MAZDA 2 Hybrid / TOYOTA Yaris Hybrid
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11625
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
MAZDA 2 Hybrid / TOYOTA Yaris Hybrid
Občas se to ve světě aut stává, že jeden výrobce potřebuje do svého portfolia konkrétní model a než by vydával nemalé prostředky na jeho vývoj, tak se domluví s konkurencí a koupí hotové auto, které rebranduje a zařadí do své nabídky. S rostoucím tlakem na snižování emisí stále více výrobců potřebuje ve svém portfoliu hybridy a nejeden to řeší spoluprací s Toyotou. Ford kdysi s Toyotou hybridy vyvíjel, Suzuki to řeší nákupem, ale alespoň předělala nárazníky, aby to aspoň trochu připomínalo ostatní modely z jejich nabídky. Mazda to vyřešila mnohem drsněji – jen vyměnili znáčky a jinak je nová „dvojka v hybridu“ nezměněným Yarisem. Dopřejeme si tak vlastně testík dva v jednom . Zajímavostí je, že Mazda při té příležitosti stávající vlastní dvojku z výroby a nabídky nevyřadila, takže pokud netrváte na hybridu, můžete si koupit čistokrevnou Mazdu…
Pro Mazdu není v této kategorii rebranding nic nového. Moje první auto nemající původ v ČSSR byla právě Mazda 121, a to generace JASM, což byla nefalšovaná Fordova Fiesta 4. generace, a to s motorem Zetec-SE o objemu 1,25 litru. Nijak výjimečné auto to tenkrát nebylo, vyšlo to s rebrandingem tentokrát lépe?
Společnost nám dělá vůz ve výbavě Agile s pakety Comfort a Safety ve stříbrné metalíze. Ceníková cena takto nakonfigurovaného vozu činí Kč 590.400,--. Nabídku přímo testovaného vozu najdete zde - https://www.mazdaihned.cz/Mazda/2%20Hybrid/kxk98zwe/ .
Vnější vzhled je díky stejnosti s Yarisem známý. Toyota si dala záležet, aby svůj model segmentu B udržela pod 4 metry délky a přitom nabídla solidní prostornost a praktičnost. V tomto segmentu není vzhledově moc co vymýšlet, základ mají všichni stejný, odlišení se vytváří pomocí detailů.
Na přídi zaujme výrazná maska, možná s poněkud naštvaným výrazem, z profilu vynikne snaha umístit kola co nejvíc do rohů karoserie a z toho plynoucí minimální převisy. Hezkým detailem jsou v této výbavě černá lesklá zrcátka, já neocením stříbřitou lištu pod okny, která ve stříbrné barvě zanikne. Na zádi zaujme jakýsi schod vyvedený v lesklém černém plastu a centrální zpátečka umístěná hodně dole, ale fakt dobře osvětlující prostor za autem ve tmě. V této výbavě už máme k dispozici přední LED světla, která velmi dobře svítí. DRL je u nich vyřešeno zahnutou linkou ve spodní části světla, která zároveň slouží pro blinkr. Zadní skupinová světla jsou kompaktní, ale dobře viditelná, do obloučků koncových svítilen jsou vloženy blinkry. Až na nasupenou přední masku je vnější design až roztomilý, kombinuje základní obliny s některými ostřejšími detaily. Suma sumárum tohle autíčko ve světlé barvě na patnáctkových kolech vypadá dobře a neměl bych sebemenší problém jej nejen zařadit do naší garáže, ale umím si tohle auto představit i pro sebe .
Pro Mazdu není v této kategorii rebranding nic nového. Moje první auto nemající původ v ČSSR byla právě Mazda 121, a to generace JASM, což byla nefalšovaná Fordova Fiesta 4. generace, a to s motorem Zetec-SE o objemu 1,25 litru. Nijak výjimečné auto to tenkrát nebylo, vyšlo to s rebrandingem tentokrát lépe?
Společnost nám dělá vůz ve výbavě Agile s pakety Comfort a Safety ve stříbrné metalíze. Ceníková cena takto nakonfigurovaného vozu činí Kč 590.400,--. Nabídku přímo testovaného vozu najdete zde - https://www.mazdaihned.cz/Mazda/2%20Hybrid/kxk98zwe/ .
Vnější vzhled je díky stejnosti s Yarisem známý. Toyota si dala záležet, aby svůj model segmentu B udržela pod 4 metry délky a přitom nabídla solidní prostornost a praktičnost. V tomto segmentu není vzhledově moc co vymýšlet, základ mají všichni stejný, odlišení se vytváří pomocí detailů.
