Zdravím, nesetkal se někdo se zajímavou závadou, kdy studený motor startuje tzv na brnk, ale zahřátý motor točí 3 až 10 sekund, než chytne. Diagnostika neukázala vůbec žádnou závadu. Na USA fórech jsem našel jen dva důvody takové závady, takže jsem vyměnil jak palivové čerpadlo, tak čidlo polohy klikové hřídele. Bohužel ani jedna výměna nevedla k odstranění této nepříjemné/obtěžující závady. Na palubní desce žádné blikání nebo zhasnutí od Imobilizéru není značeno, takže vážně už nevím, kde problém je. Jakmile se motor ochladí, vše opět funguje na první dobrou. Je blbý s tím takto jezdit, zastavit se v obchodě a pak čekat, než se auto uráčí nastartovat
Děkuji za případné rady
Sonata NF 3.3 V6 teplé starty
Moderátoři: Lukino, Moderátoři
- Reklama
Re: Sonata NF 3.3 V6 teplé starty
Zdravim, schvalne jsem zkusil co na tvuj popis rekne AI
Zdravím! Chápu, že tento problém může být frustrující. Vzhledem k tomu, že diagnostika neukázala žádnou závadu a výměna palivového čerpadla ani čidla polohy klikové hřídele problém nevyřešila, může být příčina někde jinde. Zde je několik dalších možností, které by mohly způsobovat vaše potíže se startováním zahřátého motoru:
Snímač teploty motoru (ECT - Engine Coolant Temperature sensor): Tento snímač dává řídicí jednotce informace o teplotě motoru. Pokud poskytuje nesprávné údaje, může řídicí jednotka špatně dávkovat palivo, což může způsobit problémy se startováním zahřátého motoru.
Palivový regulátor tlaku: Pokud regulátor tlaku paliva nefunguje správně, může dojít k tomu, že se při zahřátí motoru nedostává dostatečný tlak paliva do vstřikovačů, což může způsobovat problémy se startováním.
Vstřikovače paliva: Ucpané nebo netěsnící vstřikovače paliva mohou způsobovat problémy se startováním, zejména když je motor teplý.
Zapojení a kabeláž: Problémy mohou být způsobeny i špatným kontaktem nebo poškozením kabeláže. Zkontrolujte všechny konektory a kabely vedoucí k čidlům a palivovému systému.
Řídicí jednotka motoru (ECU): Může být problém v samotné řídicí jednotce motoru, která při zahřátí nesprávně vyhodnocuje data a nespouští startovací proces správně.
Špatné uzemnění: Zkontrolujte, zda jsou všechny uzemňovací body na motoru a karoserii v pořádku. Špatné uzemnění může způsobit různé elektrické problémy.
Imobilizér: I když na palubní desce není žádné blikání nebo indikace od imobilizéru, stále může být problém v imobilizéru nebo jeho anténě.
Pokud máte možnost, zkuste se zaměřit na tyto oblasti a případně zkontrolovat nebo vyměnit uvedené komponenty. Může také pomoci konzultace s jiným servisem nebo mechanikem, který by mohl mít zkušenosti s podobnými problémy.
Zdravím! Chápu, že tento problém může být frustrující. Vzhledem k tomu, že diagnostika neukázala žádnou závadu a výměna palivového čerpadla ani čidla polohy klikové hřídele problém nevyřešila, může být příčina někde jinde. Zde je několik dalších možností, které by mohly způsobovat vaše potíže se startováním zahřátého motoru:
Snímač teploty motoru (ECT - Engine Coolant Temperature sensor): Tento snímač dává řídicí jednotce informace o teplotě motoru. Pokud poskytuje nesprávné údaje, může řídicí jednotka špatně dávkovat palivo, což může způsobit problémy se startováním zahřátého motoru.
Palivový regulátor tlaku: Pokud regulátor tlaku paliva nefunguje správně, může dojít k tomu, že se při zahřátí motoru nedostává dostatečný tlak paliva do vstřikovačů, což může způsobovat problémy se startováním.
Vstřikovače paliva: Ucpané nebo netěsnící vstřikovače paliva mohou způsobovat problémy se startováním, zejména když je motor teplý.
Zapojení a kabeláž: Problémy mohou být způsobeny i špatným kontaktem nebo poškozením kabeláže. Zkontrolujte všechny konektory a kabely vedoucí k čidlům a palivovému systému.
Řídicí jednotka motoru (ECU): Může být problém v samotné řídicí jednotce motoru, která při zahřátí nesprávně vyhodnocuje data a nespouští startovací proces správně.
Špatné uzemnění: Zkontrolujte, zda jsou všechny uzemňovací body na motoru a karoserii v pořádku. Špatné uzemnění může způsobit různé elektrické problémy.
Imobilizér: I když na palubní desce není žádné blikání nebo indikace od imobilizéru, stále může být problém v imobilizéru nebo jeho anténě.
Pokud máte možnost, zkuste se zaměřit na tyto oblasti a případně zkontrolovat nebo vyměnit uvedené komponenty. Může také pomoci konzultace s jiným servisem nebo mechanikem, který by mohl mít zkušenosti s podobnými problémy.
Hyundai I30 kombi 1,5 DPi r.v. 2022
Hyundai Grandeur 3,3 V6, r.v. 2009 (u nového majitele)
Hyundai Sonata 2.0 16V, r.v. 2002. (RIP)
Hyundai Grandeur 3,3 V6, r.v. 2009 (u nového majitele)
Hyundai Sonata 2.0 16V, r.v. 2002. (RIP)