Karbon na pístech GDi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od slabostka »

ja by som v tom takú jasnú spojitosť nevidel. Taký piest býva aj na nepriamom vstreku, to nie je nič typické pre nepriamy vstrek....
Aby si vyčistil a uvolnil krúžky tam potrebuješ inú chémiu - v Rusku v tom majú prax ale je to špecifický postup ktorý treba dodržať, samotná chémia sa dá kúpiť aj tu. Osobne som na nissane skúšal opakovane engine flush od liqui moly a nestalo sa nič - olej to bralo stále, pomohol až prechod na 5W50 a opakované skrátené výmeny oleja - olej to bralo stále ale citeľne menej.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Reklama
 

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20286
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Axel.Foley »

Pjotr1 píše: 14 čer 2022, 11:01 chybí mi pointa. Co se změnilo, jaký máš pocity ? Doporučuješ nebo ne ?
Zatím je to tak na půl někdo vodík doporučuje a někdo píše ze se nic nezměnilo.
Viz vlákno https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... em#p584001, příspěvek z 5. 8. 2020

Dřív, než zase někdo napíše, že chybí exaktní důkazy z rozborky motoru před a po a měření na brzdě, odkazuji na to, co jsem napsal o stránku dřív: motor rozebraný nebyl :!:
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
johny_r
**
Příspěvky: 164
Registrován: 29 lis 2013, 11:50

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od johny_r »

No, uvidíme. Vzhledem k tomu, že rozebrání, vyčištění a výměna kroužků je k bratru za 35-40k a nemusí to tam skončit, přijde mi dvojka za dekarbo olejové části jako něco, co minimálně stojí za pokus.
i30 kombi MY2014, 1.6 GDI, Fleet, Aqua Blue
Harrystr
**
Příspěvky: 105
Registrován: 30 lis 2017, 18:53

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Harrystr »

Já byl na dekarbonizaci vodíkem a nepomohlo to, žere olej furt. Taky jsem chtěl vyzkoušet nejlevnější metodu než se pustím do větších akcí. Ale olej to bere pořád stejně už čtyři roky a nic dalšího se neděje. Tak to asi nechám být.
johny_r
**
Příspěvky: 164
Registrován: 29 lis 2013, 11:50

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od johny_r »

Harrystr píše: 15 čer 2022, 12:08 Já byl na dekarbonizaci vodíkem a nepomohlo to, žere olej furt. Taky jsem chtěl vyzkoušet nejlevnější metodu než se pustím do větších akcí. Ale olej to bere pořád stejně už čtyři roky a nic dalšího se neděje. Tak to asi nechám být.
Kolik ti to bere a jaký máš nájezd? díky
i30 kombi MY2014, 1.6 GDI, Fleet, Aqua Blue
Harrystr
**
Příspěvky: 105
Registrován: 30 lis 2017, 18:53

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Harrystr »

Kolem 3l na 10000km. Výměna každý rok po zhruba 8000km. A nájezd 105000km
johny_r
**
Příspěvky: 164
Registrován: 29 lis 2013, 11:50

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od johny_r »

Hmm, tak to máme podobný. Možná to mám trochu horší, uvidím, kam se to bude vyvíjet, pokud dekarbo nepomůže. Každopádně zhoršení k současnému stavu bylo hodně rychlý. Za dva roky jsem se dostal z litru na 10k na litr na 2-3k.
i30 kombi MY2014, 1.6 GDI, Fleet, Aqua Blue
Harrystr
**
Příspěvky: 105
Registrován: 30 lis 2017, 18:53

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Harrystr »

Jaký používáš olej? Já zkusím přejít na 5w-40 a snad bude zlepšení.
johny_r
**
Příspěvky: 164
Registrován: 29 lis 2013, 11:50

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od johny_r »

Zatím 5W-30, ale taky uvažuju o 5W-40. Proberu to se servisem, kde se teď bude dělat to čištění. Taky mluvili o možnosti nějakýho protikarbonovýho aditiva do oleje, což moc nevím, jestli má nějakej význam. Tak nějak doufám, že v oleji už vhodný aditiva jsou, aby fungoval, jak má.
i30 kombi MY2014, 1.6 GDI, Fleet, Aqua Blue
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od slabostka »

to iste má ale to problém zásadne nerieši - problém je recirkulácia sadzí cez EGR... a pri oleji - aj 10 000km je veľa - zle sa to počúva ale je to tak...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
johny_r
**
Příspěvky: 164
Registrován: 29 lis 2013, 11:50

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od johny_r »

Jasně, asi nikdo nečeká, že čištění a aditivování udělá ze starého motoru novej. Jde mi spíš o to, jak co nejvíc prodloužit dobu, než bude nutná GO motoru za desítky tisíc, resp. jak prodloužit životnost auta, abych nemusel teď kupovat nový.
Co si myslíte o olejových aditivech pro stará auta, co žerou olej? Názory se liší od "nic to nedělá" přes "funguje to" až po "možná to funguje, ale zničí to motor, ucpe to filtr atd.". Tak nevím.
i30 kombi MY2014, 1.6 GDI, Fleet, Aqua Blue
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od slabostka »

problém je že mi tu chceme vyliečiť pacienta ale stále neviem presnú príčinu problému.
Mal som nissana, tam boli intervaly výmeny oleja opakovane dosť pretiahnuté a tak tie krúžky zapečené iste boli. Klasický engine flush do oleja na 15min. voľnobeh potom von 3x po sebe nefungoval... finta je že rozpustiť tvrdý karbon je veľký problém. Rusi to riešia dimexidom http://cs.remedy-info.com/dimeksid.html pozri na youtube, funguje ale komplikované...
Výber je len to akceptovať a dolievať alebo to otvoriť, zistiť problém.
Dobre viem že je to dilema pretože stále nemusí byť vyhrané - ak je totiž problém v stene valca že "nedolieha" k piestu bo je vydretý čo s tým?
Keby aspoň bolo známe že napr. nejaká novšia verzia gdi olej už neberie bola by cesta zohnať motor z búračky a vymeniť ako celok, to je rádovo lacnejšie ako generálka.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
johny_r
**
Příspěvky: 164
Registrován: 29 lis 2013, 11:50

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od johny_r »

No, o tom přesně mluvím. Zjistit "tvrdá data" co tomu je, znamená to otevřít, což je samo o sobě drahá zábava, nemluvě o následné opravě, která je v lepším případě hraničně rentabilní a v horším případě zcela mimo ekonomickou realitu.
i30 kombi MY2014, 1.6 GDI, Fleet, Aqua Blue
vojta.merta
**
Příspěvky: 127
Registrován: 09 kvě 2022, 12:33

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od vojta.merta »

kolegyně si koupila na 10km cesty do práce benzinové auto, naftové jí všichni radili ať nebere. No jo, ale koupila 2.0 TSI ](*,) a kvůli karbonu jí to už pořád padá do nouzáku (karbon potvrdili v autorizáku a doporučili delší trasy) 7 let starý auto, čeká ji pravděpodobně taky nějaká menší generálka
E60 525D 145kW 2007
2x Accent 1.4 MCIII 74kW 2007
i30 GDi 99kW 2015
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 801
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Pjotr1 »

vyčištění karbonu z pístů se dříve dělalo pomocí petroleje, dnes jsou na to čističe např.
https://www.berrymanproducts.com/produc ... r-cleaner/
Do pístu se naleje přes svíčku a nechá působit přes noc
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“