovat. Stejně "hluché" místo jsem objevil na středové konzole, v napojení loketky. Na druhou stranu potěšily odkládací kapsy na drobnosti po obou stranách středové konzoly ve výši zhruba poloviny lýtek. Loketní opěrka je také dostatečně hluboká, vleze do ní spousta účtenek z tankování (a že tankovat budete často), sladkostí, ... Na dveřích byla černá lesklá lišta, nad ní a pod ní lištička stříbrná, opticky rozbíjející fádní plochu dveří.
Samostatná kapitola je MMS a ovládání klimatizace. Jak říkal petzl výše, zobrazení displeje je skvělé a dostatečně jemné, rastr není vidět. Obraz z parkovací kamery je lepší než u TLE, nechybí vodící čáry. Nevzal jsem ale na milost klavírní čerň - stačilo 2x stlačit tlačítko ON/OFF a hned tam byly otlačky prstu. Jak jsem psal minule, chybí mi tu kolečka pro jednodušší ovládání klimatizace, resp. teploty. Všechna tlačítka jsou sice samostatná, s jednou fuknkcí a s se svítící ledkou potvrzující zapnutí, ale jsou bez jakékoliv haptické odezvy, ačkoliv ta byla zapnuta. Takže kdykoliv chci změnit teplotu nebo zapnout nějakou funkci, musím se na krátký okamžik podívat mimo cestu a trefit se do jednoho bodu, což na některých ne příliš kvalitních cestách je někdy problém. Nebudu ale jen hanit, musím pochválit automatický režim klimatizace / topení, který lze nastavit ve třech úrovních.
I v této výbavě chybí schránka na brýle. Za mně velké mínus A jak psal petzl, chybí modrý pruh na předním okně, který měla TLE ve standardu.
Po nastartování motoru se objevují vibrace v pravidelném intervalu. Za chvíli zmizí, jinak motor je odhlučněn dobře. Nevím, zda je to konkrétním kusem nebo standardní projev motoru. I mně překvapil chybějící dekl bloku motoru, no není to znát. Volant, na první pohled trochu divný, mi po rozjetí přestává vadit. Padne hezky do dlaní, kůže je příjemná na dotyk, průměr věnce tak akorát. Auto má standardně přednastaven ECO režim, okamžitě přepínám na NORMAL. Volič režimů je tam, kde by ho člověk hledal - na středové konzole, před "voličem" automatické převodovky, který je zde řešen tlačítky. Elektronická verze budíků se zavlní, změní barvu na bledě modrou. Vyrážíme. Už první metry na nepříliš kvalitních silnicích třetí až ixté třídy prozrazují, na čem konstruktéři zapracovali snad nejvíc: podvozek a jeho utlumení. Se svým Tukym generace TLE jsem toho projel celkem dost po různých typech více či méně kvalitních silnic a vždy jsem si liboval, jak je podvozek pohodlný a co vše dokáže utlumit. I když Tuky by mi asi občas nafackoval, kdyby mohl ;o) Ano, některé nerovnosti, hlavně krátké příčné a kamenisté cesty, nemá podvozek TLE zrovna v lásce. Podvozku NX4 je to jedno. Je mu jedno, zda ho vezmete na kvalitní jedničku s hladkým asfaltem nebo už nesilnici ála ementál bez čísla, podvozek to srovná. Nerovnosti vidíte, víte o nich, že jsou tam někde dole pod vámi, ale podvozek a pohodlná sedačka pod zadkem ač řidiče nebo spolujezdce to utlumí. Jednoduše se vezete jakoby na obláčky pohody, který vás svým způsobem izoluje od venkovního světa. Od kol a tlumičů se neozývá žádné bouchání, kamínky od kol v podbězích také nejsou slyšet tak moc jak u TLE, o motoru víte akorát že je tam někde vpředu pod kapotou, v autě je ticho a vy si můžete vychutnávat zvuk skvěle hrajícího audiosystému značky KRELL. Vlastně… ticho by bylo, nebýt (asi) foukajícího tesnění dveří u B-sloupků, jak psal petzl. Na zatočení volantem reaguje podvozek okamžitě a s velkou chutí. Řízení se zdá být kapánek strmější než u TLE.
