Zdravím všechny,
Mám hyundai i20 1.1 crdi z roku 2016. Při ročním servise se zjistilo, že mám prázdnou nádobu na chladící kapalinu. Provedla se tlaková zkouška, které nic neukázala, nikde nic neteklo vše v pořádku. Autem se jezdí bez problému nepřehřívalo se nic prostě. Pokud v autě netopím nebo nemám puštěnou klimatizaci, tak se kapalina ani nehne, ale ve chvíli, kdy se v autě zatopí nebo pustí klimatizace tak se ještě v ten den nic neztratí, ale když se podívám druhý den tak zmizne skoro půlka chladící kapaliny.
Nevíte co by mohl být problém? Jak jsem psal tlakovou zkoušku jsme v serivse dělali a ta nic neukázala
Díky moc všem za pomoc
Únik chladící kapaliny když se v autě topí
Moderátor: Moderátoři
- Reklama
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Únik chladící kapaliny když se v autě topí
No to je divné, topení ani klimatizace by neměla mít žádný vliv protože výměník tepla a výměník klimatizace - zimy nejsou nijak propojené a topení samotné se řídí nastavením klapek v systému topení. Není tam žádný kohout, který by výměník tepla zavíral, výměníkem neustále prochází teplá voda od motoru a je i natlakován stejně jako kapalina v motoru takže by neměl být rozdíl mezi topením a netopením, pokud by to teklo někde v topení teklo by to vždy.....
Možná by stálo za to zkontrolovat zda jsou hadice vedoucí k chladiči u studeného motoru na zmáčknutí měkké a po ohřátí se natlakují a ztvrdnou. V systému musí být při provozní teplotě tlak cca 0,5- 1 bar aby se voda někde v motoru nevařila. Když se v některé části motoru pokud systém není natlakován začne voda vařit vznikne větší tlak a přes víčko na chladiči nebo na expanzce to jde ven. Tím že se zapne klima, zhorší se chlazení a k výše popsanému může dojít... píšu voda - je to kratší než chladící kapalina
Někdy ty ztráty vyřeší výměna víčka chladiče , asi bys měl únik někde vidět
Možná by stálo za to zkontrolovat zda jsou hadice vedoucí k chladiči u studeného motoru na zmáčknutí měkké a po ohřátí se natlakují a ztvrdnou. V systému musí být při provozní teplotě tlak cca 0,5- 1 bar aby se voda někde v motoru nevařila. Když se v některé části motoru pokud systém není natlakován začne voda vařit vznikne větší tlak a přes víčko na chladiči nebo na expanzce to jde ven. Tím že se zapne klima, zhorší se chlazení a k výše popsanému může dojít... píšu voda - je to kratší než chladící kapalina
Někdy ty ztráty vyřeší výměna víčka chladiče , asi bys měl únik někde vidět
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Únik chladící kapaliny když se v autě topí
Díky za info, pokud by to bylo tím jak píše, že se nenatlakuje na požadovanou bar hodnotu, tak se systém stačí natlakovat nebo je to výměna něčeho. Moc se v tom nevyznám abych pravdu řekl v téhle věci. Myslel jsem, že by to zjistila tlaková zkouška, že ten systém netlakuje tak jak má.
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Únik chladící kapaliny když se v autě topí
Tlaková zkouška se provádí většinou u studeného motoru , že se natlakuje systém hustilkou přes speciální víčko a sleduje se zda se tlak nemění (tedy nic neuniká). Kdežto natlakování při každém ohřevu motoru vzniká přirozenou cestou tedy rozpínavostí kapaliny při ohřevu ..... a ten tlak zařizuje právě víčko chladiče, nebo expanzky (jak u kterého auta) Ve víčku je přetlakový ventil a pokud se zvýší tlak nad stanovenou hodnotu přepustí část kapaliny do expanzky. Po vychladnutí motoru se opět kapalina vrátí přes zpětný ventil víčka a systém je stále plný a nic nechybí.....
Takže víčko chladiče je opravdu velmi důležitá součást chlazení a i docela složitá věc, která musí správně fungovat jinak přicházejí problémy
Takže víčko chladiče je opravdu velmi důležitá součást chlazení a i docela složitá věc, která musí správně fungovat jinak přicházejí problémy
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175