Dálniční cestování
Moderátor: Moderátoři
Dálniční cestování
Ahoj,
chystáme se na trošku delší cestu (1200 km) a vzhledem k "městskému" charajteru Atose (Prime) si moc nejsem jist, co si můžu s motorem dovolit - nerad bych si zadělal na nějaké dlouhodobé problémy.
Máte někdo doporučení jak cestovat po dlouhé dálnici? Mám na mysli rychlost (a tedy trvalé otáčky), přestávky (jak často, délka, nechat vychladnout či ne) a podobně?
Díky
Honza
chystáme se na trošku delší cestu (1200 km) a vzhledem k "městskému" charajteru Atose (Prime) si moc nejsem jist, co si můžu s motorem dovolit - nerad bych si zadělal na nějaké dlouhodobé problémy.
Máte někdo doporučení jak cestovat po dlouhé dálnici? Mám na mysli rychlost (a tedy trvalé otáčky), přestávky (jak často, délka, nechat vychladnout či ne) a podobně?
Díky
Honza
- Reklama
Čau kolego, myslím si, že si děláš zbytečné obavy, že by to Tvůj "Áťa" nezvládl. Pokud je auto v bezvadném stavu i co se týče kapalin, hlavně olej a chladící kapalia, není se čeho bát. Je to motor, jako každý jiný a hlavně čtyřválec! Mám Atose r.v. 1998 a jezdím štreky pět až sestset kilometrů a to i bez přestávek a - jede to!!! Tak do toho! Je pravdou, že s sebou vozím trochu destilky, co kdyby.... Ale věř mi, to autí to zvládne !!! Jestli Tě mohu poprosit, až uskutečníš tu cestu, ozvi se. Jo, jinak rychlost na té dálnici, no já jezdím v zápřahu 120km/hod. Na 140 to vytahuju na předjíždění a to úplně stačí. Tak šťastnou cestu!!!
Hyundai Atos 1.0 1998
- Tommas33
- **
- Příspěvky: 475
- Registrován: 03 pro 2006, 09:51
- Bydliště: Křenovice u Slavkova
- Kontaktovat uživatele:
jen se přidám do debaty..při cestě do Buharska jsem se dobrých 200km držel Daewo Matis na dálnici v Sbsku na nešel pod 120km a ten je ještě slabší měl slovenskou spz tak kdoví kam měl namířeno možná do Řecka..
Accent 1.3 12v 97:Láska se kterou jsem se těžce loučil.Sonata 2.0 16v už taky minulost...nyní Škoda felicia combi 1.9 d provoz na eko naftu 1.30kc km...Citroen xantia 2.0HDi
Rychlost
Děkuji za povzbuzení Víc jak 120 stejně jet nehodlám - jedeme přes noc a to už by se spolujezdci vůbec nevyspali
Autíčko je úžasné, jen mohli trošilinku zapracovat na odhlučnění motoru při jízdě po dálnici, připadám si jak v minulém vozidle (Š120).
** Honza
Autíčko je úžasné, jen mohli trošilinku zapracovat na odhlučnění motoru při jízdě po dálnici, připadám si jak v minulém vozidle (Š120).
** Honza
-
- ****
- Příspěvky: 1057
- Registrován: 08 čer 2006, 17:17
- Bydliště: Rychnov n. Kn.
- Kontaktovat uživatele:
ono ten hluk bude dan asi tim, ze tohle auto neni vubec delane na dalnici a na takovou rychlost. A kdyz uz, tak s tim musis pocitat....
Docela Te obdivuji, ze se s timhle auti vydavas na takovouhle dalku. Ale pokud je to vyjimecne, tak se to asi da.
Docela Te obdivuji, ze se s timhle auti vydavas na takovouhle dalku. Ale pokud je to vyjimecne, tak se to asi da.