Po přepnutí do režimu SPORT se barva budíků změní na červenou. Jeho zvukový projev trochu zhrubne, ale ne nepříjemně, zvuk je pořád tak akorát. Motor začne být žíznivý po otáčkách. Mění se v dravce, který volá po rozletu a volné krajině bez omezení typu vesnice, města a semafory. Stačí polechtat plyn a 80 je tam hned. Na trojku. Převodovka jakoby zapomněla, že má i sedmý rychlostní stupeň, i při stodvacítce si drží šestku a čeká, co bude dál, zda si člověk troufne jet ještě rychleji. A pak snad přeřadí i na tu sedmičku ;o) Stačí sebemenší polechtání plynového pedálu a auto letí nedočkavě vpřed. Pneumatiky se zahryznou do asfaltu a drží, ačkoliv v zatáčkách, kdy se auto spoléhá na oporu bočnic pneumatik, je slyšet hučení od vzorku namontovaných Continental EcoContact 6. Pro vyblbnutí se je tento režim ideální, pro normální ježdění ale režim NORMAL postačuje. Ani zde není auto líné, na plyn reaguje moc hezky a víc elegantně.
Mimochodem, převodovka… ta je OPRAVDU SKVĚLÁ. Stejně, jak jsem ji chválil u Kony, ani tady nemůžu říct nic jiného, než že smekám a tleskám. Necuká, řadí neslyšně a neznatelně, rychle. Ani tady motor zbytečně nepodtáčí, bez ohledu na zvolený režim. Člověk o ní fakticky neví do té doby, než potřebuje přeřadit pro změnu chodu vpřed nebo vzad nebo kvůli parkování. Při brzdění dokáže plynule podřazovat, aby byla opět připravena vyrazit, až si řidič zamane.
Abych nezapomněl, sedačky jsou trochu tvrdší než v TLE, ale ne nepříjemně. Jak jsem psal, že mě kožená sedačka ve verzi Premium tlačila, u textilní sedačky jsem tento problém neměl. Pohodlně jsem se usadil jak u spolujezdce, tak za volantem.
Výhled z vozu je… typicky SUV. Jelikož kapota má u NX4 lehce parabolický tvar padající dopředu a blatníky jsou v porovnání s kabinou o něco širší, měl jsem problém s odhadováním pravého předního rohu. U Tukyho mi s tímto pomáhá tvar kapoty, která je po krajích trochu vyvýšená. Výhledu dopředu dominuje prolis uprostřed kapoty. A-sloupky jsou v porovnání s TLE o něco užší a díky jinému uchycení zrcátek se při pohledu doleva vytvořil mezi zrcátkem a sloupkem prostor, ve kterém je lépe vidět, co přichází zleva. Při pohledu doprava je to ale pořád stejné, tam se za A-sloupek a velké zrcátko schová i kamion. Viditelnost dozadu zpříjemňuje kamera, jejíž obraz lze zapnout i za jízdy vpřed samostatným tlačítkem.
Auto bylo ve verzi s pohonem 4x4, tady nazývaným HTRAC. Nedalo nám nezkusit auto mimo zpevněné komunikace. Bláto, mokrou trávu a křížení přes vyjeté koleje auto dalo bez ztráty kytičky. Vyzkoušet víc z terénních schopností jsme raději nezkoušeli.
U tohoto auta se opět potvrdilo, jak velký mezigenerační skok dokáže Hyundai udělat. Ač dizajn jsem zatím tak úplně nezkousnul, podvozkově je to obrovské překvapení. Příjemné překvapení. A shodli jsem se, že cenovka je oprávněná.
Spousta lidí ví, že jsem s Tukym předchozí generace maximálně spokojen. Možná se zeptáte, zda bych ho vyměnil za novější generaci. Chvíli tam ten červ pochybnosti hlodal, v této chvíli je ale odpověď ne. Důvodů je několik: za prvé cestou domů jsem si uvědomil, že mě Tuky pořád baví. Za další – pod kapotou mi chybí adekvátní motor. Ač je tahle kombinace živá a zábavná, z dlouhodobého pohledu bych ji se svým nájezdem nechtěl živit. S autem jsem najel cca 40 km a výsledná spotřeba dle PP byla 8,6 l. S teplým motorem, vypnutou klimatizací, bez ohřevu sedaček a volantu, při cca 14° C. V zimě a s využíváním těchto komfortních prvků bych se hýbal někde kolem 10 – 12 l, co je pro mě jednoduše moc. Poslední důvod je čistě prozaický: jak se znám, díky osazení systémem HTRAC by se auto podívalo na místa, o kterých 99,9999% majitelů ani neví, že existují, a dostupnost traktoru s navijákem 24/7 by byla nutností ;o)
Děkuji za možnost svezení, děkuji za skvělé setkání, pokec. Díky, kluci a holky.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4
Díky Axeli za prima postřehy, stejně jde vidět, že už jsi oproti minulému postoji a vyhraněnosti k NX4 změknul. Jde to z tvého hodnocení poznat. Já ti říkal, že je mnohem kvalitnější než Tuky.