Na přídi zaujme výrazná maska, možná s poněkud naštvaným výrazem, z profilu vynikne snaha umístit kola co nejvíc do rohů karoserie a z toho plynoucí minimální převisy. Hezkým detailem jsou v této výbavě černá lesklá zrcátka, já neocením stříbřitou lištu pod okny, která ve stříbrné barvě zanikne. Na zádi zaujme jakýsi schod vyvedený v lesklém černém plastu a centrální zpátečka umístěná hodně dole, ale fakt dobře osvětlující prostor za autem ve tmě. V této výbavě už máme k dispozici přední LED světla, která velmi dobře svítí. DRL je u nich vyřešeno zahnutou linkou ve spodní části světla, která zároveň slouží pro blinkr. Zadní skupinová světla jsou kompaktní, ale dobře viditelná, do obloučků koncových svítilen jsou vloženy blinkry. Až na nasupenou přední masku je vnější design až roztomilý, kombinuje základní obliny s některými ostřejšími detaily. Suma sumárum tohle autíčko ve světlé barvě na patnáctkových kolech vypadá dobře a neměl bych sebemenší problém jej nejen zařadit do naší garáže, ale umím si tohle auto představit i pro sebe .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Reklama
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11625
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
MAZDA 2 Hybrid / TOYOTA Yaris Hybrid
Je čas zmáčknout čudlík na klice řidičových dveří a podívat se dovnitř. Nepovažuji za úplně logické, že odemykací plocha je na klice vpředu, ale budiž. Ani její funkčnost není úplně bezproblémová, někdy se auto odemkne až na druhý stisk, zřejmě to vyžaduje speciální grif, na který jsem zatím nepřišel.
Dveře jsou, zcela očekávatelně, poměrně tenké a lehké, ale při zavření vydávají hezky tlumený zvuk a zavírají se krásně plynule a lehce.
Výplň řidičových dveří je rozhodně zajímavá. Takovou divočinku bych od TOYOTY snad ani nečekal . Umístění vnitřní kliky je skutečně nezvyklé, ale není nepraktické. Horní baterie ovladačů má obvyklou sestavu – okna (všechna čtyři s automatickými dojezdy), zrcátka pomocí kolíčku (ano, vzpomněl jsem si na Leaf) a centrální zamykání). Černost výplně dveří překvapivě nerozbíjí chrom vnitřní kliky, ale stříbřitý prvek za klikou, tenká lesklá lišta v horní části a také čalounění značné části výplně šedou látkou. Jako celek – pěkné a funkční. I palubní deska je poměrně divoká a přitom je zřejmé, že cílem bylo jí udělat co nejmenší, aby zabírala opravdu jen nezbytně nutný prostor, je tak vcelku mělká. Je vyrobena z materiálu, který překvapil svou úrovní. Je sice z těch tvrdších, ale má hezkou strukturu a je příjemný na dotek. Zaujaly poličky – jedna pod obrazovkou MMS, druhá nad přihrádkou před spolujezdcem. Display MMS má dobré rozlišení, příjemně překvapil obraz parkovací kamery. Navigace se do Mazdy 2 Hybrid nedodává, ale propojení s AA funguje bez problémů a po spárování telefonu vyvoláte příslušnou aplikaci v telefonu tlačítkem MAP na MMS.
Pod tabletem jsou středové výdechy ventilace a zmíněná polička, následuje krásně mechanické ovládání dvouzónové automatické klimatizace a další vzpomínka na Leaf v podobě tlačítek ovládání vyhřívání předních sedadel (ale tady jsou o něco méně RETRO ), a další polička se zásuvkou. Za klasickým voličem doplněným o polohu B aktivující zesílenou rekuperaci máme tlačítka drive mode, deaktivaci ESP a aktivaci čistě elektrické jízdy a také hill holder a parkovací brzdu. Pak už máme jen držák nápojů a dojdeme k loketní opěrce.
Dveře jsou, zcela očekávatelně, poměrně tenké a lehké, ale při zavření vydávají hezky tlumený zvuk a zavírají se krásně plynule a lehce.
