Karbon na pístech GDi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Karbon na pístech GDi
ja by som v tom takú jasnú spojitosť nevidel. Taký piest býva aj na nepriamom vstreku, to nie je nič typické pre nepriamy vstrek....
Aby si vyčistil a uvolnil krúžky tam potrebuješ inú chémiu - v Rusku v tom majú prax ale je to špecifický postup ktorý treba dodržať, samotná chémia sa dá kúpiť aj tu. Osobne som na nissane skúšal opakovane engine flush od liqui moly a nestalo sa nič - olej to bralo stále, pomohol až prechod na 5W50 a opakované skrátené výmeny oleja - olej to bralo stále ale citeľne menej.
Aby si vyčistil a uvolnil krúžky tam potrebuješ inú chémiu - v Rusku v tom majú prax ale je to špecifický postup ktorý treba dodržať, samotná chémia sa dá kúpiť aj tu. Osobne som na nissane skúšal opakovane engine flush od liqui moly a nestalo sa nič - olej to bralo stále, pomohol až prechod na 5W50 a opakované skrátené výmeny oleja - olej to bralo stále ale citeľne menej.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
- Reklama
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Karbon na pístech GDi
Viz vlákno https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... em#p584001, příspěvek z 5. 8. 2020
Dřív, než zase někdo napíše, že chybí exaktní důkazy z rozborky motoru před a po a měření na brzdě, odkazuji na to, co jsem napsal o stránku dřív: motor rozebraný nebyl
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Karbon na pístech GDi
No, uvidíme. Vzhledem k tomu, že rozebrání, vyčištění a výměna kroužků je k bratru za 35-40k a nemusí to tam skončit, přijde mi dvojka za dekarbo olejové části jako něco, co minimálně stojí za pokus.
i30 kombi MY2014, 1.6 GDI, Fleet, Aqua Blue
Re: Karbon na pístech GDi
Já byl na dekarbonizaci vodíkem a nepomohlo to, žere olej furt. Taky jsem chtěl vyzkoušet nejlevnější metodu než se pustím do větších akcí. Ale olej to bere pořád stejně už čtyři roky a nic dalšího se neděje. Tak to asi nechám být.
Re: Karbon na pístech GDi
Kolik ti to bere a jaký máš nájezd? díky
i30 kombi MY2014, 1.6 GDI, Fleet, Aqua Blue
Re: Karbon na pístech GDi
Kolem 3l na 10000km. Výměna každý rok po zhruba 8000km. A nájezd 105000km
Re: Karbon na pístech GDi
Hmm, tak to máme podobný. Možná to mám trochu horší, uvidím, kam se to bude vyvíjet, pokud dekarbo nepomůže. Každopádně zhoršení k současnému stavu bylo hodně rychlý. Za dva roky jsem se dostal z litru na 10k na litr na 2-3k.
i30 kombi MY2014, 1.6 GDI, Fleet, Aqua Blue
Re: Karbon na pístech GDi
Jaký používáš olej? Já zkusím přejít na 5w-40 a snad bude zlepšení.
Re: Karbon na pístech GDi
Zatím 5W-30, ale taky uvažuju o 5W-40. Proberu to se servisem, kde se teď bude dělat to čištění. Taky mluvili o možnosti nějakýho protikarbonovýho aditiva do oleje, což moc nevím, jestli má nějakej význam. Tak nějak doufám, že v oleji už vhodný aditiva jsou, aby fungoval, jak má.
i30 kombi MY2014, 1.6 GDI, Fleet, Aqua Blue
Re: Karbon na pístech GDi
to iste má ale to problém zásadne nerieši - problém je recirkulácia sadzí cez EGR... a pri oleji - aj 10 000km je veľa - zle sa to počúva ale je to tak...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Karbon na pístech GDi
Jasně, asi nikdo nečeká, že čištění a aditivování udělá ze starého motoru novej. Jde mi spíš o to, jak co nejvíc prodloužit dobu, než bude nutná GO motoru za desítky tisíc, resp. jak prodloužit životnost auta, abych nemusel teď kupovat nový.