A spotřeba? Pro tebe by asi byla lepší nafta.
A spotřeba? Pro tebe by asi byla lepší nafta.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4
porovnání 1.6 CRDi s Tiguanem vychází velmi hezky a je o 20% levnější. Od cca 22" je trochu terén https://youtu.be/5N9xoJdKoJU?t=1350
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4
Ďakujem chlapci za pútavé čítanie.Skoro som dostal chuť NX 4ku vyskúšať.
Tešíma,že akcia dopadla k úplnej spokojnosti a všetkých pozdravujem.
Tešíma,že akcia dopadla k úplnej spokojnosti a všetkých pozdravujem.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4
Velké díky za fajn čtení.
I když nejsem cílová skupina, přečetl jsem jednim dechem.
Troufám si tvrdit, že vaše (myslím místní core) recenze jsou lepší než od našich motoristických novinářů. Pro mne určitě.
Ješte jednou díky a jsem vděčný!
I když nejsem cílová skupina, přečetl jsem jednim dechem.
Troufám si tvrdit, že vaše (myslím místní core) recenze jsou lepší než od našich motoristických novinářů. Pro mne určitě.
Ješte jednou díky a jsem vděčný!
Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4
Pěkné recenze kluci Díky
Hyundai I30 kombi 1,5 DPi r.v. 2022
Hyundai Grandeur 3,3 V6, r.v. 2009 (u nového majitele)
Hyundai Sonata 2.0 16V, r.v. 2002. (RIP)
Hyundai Grandeur 3,3 V6, r.v. 2009 (u nového majitele)
Hyundai Sonata 2.0 16V, r.v. 2002. (RIP)
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4
Marasi, věci, které se mi nelíbí, tam pořád jsou
Jako motorizace by byla opravdu lepší nafta, s benzínem mi tenhle typ aut moc smysl nedává. Akorát že by to chtělo nějaký slušný a ověřený dvoulitr, ne chemický labák v jedna šestce s drahými periferiemi.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Mirus30
- *****
- Příspěvky: 1801
- Registrován: 04 úno 2013, 19:53
- Bydliště: Litoměřice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4
Noooo, tak díky kamarádi J+T za minimální prostor, který jste mi svými naprosto parádními recenzemi dali, ale i tak něco sesmolím. Přeci jen jsem tu za toho exota, co i s autem typu SUV, vyzkouší věci co většina z uživatelů nikdy ne
Valstně to podobné bylo už s původní, méně vybavenou a méně výkonou (nikoliv nedostatečnou) motorizací, zde navíc s pohonem 4x4 a automatem. Nejprve se sluší poděkovat, že jste mi našli tu největší louži na tom blátivém parkovišti a s naprostou přesností u ní zastavili, takže trocha akrobacie na začítek, ale nevadí. Teda mě to úplně nevadilo, jen dotyčný při čištění velurových (fakt? u SUV tím spíš, nikdy! jedině gumy ), koberců, si určitě pak sám sobě trošku vyčinil, že nevybral jiné parkoviště, ti druzí dva to dílo jen dokonali
Ale dost k okolnostem, jde o auto, kvůli tomu jsme tady. Usedám za povědomý volant, pozici si najdu okamžitě, sedadla mi vyhovují, i když jak se ukáže později, zrovna pro můj test se ne úplně dobře hodí ale to se není co divit, uvidíme jak na tom bude N-line brzda, stisknutí "D" a vyrážíme, no, ne že by to úplně šlo poznat, ale Tucson je fakt parádně odhlučněný, zvláště při jízdě krokem z parkoviště, kde to bylo samý výmol, přesto působil jak elektromobil, tohle je fakt parádní, hlavně na delší cesty.
