Demontáž:
1/ Vyklopí se kastlík spolujezdce, odstraní se aretace vyklápění (jako při výměně kab. filtru - viz manuál) a doporučuju i sundat celý kastlík (dva šrouby v pantech); není to nutné, ale bude se pak líp dělat a nehrozí ulomení pantů.
2/ Je nutné sundat všechny mechanické náhony - 3 bowdeny:
- klapka vnitřní cirkulace - v pravé části kastlíku
- ovládání teploty - pod sundávaným panelem vlevo (je nutné lehnout si pod volant a dělat to zespodu nad hlavou
- ovládání klapky přepínání výdechů - dtto, je těsně vedle
Sundání těchto bowdenů je vcelku jednoduché - před napojením na příslušnou klapku je bowden uchycen v držáku, ze kterého se vycvakne. Oko ovládacího drátu je nasazeno na plastovém čepu, který má pojistku (je to takový výstupek na obvodu) - stačí prsty tuto pojistku zmáčknout a ten "omotaný" drát sundat z čepu. Doporučuji vyzkoušet si to na klapce vnitřní cirkulace, ta je dobře přístupná a vidět, je jednoduché na ní pochopit funkci.
Vynecháním tohoto bodu může dojít k tomu, že při vyndání středového panelu dojde k uvolnění bowdenů na opačné straně (u ovl. knoflíků) a pak nastane zajímavý efekt - auto bude pořád topit a nebude možné ovládat přepínání klapek
3/ Dalším krokem je uvolnění originálního rámečku rádia. Lze samozřejmě zabudovat rádio i do něj (tím pádem nepoužít rámeček dodaný k rádiu – bylo by to ale mnohem komplikovanější, původní by se musel upravovat!), ale spíš doporučuji rámeček dodaný s rádiem. Původní rámeček se uvolní odšroubováním 4 šroubů z čelní strany.
4/ Nyní je možné sundat středový panel. Je tam nacvaknutý na 6-ti příchytkách – po dvou v horní části, uprostřed a v dolních rozích. Sundá se tahem rukama za prolis v horní vodorovné části (chce to trochu síly); jakmile povolí jedna z příchytek, pak se už postupuje opatrněji postupně po jedné. Pozor, příchytky mají tendenci spadávat; pokud se tak stane, je nutné jí najít a nasadit zpátky zezadu na panel.
5/ Panel se odtáhne tak, aby bylo možné vyndat původní rámeček rádia (včetně gumového špuntu nasunutém na kolíku).
Montáž:(není-li uvedeno jinak, probíhá opačným postupem než demontáž)
1/ Nový rámeček (dodaný s rádiem) se nastrčí do panelu a zajistí se jeho poloha ohnutím různých předseknutých „paciček“ v rámečku (čím víc, tím lím).
2/ V útrobách přístrojové desky se nachází kovový úhelník (byl v něm zasunut ten gumový špunt), který má zespodu díru asi 6mm. Do této díry se přišroubuje hliníkový děrovaný pásek, který bývá dodáván s rádiem. Naformuje se tak, aby se do něj dal přichytit šroub, který bývá u většiny typů rádií na zadní straně.
3/ Nasune se zpátky středový panel a poklepem dlaní se dorazí tak, aby cvakly úchytky.
4/ Zasune se rádio a zezadu se přichytí šroub matkou, která bývá dodávána s rádiem (M5) – je to trochu gynekologie, je tam málo prostoru, ale dá se to. Podaří-li se to, lze na zbytek trčícího závitu nasadit zpátky ten gumový špunt.
Pozn: Tento bod a bod 2/ lze vynechat a rádio zezadu nefixovat, ale je to lepší – lépe drží, tolik se nechvěje a i případné ukradení není tak jednoduché, bez odšroubování tohoto zadního držáku rádio vyndat nejde. Rádio je i lépe ukostřené.
5/ Dál se provede zapojení rádia – je to individuální podle typu rádia. Patrně rádio bude mít ISO konektor, pak je nutné koupit redukci Hyundai – ISO (cca 150,-). Propojí se konektory a zapojí anténa.
Pozn: Body 4/ a 5/ se provádějí z prostoru odkládací schránky, bod 2/ odevšad, odkud to jde (skrz díru pro rádio i z prostoru kastlíku)
6/ Nasadí se zpátky táhla a bowdeny ovládání klapek (je nutné se opět válet pod volantem).
7/ Namontuje se zpět víko odkládací schránky spolujezdce včetně aretace.
8/ Provede se kontrola funkce rádia a ovládání ventilace – hlavně zda lze upravovat poměr teplého a studeného vzduchu a ovládat klapku výdechů a vnitřní cirkulace.
Pokud by nahodou něco na ventilaci nefungovalo, problém je v tom, že došlo k uvolnění bowdenů - vypadly fixační úhelníčky; to se stalo mě, protože jsem při první demontáži neuvolnil bowdeny u klapek a ty se vytrhly z uchycení u ovládacích knoflíků. V tom případě (při dodržení postupu se to stát nemůže!) poradím, co s tím.
