Denní svícení
Moderátoři: black_sheep, Tringi, Moderátoři
Denní svícení
Ahoj, nemá někdo zkušenost s instalací denních světel? Koupil jsem LED-kový světla a chtěl jsem je připojit někde z motorového prostoru. Nechci párat svazky kabelů a napíchávat jednotlivé dráty atd. Prostě se mi jedná o nějaké místo, kde je bezpečně plus až po zapnutí klíčku (rozsvítí se kontrolky) a chtěl jsem proti tomu mít mínus přes žárovku obrysovek, kdy při zapnutí obrysovek to plus pro žárovku vyrovná plusový potenciál od toho klíčku a LEDka zhasne. No protože mám relativně nové auto, nechci tedy v něm vrtat a párat ty svazky kabelů. Ptám se tedy, jestli to už někdo instaloval a pokud ano jak a kde se připojil.
[/b]
[/b]
Hyundai Coupe 1.6 16V
Hyundai Coupe 2.0 16V 2000 (4 očko) ne vl.vinou KO - (škoda)
Hyundai Sonata 2.0 GLS 16V 12/97
už je: Hyundai Coupe 2.0 06/07
Spotřeba: min. 8,23 l/100km; prům.9,97l/100km; max.11,81l/100km. (dlouhodobé měření)
Hyundai Coupe 2.0 16V 2000 (4 očko) ne vl.vinou KO - (škoda)
Hyundai Sonata 2.0 GLS 16V 12/97
už je: Hyundai Coupe 2.0 06/07
Spotřeba: min. 8,23 l/100km; prům.9,97l/100km; max.11,81l/100km. (dlouhodobé měření)
- Reklama
Na obrysovky to nesmí být zapojené.
proto to jsou světla pro denní svícení že svítějí pouze tato světla a nic jiného na autě.Zapojeno má být tak,že při nastartování se světla samy rozsvítějí a při zapnutí hlavních světlometů musí zhasnout a opačně.
Nech si to někde zapojit odborně.
Do toho bych se bej tebou vůbec nehrabal.
proto to jsou světla pro denní svícení že svítějí pouze tato světla a nic jiného na autě.Zapojeno má být tak,že při nastartování se světla samy rozsvítějí a při zapnutí hlavních světlometů musí zhasnout a opačně.
Nech si to někde zapojit odborně.
Do toho bych se bej tebou vůbec nehrabal.
Hyundai Accent LC 1.3 12V,3dvéřák,prodán
Hyundai Sonata EF 2.0 16V 2003
Hyundai Sonata EF 2.0 16V 2003
bych to vyresil pres spinac v kajute. a samo ze pres relatko a asi napojeny na obrysovky. jen nevim jestly by to proslo pres STK . princip stejnej jen usetris tisice za odbornou montaz. Asi to bude mit mouchu v tom ze bez zapnutych obrysovek to nebude svitit, ale na druhou stranu pro me by byla moucha ze kdyz bezi motor tak mi to bude svitit!!
Lantra J2 1.8, 1996 125HP
Suzuki DR 650 SE, 1996 44HP
Iveco Daily 3.0HPT 2008 180HP
Honda civic 1.8Vti 1999 169HP - supr vozitko
Suzuki DR 650 SE, 1996 44HP
Iveco Daily 3.0HPT 2008 180HP
Honda civic 1.8Vti 1999 169HP - supr vozitko
Přečtěte si to znovu. Myšlenka je to dobrá. Najde se plus po zapnutí klíčku. Mínus se zapojí na obrysovku. Když se rozsvítí obrysová světla, vyrovná se napěťový potenciál. To znamená, že se vlastně na tom vývodu ojeví taky + a LEDky zhasnou... Akorát je problém. že obrysovka má 5 watů odběr, bere tedy cca 0,41 amp a má odpor cca 29 ohmů. Bude tedy potřeba do okruhu zapojit spínací relé. aby nedošlo k přetížení. Navíc na té žárovce bude vznikat úbytek napětí, relé je tedy nutnost. Ledky pro denní svícení mají většinou 2x6w, někdy tam bývá i měnič, takže celková účinnost může být tak 50%. Celkový odběr tedy bude okolo 2amp. Jenom to celé přestane fungovat, když ta obrysovka odejde. Pak bude mínus viset ve vzduchu.
