Srovnání MPV v SM 8/2008
Moderátor: Moderátoři
-
- **
- Příspěvky: 131
- Registrován: 06 úno 2008, 14:36
Srovnání MPV v SM 8/2008
Zdravím všechny majitelé Matrixů. Chtěl jsem jen znát Váš názor na srovnání Matrixe, Fusiona, Moduse Grand a Roomstera provedeného ve Světě Motorů č. 8/2008 str. 18 a násl. To, že vyhrál rooomster, tak nad tím se snad už nikdo nepozastaví. SM=Svět Škody (to dílenské zpracování, lícování dílů, úžasné řazení, řízení, jízdní vlastnosti, nejlepší variabilita atd. ) A to, že korejec byl poslední mě taky nepřekvapilo.
Vzhledem k tomu, že jsem čekatelem na Matrix (1.6i dodání březen 2008) by mě zajímaly vaše názory. Tady je pár vlastních postřehů: cit."zejména obrovské zuby mezi okny zadních dveří a okénky v zadních sloupcích působí jako pěst na oko" Co k tomu dodat je jasné, že ne každému se takový design musí líbit, nicméně hodnocení autora je velice tendenční a subjektivní, proto i známka 2.75 (pozn. nejhorší hodnocení) za design je nic neříkající a ve svém důsledku poukazuje na to, že uvedené srovnání nemůže být v žádném případě objektivní. Ve stejné kategorii design přitom roomster dostal známku 1.75!!!! a to všichni víme jak vypadá jeho bočné linie(malé okénko v předních dveřích a velké v zadních) zde však autor hodnotí design jako "nejodvážnější sériovou škodovku všech dob", divné že?
Když jsem se rozhodoval jaké auto koupit prošel jsem řadu autosalonů a značek, mimo jiné i ford fusion. A pokud mohu srovnávat, tak Matrix na mě hned od počátku působil daleko serióznějším dojmem. Pokud jde o zpracování či slícování. Při podrobné prohlídce matrixu jsem žádné nedostatky neshledal, spíše naopak.
O neprofesionalitě autora svědčí i hodnocení sedaček. Když na jednom místě (v textu) píše, že "milým překvapením pro naše pozadí se stala příjemně tuhá a velká sedadla matrixu - jak vpředu, tak vzadu" a na ji ném místě (u obrázků) píše, že "místem pro nohy pasažérů se nešetřilo, zato délkou jejich sedáku ano". Upozorňuji na srovníní rozměrů sedaček v tabulce, kde + - 1 cm jsou všechny sedačky stejné, přičemž matrix má délku sedáku vzadu 49 cm. Fusion 50 cm, roomster 48 cm, modus 46 cm.
Dále na fotografii figurantky na zadním sedadle matrixe, nejspíš není matrix, ale grand modus.
Dále výtka o absolutně nejdražším servisu bude také nejspíš hodně účelová. Uváděných 610 kč za hodinu se mě zdá docela hodně. Když jsem matrixe objednával tak mě prodejce tvrdil, že mají sazbu v servisu 400. Stejně tak i náklady na 100000 km 32 168,- kč oproti 14500 resp. 14705 se mě nezdají. U škodovky nevím, ale měl jsem renault clio a za dva roky cca 50000 km jsem tam nechal 10500,- kč a to se měnily jen oleje a filtry + 1x svíčky. Brzdové destičky byly ještě ok. (40%)
Ještě se musím zasmát tvrzení, že matrix má suverénně nejnižší zůstatkovou hodnotu. Samozřejmě, že korejská auta mají nižší zůstatkové hodnoty, nicméně kromě fusionu, byly také ostatní konkurenti podstatně dražší (modus základ 364.900,- testovaná verze 416.200,- roomster základ 374.900,- testovaná verze 501.300,- !!!!!!)
Dle autora "necitlivé" umístění mlhovky do zadního nárazníku, je naopak v jiných recenzích bráno jako pozitivum (neotravování řidiče za vámi červeným světlem), a ne jenom u korejských aut (obdobné by měl mít i ford focus).