ECO mód, hm, vynechávám, dávám NORMAL, okamžitě je znát, že je pod kapotou stejný, i když co do projevu, mnohem živější motor, první přidání mi lehce pohne koutkama vzhůru. A to je moc dobře, protože tam pořád číhá mód SPORT, ale to až za chvíli. Přišlápnu plyn trochu víc do podlahy a Tucson se radostně hrne vpřed, motor vůbec neprotestuje, ba naopak, líbí se mu to a není zde ani náznak lenivosti nebo dokonce nechuti zrychlovat a to je moc dobře. Přímé porovnání se základním motorem, odhaluje vcelku očekávané vlastnosti, lepší reakce na plyn, radostnější sbírání odspodu a ochota točit se až k omezovači. Samozřejmě díky parádnímu odhlučnění z toho člověk nemá takový požitek jako třeba v GTčku, ale to ani nikdo nečeká, tohle má být utlumená síla, která neřve do okolí, že má sílu a výkon na svižné cestování.
Krátké seznámení s moc dobře známým podvozkem, který mě uchvátil už v prvním testu, ve mě vzbuzovalo tu pravou zvědavost, jak se vypořádá s krapet větším výkonem, který mi chvílema ve 110kW verzi chyběl. Vlastně by to co do ostřejší jízdy měl být ideál, širší a nižší pneu, více výkonu a DCT, které umí odeslat potřebnou dávku výkonu tak, jak jí potřebujete v dané chvíli. Tak jdeme na to, přepínám na SPORT, přišlápnu plynový pedál a auto hladově vyrazí kupředu, hltá otáčky jakoby neměly žádný omezovač, DCT řadí jeden stupeň za druhým a krásně nechává motor točit až k červenému poli, tohle je naprosto správně sladěné pohonné ústrojí s motorem
Ano, teď už nikdo nečeká, že přepnu do jiného režimu, prostě se budu bavit... Projížděním okolí Loučně, když v tom.... narážím na polní cestu, okamžitě mi to dojde, vždyť tu máme 4x4! a vcelku obstojnou světlou výšku, přibrzdím, zkontroluju pohledem "terén" a je mi jasný, že tohle bude pro Tucsona ideální zkouška jeho schopností na nezpevněném povrchu Levý blinkr, kouknu na reliéf terénu před sebou, vypadá to parádně, ne parádně, vypadá to tak, že tu čeká RZ jen a jen pro mě a Tucsona. Na nic nečekám, plyn, obě ruce pevně na volant a jedem, prvních 50 metrů kam jsem dohlédl, je rázem pryč a řítíme se do neznáma, pohled posílá informace do mozku každou vteřinu, aby reagoval na aktuální povrch co máme před sebou, díry tady prostě neexistují. To s jakou pohodou je Tucson přeletí, tam kde na chviličku ztratí kontakt, tak okamžitě zasáhne 4x4, které se okamžitě zakousne znovu do povrchu a nedá šanci autu uhnout z cesty a to opravdu v rychlosti, kterou někteří nejedou ani po silnic, je naprosto odzbrojující. Ty chvíle kdy už cítíte jak auto pluje po povrchu a dovolí vám i lehce klouzat do stran v té rychlosti, jsou čirá radost z jízdy a nečekal jsem že zrovna tahle část testu, bude ta, co mi vykouzlí naprosto nefalšovaný úsměv na tváři a neodolatelné pokušení, to otočit a dát si to znovu i zpátky!
