Santa fe hlučný diferenciál
Moderátoři: miooo, Moderátoři
- Reklama
diferenciál
Taky mě ho měnili po 150 000 km už mám najeto 197000 km a zatím dobrý
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Santa fe hlučný diferenciál
Mám Santa Fe 2005 CRDI VGT 92 Kw, a ten už má to elektronické přiřazování zadní nápravy a tlačítko 4WD pro manuální připnutí zadku "na tvrdo" a mám problém s brečícím ložiskem, jedná se o to první ložisko v pořadí od kardanu (odposloucháno stetoskopem)a je to tuty to první ložisko. Neměnil jste ho někdo? Je v tom nějaký fígl? Jaký olej do "zadku" používáte?
Předepsaný je Shell spirax ..... Náplň oleje je zkontrolována a je ho akorát......
Předepsaný je Shell spirax ..... Náplň oleje je zkontrolována a je ho akorát......
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Santa fe hlučný diferenciál
No trochu jsem pokročil ale špatným směrem
Na diferák je úplně všechno, ale na tu elektromagnetickou spojku se nedá nic objednat, jen celá spojka a cena je lidová 34000,- bez DPH Takže další postup bude vyndat tu el. spojku a samo ji rozebrat a změřit ložisko a vyměnit za nějaké jiné stejné...... uvidíme ..... každopádně zkusím to fotnout a dám postřehy.....
Prý ale existuje nějaká opravná sada na tu el. spojku tak ještě budu shánět.....
Jestli někdo má info o tom prosím ozvěte se
Na diferák je úplně všechno, ale na tu elektromagnetickou spojku se nedá nic objednat, jen celá spojka a cena je lidová 34000,- bez DPH Takže další postup bude vyndat tu el. spojku a samo ji rozebrat a změřit ložisko a vyměnit za nějaké jiné stejné...... uvidíme ..... každopádně zkusím to fotnout a dám postřehy.....
Prý ale existuje nějaká opravná sada na tu el. spojku tak ještě budu shánět.....
Jestli někdo má info o tom prosím ozvěte se
- Přílohy
-
- ložisko.JPG (35.75 KiB) Zobrazeno 9264 x
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Santa fe hlučný diferenciál
Tak mám zde další informace o tom jak jsem pokročil:
Takže celá el.mag. spojka je venku, demontáž nic moc, hlavně je problém povolit šrouby na kardanu..... jsou tam imbusy 10mm, a je to celý zalepený aby se to nepovolovalo fakt dobrý, jeden imbus jsem zlomil, a nejde to rázovým utahovákem, kvůli kardanu no nakonec povoleno a pak jen samé pozitiva...... celá skříň té spojky je suchá, tedy není tam olej, při vyndání nic nevyteče. Je to všechno smontovaný "na sucho" všechny tisícihrany orezlý, hliník "olezlý". Po rozebrání zjištěno, že to první gufero od kardanu je standartního rozměru cena cca 60,- a stejně tak i ložisko plně zakryté v nejvyšší kvalitě cca 400,- (ty "měkčený čínský ložiska" začínají na cca 120,-) samo dám tam to nejlepší.....
Rozměry gufera a ložiska včetně katalogových čísel doplním a doufám, že bude i nějaká fotodokumentace....... Tato závada asi nebude ojedinělá u novějších Santů (s tlačítkem 4WD), bude určitě i u Tuscona a Kia sportage, oba mají stejný zadek jako Santa.....
Jen nechápu, že kvůli takové triviální věci, jako je ložisko nutí Hyundai zákazníky koupit celou spojku za tu lidovku (34000,- bez DPH)
Na diferák se dá koupit každej šroubek, na tu spojku nic fakt nechápu
Takže celá el.mag. spojka je venku, demontáž nic moc, hlavně je problém povolit šrouby na kardanu..... jsou tam imbusy 10mm, a je to celý zalepený aby se to nepovolovalo fakt dobrý, jeden imbus jsem zlomil, a nejde to rázovým utahovákem, kvůli kardanu no nakonec povoleno a pak jen samé pozitiva...... celá skříň té spojky je suchá, tedy není tam olej, při vyndání nic nevyteče. Je to všechno smontovaný "na sucho" všechny tisícihrany orezlý, hliník "olezlý". Po rozebrání zjištěno, že to první gufero od kardanu je standartního rozměru cena cca 60,- a stejně tak i ložisko plně zakryté v nejvyšší kvalitě cca 400,- (ty "měkčený čínský ložiska" začínají na cca 120,-) samo dám tam to nejlepší.....
Rozměry gufera a ložiska včetně katalogových čísel doplním a doufám, že bude i nějaká fotodokumentace....... Tato závada asi nebude ojedinělá u novějších Santů (s tlačítkem 4WD), bude určitě i u Tuscona a Kia sportage, oba mají stejný zadek jako Santa.....