To už jsem si změřil, ty ledky mají odběr 53 mA, a klidně může tento proud běžet přes žárovku a nic se nepozná, nerozsvítí se a nezničí se. To co jsem si navrhnul je funkční, a četl jsem, že to MÁ MÍT tu vazbu právě na obrysové osvětlení. No a z principu jsem se chtěl vyhnout relátku a proto vzniknul ten dotaz. Zkusil jsem si najít v pojistkové skříni v motorovém prostoru kontakt, který byl sice zpožděný pár vteřin, ale nedala se samička konektoru vyndat bez poškození svorkovnice a tím možné problémy se zárukou.jandaxx píše:Přečtěte si to znovu. Myšlenka je to dobrá. Najde se plus po zapnutí klíčku. Mínus se zapojí na obrysovku. Když se rozsvítí obrysová světla, vyrovná se napěťový potenciál. To znamená, že se vlastně na tom vývodu ojeví taky + a LEDky zhasnou... Akorát je problém. že obrysovka má 5 watů odběr, bere tedy cca 0,41 amp a má odpor cca 29 ohmů. Bude tedy potřeba do okruhu zapojit spínací relé. aby nedošlo k přetížení. Navíc na té žárovce bude vznikat úbytek napětí, relé je tedy nutnost. Ledky pro denní svícení mají většinou 2x6w, někdy tam bývá i měnič, takže celková účinnost může být tak 50%. Celkový odběr tedy bude okolo 2amp. Jenom to celé přestane fungovat, když ta obrysovka odejde. Pak bude mínus viset ve vzduchu.
Hyundai Coupe 1.6 16V
Hyundai Coupe 2.0 16V 2000 (4 očko) ne vl.vinou KO - (škoda)
Hyundai Sonata 2.0 GLS 16V 12/97
už je: Hyundai Coupe 2.0 06/07
Spotřeba: min. 8,23 l/100km; prům.9,97l/100km; max.11,81l/100km. (dlouhodobé měření)
Hyundai Coupe 2.0 16V 2000 (4 očko) ne vl.vinou KO - (škoda)
Hyundai Sonata 2.0 GLS 16V 12/97
už je: Hyundai Coupe 2.0 06/07
Spotřeba: min. 8,23 l/100km; prům.9,97l/100km; max.11,81l/100km. (dlouhodobé měření)
No to právě tu pokutu dostane. A k tomu ještě jeden bod. Když odejde ta obrysovka, nebudou mu svítit ani ta světla pro denní svícení, ani obrysovky a potkávačky. Mínus světel pro denní svícení bude viset ve vzduchu, tudíš do nich nepůjde žádné napětí. Dá se to vyřešit jinak a elegantněji i s využitím napětí na obrys. světlech. Stačí využít takzvané SSR relé. To nemá žádné mechanické kontakty, takže se nijak neopotřebovává.
praskne?
nevím , proč řešíme prasklou obrysovou žárovku. Ta odejde úplně normálním provozem at s LEDkou nebo ne. Ta jen pomůže mínusem pro tu LEDku. A vůbec ji nějak znatelně nezatíží. No a pokud jednou za 5 let praskne,, tak ji prostě vyměním a LEDka zase začne svítit. Stejně do té doby se to nařízení zruší jako neproduktivní (viz Rakousko, kde to platilo už dřív) To neřeším, no a to relé, je pravda, že by se dalo použít, ale takto to je ještě levnější a elegatně vyřešené, tedy pokud najdu šikovné místo s plusem od klíčku tak, abych nemusel párat svazky kabelů.
