Ahoj , mám Hyundai Tucson 2.0 crdi 83kw 2005. Problém se začal projevovat kdyz se motor zahřál. Při jízdě kdyz sem vyřadil zdechl motor. Musel sem počkat 5 minut a pak chytla na drc. Později když sem jel na pětku zničeho nic přestal táhnout , podřadil sem na čtyřku, vytočil a z5 na pětku a bylo ok. Ale teď zdechne i na volnoběh. Myslel sem že to bude nafta. Mám nový filtr , komplet zkontrolovany palivový systém. Diagnostika nic neukáže. A motor zdecha dal. Vždy když to zdechne musím počkat cca 5 minut. Pak nastartují ok.
Napadá vás něco co by to mohlo dělat. Moc díky
2.0 crdi 83kw 2005 - chcipa motor
Moderátor: Moderátoři
- Reklama
Re: 2.0 crdi 83kw 2005 - chcipa motor
Ahoj , mám Hyundai Tucson 2.0 crdi 83kw 2005 a mám podobný problém . Auto funguje několik měsíců bez problému a najednou při parkování na zpátečku motor chcípne a nejde nastartovat , po cca 1-2 minuty motor naskočí a jde naprosto bezvadně zase rok a déle . Už se mě to jednou stalo při jízdě po dálnici , kdy v plné jízdě auto chcíplo a nastartoval jsem cca po minutě opět bez problémů a opět fungovalo několik měsíců . Servis bohužel nikdy na nic nepřišel . Nechal jsem vyčistit nádrž , vyměnil čerpadlo v nádrži , rok v pohodě a pak zase při parkování opět chcípl motor a po cca minutě a 3-4 pokusech auto naskočí a nadále funguje naprosto v pohodě . Auto mám 12 let a tankuju lepší naftu , celou dobu startuje v zimě , v létě na drc .
Re: 2.0 crdi 83kw 2005 - chcipa motor
Ahoj, měl jsem na svém 2007 103kw podobný problém:
Za jízdy klesly otáčky na nulu (ne volnoběh, ale čistá nula), žádná reakce na plynový pedál. Při pokusu o přibrždění se zdálo, že funguje posilovač brzd (i řízení-volantu), ale ihned se rozsvítily kontrolky jako při "vypnutém motoru" (např. dobíjení atp.) a ztuhlo řízení (přestal fungovat posilovač) a nefungoval posilovač brzd.
Zastavil jsem u krajnice a nedařilo se mi znovu nastartovat (různé kombinace se spojkou/bez spojky, pokusy sešlápnout plyn atp.). Po několika pokusech (třeba 20x) se podařilo nastartovat. Rozjel jsem se a popojel na parkoviště (cca ujel jsem asi 50 metrů), zde jsem motor vypnul a nechal auto asi 10 minut stát.
Znovu jsem nastartoval (na první pokus) a zkusil odjet domů. Ujel jsem cca 4,3 km, kdy opět spadly otáčky na nulu. Příběh stejný, různé pokusy nastartovat a nic. Po cca 10-15 ti minutách se podařilo nastartovat a ujet další 1 km, kdy se situace opakovala).
Dalších cca 10-15 minut a auto se podařilo nastartovat a ujet dalších 1,2 km, kde jsem auto odstavil.
Jedna z chyb, co se objevila bylo:
# P0335 - Pohonná jednotka: Crankshaft Position Sensor A Circuit
Nechal jsem vyměnit:
- snímač kliky za 3451 Kč
- snímač vačky za 2857 Kč
- palivový filtr za 1125 Kč
- práce 4900
* ceny od neplátce DPH, někde jsem se dočetl, že je lepší vzít originál, než experimentovat a pořád vracet (ostatně, asi mi potvrdíš, že zastavení motoru na dálnici není zrovna příjemná kratochvíle
)
a od té doby je klid. Tak třeba tě to někam nasměruje...
Za jízdy klesly otáčky na nulu (ne volnoběh, ale čistá nula), žádná reakce na plynový pedál. Při pokusu o přibrždění se zdálo, že funguje posilovač brzd (i řízení-volantu), ale ihned se rozsvítily kontrolky jako při "vypnutém motoru" (např. dobíjení atp.) a ztuhlo řízení (přestal fungovat posilovač) a nefungoval posilovač brzd.
Zastavil jsem u krajnice a nedařilo se mi znovu nastartovat (různé kombinace se spojkou/bez spojky, pokusy sešlápnout plyn atp.). Po několika pokusech (třeba 20x) se podařilo nastartovat. Rozjel jsem se a popojel na parkoviště (cca ujel jsem asi 50 metrů), zde jsem motor vypnul a nechal auto asi 10 minut stát.
Znovu jsem nastartoval (na první pokus) a zkusil odjet domů. Ujel jsem cca 4,3 km, kdy opět spadly otáčky na nulu. Příběh stejný, různé pokusy nastartovat a nic. Po cca 10-15 ti minutách se podařilo nastartovat a ujet další 1 km, kdy se situace opakovala).
Dalších cca 10-15 minut a auto se podařilo nastartovat a ujet dalších 1,2 km, kde jsem auto odstavil.
Jedna z chyb, co se objevila bylo:
# P0335 - Pohonná jednotka: Crankshaft Position Sensor A Circuit
Nechal jsem vyměnit:
- snímač kliky za 3451 Kč
- snímač vačky za 2857 Kč
- palivový filtr za 1125 Kč
- práce 4900
* ceny od neplátce DPH, někde jsem se dočetl, že je lepší vzít originál, než experimentovat a pořád vracet (ostatně, asi mi potvrdíš, že zastavení motoru na dálnici není zrovna příjemná kratochvíle

a od té doby je klid. Tak třeba tě to někam nasměruje...
Hyundai ix55 3.0 176kW (typ: EN, varianta: F7D14, verze: A61AZ1), 12/2009
Hyundai Tucson 2.0 103kW CRDi VGT Dynamic 4x4, 11/2007
Hyundai Tucson 2.0 103kW CRDi VGT Dynamic 4x4, 11/2007
Re: 2.0 crdi 83kw 2005 - chcipa motor
Jak píše kolega Hoki ,pravděpodobně vypadávajicí signal snímače vačky nebo kliky
Typicky příznak cívky se ohřejou a signál pro Ecu se ztratí!! Nebo propblem v kabeláži či špatný kontakt v snímačích,vše jde změřit multimetrem
Zkusit vyndat a zkontrolovat snímače jestli tam nejsou kovové pilinky
Ty ty cívky demagnetizují a tím pádem snimač nefunguje nebo jen sporadicky,nahodile teda 




Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)