Dále se mě zdají divné i hodnoty v pružnosti u roomsteru. Neřekl bych, že ta 1.4 tak tahá, nicméně nejel jsem s ní. Jezdil jsem s fábií kombi 1.4 59 Kw, a to žádný zázrak nebyl.
Pokud jste tu blamáž někdo četl a měl by na to nějaký názor prosím písněte.
Vzhledem k tomu, že jsem čekatelem na Matrix (1.6i dodání březen 2008) by mě zajímaly vaše názory. Tady je pár vlastních postřehů: cit."zejména obrovské zuby mezi okny zadních dveří a okénky v zadních sloupcích působí jako pěst na oko" Co k tomu dodat je jasné, že ne každému se takový design musí líbit, nicméně hodnocení autora je velice tendenční a subjektivní, proto i známka 2.75 (pozn. nejhorší hodnocení) za design je nic neříkající a ve svém důsledku poukazuje na to, že uvedené srovnání nemůže být v žádném případě objektivní. Ve stejné kategorii design přitom roomster dostal známku 1.75!!!! a to všichni víme jak vypadá jeho bočné linie(malé okénko v předních dveřích a velké v zadních) zde však autor hodnotí design jako "nejodvážnější sériovou škodovku všech dob", divné že?
Když jsem se rozhodoval jaké auto koupit prošel jsem řadu autosalonů a značek, mimo jiné i ford fusion. A pokud mohu srovnávat, tak Matrix na mě hned od počátku působil daleko serióznějším dojmem. Pokud jde o zpracování či slícování. Při podrobné prohlídce matrixu jsem žádné nedostatky neshledal, spíše naopak.
O neprofesionalitě autora svědčí i hodnocení sedaček. Když na jednom místě (v textu) píše, že "milým překvapením pro naše pozadí se stala příjemně tuhá a velká sedadla matrixu - jak vpředu, tak vzadu" a na ji ném místě (u obrázků) píše, že "místem pro nohy pasažérů se nešetřilo, zato délkou jejich sedáku ano". Upozorňuji na srovníní rozměrů sedaček v tabulce, kde + - 1 cm jsou všechny sedačky stejné, přičemž matrix má délku sedáku vzadu 49 cm. Fusion 50 cm, roomster 48 cm, modus 46 cm.
Dále na fotografii figurantky na zadním sedadle matrixe, nejspíš není matrix, ale grand modus.
Dále výtka o absolutně nejdražším servisu bude také nejspíš hodně účelová. Uváděných 610 kč za hodinu se mě zdá docela hodně. Když jsem matrixe objednával tak mě prodejce tvrdil, že mají sazbu v servisu 400. Stejně tak i náklady na 100000 km 32 168,- kč oproti 14500 resp. 14705 se mě nezdají. U škodovky nevím, ale měl jsem renault clio a za dva roky cca 50000 km jsem tam nechal 10500,- kč a to se měnily jen oleje a filtry + 1x svíčky. Brzdové destičky byly ještě ok. (40%)
Ještě se musím zasmát tvrzení, že matrix má suverénně nejnižší zůstatkovou hodnotu. Samozřejmě, že korejská auta mají nižší zůstatkové hodnoty, nicméně kromě fusionu, byly také ostatní konkurenti podstatně dražší (modus základ 364.900,- testovaná verze 416.200,- roomster základ 374.900,- testovaná verze 501.300,- !!!!!!)
Dle autora "necitlivé" umístění mlhovky do zadního nárazníku, je naopak v jiných recenzích bráno jako pozitivum (neotravování řidiče za vámi červeným světlem), a ne jenom u korejských aut (obdobné by měl mít i ford focus).
Dále se mě zdají divné i hodnoty v pružnosti u roomsteru. Neřekl bych, že ta 1.4 tak tahá, nicméně nejel jsem s ní. Jezdil jsem s fábií kombi 1.4 59 Kw, a to žádný zázrak nebyl.
Pokud jste tu blamáž někdo četl a měl by na to nějaký názor prosím písněte.
