Tempomat
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Tempomat
To "houpani" a litani spotreby je skoro jiste jeden a ten samy problem. Ja i tatka jsme si toho vsimli na predvadeckach. Nekde v diskusich se to tu resilo... spatny software a v servisu si s tim poradili. Auta nove z vyroby (u nas 3/2013) jsou v pohode.
- Reklama
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20309
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Tempomat
babas: "lítání" spotřeby viz odpověď idam.i - tempomat striktně drží rychlost bez ohledu na to, zda jedeš do kopce nebo z. Do kopce si motor logicky veme trochu víc šťávy než z kopce, je to stejné, jako snažit se udržet rychlost na kole - do kopce zkrátka musíte šlapat víc.
S houpáním rychlosti u tempomatu problém nemám. Dálnice ani jinak nejezdím.
S houpáním rychlosti u tempomatu problém nemám. Dálnice ani jinak nejezdím.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Tempomat
Môžem potvrdiť, že s tempomatom je spotreba lepšia. Ja mam 2/2013 a pri 6-ke ma húpe pod 80km/h.(6-ku treba dávať nad 110km/h)
Nepáči sa mi však, že pri zaradení 6-ky stúpne spotreba (zrejme je nastavená pre vstrekovanie viac nafty kvôli výkonu myslím že je to zbytočné ) - myslíte, že sa tento problém odstráni novým softvérom?
Nepáči sa mi však, že pri zaradení 6-ky stúpne spotreba (zrejme je nastavená pre vstrekovanie viac nafty kvôli výkonu myslím že je to zbytočné ) - myslíte, že sa tento problém odstráni novým softvérom?
i30 1.6CRDI 81kW 2013 6,2l/100km (150km/h)
i30 1.6CRDI 81kW 2013 4,9l/100km (130km/h)
i30 1.6CRDI 81kW 2013 3.9l/100km (90km/h)
i30 1.6CRDI 81kW 2013 2.8l/100km (50km/h)
i30 1.6CRDI 81kW 2013 4,9l/100km (130km/h)
i30 1.6CRDI 81kW 2013 3.9l/100km (90km/h)
i30 1.6CRDI 81kW 2013 2.8l/100km (50km/h)
- vlado1979
- ****
- Příspěvky: 1114
- Registrován: 19 črc 2008, 10:19
- Bydliště: Malinovo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tempomat
Doteraz sme boli zvyknutí, že tempomat spotrebu zvyšuje. Teraz sme zistili, že je to opačne. OK, pokiaľ všetko funguje, tak by som sa nezamýšľal nad novým softwarom, ktorý môže narobiť bordel.
Mazda CX-5, 2.0 Skyactiv-G AWD AT, 118 kW (2015-
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)
Re: Tempomat
Myslím si ,že tempomat môže znižovať spotrebu,iba keď je "zlá" noha.Potiažmo hlava.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Tempomat
Odkdy je to známý fakt, že s tempomatem je vyšší spotřeba než při jízdě "na nohu"?idam.i píše:Myslím,že to je tým,že tempomat strikne drží nastavenú rýchlosť.To znamená ,že reaguje na každé sebamenšie spomalenie (mierne stúpanie,bočný vietor) a preto stále pridáva a potom zase uberie.Je známy fakt,že nohou má človek nižšiu spotrebu.Väčšinou držíš stabilnú polohu a keď auto spomalí o malý rozdiel,tak to neriešiš.Na rovinke,alebo s kopca sa to dobehne.A ešte otázka :ty jazdíš na tempomat 50 a čo máš vtedy zaradené ?
I když máš pravdu, že mne chování tempomatu u i30CW nemile překvapilo. Také jsem zaznamenal to houpání (zejména pokud mám nastavenou nižší rychlost např. 50tu ve městě). Moje zkušenost z předešlých aut s tempomatem byly veskrze pozitivní. Jednak výrazně klesala spotřeba (na dálnici i o půl litru), jednak byla jízda velice příjemná (což se u i30CW říci nedá, neboť cítím neustále zrychlování a zpomalování). Je pravda, že to korektní chování tempomatu bylo na nafťákách s výkonem 110 kW a slušným krouťákem.
Mám dvě vysvětlení:
1) špatně odladěné či naprogramované reakce řídící jednotky nebo
2) motory s nižším výkonem a kroutícím momentem nelze dostatečně komfortně řídit
Má někdo zkušenosti s chováním tempomatu u méně výkonných vozidel jiné značky než je
aktuálně:
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Re: Tempomat
Já mám OII 1.6MPi 75kW a rozhodně žádné škubání nebo zrychlování a zpomalování nepocituji ...
