dření destiček / kotoučů po brždění
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
dření destiček / kotoučů po brždění
Ahoj,
tak se mi po 2 garanční prohlídce objevil problém, který zatím v servisu neumí vyřešit. Při prohlídce jsem si nechal preventivně vyčistit a promazat brzdy a po tomto úkonu se stává, že "po" brždění ( uvolnění brzdového pedálu ) se začne ozývat od PZ kola dření ( docela hlasité ), jakoby destičky dostatečně neodskočili od kotouče. Trvá to cca. minutu a poté je klid. Projevilo se to i při jízdě se zkušebním technikem, takže "závada" je servisem potvrzena.Auto už bylo v servisu na odstranění problému 2x a napoprvé brzdy opět rozebrali + znova promazali ( to pomohlo cca na týden ) a podruhé strhli hranu kotouče ( a to nepomohlo vůbec ) .
Problém se objevuje převážně při jízdě mimo město a brždění z vyšší rychlosti.
Jinak dnes se k tomu přidalo LP kolo
Nevíte čím to může být?
tak se mi po 2 garanční prohlídce objevil problém, který zatím v servisu neumí vyřešit. Při prohlídce jsem si nechal preventivně vyčistit a promazat brzdy a po tomto úkonu se stává, že "po" brždění ( uvolnění brzdového pedálu ) se začne ozývat od PZ kola dření ( docela hlasité ), jakoby destičky dostatečně neodskočili od kotouče. Trvá to cca. minutu a poté je klid. Projevilo se to i při jízdě se zkušebním technikem, takže "závada" je servisem potvrzena.Auto už bylo v servisu na odstranění problému 2x a napoprvé brzdy opět rozebrali + znova promazali ( to pomohlo cca na týden ) a podruhé strhli hranu kotouče ( a to nepomohlo vůbec ) .
Problém se objevuje převážně při jízdě mimo město a brždění z vyšší rychlosti.
Jinak dnes se k tomu přidalo LP kolo
Nevíte čím to může být?
- Reklama
Re: dření destiček / kotoučů po brždění
Pokud se v tom sám nevyznáš, nechat zkontrolovat u jiného mechanika. Podle mě to vypadá na nějaký špatný technologický postup toho dosavadního.
.
.
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Re: dření destiček / kotoučů po brždění
ale veď to bolo v autorizáku na garančke že? Tak to musia aj sami vyriešiť, teraz nemôže behať po iných servisoch, musí reklamovať
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: dření destiček / kotoučů po brždění
Podle mě nezbyde nic jiného než čekat, až to servis vyřeší a popř. znovu reklamovat. Takto jsem řešil jednou na Elantře klepání od nápravy. Byl jsem v servisu asi 5x, vždy něco vyměnili a čekali, zda to pomohlo nebo ne. Byla to závada, která se objevovala jen někdy o to to bylo horší.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: dření destiček / kotoučů po brždění
sjezdar1: Podívej se, zda se nestrácí brzdová kapalina, servisák mohl poškodit hadičku s kapalinou. Jaký je pocit z brzdového pedálu? Nevadne? Chodí stejně "ztuha" jak předtím?
Viděl bych to na:
1. nesprávný tlak v brzdovém systému
2. nevhodné mazivo
3. nedokonale vyčištěno - rez a špína se smíchali s mazivem a vytvořili "lepivou" směs, která nedovolí plynulý chod pohyblivých částí
4. nedbalost při montáži a demontáži -> něco je zkřiveno nebo nesedí jak má
Viděl bych to na:
1. nesprávný tlak v brzdovém systému
2. nevhodné mazivo
3. nedokonale vyčištěno - rez a špína se smíchali s mazivem a vytvořili "lepivou" směs, která nedovolí plynulý chod pohyblivých částí
4. nedbalost při montáži a demontáži -> něco je zkřiveno nebo nesedí jak má
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: dření destiček / kotoučů po brždění
Nevím, jak je to u těhle brzd, ale ještě bych zkontroloval všechny pružiny/péra. Tohle může být i špatně vložený. Dneska už bych se nedivil ani v autorizovaném servise takovým matlům.
A že to má reklamovat u nich? Já bych si nejdřív nechal zjistit co vlastně provedli a rozhodně ne u nich.
A že to má reklamovat u nich? Já bych si nejdřív nechal zjistit co vlastně provedli a rozhodně ne u nich.
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Re: dření destiček / kotoučů po brždění
odpor brzdového pedálu je stejný jako před garančkou a nepociťují, že by vadnul.
Co si budem povídat,šikovnej mechanik maká sám na sebe a ti co zbydou jsou holt v autorizáku
Dám jim ještě jednu šanci na nápravu a pak to dám jinam
Co si budem povídat,šikovnej mechanik maká sám na sebe a ti co zbydou jsou holt v autorizáku
Dám jim ještě jednu šanci na nápravu a pak to dám jinam
Re: dření destiček / kotoučů po brždění
Zeptám se tu: Drhnou mi zadní kola při protočení na zvedáku, jsou hlučná za jízdy. Přední kola se protáčejí volně, nehlučí. Jestli je ten hluk důsledkem drhnutí to nevím. To drhnutí mi jednou řešili v autorizáku, zaplatil jsem myslím něco kolem tisícovky (neuznali to jako reklamaci), ale drhlo/drhne to furt. Servis mi tvrdí, že kola musí při protočení na zvedáku drhnout, jinak že by to nebrzdilo. Jak autorizovaný, tak uznávaný neautorizovaný. Na starších autech pokud mi zadní kola drhla (bubny), tak byl vždy nějaký problém, třeba spadlý samostav. Hluk jsem reklamoval již třikrát u autorizáku, dvakrát že nic nezjistili, potřetí jsem si vynutil jízdu se servisákem, prý to slyší, ale na zvedáku že nic nezjistil a sváděl to na gumy... Hluk je stejný letní/zimní. U neautorizovaného kde jsem to chtěl od nich posoudit že prý nic neslyší, že problém nezjistili...