H Tucson 1,6 T-GDI Go! od 10.5.2018
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
- Melkor
- **
- Příspěvky: 282
- Registrován: 26 led 2007, 16:45
- Bydliště: Velké Popovice
- Kontaktovat uživatele:
Ničeho se neboj a s chutí do toho. trocha teorie: ideální cestovní rychlost na dálnici vzhledem ke spotřebě a pohodlí je 90km/h počítáme li zkreslení tachometru, tak když budeš na tachometru držet 100km/h tak se ti pojede pohodlně, nebude to tolik hlučný a pojedeš úsporně... Bohužel to nese dvě negativa: 1) pojedeš pomalu, čili i dlouho... 2) pojedeš pomalu čili i nebezpečně... na dálnici je 90ka (začarovaná 100 tacho) přecijen málo vzhledem k ostatním "rychlíkům"
Nicméně jsem to už zkoušel a dá se to... (odtud se taky vzala spotřeba kterou uvádím jako své minimum...)
A ještě jedno doporučení... Rozvrhni si to tak, aby si jel pořád stejně rychle ! když pojedeš půlku cesty 100 a pak ti rupnou nervy a zbytek pojedeš 120, tak radši hned na začátku zvol 110 a tak jeď celou cestu... Ušetříš
Co se týče přestávek, tak pokud je auto v dobrém stavu (nikde nic neutíká a vše je mezi ryskama (ještě lépe těsně pod horní ryskou) tak auto přestávky nepotřebuje!!! přestávky se dělají kvůli řidiči... A tyto přestávky rozhodně nepodceňuj ale to už je známá pohádka....
A jestli nechat vychladnout nebo ne je jedno. když nevychladne tak je to jako bys nezastavil, když vychladne tak ho až se rozjedeš zase zahřeješ... Jediné co je potřeba dodržet je nehonit to těsně před tím než uděláš přestávku a nehonit to těsně po té co ukončíš přestávku...(to vše jen aby změna teplot probíhala pomalu a plynule...) proto i připojení do pruhu na dálnici po delší přestávce udělej plynule a ne závodním způsobem, prostě jako by si jel se studeným autem. (s ohledem na bezpečnost, aneb když musíš tak musíš a nešetři...)
Tak hodně zdaru a šťastnou cestu...
Nicméně jsem to už zkoušel a dá se to... (odtud se taky vzala spotřeba kterou uvádím jako své minimum...)
A ještě jedno doporučení... Rozvrhni si to tak, aby si jel pořád stejně rychle ! když pojedeš půlku cesty 100 a pak ti rupnou nervy a zbytek pojedeš 120, tak radši hned na začátku zvol 110 a tak jeď celou cestu... Ušetříš
Co se týče přestávek, tak pokud je auto v dobrém stavu (nikde nic neutíká a vše je mezi ryskama (ještě lépe těsně pod horní ryskou) tak auto přestávky nepotřebuje!!! přestávky se dělají kvůli řidiči... A tyto přestávky rozhodně nepodceňuj ale to už je známá pohádka....
A jestli nechat vychladnout nebo ne je jedno. když nevychladne tak je to jako bys nezastavil, když vychladne tak ho až se rozjedeš zase zahřeješ... Jediné co je potřeba dodržet je nehonit to těsně před tím než uděláš přestávku a nehonit to těsně po té co ukončíš přestávku...(to vše jen aby změna teplot probíhala pomalu a plynule...) proto i připojení do pruhu na dálnici po delší přestávce udělej plynule a ne závodním způsobem, prostě jako by si jel se studeným autem. (s ohledem na bezpečnost, aneb když musíš tak musíš a nešetři...)
Tak hodně zdaru a šťastnou cestu...
Lantra Combi 1.8 16V 94KW rv.1996
Accent 1.3 12V 61KW rv.2003 - LPG MAGIC3 - (mám interface i SW pro nastavení ŘJ)
-prodáno: Accent 1.3 62Kw rv.95 5dvéř
Accent 1.3 12V 61KW rv.2003 - LPG MAGIC3 - (mám interface i SW pro nastavení ŘJ)
-prodáno: Accent 1.3 62Kw rv.95 5dvéř
Jízda
Díky za připomínky. Minulý rok už jsme jeli na dovolenou 800 km (Brno-Vídeň-Mnichov-St.Gallen CH), takže nějaké zkušenosti mám (fuj to byla noc ).
Snažím se držet 110-120 tachometrových (okolo 3500 ot.), takže viditelně není důvod měnit. Výborně. Přestávky jsme minule dělali co 2-2,5 hodiny, to bylo v noci akorát. Naštěstí manželka řídí, takže tak třetinu cesty jela.