Dal jsem toto téma zcela úmyslně sem, i když popisuje instalaci rádia do Getze. Myslím si, že obdobný postup (s malými úpravami) bude použitelný i u ostatních Hyundai-modelů.
22.08.2005 Benji
Instalace rádia - Hyundai Getz
Vše co se týká techniky, zapojení, ND
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
- Reklama
Přejít na
- Hyundai diskuse dle modelů
- ↳ Koupě ojetého nebo nového vozu Hyundai
- ↳ ACCENT
- ↳ ACCENT
- ↳ Accent - Motor a převodovka
- ↳ Accent - Pneumatiky a kola
- ↳ Accent - Podvozek a řízení
- ↳ Accent - Exteriér
- ↳ Accent - Interiér
- ↳ Accent - Tuning - úpravy
- ↳ Accent - Elektroinstalace
- ↳ Accent - Servis a údržba
- ↳ Accent - Fotonávody/Jak na to
- ↳ Accent - Moje auto
- ↳ Accent - Pokec
- ↳ NEW ACCENT
- ↳ New Accent - Motor a převodovka
- ↳ New Accent - Exteriér
- ↳ New Accent - Podvozek a řízení
- ↳ New Accent - Interiér
- ↳ New Accent - Elektroinstalace
- ↳ New Accent - Servis a údržba
- ↳ New Accent - Pneumatiky a kola
- ↳ New Accent - Fotonávody/Jak na to
- ↳ New Accent - Moje auto
- ↳ New Accent - Pokec
- ↳ ATOS
- ↳ BAYON
- ↳ COUPE
- ↳ S-COUPE
- ↳ COUPE 1G
- ↳ COUPE 2G
- ↳ NEW COUPE
- ↳ ELANTRA
- ↳ Elantra - Auta členů
- ↳ GALLOPER
- ↳ GENESIS
- ↳ GENESIS COUPE
- ↳ GETZ
- ↳ GRANDEUR
- ↳ H1 Van / Bus / Truck
- ↳ i10
- ↳ i20
- ↳ i20 Motor a převodovka
- ↳ i20 Karosérie
- ↳ i20 Podvozek a řízení
- ↳ i20 Garanční prohlídky, servis
- ↳ i20 Interiér
- ↳ i20 Elektronika
- ↳ i20 Úpravy (tuning)
- ↳ i20 Ostatní
- ↳ i20 Auta členů
- ↳ i20 Pokec
- ↳ i20 Jak na to
- ↳ i20 2015-
- ↳ i20 2015- Motor a převodovka
- ↳ i20 2015- Karoserie
- ↳ i20 2015- Podvozek a řízení
- ↳ i20 2015- Garanční prohlídky, servis
- ↳ i20 2015- Interiér
- ↳ i20 2015- Elektronika, audio
- ↳ i20 2015- Úpravy, tuning
- ↳ i20 2015- Ostatní
- ↳ i20 2015- Auta členů
- ↳ i20 2015- Jak na to
- ↳ i20 2020-
- ↳ i20 2020- Motor a převodovka
- ↳ i20 2020- Karoserie
- ↳ i20 2020- Podvozek a řízení
- ↳ i20 2020- Garanční prohlídky, servis
- ↳ i20 2020- Interiér
- ↳ i20 2020- Elektronika, audio
- ↳ i20 2020- Úpravy, tuning
- ↳ i20 2020- Ostatní
- ↳ i20 2020- Auta členů
- ↳ i20 2020- Jak na to
- ↳ i30
- ↳ i30 Motor a převodovka
- ↳ i30 Karosérie
- ↳ i30 Podvozek a řízení
- ↳ i30 Garanční prohlídky, servis
- ↳ i30 Interiér
- ↳ i30 Elektronika
- ↳ i30 Úpravy (tuning)
- ↳ i30 Ostatní
- ↳ i30 Auta členů
- ↳ i30 Pokec
- ↳ i30 Jak na to
- ↳ i30 II
- ↳ i30 2012- Motor a převodovka
- ↳ i30 2012- Karosérie
- ↳ i30 2012- Podvozek a řízení
- ↳ i30 2012- Garanční prohlídky, servis
- ↳ i30 2012- Interiér
- ↳ i30 2012- Elektronika
- ↳ i30 2012- Úpravy (tuning)
- ↳ i30 2012- Ostatní
- ↳ i30 2012- Auta členů
- ↳ i30 2012- Pokec
- ↳ i30 2012- Jak na to
- ↳ i30 III
- ↳ i30 2016- Motor a převodovka
- ↳ i30 2016- Karosérie
