Motor 1,5 T-gdi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Carver10
*
Příspěvky: 35
Registrován: 04 srp 2010, 09:52

Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Carver10 »

Jaké máte reálné zkušenosti s tímhle motorem? Už mám auto objednané...ale kromě testů jsem toho moc nenašel...
Reklama
 

Uživatelský avatar
MIKIM69
**
Příspěvky: 105
Registrován: 15 dub 2021, 22:06

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od MIKIM69 »

Zatial spokojnosť.Výkon v pohode,spotreba tak isto. :D
volfm31
Příspěvky: 1
Registrován: 02 kvě 2021, 15:53

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od volfm31 »

Mám najeto nějakých 14 000 km a taky spokojenost. Na dálnici v pohodě spotřeba okolo 6,0l ve městě okolo těch 6,9 a s lehkou nohou jsem na okreskách viděl i 5,2 l. Žádný problém zatím s motorem nebyl a doufám, že ani nebude.
ivprokop
**
Příspěvky: 126
Registrován: 22 zář 2021, 17:20

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od ivprokop »

Za něco málo víc jak 2 měsíce nalítáno 5400km a zatím spokojenost. Dobrý výkon a spotřeba taky fajn, delší okresky (40-60km) spotřeba i s předjízděním i pohodička tak 6.1l/100. Na dálnici tempomat 140, občas 160 spotřeba 6.3 a když jsem motor zajízděl takže jsem nedával plný tak spotřeba okresky kolem 5.8-.5.9.
Zatím vše v pohodě, nežere olej. Jsem spoko. Uvidíme jak o bude vypadat dále. :hyu:
i30 2021 Nline 1.5T-gdi, manual
Carver10
*
Příspěvky: 35
Registrován: 04 srp 2010, 09:52

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Carver10 »

To je spotreba s manuálem nebo dct? Na té dálnici se mi to zdá až podezřele málo...to si moje staré crdi vezme více...
Carver10
*
Příspěvky: 35
Registrován: 04 srp 2010, 09:52

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Carver10 »

A jaké máte otáčky při 130 se 7st. Dct? Nikde jsem to nevyčet ale domnívám se že trochu nižší než s 6st manuálem proto uváděná spotřeba na dálnici by mohla být s dct lehce nižší ?
Uživatelský avatar
DUX
*
Příspěvky: 68
Registrován: 09 kvě 2019, 20:41
Bydliště: Vysočina

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od DUX »

Nevybavuju si to přesně ale myslím, že to bylo někde kolem 2500. Každopádně motor je velmi tichý a po většinu jizdy o něm člověk ani neví.
Spotřeby co píše ivprokop mohu potvrdit.

Pokud jsi někde z vysočiny nebo poblíž, můžeme se domluvit na svezení.
Hyundai i30 WG 1.5 T-GDI MHEV Style DCT, Silky Bronze, 09/2021
Suzuki GSX-R 1000 K6, 10/2011
Hyundai i30 WG 1.4 TGDI Style NAV GO, Champion Blue, 12/2018 - 06/2021
BMW E46 320d Touring 07/2012 - 12/2018
Ford Escort 1.6i 16V Ghia 08/2016 - 07/2012
Carver10
*
Příspěvky: 35
Registrován: 04 srp 2010, 09:52

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Carver10 »

Na Vysočinu mám daleko...ze Severní Moravy. Budu muset vydržet cca do března než dorazí...čekačka 5-7 měsíců...
Uživatelský avatar
imagine
*
Příspěvky: 45
Registrován: 21 srp 2021, 16:03

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od imagine »

Souhlasím, výkonný a úsporný motor. Aktuální spotřeba 5.9L. Po třech měsících a 8000 km se mi začal zdát motor trochu "uřvanější". Hlavně na 2. a 3. převodový stupeň. Co se týče mé jízdy tak se snažím motor držet nad 2000ot. a takovou šestku dávám až od 90-100km/h. Olej jsem po zajetí neměnil, měl bych???
i30 Style Combi 1,5 T-GDI MH 2021
ivprokop
**
Příspěvky: 126
Registrován: 22 zář 2021, 17:20

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od ivprokop »

imagine píše: 30 říj 2021, 20:25 Souhlasím, výkonný a úsporný motor. Aktuální spotřeba 5.9L. Po třech měsících a 8000 km se mi začal zdát motor trochu "uřvanější". Hlavně na 2. a 3. převodový stupeň. Co se týče mé jízdy tak se snažím motor držet nad 2000ot. a takovou šestku dávám až od 90-100km/h. Olej jsem po zajetí neměnil, měl bych???
Já olej budu měnit až při první garančce 15000km nebo rok, uřvanější nějak nepociťuji. Spíš to lítání otáček když clověk stojí na neutrálu. Taky držím minimálně nad 2000 otáček. Pokud nedojíždím třeba do města. 6 dávám až 100+ km/h. Na 90 mi to přijde málo.
i30 2021 Nline 1.5T-gdi, manual
Uživatelský avatar
MIKIM69
**
Příspěvky: 105
Registrován: 15 dub 2021, 22:06

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od MIKIM69 »

Mám automat a snažím sa jazdiť maximálne plynule..Najazdených cca 5000 km..Už sa mi podarilo urobiť spotrebu aj 4,7 l.. :D Ale vacsinou okolo 5.4..
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od slabostka »

imagine píše: 30 říj 2021, 20:25 Souhlasím, výkonný a úsporný motor. Aktuální spotřeba 5.9L. Po třech měsících a 8000 km se mi začal zdát motor trochu "uřvanější". Hlavně na 2. a 3. převodový stupeň. Co se týče mé jízdy tak se snažím motor držet nad 2000ot. a takovou šestku dávám až od 90-100km/h. Olej jsem po zajetí neměnil, měl bych???
- na to už je neskoro čo ale neskoro nie je prehodnotiť výmenný interval... v mazacom pláne vidím 3.4l? priamy vstrek, turbo.... 15 000KM? aj 10 000km je už dosť... ten olej je extrmne namáhaný a je ho tam málo, predpokladám aj filter bude skôr filtrík... ide len o to koľko si chcete auto nechať, ak 3 roky potom OK....
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5122
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od petzl62 »

Měly by to být 4,3l a 0W20 8-[ takže bych těch 15tis. viděl jako naprostý strop. V případě krátkých jízd bych jej zkrátil na polovinu. A pro svůj dobrý pocit měnil v 10.tis. Filtr je úplně stejný už dlouhé roky. Ani mini, ani maxi, zlatý střed.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od slabostka »

filter si predsa nevyberáš ten máš daný a narážal som na to že mám pocit že filtre sú menšie než kedysi bývali - menej oleja, menej filtra, vyšší výkon len ten interval ostal.... čo mám priamy vstrek tak ten olej je čierny od sadzí veľmi skoro takže som prešiel na 7500km... čo by som pred pár rokmi pokladal za hlúposť.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
sud
**
Příspěvky: 226
Registrován: 01 kvě 2020, 12:07
Bydliště: SVK

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od sud »

slabostka ma pravdu, priamy vstrek turbo, casta jazda v meste a obcasne prepalenie na dialnici - olej je cierny uz po 7000km a vyrazne citit za palivom, aj kvapkovy test oleja to potvrdzuje, akurat to riesim a buduci tyzden menim olej
i30 Combi FAMILY; vyrobene 3/2020; 1.4T-GDI
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“