Výplň řidičových dveří je rozhodně zajímavá. Takovou divočinku bych od TOYOTY snad ani nečekal . Umístění vnitřní kliky je skutečně nezvyklé, ale není nepraktické. Horní baterie ovladačů má obvyklou sestavu – okna (všechna čtyři s automatickými dojezdy), zrcátka pomocí kolíčku (ano, vzpomněl jsem si na Leaf) a centrální zamykání). Černost výplně dveří překvapivě nerozbíjí chrom vnitřní kliky, ale stříbřitý prvek za klikou, tenká lesklá lišta v horní části a také čalounění značné části výplně šedou látkou. Jako celek – pěkné a funkční. I palubní deska je poměrně divoká a přitom je zřejmé, že cílem bylo jí udělat co nejmenší, aby zabírala opravdu jen nezbytně nutný prostor, je tak vcelku mělká. Je vyrobena z materiálu, který překvapil svou úrovní. Je sice z těch tvrdších, ale má hezkou strukturu a je příjemný na dotek. Zaujaly poličky – jedna pod obrazovkou MMS, druhá nad přihrádkou před spolujezdcem. Display MMS má dobré rozlišení, příjemně překvapil obraz parkovací kamery. Navigace se do Mazdy 2 Hybrid nedodává, ale propojení s AA funguje bez problémů a po spárování telefonu vyvoláte příslušnou aplikaci v telefonu tlačítkem MAP na MMS.
Pod tabletem jsou středové výdechy ventilace a zmíněná polička, následuje krásně mechanické ovládání dvouzónové automatické klimatizace a další vzpomínka na Leaf v podobě tlačítek ovládání vyhřívání předních sedadel (ale tady jsou o něco méně RETRO ), a další polička se zásuvkou. Za klasickým voličem doplněným o polohu B aktivující zesílenou rekuperaci máme tlačítka drive mode, deaktivaci ESP a aktivaci čistě elektrické jízdy a také hill holder a parkovací brzdu. Pak už máme jen držák nápojů a dojdeme k loketní opěrce.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11625
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
MAZDA 2 Hybrid / TOYOTA Yaris Hybrid
Ve zkoušené výbavě jsou tzv. sportovní sedadla. Netuším jaká jsou sedadla běžná, ale tyhle sedačky jsou pecka! V takhle malém autě jsou naprostým zjevením, ani v autě o třídu větším s nějakými těmi sportovními písmenky by neudělaly ostudu. Jsou opravdu velká, příjemně tuhá a dokonce slušně podrží v zatáčkách . A usadil jsem se na první dobrou naprosto pohodlně .
Volant má přiměřený průměr i tloušťku věnce, zaujala mě čistě černá tlačítka a stejně jako v oceňuji možnost vypnout LKA podržením tlačítka na volantu. Přístrojový štít za volantem je taky nečekaná divočina. Dva tubusíky doplňuje středový display. Ale v tubusech nenajdeme žádné budíčky – vlevo se zobrazuje úspornost provozu, případná volba EV módu a co máme zařazeno. V pravém je digitální rychloměr doplněný palivoměrem a teploměrem chladící kapaliny. Možnosti zobrazování středového displaye jsou nemalé, ale asi největší vypovídací hodnotu má spotřeba s dojezdem. Příjemná je pravidelná a vcelku objemná schránka před spolujezdcem (jaký to rozdíl oproti Corse). A když jsme vepředu, tak zvedneme oči k vnitřnímu osvětlení. Očekávatelně je osazené žárovičkami a chybí schránka na brýle….
Ale pořád se bavíme o autě segmentu B, které nenaskočilo na vlnu zvětšování. A z toho plyne, že má své limity na šířku. Dva dospělí se vepředu určitě potkají s rukama na středové loketní opěrce, není to stísněný prostor, ale je to přesně na té hranici, že míň místa už by problém byl.Volant má přiměřený průměr i tloušťku věnce, zaujala mě čistě černá tlačítka a stejně jako v oceňuji možnost vypnout LKA podržením tlačítka na volantu. Přístrojový štít za volantem je taky nečekaná divočina. Dva tubusíky doplňuje středový display. Ale v tubusech nenajdeme žádné budíčky – vlevo se zobrazuje úspornost provozu, případná volba EV módu a co máme zařazeno. V pravém je digitální rychloměr doplněný palivoměrem a teploměrem chladící kapaliny. Možnosti zobrazování středového displaye jsou nemalé, ale asi největší vypovídací hodnotu má spotřeba s dojezdem. Příjemná je pravidelná a vcelku objemná schránka před spolujezdcem (jaký to rozdíl oproti Corse). A když jsme vepředu, tak zvedneme oči k vnitřnímu osvětlení. Očekávatelně je osazené žárovičkami a chybí schránka na brýle….