Hyundai Coupe 1.6 16V
Hyundai Coupe 2.0 16V 2000 (4 očko) ne vl.vinou KO - (škoda)
Hyundai Sonata 2.0 GLS 16V 12/97
už je: Hyundai Coupe 2.0 06/07
Spotřeba: min. 8,23 l/100km; prům.9,97l/100km; max.11,81l/100km. (dlouhodobé měření)
Hyundai Coupe 2.0 16V 2000 (4 očko) ne vl.vinou KO - (škoda)
Hyundai Sonata 2.0 GLS 16V 12/97
už je: Hyundai Coupe 2.0 06/07
Spotřeba: min. 8,23 l/100km; prům.9,97l/100km; max.11,81l/100km. (dlouhodobé měření)
No hele, ptal jsi se, jaké kdo s tím má zkušenosti. Já to pouze zhodnotil po stránce zapojení a nastínil možné problémy a jak je vyřešit. Jestli si myslíš, že Ti to takhle bude vyhovovat a bude to mít smysl, klidně to takhle zapoj. Jenom si myslím, že ledky, který mají příkon 0,6 watu, budou vidět v létě tak na 5 metrů a možná ani to ne. Akorát Tě budou stavět policajti a zbytečně buzerovat, že nemáš rozsvíceno. Myšlenka dobrá, výsledek na pikaču.
nechci aby jsi se durdil, já je koupil přes net jako světla pro denní svícení, taky si říkám, jestli to bude stačit, ale po rozsvícení mne mile překvapily, jak svítily. Ve srovnání s novými auty, co mají ledky okolo světel svítí víc. No a já se tady ptal, jestli nemá někdo zkušenost, kde najít to místo bez destrukce původní instalace. Jinak díky za ohlasy. M.jandaxx píše:No hele, ptal jsi se, jaké kdo s tím má zkušenosti. Já to pouze zhodnotil po stránce zapojení a nastínil možné problémy a jak je vyřešit. Jestli si myslíš, že Ti to takhle bude vyhovovat a bude to mít smysl, klidně to takhle zapoj. Jenom si myslím, že ledky, který mají příkon 0,6 watu, budou vidět v létě tak na 5 metrů a možná ani to ne. Akorát Tě budou stavět policajti a zbytečně buzerovat, že nemáš rozsvíceno. Myšlenka dobrá, výsledek na pikaču.
Hyundai Coupe 1.6 16V
Hyundai Coupe 2.0 16V 2000 (4 očko) ne vl.vinou KO - (škoda)
Hyundai Sonata 2.0 GLS 16V 12/97
už je: Hyundai Coupe 2.0 06/07
Spotřeba: min. 8,23 l/100km; prům.9,97l/100km; max.11,81l/100km. (dlouhodobé měření)
Hyundai Coupe 2.0 16V 2000 (4 očko) ne vl.vinou KO - (škoda)
Hyundai Sonata 2.0 GLS 16V 12/97
už je: Hyundai Coupe 2.0 06/07
Spotřeba: min. 8,23 l/100km; prům.9,97l/100km; max.11,81l/100km. (dlouhodobé měření)
Na trhu jsou již minimálně dva typy homologovaných LED denních světel
Jedny jsou již přes rok a dlouhou dobu byly jediné homologované na čaském trhu, ty stojí kolem 3000-3500Kč.
Letošní novinka vypadá dobře, je homologovaná a stojí 1200Kč, do těch nejspíš půjdu...
http://www.zbozi.cz/?q=denn%C3%AD%20sv% ... ce=&page=4
Jedny jsou již přes rok a dlouhou dobu byly jediné homologované na čaském trhu, ty stojí kolem 3000-3500Kč.
Letošní novinka vypadá dobře, je homologovaná a stojí 1200Kč, do těch nejspíš půjdu...
http://www.zbozi.cz/?q=denn%C3%AD%20sv% ... ce=&page=4
VOLVO V70 Summum 11/2013 D4 120kW
Peugeot 206cc 2.0i 100kW
Bylo: S80 3,2 LPG, C4 1,6 LPG, Accent 1,5 CRDi, Favorit 1,3 LPG, Škoda Pick-Up 2000 1,9D
Peugeot 206cc 2.0i 100kW
Bylo: S80 3,2 LPG, C4 1,6 LPG, Accent 1,5 CRDi, Favorit 1,3 LPG, Škoda Pick-Up 2000 1,9D