Co si myslíte o olejových aditivech pro stará auta, co žerou olej? Názory se liší od "nic to nedělá" přes "funguje to" až po "možná to funguje, ale zničí to motor, ucpe to filtr atd.". Tak nevím.
Co si myslíte o olejových aditivech pro stará auta, co žerou olej? Názory se liší od "nic to nedělá" přes "funguje to" až po "možná to funguje, ale zničí to motor, ucpe to filtr atd.". Tak nevím.
i30 kombi MY2014, 1.6 GDI, Fleet, Aqua Blue
Re: Karbon na pístech GDi
problém je že mi tu chceme vyliečiť pacienta ale stále neviem presnú príčinu problému.
Mal som nissana, tam boli intervaly výmeny oleja opakovane dosť pretiahnuté a tak tie krúžky zapečené iste boli. Klasický engine flush do oleja na 15min. voľnobeh potom von 3x po sebe nefungoval... finta je že rozpustiť tvrdý karbon je veľký problém. Rusi to riešia dimexidom http://cs.remedy-info.com/dimeksid.html pozri na youtube, funguje ale komplikované...
Výber je len to akceptovať a dolievať alebo to otvoriť, zistiť problém.
Dobre viem že je to dilema pretože stále nemusí byť vyhrané - ak je totiž problém v stene valca že "nedolieha" k piestu bo je vydretý čo s tým?
Keby aspoň bolo známe že napr. nejaká novšia verzia gdi olej už neberie bola by cesta zohnať motor z búračky a vymeniť ako celok, to je rádovo lacnejšie ako generálka.
Mal som nissana, tam boli intervaly výmeny oleja opakovane dosť pretiahnuté a tak tie krúžky zapečené iste boli. Klasický engine flush do oleja na 15min. voľnobeh potom von 3x po sebe nefungoval... finta je že rozpustiť tvrdý karbon je veľký problém. Rusi to riešia dimexidom http://cs.remedy-info.com/dimeksid.html pozri na youtube, funguje ale komplikované...
Výber je len to akceptovať a dolievať alebo to otvoriť, zistiť problém.
Dobre viem že je to dilema pretože stále nemusí byť vyhrané - ak je totiž problém v stene valca že "nedolieha" k piestu bo je vydretý čo s tým?
Keby aspoň bolo známe že napr. nejaká novšia verzia gdi olej už neberie bola by cesta zohnať motor z búračky a vymeniť ako celok, to je rádovo lacnejšie ako generálka.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Karbon na pístech GDi
No, o tom přesně mluvím. Zjistit "tvrdá data" co tomu je, znamená to otevřít, což je samo o sobě drahá zábava, nemluvě o následné opravě, která je v lepším případě hraničně rentabilní a v horším případě zcela mimo ekonomickou realitu.
i30 kombi MY2014, 1.6 GDI, Fleet, Aqua Blue
-
- **
- Příspěvky: 127
- Registrován: 09 kvě 2022, 12:33
Re: Karbon na pístech GDi
kolegyně si koupila na 10km cesty do práce benzinové auto, naftové jí všichni radili ať nebere. No jo, ale koupila 2.0 TSI a kvůli karbonu jí to už pořád padá do nouzáku (karbon potvrdili v autorizáku a doporučili delší trasy) 7 let starý auto, čeká ji pravděpodobně taky nějaká menší generálka
E60 525D 145kW 2007
2x Accent 1.4 MCIII 74kW 2007
i30 GDi 99kW 2015
2x Accent 1.4 MCIII 74kW 2007
i30 GDi 99kW 2015
Re: Karbon na pístech GDi
vyčištění karbonu z pístů se dříve dělalo pomocí petroleje, dnes jsou na to čističe např.
https://www.berrymanproducts.com/produc ... r-cleaner/
Do pístu se naleje přes svíčku a nechá působit přes noc
https://www.berrymanproducts.com/produc ... r-cleaner/
Do pístu se naleje přes svíčku a nechá působit přes noc
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i