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11625
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
MAZDA 2 Hybrid / TOYOTA Yaris Hybrid
A co vzadu? Výplň dveří plně koresponduje s tou přední, žádné šizení .
Naprosto šokován jsem byl skutečností, že jsem si dozadu zcela pohodlně sedl. Měl jsem dost místa na nohy, sedák překvapivě slušně podpírá stehna, opěradlo má ideální sklon, nad hlavou mám ještě zhruba 1 cm místa. To tedy zírám ! A kotvy ISOFIX jsou řešeny skoro na jedničku – záklopka ala i30 je lepší, protože se neztratí krytka, ale rozhodně je toto o milion procent lepší řešení, než metoda „oko na volno“. Zatím to tedy není vůbec špatný… Takhle na okouknutí exteriéru a interiéru bych to za Mazdu snad i považoval .
Místa na nohy vzadu je na první pohled málo, koneckonců co čekat při rozvoru 2.560 mm, ale když se vpravo domluví – protože vepředu je palubní deska skutečně prostorově úsporná a je tedy možné bez pocitu stísněnosti posunout přední sedadlo drobet vpřed, tak se najednou vzadu objeví místa dost. Naprosto šokován jsem byl skutečností, že jsem si dozadu zcela pohodlně sedl. Měl jsem dost místa na nohy, sedák překvapivě slušně podpírá stehna, opěradlo má ideální sklon, nad hlavou mám ještě zhruba 1 cm místa. To tedy zírám ! A kotvy ISOFIX jsou řešeny skoro na jedničku – záklopka ala i30 je lepší, protože se neztratí krytka, ale rozhodně je toto o milion procent lepší řešení, než metoda „oko na volno“. Zatím to tedy není vůbec špatný… Takhle na okouknutí exteriéru a interiéru bych to za Mazdu snad i považoval .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11625
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
MAZDA 2 Hybrid / TOYOTA Yaris Hybrid
Jenže pak jsem otevřel víko kufru…
Všimněte si, jak je to tenké a jak se odhalují volné kabeláže za zadními sedadly. A co ten schod po sklopení opěradel?! Provedení uchycení plata kufru kovovým háčkem šok z kufru jen dorazilo… Tak tohle byl tvrdý pád.
Uvidíme jak to bude jezdit .
Ta podlážka je naprosto nechutná. Jestli jsme hromadně nadávali na kufry v i30 v provedení žebrák, tak oproti tomuhle je to mega luxusní provedení…Všimněte si, jak je to tenké a jak se odhalují volné kabeláže za zadními sedadly. A co ten schod po sklopení opěradel?! Provedení uchycení plata kufru kovovým háčkem šok z kufru jen dorazilo… Tak tohle byl tvrdý pád.
Uvidíme jak to bude jezdit .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11625
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
MAZDA 2 Hybrid / TOYOTA Yaris Hybrid
Pod kapotou máme tříválcovou patnáctistovku kombinovanou s elektromotorem. Maximální kombinovaný výkon činí 116 koní a krouťáček 120 N.m. To sice nevypadá nijak zázračně, ale tohle autíčko zatím ještě netrpí nadváhou a samo o sobě váží lehce přes tunu, maximální celková váha činí 1.615 kg. To zní nadějně, ale nezabije to e-CVT převodovka? A jak je vyřešené startování a zhasínání spalováku? Bude to bez rázů?
Dáme D a vyrážíme, přes parkoviště na baterku, při výjezdu na hlavní se přidává spalovák.
Malá odbočka – máme k dispozici tři jízdní módy – ECO, NORMAL a POWER. Chvíli mi trvalo než jsem nějaké rozdíly v jednotlivých módech vypozoroval, ale nakonec se zadařilo.
ECO je skutečně mód orientovaný na jízdu co nejšetrnější k vaší peněžence. Neřekl bych, že reakce jsou letargické, autíčko nemá ani tendence váhat s reakcí na sešlápnutí plynu, typické je udržování motoru v co nejnižších otáčkách s nejtěžším převodem.
Při přepnutí na NORMAL řídící elektronika nemění reakci na plyn (tedy nezaznamenal jsem změnu), ale drží motor ve vyšších otáčkách na lehčím převodu, fyzické reakce jsou tak trochu rychlejší, protože spalovák vyráží z vyšších otáček.
