Dobrý den, řeším problém se startováním Matrixe. Auto bylo předělané na LPG (už jsem ho tak koupila), vždycky mi startovalo napodruhé - neřešila jsem to, protože napodruhé vždycky naskočilo. Problémy se startováním se po dvou letech začaly zhoršovat - auto mi naskočilo až napotřetí, napopáté, pak napodesáté...
LPG pohon jsem nechala demontovat, auto jezdí už jen na benzin. Auto jsem měla postupně u třech mechaniků (neutorizované servisy), ale bez výsledku. Diagnostika nic neukázala. Proběhla výměna svíček, výměna autobaterie, výměna pal. čerpadla a filtrů (údajně), byla dělána oprava elektriky pro připojení diagnostiky (údajně). Píšu údajně, protože si to bohužel nedokážu sama zkontrolovat a musím spoléhat na to, že je pravda, co mi mechanici tvrdí. Auto mi poslední mechanik vrátil s tím, že už zkontroloval úplně všechno a sám si neví rady, co s tím, a nemá na to čas se v tom hrabat.
Takže teď auto startuje třeba na padesátý pokus. Motor se točí, svíčky jiskru hází, ale ne a ne chytnout. Jakmile je auto nastartované, jede normálně, bez problémů. Za "opravy" jsem v tuhle chvíli dala cca 15 000,-, což už je pro mě na hraně. 15 let staré auto s nájezdem 190 000 km už asi o moc vyšší cenu nemá. Už jsem byla smířená s tím, že auto prodám za pár korun na náhradní díly, ale pak se mi zase jednou podařilo nastartovat, v autě se projet a chci tomu dát ještě poslední (a snad ne moc drahou) šanci...
Nevěděl by někdo, co s tím? Nebo aspoň nějakého šikovného mechanika v Ústí nad Labem a okolí? Předem děkuji
Matrix (2006), 1.6 nestartuje
Moderátor: Moderátoři
- Reklama
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Matrix (2006), 1.6 nestartuje
No docela oříšek. Totiž i když je motor relativně jednoduchý i tak je tam dost čidel a zařízení které mohou způsobit obtíže.
Blbě staruje studený (nepíšeš že blbě startuje teplý) :
- mrknul bych čidlo teploty motoru pro ř.j. ( obvykle bývají čidla teploty 2 jedno pro měřák a jedno pro řídící jednotku) jestli odpovídá jím udávaná teplota skutečnosti. Chybná teplota směrem k plusu ( např. místo 0°C říká čidlo 60°C) vede k ochuzení směsi a většinou pak motor špatně chytá za studena
- zkontroloval všechny hadice a hadičky na sání co mají něco společného s podtlakem . prasklá či nenasazená může tzv. přisávat falešný vzduch a ochuzovat zase směs . Při vyšších otáčkách se to pak tolik neprojeví. Zkontrolovat hodnoty MAP sensoru a váhy vzduchu jestli tam je, jestli ne bývá tam čidlo teploty nasávaného vzduchu, i to může oblbnout ř.j. chybnou teplotou
- zapalovací modul jestli tam je a pokud je pro všechny 4 válce - ten umí slušně pozlobit vypadá OK ale uvnitř může být "šluslý" a jiskry mohou skákat všelijak......... Jiskra sice při vymotované svíčce může skočit, ale může být slabá a ve spalovacím prostoru už neskočí jak má
- čidlo otáček klikového hřídele taky může být unavené a impulzy z něho nemusí vždy ř.j. rozpoznat ale to by to nejspíš neházelo jiskru ( zapalovací modul (ev. moduly) dostávají k hození jiskry příkaz od ř.j. tudíž platí - vadné čidlo - motor se pro ř.j. netočí tudíž není jiskra a přitom startér točí jak blázen....
No a to nejjednodušší nakonec: rozebrat a očistit a nakonzervovat všechny kostřící body v motorovém prostoru na karoserii i na motoru a pak rozpojit a znovu spojit všechny viditelné konektory co v motorovém prostoru najdeš někdy se vyplatí tímhle začít nic to nestojí a občas to může pomoci
Blbě staruje studený (nepíšeš že blbě startuje teplý) :
- mrknul bych čidlo teploty motoru pro ř.j. ( obvykle bývají čidla teploty 2 jedno pro měřák a jedno pro řídící jednotku) jestli odpovídá jím udávaná teplota skutečnosti. Chybná teplota směrem k plusu ( např. místo 0°C říká čidlo 60°C) vede k ochuzení směsi a většinou pak motor špatně chytá za studena
- zkontroloval všechny hadice a hadičky na sání co mají něco společného s podtlakem . prasklá či nenasazená může tzv. přisávat falešný vzduch a ochuzovat zase směs . Při vyšších otáčkách se to pak tolik neprojeví. Zkontrolovat hodnoty MAP sensoru a váhy vzduchu jestli tam je, jestli ne bývá tam čidlo teploty nasávaného vzduchu, i to může oblbnout ř.j. chybnou teplotou
- zapalovací modul jestli tam je a pokud je pro všechny 4 válce - ten umí slušně pozlobit vypadá OK ale uvnitř může být "šluslý" a jiskry mohou skákat všelijak......... Jiskra sice při vymotované svíčce může skočit, ale může být slabá a ve spalovacím prostoru už neskočí jak má
- čidlo otáček klikového hřídele taky může být unavené a impulzy z něho nemusí vždy ř.j. rozpoznat ale to by to nejspíš neházelo jiskru ( zapalovací modul (ev. moduly) dostávají k hození jiskry příkaz od ř.j. tudíž platí - vadné čidlo - motor se pro ř.j. netočí tudíž není jiskra a přitom startér točí jak blázen....
No a to nejjednodušší nakonec: rozebrat a očistit a nakonzervovat všechny kostřící body v motorovém prostoru na karoserii i na motoru a pak rozpojit a znovu spojit všechny viditelné konektory co v motorovém prostoru najdeš někdy se vyplatí tímhle začít nic to nestojí a občas to může pomoci
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Matrix (2006), 1.6 nestartuje
určite skontrolovať či boli menené rozvody ak je tam remeň... auto bolo na lpg - v akom stave sú ventily,kompresia.... no ako píše majiteľka treba nájsť diagnostika - a to myslím nie mechanika s diagnostikou ktorý pripojí krabičku a číta chyby ale človeka ktorý má osciloskop a diagnostiku robí. Experimentov bolo dosť, je pravda že trhovú cenu nemá ale zase ešte môže urobiť službu.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: 24 kvě 2021, 07:16
Re: Matrix (2006), 1.6 nestartuje
Děkuju za tipy, teď už "jen" najít někoho, kdo se tím bude chtít zabývat a úplně mě nezruinuje...