Naposledy upravil(a) michal2828 dne 21 úno 2008, 12:20, celkem upraveno 1 x.
- Reklama
Mohu tě uklidnit. Podle mého je celý článek účelově sestavený blábol. Mohu tak směle napsat po čtyřech a půl letech užívání Matrixe. Když jsem se tehdy rozhodoval, provedl jsem poměrně obsáhlý průzkum nabídek podobných vozidel a Matrix tenkrát poměrem cena, výbava, užitná hodnota na celé čáře vyhrál. Má pouze jednu relativní slabinu (zadni část - zavazadlový prostor by mohla být o cca 10-15 cm delší. Jinak pouze superlativy: obrovský vnitřní prostor - výška, šířka, místo na nohy, spousta odkládacích přihrádek, jednoduchá možnost upravy vnitřního prostoru - odklopení, posuv sedaček - rovná ložná plocha, perfektně a velice vkusně zpracovaný interier včetně potahových materiálů (mám 1.8 GLS 2004), super motor - velice pružný a na váhu vozidla velmi dobře dimenzovaný a hlavně !!! zatím naprosto bezporuchový !!! - po čtyřech letech pouze výměna obrysových žárovek v předních reflektorech (po 5Kč/ks). (31 místo Auto Bild TÜV Report 2008, kategorie 2-3 letých automobil. Před ním z porovnávaných v SM pouze Ford) Takže na závěr: - je to první auto, se kterým jsem naprosto spokojen
SF Elegance AT
Nechci srovnávat, mám pouze poznatky s Roomstrem a Matrixem. Škodovka píše, že je pro mladé, ale Matrix je pro rodinu. Tím je snad řečeno hodně. Tolik místa jako je v Matrixu jsem snad kromě Tatry 815 nezažil. Zvláště vzadu je to cítit. Člověk sedí výše než normálně a výhled z velkých oken je opravdu moc fajn. A budíky uprostřed je alespoň pro mne požehnáním, protože často jezdím v noci a přístrojovka mne neoslňuje, nemusím očima přeostřovat na budíky do okna a zpět. Budíky uprostřed kritizuje vždy ten, kdo je nevyzkoušel. Dalo by se napsat více, ale nemá to smysl. Já bych našeho Matrixe nevyměnil za žádné v recenzi uváděné auto.
Matrix CHAMPION, 1,5CRDi VGT, rok 9/2006
Getz 1,3, rok 3/2003
Getz 1,3, rok 3/2003
Taky jsem to srovnání četl a taky mám objednán Matrix 1.6 (měl bych ho mít tento pátek) a osobně jsem ve finále vybíral mezi Matrixem a Fusionem, nakonec vyhrál těsně Matrix kvůli uspořádání a taky i ceně, která byla vč. doplňků cca o 25tis.nižší než stejná konfigurace Forda.
Výsledek mě taky trochu rozhodil a znejistil, na druhou stranu mě švagr uklidnil ať se pořádně podívá co se srovnává a je fakt, že v kategorii Cena a výbava je na tom Matrix jen o 0,25 b. lépe než Roomster, přestože cena Roomstru je o hodně vyšší a výbava o dost chudší.
Na druhou stranu Roomster získává celý 1 bod navíc za design! A další 1,25b za zpracování... jak konstatoval švára Škodovka prostě ve SM musí test vždy vyhrát...
... každopádně mě potěšilo to srovnání zavazadelníku, kde se potvrdilo, co jsem si vždy myslel, že Roomster má nadsazený objem zavazadelníku:
škodováci udávají 450l (Hyundai 350l) a v testu píšou, že tyto jsou podle nich srovnatelné .
Takže jsem upřímně zvědav, jaký budu mít názor v pátek, za měsíc či za rok...
Výsledek mě taky trochu rozhodil a znejistil, na druhou stranu mě švagr uklidnil ať se pořádně podívá co se srovnává a je fakt, že v kategorii Cena a výbava je na tom Matrix jen o 0,25 b. lépe než Roomster, přestože cena Roomstru je o hodně vyšší a výbava o dost chudší.