A POWER? To jsem koukal, to byla fakt proměna. Nečekal bych, že se pohon vykašle na úspory a prostě pošle co má na přední kola. Pokud nestojíte na podlaze, tak ani nepřijde vyloženě vysavačový efekt, tak typický pro mnohé dřívější TOYOTY v hybridu. Udržíte-li se do ¾ dráhy plynu, tak s vámi bude pohon pěkně komunikovat a s autem slušně mlátit .
A teď to méně veselé co s pohonem souvisí. Zatímco v režimu POWER motor moc krásně huláká, tříválec zní správně naštvaně a vlastně agresivně, tak akustický komfort v režimech NORMAL a hlavně ECO je tragický – dokud se pohybujete na elektriku, je v autě krásné ticho, odhlučnění podběhů je v kontextu třídy velmi slušné (od auta kategorie B nelze čekat odhlučnění na 100%), ale jakmile dojde na spalovák . Kdy motor naskočí se nedá nijak odhadnout ani odvodit, takže se na změnu intenzity hluku nemáte jak připravit. Najednou prostě ticho rozřízne drnčivý a skoro až utrápený zvuk tříválce, který slyšíte nejen zpod kapoty, ale i od výfuku – první co mě napadlo byl starý dobrý Wartburg .
Ocenění ale zaslouží, že skutečně není problém do 40 km/hod auto přepnout do čistě elektrického módu a dokud není baterka v ohrožení, tak spalovák nenaskočí. S ohledem na jeho drnčivý zvuk je to velmi ohleduplné řešení k sousedům v brzkém ránu .
A co podvozek? Ten je hoden Mazdy? Tak nějak na půl…
Když jsem přepnul na POWER a vyřítil se ze Záp, tak jsem byl překvapen filtrováním zákeřných nerovností na pravé straně silnice, samozřejmě nerovnosti cítíte, v takto malém a lehkém autě se absolutní filtrace nedá dosáhnout. Ale na poměry třídy je to dobré, průjezd esíčkem byl také v pořádku, nedotáčivost se nedostavila. Překvápko přišlo v polední zatáčce – příčná spára hodila autem k vnějšku oblouku. Nebylo to nic dramatického, ani kdyby jelo auto v protisměru, odskok byl tak cca 5 cm, ale na důvěře to nepřidalo. V žádném případě nešlo ale o ztrátu kontroly nad vozem!
A co náš testovací úsek zaměřený na pohodlí a filtraci nerovností? V kontextu již zmíněného se nekonalo žádné překvapení – díry slyšíte, karoserie se pohybuje, ale ani jedna díra nepřivodila ránu, natož ránu do karoserie. Ale pořád jsem se nemohl zbavit dojmu, že se auto namáhá, že ho to stojí víc úsilí, než například Corsu, o i20 ani nemluvě... Popsal bych to jako nedostatečnou poddajnost.
A co spotřeba na zkušební trase? Tak to mi prosím přátelé spadla brada!!! V autě byli dva pořádní dospělí a jedna puberťačka. Efektivita tohoto pohonného ústrojí je neskutečná
Usedám do skvělé sedačky a mačkám tlačítko startování. Motor samozřejmě mlčí, rozjezd bude na baterku. Hledám tlačítko vyhřívání volantu, auto je dost prochladlé. Hledání bylo celkem dlouhé – tlačítko se nachází vlevo dole, až skoro u dveří a je hodně dole. Za tohle by někdo zasloužil přes ruce .Dáme D a vyrážíme, přes parkoviště na baterku, při výjezdu na hlavní se přidává spalovák.
Malá odbočka – máme k dispozici tři jízdní módy – ECO, NORMAL a POWER. Chvíli mi trvalo než jsem nějaké rozdíly v jednotlivých módech vypozoroval, ale nakonec se zadařilo.
ECO je skutečně mód orientovaný na jízdu co nejšetrnější k vaší peněžence. Neřekl bych, že reakce jsou letargické, autíčko nemá ani tendence váhat s reakcí na sešlápnutí plynu, typické je udržování motoru v co nejnižších otáčkách s nejtěžším převodem.
Při přepnutí na NORMAL řídící elektronika nemění reakci na plyn (tedy nezaznamenal jsem změnu), ale drží motor ve vyšších otáčkách na lehčím převodu, fyzické reakce jsou tak trochu rychlejší, protože spalovák vyráží z vyšších otáček.
A POWER? To jsem koukal, to byla fakt proměna. Nečekal bych, že se pohon vykašle na úspory a prostě pošle co má na přední kola. Pokud nestojíte na podlaze, tak ani nepřijde vyloženě vysavačový efekt, tak typický pro mnohé dřívější TOYOTY v hybridu. Udržíte-li se do ¾ dráhy plynu, tak s vámi bude pohon pěkně komunikovat a s autem slušně mlátit .