Ale ne, je to předváděčka, jedna RZ na ověření SCHOPNOSTÍ, ano, skutečně si to zaslouží napsat velkými písmeny, určitě stačila a souhlasí se mnou i DCT převodovka, která typickým zápachem dává najevo, že si užila dost a je na čase ji zase trochu ulevit, což za ten předvedený výkon s radostí udělám. Takže i když nerad, přepínám do ECO módu a užívám si pohodové plutí krajinou, najednou je z toho zvířete, utrženého z řetězu, naprosto poslušný beránek, který Vám naprostou pohodou a komfortem na palubě, dokáže poskytnout parádní tiché svezení na polykání stovek dálničních i okreskových kilometrů. Když jsem narazil na přehřívající se převodovku, tak musím zmínit, že mě nemila překvapila absence ukazatele právě teploty DCT, tím spíš že v lacinějších modelech toto je, tady mi to opravdu chybělo, zvláště při té zkoušce schopností, na mé soukromé RZ
Na závěr ještě přidám poznatek z jízdy po silnici, ve vyšším tempu než je úplně běžné. Jelikož testovaný vůz měl už dostatek výkonu na opravdu svižné cestování, tak jsem ho samozřejmě zkusil poslat na limit i na asfaltu. Jízdní vlastnosti jako takové, jsou pořád na stavbu karoserie, váhu a výšku naprosto skvělé, bez přehánění. Opět budu chválit brzdy, kdy opravdu mají vždy dostatek síly na to, aby auto bezpečně zpomalily a i když jsem je dokázal poslat do situace, kdy na sto procent plnily svou úlohu, ale rychlost byla vyšší než by měla, tak ač se karoserie začala hrnout lehce stranou, tak přesto zůstaly kola stále s kontaktem na asfaltu a parádně situaci ustály, následné projetí zatáčkou doplnil parádně fungující podovzek, takže ani v tomhle extrému, jsem neměl pocit, že je auto nervózní, nebo dokonce nebezpečné. Právě naopak, ta jistota, kterou za volantem máte a kterou vám neustále celé auto dává najevo, je dost návykové zboží a doporučuju každému si Tucsona vyzkoušet
Nečekejte od toho, že bude jezdit jako sportovní modely, vůbec ne, stále tu platí fyzikální zákony, stále tu je ta hmotnost a aerodynamika letící cihly, ale přesto to umí Tucson tak skvěle zamaskovat a poskytnout řidiči dostatek informací o jízdě, až z toho jde řidiči hlava kolem. Samozřejmě jsem vyzkoušel i příplatkovou audiosoustavu Krell, tady se s Petzl trochu neshodnu v názoru, ale fakt je ten, že určitě hraje lépe než základní audio, ale úplně mě nepřesvědčila, že bych si za ní potřeboval připlatit. V podstatě už na poloviční hlasitost z celkové možné, jsem slyšel jak toho mají repráky dost a ozývá se i rezonance materiálů, což bych čekal že bude lépe vyladěné. Tady u mě vede JBL od Kie, tam je to za mě velmi povedený audio se vším co k tomu patří.
Nějak jsem se nechal unést a to jsem říkal že napíšu jen pár poznatků, každopádně pokud to shrnu, Tucson je za mě, velmi povedené SUV, co má šmrnc, má svou vlastní designovou identitu, je to kvalitně poskládaný auto, s pěkným interiérem, v téhle verzi fajn audiosoustavou a vlastně i spojení DCT, 4x4 a silnějšího motoru je za mě ideální volba. Co se týče ceny, tak souhlasím s Petzl, určitě si jí Tucson obhájí, tím spíš v dnešní době, kdy jsou ceny aut opravdu vysoko a kdejaký kompakt sotjí přes půl milionu ve slušné výbavě. Za mě mohu pořízení Tucsonu jen a jen doporučit.
Valstně to podobné bylo už s původní, méně vybavenou a méně výkonou (nikoliv nedostatečnou) motorizací, zde navíc s pohonem 4x4 a automatem. Nejprve se sluší poděkovat, že jste mi našli tu největší louži na tom blátivém parkovišti a s naprostou přesností u ní zastavili, takže trocha akrobacie na začítek, ale nevadí. Teda mě to úplně nevadilo, jen dotyčný při čištění velurových (fakt? u SUV tím spíš, nikdy! jedině gumy ), koberců, si určitě pak sám sobě trošku vyčinil, že nevybral jiné parkoviště, ti druzí dva to dílo jen dokonali
Ale dost k okolnostem, jde o auto, kvůli tomu jsme tady. Usedám za povědomý volant, pozici si najdu okamžitě, sedadla mi vyhovují, i když jak se ukáže později, zrovna pro můj test se ne úplně dobře hodí ale to se není co divit, uvidíme jak na tom bude N-line brzda, stisknutí "D" a vyrážíme, no, ne že by to úplně šlo poznat, ale Tucson je fakt parádně odhlučněný, zvláště při jízdě krokem z parkoviště, kde to bylo samý výmol, přesto působil jak elektromobil, tohle je fakt parádní, hlavně na delší cesty.