Na druhou stranu Roomster získává celý 1 bod navíc za design! A další 1,25b za zpracování... jak konstatoval švára Škodovka prostě ve SM musí test vždy vyhrát...
... každopádně mě potěšilo to srovnání zavazadelníku, kde se potvrdilo, co jsem si vždy myslel, že Roomster má nadsazený objem zavazadelníku:
škodováci udávají 450l (Hyundai 350l) a v testu píšou, že tyto jsou podle nich srovnatelné .
Takže jsem upřímně zvědav, jaký budu mít názor v pátek, za měsíc či za rok...
-
- **
- Příspěvky: 131
- Registrován: 06 úno 2008, 14:36
re fotka
Mě tam u té fotky nesedí 5 věcí. Za prvé klička otvírání zadních dveří je lesklá, jakoby imitace chromu a u předního sedadla je to klasika černý plast s takovým tím červeným protikusem na zajištění dveří. Zadruhé si všiměte, že u matrixu je opěrka hlavy řidiče na prvním obrázku vysunutá daleko méně než u modusu. Zatřetí matrix nemá dělené sklo zadních dveří (má jen jeden kus) Za čtvrté na prvním obrázku je bezpečností pás řidiče tmavý na druhém je stvětlý (světlejší). Zapáté se podívejte na pravé sedalo ve dle té figurantky jak je prošité a podívejte se hned vedle na ten obrázek se sklonem sedadel, kde je ten sedák matrixu také vyfocen a přijde mě, že má úplně jiné prošití, stejně tak se mě zdají jiné i opěrky hlavy na zadních sedadlech. Ze všech těchto drobností soudím, že na té fotce zadních sedadel matrixu matrix není. Abych nezapomněl teď jsem se díval na recenzi na matrix na autorevue a na fotkách je tam u těch stolečků na zadní části předních sedadel "díra" na nápoj na opačné straně (tj. vlevo) než je to v SM.
-
- **
- Příspěvky: 131
- Registrován: 06 úno 2008, 14:36
re
Myslím, že na netu to nikde nebude. Jedině, že by to někdo naskenoval a šoupnul sem.
Ještě malá poznámka k tomu hodnoceni designu. Karosérii Matrixe navrhovalo studio Pininfarina - k čemuž se hrdě hlásí nápisem na boku. Roomster mi však nejvíce připomíná - ať mi jeho majitelé prominou - zevšeho nejvíc pohřební vůz. Nejvíc mu to sluší v černé. Už jenom záclonky na okna a křížek na dveře
SF Elegance AT
Re: Srovnání MPV v SM 8/2008
Ešte nie som majiteľ, ale iba netrpezlivý čakateľ.michal2828 píše: Zdravím všechny majitelé Matrixů. Chtěl jsem jen znát Váš názor na srovnání Matrixe, Fusiona, Moduse Grand a Roomstera
Práve pred pár dňami som si sám pre seba robil porovnanie a hodnotenie týchto a iných vozidiel a po naozaj dôkladnom zvážení som volil Matrix. Tá akcia na Premium pomohla...
Ak sa hodnotí dizajn, je to vždy subjektívne. Mne osobne sa Matrix vyslovene páči. Dizajn má kvalitný - krása, originalita a to všetko bez zbytočných extravagancií. Predná maska je síce už mimo trendov, ale to mi len vyhovuje - tie bubliny miesto predných reflektorov, aké sa dnes objavujú na skoro všetkých vozoch, mi nejak nesedia.
Ten skok na bočných oknách sa mi od prvého momentu páči. Podľa mňa je to dobrý ťah a Pininfarina nie je blbec... Je to určite vyváženejšie než ten skok na Roomsteri alebo Citroene C2 - tie vozy vyzerajú ako zlepené z dvoch nesúvisiacich častí. Roomster je ako motorikša - vpredu motorka, vzadu kisňa.
Ďalšia vec je to, čo už ste spomenuli ktosi - treba porovnávať porovnateľné. Tiež som uvažoval o Fusione. Dizajn je sivý, ale neurazí. Každopádne Fusion je menší ako Matrix, s menšou výbavou, za väčšiu cenu.