- ↳ i30 2016- Podvozek a řízení
- ↳ i30 2016- Garanční prohlídky, servis
- ↳ i30 2016- Interiér
- ↳ i30 2016- Elektronika
- ↳ i30 2016- Úpravy (tuning)
- ↳ i30 2016- Ostatní
- ↳ i30 2016- Auta členů
- ↳ i30 2016- Pokec
- ↳ i30 2016- Jak na to
- ↳ i40
- ↳ i40 Motor a převodovka
- ↳ i40 Karosérie
- ↳ i40 Podvozek a řízení
- ↳ i40 Garanční prohlídky, servis
- ↳ i40 Interiér
- ↳ i40 Elektronika
- ↳ i40 Úpravy (tuning)
- ↳ i40 Ostatní
- ↳ i40 Auta členů
- ↳ i40 Pokec
- ↳ i40 Jak na to
- ↳ ix20
- ↳ ix35
- ↳ ix35 Motor a převodovka
- ↳ ix35 Karosérie
- ↳ ix35 Podvozek a řízení
- ↳ ix35 Garanční prohlídky, servis
- ↳ ix35 Interiér
- ↳ ix35 Elektronika
- ↳ ix35 Úpravy (tuning)
- ↳ ix35 Ostatní
- ↳ ix35 Auta členů
- ↳ ix35 Pokec
- ↳ ix35 Jak na to
- ↳ iX55
- ↳ IONIQ
- ↳ LANTRA
- ↳ Lantra - Motory
- ↳ Benzín
- ↳ Diesel
- ↳ Lantra - Podvozek a řízení
- ↳ Lantra - Kola a pneu
- ↳ Lantra - Interiér a exteriér
- ↳ Lantra - Elektronika
- ↳ Lantra - Tuning & Styling
- ↳ Kupujeme Lantru
- ↳ Lantra - Download
- ↳ Lantra - Technická sekce
- ↳ Lantra - Auta členů
- ↳ Lantra - Pokec
- ↳ Lantra - Jak na to
- ↳ KONA
- ↳ MATRIX
- ↳ PONY
- ↳ SANTA FE
- ↳ SANTA FE
- ↳ Santa Fe - Motory
- ↳ Santa Fe - Elektronika
- ↳ Santa Fe - Podvozek a řízení
- ↳ Santa Fe - Kola a pneu
- ↳ Santa Fe - Interiér
- ↳ Santa Fe - Exteriér/karosérie
- ↳ Santa Fe - Jak na to
- ↳ Santa Fe - Technická sekce
- ↳ Santa Fe - Kupujeme Santu
- ↳ Santa Fe - Vaše auta
- ↳ Santa Fe - Ostatní
- ↳ SANTA FE II
- ↳ SANTA FE III
- ↳ SANTA FE IV
- ↳ SONATA
- ↳ SANTAMO
- ↳ TUCSON
- ↳ Tucson I
- ↳ Tucson II
- ↳ Tucson 2015- Motor a převodovka
- ↳ Tucson 2015- Karosérie
- ↳ Tucson 2015- Podvozek a řízení
- ↳ Tucson 2015- Garanční prohlídky, servis
- ↳ Tucson 2015- Interiér
- ↳ Tucson 2015- Elektronika
- ↳ Tucson 2015- Úpravy (tuning)
- ↳ Tucson 2015- Ostatní
- ↳ Tucson 2015- Auta členů
- ↳ Tucson 2015- Pokec
- ↳ Tucson 2015- Jak na to
- ↳ Tucson III
- ↳ Tucson III - Motor a převodovka
- ↳ Tucson III - Karosérie
- ↳ Tucson III - Podvozek a řízení
- ↳ Tucson III - Garanční prohlídky, servis
- ↳ Tucson III - Interiér
- ↳ Tucson III - Elektronika
- ↳ Tucson III - Úpravy (tuning)
- ↳ Tucson III - Ostatní
- ↳ Tucson III - Auta členů
- ↳ Tucson III - Pokec
- ↳ Tucson III - Jak na to
- ↳ TERRACAN
- ↳ TRAJET
- ↳ VELOSTER
- ↳ XG
- ↳ Ostatní Hyundai modely
- Inzerce
- ↳ Prodám
- ↳ Auta
- ↳ Disky, pneu
- ↳ Náhradní díly
- ↳ Ostatní
- ↳ Koupím
- ↳ Vyměním
- ↳ Daruji
- ↳ Uzavřené obchody
- ↳ Firemní inzerce
- Všeobecný pokec
- ↳ Vaše auta / Club cars
- ↳ Auto-hifi
- ↳ Pokec
- ↳ Fotky & Videa
- ↳ Srazy
- ↳ Tuning
- ↳ Odkazy
- ↳ Technická Sekce
- ↳ Download
- ↳ Hyundai Nošovice
- ↳ Hyundai Club CZ
- ↳ Testy
- English Corner
- ↳ English Corner
- Administrátorská sekce
- ↳ O tomto foru