Hlavně mě těší, že zjevně nemusím řešit motor - trošku mě zmátli při prodeji, když doporučovali nejet "pořád stejně a na stejný stupeň". Pravda - auto bylo nové.
P.S: Jo, tachometr ukazující řádově o 8-10% výš je úžasný Ve městě jedu 55, mimo 100 a vím, že podle předpisů. Na dálnici se překročení rychlosti nebojím
P.P.S. Atos je úžasné rodinné auto pro (prozatím) tříčlennou rodinu - čtvrté sedadlo už ani nezvedám, je stále v pozici "zavazadlový prostor".
Snažím se držet 110-120 tachometrových (okolo 3500 ot.), takže viditelně není důvod měnit. Výborně. Přestávky jsme minule dělali co 2-2,5 hodiny, to bylo v noci akorát. Naštěstí manželka řídí, takže tak třetinu cesty jela.
Hlavně mě těší, že zjevně nemusím řešit motor - trošku mě zmátli při prodeji, když doporučovali nejet "pořád stejně a na stejný stupeň". Pravda - auto bylo nové.
P.S: Jo, tachometr ukazující řádově o 8-10% výš je úžasný Ve městě jedu 55, mimo 100 a vím, že podle předpisů. Na dálnici se překročení rychlosti nebojím
P.P.S. Atos je úžasné rodinné auto pro (prozatím) tříčlennou rodinu - čtvrté sedadlo už ani nezvedám, je stále v pozici "zavazadlový prostor".
Re: Dálniční cestování
Moja skúsenosť.
Po atosa sme boli v Nemecku, kde sme ho kúpili minule leto. Mal cca 6 rokov a cca 29 000 km (jeden majiteľ)
V nemecku sme na ňom po diaľnici išli priemerne 140 - 150 km/h moj rekord bol 165, ale to iba par minut. Potom po rakusku a Slovensku to bola už iba 140-tka. Cez jeden deň sme prešli 1460 Km bez nejakých problémov. Akurat že nemal klímu a vonku bolo cez 30°C celý deň . Teda ani vysoká teplota mu nerobila problem a čo sa mi páčilo, že aj keď sa asto zdá byť úzky a vysoký, sedel na ceste ako prišitý.
Po atosa sme boli v Nemecku, kde sme ho kúpili minule leto. Mal cca 6 rokov a cca 29 000 km (jeden majiteľ)
V nemecku sme na ňom po diaľnici išli priemerne 140 - 150 km/h moj rekord bol 165, ale to iba par minut. Potom po rakusku a Slovensku to bola už iba 140-tka. Cez jeden deň sme prešli 1460 Km bez nejakých problémov. Akurat že nemal klímu a vonku bolo cez 30°C celý deň . Teda ani vysoká teplota mu nerobila problem a čo sa mi páčilo, že aj keď sa asto zdá byť úzky a vysoký, sedel na ceste ako prišitý.
Re: Dálniční cestování
hue: a cimpak jezdis ted?
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Dálniční cestování
Hardcman:
Čo mi dajú.
Som študent na vysokej škole vlastne auto nemam. Atos je mamin. chodim na ňom iba tak do mesta a späť (cca 3km). Ak ideme ďalej, tak chodim (ak šoferujem) na bratovom pasate (disel stary 10 rokov najazdene cca 270 000km). Naposledy som napr šiel 240km na škodovke 105 (pohon LPG), ktora je otcova a po pravde, chodi sa na nej dobre
Čo mi dajú.
Som študent na vysokej škole vlastne auto nemam. Atos je mamin. chodim na ňom iba tak do mesta a späť (cca 3km). Ak ideme ďalej, tak chodim (ak šoferujem) na bratovom pasate (disel stary 10 rokov najazdene cca 270 000km). Naposledy som napr šiel 240km na škodovke 105 (pohon LPG), ktora je otcova a po pravde, chodi sa na nej dobre
Re: Dálniční cestování
DOtaz na ty, kteří s Atosem jeli nějakou delší dálniční trasu: MĚŘILI JSTE ALESPOŇ ORIENTAČNĚ SPOTŘEBU?