Jen nechápu, že kvůli takové triviální věci, jako je ložisko nutí Hyundai zákazníky koupit celou spojku za tu lidovku (34000,- bez DPH)
Na diferák se dá koupit každej šroubek, na tu spojku nic fakt nechápu
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
- pepan
- *******
- Příspěvky: 8540
- Registrován: 07 úno 2009, 19:13
- Bydliště: LIHOF
- Kontaktovat uživatele:
Re: Santa fe hlučný diferenciál
toé v prdeli...začínáš s tím autem mět sraní jako já
pag informuj dále..docela sem si početl
pag informuj dále..docela sem si početl
UMĚLECKÉ KOVÁŘSTVÍ
http://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=53&t=16258
777669782
PRÁCE NENÍ PINĎOUR, POSTOJÍ V POHODĚ I DVA DNY
uplně bez hju
http://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=53&t=16258
777669782
PRÁCE NENÍ PINĎOUR, POSTOJÍ V POHODĚ I DVA DNY
uplně bez hju
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Santa fe hlučný diferenciál
No s autem trochu problém byl, teklo naftový čerpadlo ( přetěsnění - kontrola na stolici - vše OK) a to ložisko v tý zadní spojce. Jinak o ničem dalším nevím. Byl jsem na diagnostice a žádná závada nenalezena, tak už asi bude pokoj. Bohužel, čím mladší auta, tím horší kvalita. Asi i korejci si uvědomili, že prachy se dají vydělávat i po prodeji a tak se neustále snižuje kvalita dílů ze kterých je auto složeno. Dříve třeba byl např. limit aby ložisko vydrželo minimálně 100000 km dnes je limit taky, ale obráceně aby vydrželo max. 80000 km
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Santa fe hlučný diferenciál
Tak auto je zas složeno a je v plné kondici....... Bylo to opravdu to ložisko co jsem zde výše označil. Demontáž jsem zde už popsal, když se povede vše povolit je to tak max. hodina stejně tak i montáž. Spojka byla rozebrána a není v tom nic zvláštního v podstatě se vše rozebere snadno.
Fotky dodám,jakmile je dostanu mailem.
Gufero za kardanem je vyměněno za standartní typ o rozměru: 42x70x12 a je jednobřité klasické v originálu je tam takové speciální gufero, ale to se nedá sehnat.
Ložisko je také standartní označeno je KBC KOREA 6008Z tedy zakryté rozměr běžný a můžete vybírat z x ložisek ........
Vzhledem k tomu že to vstupní gufero je jiné než origo použil jsem ložisko dražší z obou stran těsněné tedy 6008-2RS japonské, takže předpokládám že bude chvíli klid.......
Zde přikládám možnosti těsnění ložisek:
Ložiska s krytem a těsněním
Z, ZR – krycí plech na jedné straně, např. 6205 Z
-2Z, -2ZR – krycí plech na obou stranách, např. 6205-2ZR
RS – těsnění na jedné straně, např. 6205 RS
-2RS, -2RSR – těsnění na obou stranách, např. 6205-2RS
Cena materiálu je asi 400,- a fakt nechápu, že není možné tyto součástky objednat samostatně ...........
Fotky dodám,jakmile je dostanu mailem.
Gufero za kardanem je vyměněno za standartní typ o rozměru: 42x70x12 a je jednobřité klasické v originálu je tam takové speciální gufero, ale to se nedá sehnat.
Ložisko je také standartní označeno je KBC KOREA 6008Z tedy zakryté rozměr běžný a můžete vybírat z x ložisek ........
Vzhledem k tomu že to vstupní gufero je jiné než origo použil jsem ložisko dražší z obou stran těsněné tedy 6008-2RS japonské, takže předpokládám že bude chvíli klid.......
Zde přikládám možnosti těsnění ložisek:
Ložiska s krytem a těsněním
Z, ZR – krycí plech na jedné straně, např. 6205 Z
-2Z, -2ZR – krycí plech na obou stranách, např. 6205-2ZR
RS – těsnění na jedné straně, např. 6205 RS
-2RS, -2RSR – těsnění na obou stranách, např. 6205-2RS
Cena materiálu je asi 400,- a fakt nechápu, že není možné tyto součástky objednat samostatně ...........
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
- pepan
- *******
- Příspěvky: 8540
- Registrován: 07 úno 2009, 19:13
- Bydliště: LIHOF
- Kontaktovat uživatele:
Re: Santa fe hlučný diferenciál
toš hlavně,že to bude fachčit
UMĚLECKÉ KOVÁŘSTVÍ
http://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=53&t=16258
777669782
PRÁCE NENÍ PINĎOUR, POSTOJÍ V POHODĚ I DVA DNY
uplně bez hju
http://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=53&t=16258
777669782
PRÁCE NENÍ PINĎOUR, POSTOJÍ V POHODĚ I DVA DNY
uplně bez hju
Re: Santa fe hlučný diferenciál
Toto je ta spravna cesta ako vydr...t s ich servisnou politikou
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Santa fe hlučný diferenciál
Oživuji, toto téma a sděluji, že opravený ložisko na el. mag. spojce v pohodě už 2 roky pracuje tak jak má.... klepu na prkno .....
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175