Vysoká dymivosť na EK !!! 1.6 CRDI

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři

Odpovědět
jaroslav81
Příspěvky: 7
Registrován: 09 zář 2013, 23:58

Vysoká dymivosť na EK !!! 1.6 CRDI

Příspěvek od jaroslav81 »

Zdravím, bol som s 1.6 CRDI 85kw rok 2009 bez DPF na EK a neprešiel som. Vysoká dymivosť nad limit. Po prvom meraní bol priemer 0.63, skúšal to znovu zopakovať, bolo to trochu lepšie 0.55 ale ajtak som neprešiel, lebo ten blbý Hyundai si stanovil limit 0.53 na motor bez DPF !!!!
Bežné limity dymivosti na diesle bez DPF s EURO4 normou su okolo 1.0 - 1.5.
Technik mi kázal pred opakovanou EK turovať motor až na podlahu na 5200 otáčkach a poriadne vypaliť výfuk, nič iné vraj nepomože.
To mám teraz pred každou Ek takto trápiť motor a turovať ho do obmedzovača lebo priblblý Hyundai motors si tam buchne od brucha maximálnu hodnotu dymivosti 0.53 ??? Inak v TP mam uvedenu hodnotu dymivosti 0.64, lenže oni na EK musia vychádzať so svojich tabuliek, kde ten limit je iba 0.53, takže ešte nižší než udal výrobca. Je toto normálne ? Mali ste niekto taketo problemy na EK s tymto motorom? Vraj aj KIA s tym ma velke problemy, ale tam maju aspoň limit 0.60 na ten motor.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8137
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoká dymivosť na EK !!! 1.6 CRDI

Příspěvek od Mexican »

s dymivostou bojujem roky aj ja u 2007 Accenta skutocne pomaha bohuzial zohriaty motor vorostovat par krat na parkaci. do dieslu treba pridavat aditiva, sem tam sa zviezt aj nad cca 3500ot.

mne je to tiez proti srsti ale ina cesta neexistuje
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Vysoká dymivosť na EK !!! 1.6 CRDI

Příspěvek od slabostka »

Ked som na EK a vidim pocujem ako to bezi pri nafte vzdy si poviem Nikdy... zlaty benzin...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
stanKon
***
Příspěvky: 585
Registrován: 04 říj 2019, 13:28
Bydliště: Plzeň

Re: Vysoká dymivosť na EK !!! 1.6 CRDI

Příspěvek od stanKon »

Určitě je u dieselu nutné občas "vyhnat pavouky". Každopádně určitě dát VIF. Mě u té Oktávky říkali pokaždý, že ten motor má hodnoty jako nový. A Asi bych skusil přidat aditivum do oleje na zvýšení těsnosti motoru. Asi nefunguje dlouhodobě, ale alspoň před tou STK určitě nějaké procento udělá.
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
jaroslav81
Příspěvky: 7
Registrován: 09 zář 2013, 23:58

Re: Vysoká dymivosť na EK !!! 1.6 CRDI

Příspěvek od jaroslav81 »

Tak už som po opakovanej EK...tesne pred EK som natankoval OMV Max Motion, pridal VIF a na parkovisku pred STK turoval 4x motor na podlahu na 5200 otacok po cca 4 sekundy na kazde turovanie...medzi turovanim vzdy 2 min pauza nech dochladi motor....EK som presiel, namerali mi 0.39, limit je 0.53....dost tesne, ale presiel som....mozno niekomu pomoze, co ma robit s tymto motorom pred EK.
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Vysoká dymivosť na EK !!! 1.6 CRDI

Příspěvek od slabostka »

Asi bude treba tie motorcekt postelovat.... diagnostika...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“