Je možný, že v létě pojedeme na dovču Atosem (Logan možná půjde z domu a nový velký tzv. "hlavní" rodinný auto letos asi pořizovat nebudeme), a tak už průběžně přemýšlím nad tím, co to bude znamenat. Že místo 140 km / hod. tacho pojedu 120 km / hod. tacho, s tím už jsem se smířil, prostě pojedeme o hodinu dýl. Trochu mi ale vrtá hlavou, jak to při plném zatížení a při docela velké (na toto auto) rychlosti bude žrát. Ne snad že bych se hroutil kvůli penězům, ale spíš abych někde nezůstal trčet, protože mi došel benzín (35 litrů nádrž nic moc na cesty na dovolenou)...
Je možný, že v létě pojedeme na dovču Atosem (Logan možná půjde z domu a nový velký tzv. "hlavní" rodinný auto letos asi pořizovat nebudeme), a tak už průběžně přemýšlím nad tím, co to bude znamenat. Že místo 140 km / hod. tacho pojedu 120 km / hod. tacho, s tím už jsem se smířil, prostě pojedeme o hodinu dýl. Trochu mi ale vrtá hlavou, jak to při plném zatížení a při docela velké (na toto auto) rychlosti bude žrát. Ne snad že bych se hroutil kvůli penězům, ale spíš abych někde nezůstal trčet, protože mi došel benzín (35 litrů nádrž nic moc na cesty na dovolenou)...
Peugeot 301 Active 1.2 VTi - 53 kW, rok výroby 2013
Hyundai Atos Prime Dynamic 1,1i - 46,3 kW, rok výroby 2008 (prodán v květnu 2013)
Dacia Logan "Social Edition" 1.4 MPI - 55 kW, rok výroby 2005 (prodán v květnu 2011)
Hyundai Atos Prime Dynamic 1,1i - 46,3 kW, rok výroby 2008 (prodán v květnu 2013)
Dacia Logan "Social Edition" 1.4 MPI - 55 kW, rok výroby 2005 (prodán v květnu 2011)
Re: Dálniční cestování
Proc vlastne planujete s Atosem dalnicni rychlost 120km/h? Vzdyt je to vcelku moderni auto a dlouhodobe 150 pro nej nemuze byt zadny problem. Bezne litam se Sonatou nebo oktavkou dlouhy trasy 180 (jednou dokonce 50km rychlosti 200km/h gps na plny plyn jeste s oktavkou), s plne nalozenym Puntem 1.2 8V jsem prejel Alpy a pak bral dalnici 160 nekolikset km a bez problemu... Ty auta to prece musi vydrzet...
Audi A6 quattro 4.2 V8 a Bel STI-Re + AL G9RX
ex: Peugeot 607 2.2i
ex: Hyundai Sonata 2.0i 2003
ex: Peugeot 607 2.2i
ex: Hyundai Sonata 2.0i 2003
Re: Dálniční cestování
No těch 120 km / hod. tak nějak z opatrnosti, pocitově, že je to malý auto, mám strach, aby ho neodfoukl kamion nebo vítr... Že by to měl vydržet, o tom není pochyb. Moderní auto to je, s jednajedničkovým čtyřválcem... Když jsme s našima za hlubokýho socialismu dojeli do Jugošky se škodou 105, tak pro Atose je to malina, to je jasný...
Jinak s Loganem jezdím na dovolenou 2 dospělí a 2 děti s rakví na střeše (třeba teď na hory) po dálnici 140 km/hod. tacho a přijde mi to tak akorát, že mám pocit, že mám auto pod kontrolou...
Jinak s Loganem jezdím na dovolenou 2 dospělí a 2 děti s rakví na střeše (třeba teď na hory) po dálnici 140 km/hod. tacho a přijde mi to tak akorát, že mám pocit, že mám auto pod kontrolou...
Peugeot 301 Active 1.2 VTi - 53 kW, rok výroby 2013
Hyundai Atos Prime Dynamic 1,1i - 46,3 kW, rok výroby 2008 (prodán v květnu 2013)
Dacia Logan "Social Edition" 1.4 MPI - 55 kW, rok výroby 2005 (prodán v květnu 2011)
Hyundai Atos Prime Dynamic 1,1i - 46,3 kW, rok výroby 2008 (prodán v květnu 2013)
Dacia Logan "Social Edition" 1.4 MPI - 55 kW, rok výroby 2005 (prodán v květnu 2011)