ECO mód, hm, vynechávám, dávám NORMAL, okamžitě je znát, že je pod kapotou stejný, i když co do projevu, mnohem živější motor, první přidání mi lehce pohne koutkama vzhůru. A to je moc dobře, protože tam pořád číhá mód SPORT, ale to až za chvíli. Přišlápnu plyn trochu víc do podlahy a Tucson se radostně hrne vpřed, motor vůbec neprotestuje, ba naopak, líbí se mu to a není zde ani náznak lenivosti nebo dokonce nechuti zrychlovat a to je moc dobře. Přímé porovnání se základním motorem, odhaluje vcelku očekávané vlastnosti, lepší reakce na plyn, radostnější sbírání odspodu a ochota točit se až k omezovači. Samozřejmě díky parádnímu odhlučnění z toho člověk nemá takový požitek jako třeba v GTčku, ale to ani nikdo nečeká, tohle má být utlumená síla, která neřve do okolí, že má sílu a výkon na svižné cestování.
Krátké seznámení s moc dobře známým podvozkem, který mě uchvátil už v prvním testu, ve mě vzbuzovalo tu pravou zvědavost, jak se vypořádá s krapet větším výkonem, který mi chvílema ve 110kW verzi chyběl. Vlastně by to co do ostřejší jízdy měl být ideál, širší a nižší pneu, více výkonu a DCT, které umí odeslat potřebnou dávku výkonu tak, jak jí potřebujete v dané chvíli. Tak jdeme na to, přepínám na SPORT, přišlápnu plynový pedál a auto hladově vyrazí kupředu, hltá otáčky jakoby neměly žádný omezovač, DCT řadí jeden stupeň za druhým a krásně nechává motor točit až k červenému poli, tohle je naprosto správně sladěné pohonné ústrojí s motorem
Ano, teď už nikdo nečeká, že přepnu do jiného režimu, prostě se budu bavit... Projížděním okolí Loučně, když v tom.... narážím na polní cestu, okamžitě mi to dojde, vždyť tu máme 4x4! a vcelku obstojnou světlou výšku, přibrzdím, zkontroluju pohledem "terén" a je mi jasný, že tohle bude pro Tucsona ideální zkouška jeho schopností na nezpevněném povrchu Levý blinkr, kouknu na reliéf terénu před sebou, vypadá to parádně, ne parádně, vypadá to tak, že tu čeká RZ jen a jen pro mě a Tucsona. Na nic nečekám, plyn, obě ruce pevně na volant a jedem, prvních 50 metrů kam jsem dohlédl, je rázem pryč a řítíme se do neznáma, pohled posílá informace do mozku každou vteřinu, aby reagoval na aktuální povrch co máme před sebou, díry tady prostě neexistují. To s jakou pohodou je Tucson přeletí, tam kde na chviličku ztratí kontakt, tak okamžitě zasáhne 4x4, které se okamžitě zakousne znovu do povrchu a nedá šanci autu uhnout z cesty a to opravdu v rychlosti, kterou někteří nejedou ani po silnic, je naprosto odzbrojující. Ty chvíle kdy už cítíte jak auto pluje po povrchu a dovolí vám i lehce klouzat do stran v té rychlosti, jsou čirá radost z jízdy a nečekal jsem že zrovna tahle část testu, bude ta, co mi vykouzlí naprosto nefalšovaný úsměv na tváři a neodolatelné pokušení, to otočit a dát si to znovu i zpátky!