Seat Leon ST FR 1.8TSI 132kW 7.7l/100km
Hyundai i30 kombi MY14 White Creamy 1.6 CRDi 81kW - Prodáno
Škoda Octavia2 1.6MPi 75kW - prodáno
Škoda Fabia 1.2HTP 40kW - prodáno
Hyundai i30 kombi MY14 White Creamy 1.6 CRDi 81kW - Prodáno
Škoda Octavia2 1.6MPi 75kW - prodáno
Škoda Fabia 1.2HTP 40kW - prodáno
Re: Tempomat
Takže se potvrzuje má domněnka, že to je špatně odladěno a naprogramovánodrastys píše:Já mám OII 1.6MPi 75kW a rozhodně žádné škubání nebo zrychlování a zpomalování nepocituji ...
aktuálně:
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Re: Tempomat
když jsem měl na testy půjčenou 1.6CRDi 81kw tak to bylo v pohodě, nepozoroval jsem žádné špatné chování ...
Seat Leon ST FR 1.8TSI 132kW 7.7l/100km
Hyundai i30 kombi MY14 White Creamy 1.6 CRDi 81kW - Prodáno
Škoda Octavia2 1.6MPi 75kW - prodáno
Škoda Fabia 1.2HTP 40kW - prodáno
Hyundai i30 kombi MY14 White Creamy 1.6 CRDi 81kW - Prodáno
Škoda Octavia2 1.6MPi 75kW - prodáno
Škoda Fabia 1.2HTP 40kW - prodáno
Re: Tempomat
Ja mel pujcenou i30 kombi 1,6 a tempomat jsem si naopak pochvaloval. Ted, protoze vyroba ma trosku zpozdeni, mam pujcenou ix35 1,6 GDI a tempomat si taky pochvaluju...
Černý kombík => http://goo.gl/DmaSND
Bilý sedan => http://goo.gl/xLeF3g
Bilý sedan => http://goo.gl/xLeF3g
Re: Tempomat
mkr,to že noha je úspornejšia ako tempomat je všeobecna známa vec.Je to zdôvodu toho,že tempomat tvrdo drží zvolenú rýchlosť bezohladu na terén.To znamená,že v stúpaní,keď klesne rýchlosť hoci len o trochu,tak hneď pridá plyn.Kdežto človek počká, nechá mierne klesnúť rýchlosť a pridá plyn až na rovine,alebo z kopca,keď je spotreba menšia.Inak s funkcoiu tempomat som úplne spokojný a nepozoroval som žiadne výkyvy.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Tempomat
Správne. Na mojej i30 1,4i 80kW húpe tempomat o 106. Jazdil som aj na 3ch roznych i30new 1,6i 88kW a všetky húpali. Občas to je na grc...mkr píše:Takže se potvrzuje má domněnka, že to je špatně odladěno a naprogramováno
ix35, i40-obe crdi idú na tempomat bez problému...
súhlasím s idam-om, za pohodlie sa platí a platí to aj pri tempomate.idam.i píše:noha je úspornejšia ako tempomat
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Tempomat
Jezdil jsem na dvou různých 1,6 MPI DOHC CVVT 88 kW (náhradní vozidla).
U obou vozů tempomat silně "houpal".
U mé 1,6 GDI sedí jak přibitý.
U obou vozů tempomat silně "houpal".
U mé 1,6 GDI sedí jak přibitý.
i30 2012 Style - 1,6 GDI - Hazel Brown
-
- *
- Příspěvky: 59
- Registrován: 28 dub 2013, 17:53
Re: Tempomat
Taky mě tempomat "houpe", již jsem to psal i v nějakém jiném příspěvku. nejhorší to je v rychlosti kolem 70-80 km/h, tam je to nejvíce cítit. Taky je vidět, jak spotřeba lítá nahoru a dolů i když se jede po rovince. Až pojedu na garančku, tak to určitě oznámím, snad přehrání softwaru pomůže...
Jinak při 130 km/h už se to neděje (respektive není to cítit). U jiných aut jsem toto nezaznamenal.
Jinak při 130 km/h už se to neděje (respektive není to cítit). U jiných aut jsem toto nezaznamenal.
Mazda 323f 1.5 BA 1997 - super auto, nikdy nezapomenu...
Renault Laguna Grandtour 1.9 TDCI 2004 - super auto, super výbava - no, vydrželo rok, než se samo oddělalo...
Hyundai i30 CW Trikolor Comfort 1.6 CVVT 2013
Renault Laguna Grandtour 1.9 TDCI 2004 - super auto, super výbava - no, vydrželo rok, než se samo oddělalo...
Hyundai i30 CW Trikolor Comfort 1.6 CVVT 2013
Re: Tempomat
Mám s tempomaty (správně odladěnými) zcela jinou zkušenost - vždy nižší spotřeba než "na nohu" - a tvrdím si říct, že "těžkou" nohu určitě nemám. No a pokud je to "všeobecně známá věc" - tak mi chybí všeobecné vzděláníidam.i píše:mkr,to že noha je úspornejšia ako tempomat je všeobecna známa vec.Je to zdôvodu toho,že tempomat tvrdo drží zvolenú rýchlosť bezohladu na terén.To znamená,že v stúpaní,keď klesne rýchlosť hoci len o trochu,tak hneď pridá plyn.Kdežto človek počká, nechá mierne klesnúť rýchlosť a pridá plyn až na rovine,alebo z kopca,keď je spotreba menšia.Inak s funkcoiu tempomat som úplne spokojný a nepozoroval som žiadne výkyvy.
aktuálně:
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L