A rada co mi byla řečena poté když prý autorizáku nic nenašli: mám si zesílit rádio, když mi to vadí...
Musí fakt diskové brzdy na zadních kolech drhnout??? Mě to připadá jako blbost...
A rada co mi byla řečena poté když prý autorizáku nic nenašli: mám si zesílit rádio, když mi to vadí...
Musí fakt diskové brzdy na zadních kolech drhnout??? Mě to připadá jako blbost...
Re: dření destiček / kotoučů po brždění
Už to nemůžu upravit, tak doplním: drhnutí není při celé otáčce, ale jen někde. Říkám si jestli nejsou zvlněné kotouče, ale na to by snad odborníci přišli, já nic takového při zběžné prohlídce nezjistil.
Re: dření destiček / kotoučů po brždění
rozhodne by to nemalo "drhnúť" - pravda je že vôľa medzi doskou a kotúčom je maličká, po nejakom servise na brzdách - výmene dosiek napr. to chvíľku " drhne" ale po pár pretočeniach si to sadne.
Brzdy sú komplexná vec - napr. ak sa pod kotúč kde dosadá na náboj nazbiera hrdza už vznikne väčšia hádzavosť kotúča, rovnako tá hádzavosť - kotúč má nejakú - nie je dokonale rovný, aj náboj má nejakú, preto sa pri nasadení nového kotúča sa má premerať a nájsť miesto kde to hádže najmenej - pootáča sa kotúč voči náboju aby sa ich hádzavosti vykompenzovali. Preto ak sa dáva kotúč dole ale nemení sa mal by si mechanik poznačiť ako je kotúč uložený voči náboju a túto polohu zachovať.
Takže vyčistenie, premazanie, kontrola prachoviek, kontrola hádzavosti ak treba odchylkomerom... môže byť nakoniec dodrbaný aj náboj... ale nemá drhnúť tak aby som to počul za jazdy alebo aby sa disk prehrieval.
Brzdy sú komplexná vec - napr. ak sa pod kotúč kde dosadá na náboj nazbiera hrdza už vznikne väčšia hádzavosť kotúča, rovnako tá hádzavosť - kotúč má nejakú - nie je dokonale rovný, aj náboj má nejakú, preto sa pri nasadení nového kotúča sa má premerať a nájsť miesto kde to hádže najmenej - pootáča sa kotúč voči náboju aby sa ich hádzavosti vykompenzovali. Preto ak sa dáva kotúč dole ale nemení sa mal by si mechanik poznačiť ako je kotúč uložený voči náboju a túto polohu zachovať.
Takže vyčistenie, premazanie, kontrola prachoviek, kontrola hádzavosti ak treba odchylkomerom... môže byť nakoniec dodrbaný aj náboj... ale nemá drhnúť tak aby som to počul za jazdy alebo aby sa disk prehrieval.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: dření destiček / kotoučů po brždění
tak se nám to konečně podařilo natočit - https://youtu.be/K398lJX-brk
Ve středu jde auto potřetí do servisu, tak jsem zvědav jak si s tím poradí
Ve středu jde auto potřetí do servisu, tak jsem zvědav jak si s tím poradí
Re: dření destiček / kotoučů po brždění
Podľa toho videa mi to pripadá, že to robí ložisko
Hyundai i30SW Family Smart, 1.4 t-gdi, 2020, snow white, manuál, 8" bez navi
Peugeot 308 SW, 1.6 16V, 2010, manuál
Škoda Fabia 1.4 50kW
Opel Astra G kombi, 1.6 16V
Škoda 105S žehlička
Peugeot 308 SW, 1.6 16V, 2010, manuál
Škoda Fabia 1.4 50kW
Opel Astra G kombi, 1.6 16V
Škoda 105S žehlička
Re: dření destiček / kotoučů po brždění
já jednou jel v dešti a před zastavením jsem intenzivně nezabrzdil čímž se neohřály brzdové kotouče což způsobilo že mezi kotoučem a destičkou zůstalo dlouho vlhko a to způsobilo lokální zvýšenou korozi kotouče a dělalo to přesně takovéto zvuky. Pomohlo párkrát intenzivně zabrzdit.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: dření destiček / kotoučů po brždění
tak to je podivný zvuk a som veľmi zvedavý na príčinu
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: dření destiček / kotoučů po brždění
tak auto bylo v servisu 14 dní a dneska si ho jdu vyzvednout. Dle sdělení technika, všechny brzdy opět rozebrali -> zkontrolovali -> nic nenašli- -> opět promazali. Že se to u zkušebních jízd už neprojevilo a prý to mám tedy vyzkoušet . Jestli tam ale opravdu něco našli nebo ne, to se asi člověk nedozví.
No tak snad bude klid
No tak snad bude klid