A teď to méně veselé co s pohonem souvisí. Zatímco v režimu POWER motor moc krásně huláká, tříválec zní správně naštvaně a vlastně agresivně, tak akustický komfort v režimech NORMAL a hlavně ECO je tragický – dokud se pohybujete na elektriku, je v autě krásné ticho, odhlučnění podběhů je v kontextu třídy velmi slušné (od auta kategorie B nelze čekat odhlučnění na 100%), ale jakmile dojde na spalovák . Kdy motor naskočí se nedá nijak odhadnout ani odvodit, takže se na změnu intenzity hluku nemáte jak připravit. Najednou prostě ticho rozřízne drnčivý a skoro až utrápený zvuk tříválce, který slyšíte nejen zpod kapoty, ale i od výfuku – první co mě napadlo byl starý dobrý Wartburg .
Ocenění ale zaslouží, že skutečně není problém do 40 km/hod auto přepnout do čistě elektrického módu a dokud není baterka v ohrožení, tak spalovák nenaskočí. S ohledem na jeho drnčivý zvuk je to velmi ohleduplné řešení k sousedům v brzkém ránu .
A co podvozek? Ten je hoden Mazdy? Tak nějak na půl…
Když jsem přepnul na POWER a vyřítil se ze Záp, tak jsem byl překvapen filtrováním zákeřných nerovností na pravé straně silnice, samozřejmě nerovnosti cítíte, v takto malém a lehkém autě se absolutní filtrace nedá dosáhnout. Ale na poměry třídy je to dobré, průjezd esíčkem byl také v pořádku, nedotáčivost se nedostavila. Překvápko přišlo v polední zatáčce – příčná spára hodila autem k vnějšku oblouku. Nebylo to nic dramatického, ani kdyby jelo auto v protisměru, odskok byl tak cca 5 cm, ale na důvěře to nepřidalo. V žádném případě nešlo ale o ztrátu kontroly nad vozem!
A co náš testovací úsek zaměřený na pohodlí a filtraci nerovností? V kontextu již zmíněného se nekonalo žádné překvapení – díry slyšíte, karoserie se pohybuje, ale ani jedna díra nepřivodila ránu, natož ránu do karoserie. Ale pořád jsem se nemohl zbavit dojmu, že se auto namáhá, že ho to stojí víc úsilí, než například Corsu, o i20 ani nemluvě... Popsal bych to jako nedostatečnou poddajnost.
A co spotřeba na zkušební trase? Tak to mi prosím přátelé spadla brada!!! V autě byli dva pořádní dospělí a jedna puberťačka. Efektivita tohoto pohonného ústrojí je neskutečná
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11625
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: MAZDA 2 Hybrid / TOYOTA Yaris Hybrid
Tak jaké bude závěrečné hodnocení? Sám nějak nevím co si o tomhle autě myslet
Na jedné straně jsou nefalšovaně drahé detaily a řešení, jako skvělá sedadla nebo třeba osvětlení kosmetických zrcátek odkrytím zrcátka. V malém autě je to vždy horší s úložnými prostory, takže i placatý prostor na doklady v loketce potěší. Jenže pak přijde na řadu spousta věcí, které jsou nedotažené, nedomyšlené, dosaďte přívlastek, který je vám nejbližší…
Akustický komfort ve vztahu ke spalovacímu motoru je tragický (a ještě ke všemu je to frekvence, která mi fakt vadí), podvozek není špatný, ale chybí mu uvolněnost.
A pak se člověk podívá na tohle řešení stříbřité lišty pod okny. Provedení kufru je příšerné, ale tenhle detail pod jeho podlahou to definitivně zabije ... Nevím, jestli jsou zákazníci TOYOTY tak nenároční, že tenhle celek u nich projde (podle prodejních výsledků zjevně ano), ale zákazníci Mazdy tohle akceptovat nebudou. Tedy pokud jsou to stálí zákazníci. Ti jsou zvyklí na to, že MAZDA svoje auta dotahuje, sama se hlásí k tomu, že je její ambicí opustit mainstream směrem nahoru, a její konstrukce tomuto směřování odpovídají.
Tohle prostě není MAZDA, stejně jako kdysi rebrandovaná Fiesta.