Ale ne, je to předváděčka, jedna RZ na ověření SCHOPNOSTÍ, ano, skutečně si to zaslouží napsat velkými písmeny, určitě stačila a souhlasí se mnou i DCT převodovka, která typickým zápachem dává najevo, že si užila dost a je na čase ji zase trochu ulevit, což za ten předvedený výkon s radostí udělám. Takže i když nerad, přepínám do ECO módu a užívám si pohodové plutí krajinou, najednou je z toho zvířete, utrženého z řetězu, naprosto poslušný beránek, který Vám naprostou pohodou a komfortem na palubě, dokáže poskytnout parádní tiché svezení na polykání stovek dálničních i okreskových kilometrů. Když jsem narazil na přehřívající se převodovku, tak musím zmínit, že mě nemila překvapila absence ukazatele právě teploty DCT, tím spíš že v lacinějších modelech toto je, tady mi to opravdu chybělo, zvláště při té zkoušce schopností, na mé soukromé RZ
Na závěr ještě přidám poznatek z jízdy po silnici, ve vyšším tempu než je úplně běžné. Jelikož testovaný vůz měl už dostatek výkonu na opravdu svižné cestování, tak jsem ho samozřejmě zkusil poslat na limit i na asfaltu. Jízdní vlastnosti jako takové, jsou pořád na stavbu karoserie, váhu a výšku naprosto skvělé, bez přehánění. Opět budu chválit brzdy, kdy opravdu mají vždy dostatek síly na to, aby auto bezpečně zpomalily a i když jsem je dokázal poslat do situace, kdy na sto procent plnily svou úlohu, ale rychlost byla vyšší než by měla, tak ač se karoserie začala hrnout lehce stranou, tak přesto zůstaly kola stále s kontaktem na asfaltu a parádně situaci ustály, následné projetí zatáčkou doplnil parádně fungující podovzek, takže ani v tomhle extrému, jsem neměl pocit, že je auto nervózní, nebo dokonce nebezpečné. Právě naopak, ta jistota, kterou za volantem máte a kterou vám neustále celé auto dává najevo, je dost návykové zboží a doporučuju každému si Tucsona vyzkoušet
Nečekejte od toho, že bude jezdit jako sportovní modely, vůbec ne, stále tu platí fyzikální zákony, stále tu je ta hmotnost a aerodynamika letící cihly, ale přesto to umí Tucson tak skvěle zamaskovat a poskytnout řidiči dostatek informací o jízdě, až z toho jde řidiči hlava kolem. Samozřejmě jsem vyzkoušel i příplatkovou audiosoustavu Krell, tady se s Petzl trochu neshodnu v názoru, ale fakt je ten, že určitě hraje lépe než základní audio, ale úplně mě nepřesvědčila, že bych si za ní potřeboval připlatit. V podstatě už na poloviční hlasitost z celkové možné, jsem slyšel jak toho mají repráky dost a ozývá se i rezonance materiálů, což bych čekal že bude lépe vyladěné. Tady u mě vede JBL od Kie, tam je to za mě velmi povedený audio se vším co k tomu patří.
Nějak jsem se nechal unést a to jsem říkal že napíšu jen pár poznatků, každopádně pokud to shrnu, Tucson je za mě, velmi povedené SUV, co má šmrnc, má svou vlastní designovou identitu, je to kvalitně poskládaný auto, s pěkným interiérem, v téhle verzi fajn audiosoustavou a vlastně i spojení DCT, 4x4 a silnějšího motoru je za mě ideální volba. Co se týče ceny, tak souhlasím s Petzl, určitě si jí Tucson obhájí, tím spíš v dnešní době, kdy jsou ceny aut opravdu vysoko a kdejaký kompakt sotjí přes půl milionu ve slušné výbavě. Za mě mohu pořízení Tucsonu jen a jen doporučit.
i30N Performance Sport, DCT 2023
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4
Já bych chtěl především poděkovat organizátorovi za pozvání na tuto akci a všem přítomným, že jsem je po dlouhé době mohl opět vidět Nemám redaktorské sklony, takže ode mne podobnou recenzi fakt nečekejte i když jsem se s autem také krátce svezl ... mohu a musím jen klobouček dolu a
Rád jsem vám půjčil k svezení svého XCeeda a rozzářené úsměvy při vystupování po jízdě hovořily za vše
Rád jsem vám půjčil k svezení svého XCeeda a rozzářené úsměvy při vystupování po jízdě hovořily za vše
KIA XCeed 1,6 T-GDI GPF 7DCT 150 kW Spring Edition žlutá Quantum 36.333 km
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4
Mirus: Co bychom neudělali pro kamaráda Příště najdeme ještě větší louži
Napsal jsi to moc hezky
Napsal jsi to moc hezky
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Kamílek
- **
- Příspěvky: 427
- Registrován: 29 čer 2018, 19:47
- Bydliště: skoro Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4
Výborný čtení pánové, ještě jednou díky. Už se těším na test Ioniq 5
Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4
Všem Vám díky za uznání a chválu
Ale klidně i kritizujte
Ale klidně i kritizujte
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.