Uvažoval som aj o Roomsteri - na dizajn sa dá zvyknúť... ale pripadá mi menší (užší), a ja chcem hlavne dozadu posadiť dve deti v sedačkách a medzi ne mamu...
Navyše Roomster je o kúsok drahší a to vo výbave naked s 1.2 HTP motorom. Za vyššiu cenu menej muziky.
Kvôli úzkej kabíne som nakoniec neuvažoval ani o Fabii combi.
Modus mi pripadá predražený (a je aj menší) a navyše Renaultu sa bojím, všetkým kamarátom okolo sa Renaulty kazia... Takže o Moduse som ani neuvažoval.
Z toho dôvodu som nakoniec vyradil zo súťaže aj Daciu Logan MCV.
V teste určite mal byť Opel Meriva, ten rozmermi aj motormi najviac zodpovedá Marixu. Tu rozhodla cena, Meriva je drahšia. Tiež som bral do úvahy Astru classic caravan, ale tá cena napriek akcii na Matrix nemá.
Takže moj pohľad je takýto a z toho vyplýva aj rozhodnutie, už sa len dočkať svojho Matrixa a vysvetliť deťom, že benzín je drahý a preto sa celý deň každý deň voziť nebudeme...
Majte sa
b.
Rozne novinarske testy automobilov maju jednu nevyhodu. Nie vzdy novinar pristupuje k autu s rovnakymi ocakavaniami, ake ma ten, kto sa po dlhom zvazovani rozhodne toto auto kupit. Potom casto ofrflu auto len preto, ze zrovna im nevyhovuje. Navyse novinarsky test trva chvilu a nie je to o dlhodobej spolahlivosti a spokojnosti.
Z toho dovodu ja som sa pri rozhodovani medzi viacerymi modelmi dost vyrazne riadil aj nazormi tych, co auto pouzivaju. Svoju zasluhu ma aj toto forum...
Na druhej strane, nic proti novinarom. Ale ak uz mame dat na novinarske testy, treba si ich precitat viac:
http://auto.server.sk/---automobily-red ... d-je-15592
http://www.driving.org/HyundaiMatrixFeb03.html
http://www.verdictoncars.com/jsp/vocmai ... &model=845
http://automix.centrum.sk/testy/clanek. ... =100000321
http://www.tipcar.cz/test_spotreby_hyun ... -1808.html
http://auto.server.sk/diskusia---automo ... id-je-5245
http://www.etrend.sk/generate_page.php?page_id=25797
http://automix.centrum.cz/testy/clanek.phtml?id=7320
http://www.autobild.de/artikel/hyundai- ... 36013.html
http://www.autorevue.cz/default.aspx?se ... ticle=7535
http://magazin.auto.cz/testy/hyundai-ma ... -2003.html
http://www.autokaleidoskop.cz/Testy/Hyu ... rekvapeni/
Z toho dovodu ja som sa pri rozhodovani medzi viacerymi modelmi dost vyrazne riadil aj nazormi tych, co auto pouzivaju. Svoju zasluhu ma aj toto forum...
Na druhej strane, nic proti novinarom. Ale ak uz mame dat na novinarske testy, treba si ich precitat viac:
http://auto.server.sk/---automobily-red ... d-je-15592
http://www.driving.org/HyundaiMatrixFeb03.html
http://www.verdictoncars.com/jsp/vocmai ... &model=845
http://automix.centrum.sk/testy/clanek. ... =100000321
http://www.tipcar.cz/test_spotreby_hyun ... -1808.html
http://auto.server.sk/diskusia---automo ... id-je-5245
http://www.etrend.sk/generate_page.php?page_id=25797
http://automix.centrum.cz/testy/clanek.phtml?id=7320
http://www.autobild.de/artikel/hyundai- ... 36013.html
http://www.autorevue.cz/default.aspx?se ... ticle=7535
http://magazin.auto.cz/testy/hyundai-ma ... -2003.html
http://www.autokaleidoskop.cz/Testy/Hyu ... rekvapeni/