Máme tu auto, které v některých směrech (odhlučnění pohonu a poddajnost podvozku) nejen, že není dost dobré, aby to byla MAZDA, ono nedosahuje kvalit ani mnohdy vysmívaného a jeho i20
Závěrem velice děkuji https://louda.mazda.cz za půjčení a možnost vyzkoušet dvě auta v jednom .
Byla to velice zajímavá zkušenost, ale nákupem tohoto vozu do naší garáže to neskončí...
Na jedné straně jsou nefalšovaně drahé detaily a řešení, jako skvělá sedadla nebo třeba osvětlení kosmetických zrcátek odkrytím zrcátka. V malém autě je to vždy horší s úložnými prostory, takže i placatý prostor na doklady v loketce potěší. Jenže pak přijde na řadu spousta věcí, které jsou nedotažené, nedomyšlené, dosaďte přívlastek, který je vám nejbližší…
Akustický komfort ve vztahu ke spalovacímu motoru je tragický (a ještě ke všemu je to frekvence, která mi fakt vadí), podvozek není špatný, ale chybí mu uvolněnost.
A pak se člověk podívá na tohle řešení stříbřité lišty pod okny. Provedení kufru je příšerné, ale tenhle detail pod jeho podlahou to definitivně zabije ... Nevím, jestli jsou zákazníci TOYOTY tak nenároční, že tenhle celek u nich projde (podle prodejních výsledků zjevně ano), ale zákazníci Mazdy tohle akceptovat nebudou. Tedy pokud jsou to stálí zákazníci. Ti jsou zvyklí na to, že MAZDA svoje auta dotahuje, sama se hlásí k tomu, že je její ambicí opustit mainstream směrem nahoru, a její konstrukce tomuto směřování odpovídají.
Tohle prostě není MAZDA, stejně jako kdysi rebrandovaná Fiesta.
Máme tu auto, které v některých směrech (odhlučnění pohonu a poddajnost podvozku) nejen, že není dost dobré, aby to byla MAZDA, ono nedosahuje kvalit ani mnohdy vysmívaného a jeho i20
Závěrem velice děkuji https://louda.mazda.cz za půjčení a možnost vyzkoušet dvě auta v jednom .
Byla to velice zajímavá zkušenost, ale nákupem tohoto vozu do naší garáže to neskončí...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: MAZDA 2 Hybrid / TOYOTA Yaris Hybrid
Jako vždy, i tentokrát děkuji za skvělé počtení
Překvapil mě počet tlačítek na volantu.
Poslední dvě fotky jsou děs běs Tmelem v kufru jakoby soudruzi něco opravovali na poslední chvíli a říkali si u toho, že nikdo si to nevšimne. Vždyť pod podlahu do kufru nikdo neleze A ta lišta Jo, a podlaha v kufru je taky dílo
Překvapil mě počet tlačítek na volantu.
Poslední dvě fotky jsou děs běs Tmelem v kufru jakoby soudruzi něco opravovali na poslední chvíli a říkali si u toho, že nikdo si to nevšimne. Vždyť pod podlahu do kufru nikdo neleze A ta lišta Jo, a podlaha v kufru je taky dílo
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: MAZDA 2 Hybrid / TOYOTA Yaris Hybrid
Moc pěkné, při čtení jsem měl pocit jako bych tam byl, fakt dobrá práce.
Jen prosím, nemohl bys přidat svůj subjektivní pocit : kde je tomu autu nejlépe (něco jako město je fajn, okreska průměr a dálnice určitě ne) a taky pro jakou cílovou skupinu to je. Hodně z nás ti věří a tak tvoje subjektivní hodnocení oceníme.
Moc dík za testík
Jen prosím, nemohl bys přidat svůj subjektivní pocit : kde je tomu autu nejlépe (něco jako město je fajn, okreska průměr a dálnice určitě ne) a taky pro jakou cílovou skupinu to je. Hodně z nás ti věří a tak tvoje subjektivní hodnocení oceníme.
Moc dík za testík
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11625
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: MAZDA 2 Hybrid / TOYOTA Yaris Hybrid
Ono tomu autíčku je dobře všude, jen na té dálnici je hybrid zbytečný a spotřeba je na úrovni běžného spalováku.
Z pohledu spotřeby nejvíc z hybridní technologie těží městský a příměstský provoz - tam 3 litry na 100 nejsou nereálné .
Mechanické vyladění pohonu je vynikající - připojování a odpojování spalováku se nijak neprojeví, každý přechod je skvěle vyhlazený. Jenže odhlučnění je jakě je, a tak to nejde přeslechnout ...
