Zdravim,
Chcem sa opytat, ci tieto hodnoty zmeny napätia autobaterie su normalne alebo je niekde problem.
13.6.2023 som kupil original novu autobateriu z hyundaiu pri 142974km keďže stara sa počas minulej zimy vybila keď som asi mesiac nejazdil a už nedokazala udržať napätie a cez noc klesla na 9V. Bateriu som pripojil k autu ja osobne potom ako som si v autorizaku overil, že nie je potrebné prekodovanie v mojom modely - Tucson Tgdi 4x4 rok vyroby 2016.
Koncom novembra som bol v servise na pravidelnu prehliadku a dostal som odporucenie dobit bateriu. Keďže bateria je nová a bolo mi to čudné, tak som spravil niekolko merani.
Merania:
29.11.2023, 149207km - namerane v autorizaku 12.25V
14.12.2023 - moje meranie multimetrom 12.07V - 149266km
14.12.2023 o 22:25 - po nabiti 13.54V - bateria odpojena od auta
15.12.2023 o 10:38 - napätie 12.98V - bateria odpojena od auta
15.12.2023 o 10:46 - pripojena bateria k autu, napatie 12.6V
15.12.2023 o 12:30, 149271km - pri zapnutom motore 14,33V
15.12.2023 o 13:20, 149271 - vypnuty motor 12.54V
15.12.2023 o 15:30, 149422 - zapnuty motor 14,29V
15.12.2023 o 15:42, 149422 - vypnuty motor 12.62V
17.12.2023 o 13:07, 149422 - vypnuty motor 12.36V
17.12.2023 o 15:17, 149574 - vypnuty motor 12,6V
18.12.2023 o 12:00, 149574 - vypnuty motor a zamknute auto 12.43V
Je normalne, ze bateria takto straca napätie ak sa autom nejazdi? Po dlhsej jazde ju nabije na 12.6V ale potom 2 dni auto stoji a baterka ma 12.36V. optimalne by mala mat aspon 12.5V. Ak ma menej treba dobit podla toho co viem.
Napadlo ma, či niečo nežerie baterku neustale ale neviem či to môže byť ten prípad a ako postupovať
Ďakujem za každý nápad.
Vybijanie autobaterie
Moderátor: Moderátoři
Vybijanie autobaterie
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI (2016)
- Reklama
Re: Vybijanie autobaterie
Meris odpojenou baterku, nebo je zapojena a otevrena kapota, takze jede elektronika (treba ten blikajici symbol otevrenych dveri u digitalnich pristrojovek) a snizuje ti o neco namerene napeti? Je potreba pripojit merak, zavrit, zamknout, pro jistotu pul hodiny pockat a pak teprv odecist hodnoty.
A pokud mas ve vybave BlueLink, tak ten par dni neco taky pozira, ale asi po tydnu se vypne.
A pokud mas ve vybave BlueLink, tak ten par dni neco taky pozira, ale asi po tydnu se vypne.
i30 2021 1.5 T-GDI MHEV Style, DCT
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Vybijanie autobaterie
Tucson TL Bluelink nemá
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Vybijanie autobaterie
Ahoj, nedávno jsem viděl na youtube skvělé video o autobateriích (https://www.youtube.com/watch?v=_5FDkIP ... idi%C4%8De). Udělal jsem si z něco pár poznámek.
Napětí 12,5 V a méně = vybitá baterie
Napětí 12,6 V a více = nabitá baterie (některé baterie mohou mít nabití až od 12,7 V nebo 12,8 V)
Za měsíc je -0,1V přirozené samovybíjení.
A teďka to hlavní:
Napětí měřit až po 12. ideálně 24. hodinách od nabíjení nebo od poslední jízdy. Je to z toho důvodu, že jak se baterie nabíjí, tak je v ní něco, co zvyšuje napětí a časem to "vyprchá" a proto je měření ihned po nabíjení nepřesné.
V autě měřit až po 30 minutách od otevření kapoty a zamknutí auta. Je to z toho důvodu, že když odemkneš auto a otevřeš dveře, tak se spouští spousta věci, který odebírají napětí a proto se může zdát, že je baterie vybitá (napětí pod 12,5 V).
Napětí 12,5 V a méně = vybitá baterie
Napětí 12,6 V a více = nabitá baterie (některé baterie mohou mít nabití až od 12,7 V nebo 12,8 V)
Za měsíc je -0,1V přirozené samovybíjení.
A teďka to hlavní:
Napětí měřit až po 12. ideálně 24. hodinách od nabíjení nebo od poslední jízdy. Je to z toho důvodu, že jak se baterie nabíjí, tak je v ní něco, co zvyšuje napětí a časem to "vyprchá" a proto je měření ihned po nabíjení nepřesné.
V autě měřit až po 30 minutách od otevření kapoty a zamknutí auta. Je to z toho důvodu, že když odemkneš auto a otevřeš dveře, tak se spouští spousta věci, který odebírají napětí a proto se může zdát, že je baterie vybitá (napětí pod 12,5 V).
Hyndai i30 kombi N Line, 1,5 TGDi Mild hybrid (2023), 7.000 km
Kia Cee'd SW Exclusive, 1,6 GDi (2012), 260.000 km
Kia Cee'd SW Exclusive, 1,6 GDi (2012), 260.000 km
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8134
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vybijanie autobaterie
12,5V je u AGM bateria nabita na cca 80% kapacity. AGM baterka ked je nabita ma 13V
spozornel by som pod 12,05V
myslim, ze inteligentne nabijanie drzi baterku okolo 12.2V (niekde som to zachytil) co je cca 65%
spozornel by som pod 12,05V
myslim, ze inteligentne nabijanie drzi baterku okolo 12.2V (niekde som to zachytil) co je cca 65%
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023