Konstrukční základ je fakt výborný, škoda zmíněných nedotažeností...
Z pohledu spotřeby nejvíc z hybridní technologie těží městský a příměstský provoz - tam 3 litry na 100 nejsou nereálné .
Mechanické vyladění pohonu je vynikající - připojování a odpojování spalováku se nijak neprojeví, každý přechod je skvěle vyhlazený. Jenže odhlučnění je jakě je, a tak to nejde přeslechnout ...
Konstrukční základ je fakt výborný, škoda zmíněných nedotažeností...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8132
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: MAZDA 2 Hybrid / TOYOTA Yaris Hybrid
1600 kg.
tolko vazi Accent so mnou za volantom a nalozenymi 14 vrecami cementu
tolko vazi Accent so mnou za volantom a nalozenymi 14 vrecami cementu
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11625
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: MAZDA 2 Hybrid / TOYOTA Yaris Hybrid
Těch 1.615 kg je maximální technicky přípustná hmotnost vozidla. Kolik má dle TP Accent CRDi?
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: MAZDA 2 Hybrid / TOYOTA Yaris Hybrid
A zase Accent
Kdy konečně vy majitelé "veteránů" pochopíte, že dnešní auta jsou konstruována trochu jinak, než tehdy a z jiných materiálů. Ono vysokopevnostní ocel, je trochu jiná- strukturou i vahou, oproti obyč. plechu Tloušťka těch materiálů je podstatně menší, ale pevnost v tahu i destrukci je někde úplně jinde. Zrovna tak jejich váha. O zesílených nosnících a deformačních zónách se snad ani nemusíme bavit. Prostě bezpečnostní testy už neošulíš , jako kdysi.
Jinak krásné autíčko po c sloupek i v interiéru. Ten zbytek... A co se kufru týká, myslel jsem, že nic horšího, než Bayon a i20 už neuvidím, ach jak jsem se mýlil
Pamatuješ si moji fotku ještě s Méďou- euro eko koutek- když mi měnili repro? https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... &start=300
Měl jsem půjčenou na celý den Yarisku s tříhrnkem..., objem si už nepamatuju- manuál.
A ta fotka měla evokovat pocity z jejího zvuku uvnitř. Jsem rád, že jsem se nemýlil
Jízdně super autíčko, ale ten hluk a zvuk v interiéru...
Kdy konečně vy majitelé "veteránů" pochopíte, že dnešní auta jsou konstruována trochu jinak, než tehdy a z jiných materiálů. Ono vysokopevnostní ocel, je trochu jiná- strukturou i vahou, oproti obyč. plechu Tloušťka těch materiálů je podstatně menší, ale pevnost v tahu i destrukci je někde úplně jinde. Zrovna tak jejich váha. O zesílených nosnících a deformačních zónách se snad ani nemusíme bavit. Prostě bezpečnostní testy už neošulíš , jako kdysi.
Jinak krásné autíčko po c sloupek i v interiéru. Ten zbytek... A co se kufru týká, myslel jsem, že nic horšího, než Bayon a i20 už neuvidím, ach jak jsem se mýlil
Pamatuješ si moji fotku ještě s Méďou- euro eko koutek- když mi měnili repro? https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... &start=300
Měl jsem půjčenou na celý den Yarisku s tříhrnkem..., objem si už nepamatuju- manuál.
A ta fotka měla evokovat pocity z jejího zvuku uvnitř. Jsem rád, že jsem se nemýlil
Jízdně super autíčko, ale ten hluk a zvuk v interiéru...
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: MAZDA 2 Hybrid / TOYOTA Yaris Hybrid
Díky za zaujímavé čítanie.Ten kravál od spalováka musí byť disť brutálny.Zvlášť keď 1,0t od v pohode akceptuješ.Spotreba skutočne príjemná.
P.S.Ten Grandland tiež čakal na testík ?
P.S.Ten Grandland tiež čakal na testík ?
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11625
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: MAZDA 2 Hybrid / TOYOTA Yaris Hybrid
Fotku jsem si nepamatoval, děkuji za osvěžení paměti - naprosto dokonale výstižné .
Přitom já averzí k tříválcům netrpím - sám mám už druhý . Ale úroveň jeho odhlučnění v i30 i srovnatelné i20 je o parník jinde!
Přitom já averzí k tříválcům netrpím - sám mám už druhý . Ale úroveň jeho odhlučnění v i30 i srovnatelné i20 je o parník jinde!
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate