Když jsme u kvalit olejů tak mi ze všech stran bylo říkáno že Schell oleje jsou jen přeobalené jiné levné oleje a že se to nevyplatí jsou předražené v poměru ke kvalitě.LongStar píše:10W-40 SHELL PREMIUM
VYMENA OLEJA
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
- Vladislav Bureš
- *****
- Příspěvky: 1569
- Registrován: 29 led 2007, 07:36
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
- Reklama
olej
pozor! nikdy sa nedoporucuje davat do motora ktory chodi vela km na mineralny olej synteticky. mineralny olej po sebe nehava usadeniny a karbon ktory je tvrdy ako piesok. ten je nalepeny na stenach motora. ked sa tam naleje synteticky olej tak ten karbon rozpusti a znici motor!! karbon zacne brusit kluku a loziska az sa motor vylagruje. takze opatrne pri prechodoch z oleja na olej. ked sa dava syntetika tak sa moze dat mineral ale naopak nie...
Accent 1.5 12V r.v. 1996
Pri 280 000km totalna buracka
Teraz to isté len zhnitý šrot. Snáď z neho niečo bude.
Pri 280 000km totalna buracka
Teraz to isté len zhnitý šrot. Snáď z neho niečo bude.
- Vladislav Bureš
- *****
- Příspěvky: 1569
- Registrován: 29 led 2007, 07:36
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: olej
Syntetika karbon snad rozpustí?!? A ne odláme aby tam zůstaly ty částice proto je i olej po nalití do vyjetého motoru za malou chvíli černý ale nikoli hrubý a také je třeba pamatovat na olejový filtr který také zadrží co jdezhrado píše:pozor! nikdy sa nedoporucuje davat do motora ktory chodi vela km na mineralny olej synteticky. mineralny olej po sebe nehava usadeniny a karbon ktory je tvrdy ako piesok. ten je nalepeny na stenach motora. ked sa tam naleje synteticky olej tak ten karbon rozpusti a znici motor!! karbon zacne brusit kluku a loziska az sa motor vylagruje. takze opatrne pri prechodoch z oleja na olej. ked sa dava syntetika tak sa moze dat mineral ale naopak nie...
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Neni to zadny velky rozdil prechod z mineralu na polosyntetiku. Nedoporucuje se z mineralu na plnou syntetiku a naopak. Ale to jsou vsechno stara doporučení. Dnes jsou vsechny oleje slusne aditivovane, takže se pomalu ty rozdily smazavaji.
O prebalovani oleju je toho na webu spousty. Dnes si nikdo nemuze byt jist nicim. Pokud se dostanete k tabulkovym parametrum oleje, da se porovnanim zjistit jestli je shodny s nejakym jinym.
O prebalovani oleju je toho na webu spousty. Dnes si nikdo nemuze byt jist nicim. Pokud se dostanete k tabulkovym parametrum oleje, da se porovnanim zjistit jestli je shodny s nejakym jinym.
Accent 1,3 63kw 2004
- Vladislav Bureš
- *****
- Příspěvky: 1569
- Registrován: 29 led 2007, 07:36
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
tak jsem narychlo prolitl informace k tomuto oleji, ale dost se rozchazeji.
Prvni tabulka je tady: http://www.lkperformancestyling.co.uk/c ... 10W-60.pdf
dalsi treba tady : http://129.35.64.91/bpglis/lubtds.nsf/t ... enDocument
A jen pro zajimavost Platinum Rally Sport:
http://www.harkgroup.cz/eshop/
kdyz se kouknete na parametry, tak jsou velmi podobne. Castrol ma o 2 stupne celsia nizsi bod tuhnuti -51 vs. -49, a ma o neco malo vetsi viskozitu pri 100 stupnich 23,5 vs. 22,3. Alkalickou rezervu TBN maji temer totoznou 10,2 vs. 10. Ale rozdil v cene je 250Kc/l u orlenu oproti 350Kc/l Castrol. Za temer identicke oleje trochu velky rozdil. Navic TBN 10 neni nic moc, ale zde se predpoklada dlouhodoby provoz motoru, zadne kratke popojizdecky, tak zrejme proto. Precejenom jde o extremne viskozitni olej, takze se pocita s maximalni zatezi motoru nekde na okruhu. Do mestskeho provozu zcela nevhodny.
Prvni tabulka je tady: http://www.lkperformancestyling.co.uk/c ... 10W-60.pdf
dalsi treba tady : http://129.35.64.91/bpglis/lubtds.nsf/t ... enDocument
A jen pro zajimavost Platinum Rally Sport:
http://www.harkgroup.cz/eshop/
kdyz se kouknete na parametry, tak jsou velmi podobne. Castrol ma o 2 stupne celsia nizsi bod tuhnuti -51 vs. -49, a ma o neco malo vetsi viskozitu pri 100 stupnich 23,5 vs. 22,3. Alkalickou rezervu TBN maji temer totoznou 10,2 vs. 10. Ale rozdil v cene je 250Kc/l u orlenu oproti 350Kc/l Castrol. Za temer identicke oleje trochu velky rozdil. Navic TBN 10 neni nic moc, ale zde se predpoklada dlouhodoby provoz motoru, zadne kratke popojizdecky, tak zrejme proto. Precejenom jde o extremne viskozitni olej, takze se pocita s maximalni zatezi motoru nekde na okruhu. Do mestskeho provozu zcela nevhodny.
Accent 1,3 63kw 2004
- Vladislav Bureš
- *****
- Příspěvky: 1569
- Registrován: 29 led 2007, 07:36
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
API SM a ne SL
Jinak díky za rozbor jedná se mi především o tepelnou odolnost přeci jenom turbo motory jsou o něco výhřevnější a moc to také nešetřím takže by jsi neviděl nijak zásadní rozdíl mezi těmito oleji nejde mi ani tak o cenu jako o kvalitu oleje motor je po kompletní GO má najeto cca 8tis tak chci jen to nejlepší aby vydržel a také turbo aby bylo maximálně možně mazáno
Jinak díky za rozbor jedná se mi především o tepelnou odolnost přeci jenom turbo motory jsou o něco výhřevnější a moc to také nešetřím takže by jsi neviděl nijak zásadní rozdíl mezi těmito oleji nejde mi ani tak o cenu jako o kvalitu oleje motor je po kompletní GO má najeto cca 8tis tak chci jen to nejlepší aby vydržel a také turbo aby bylo maximálně možně mazáno
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Nejsem si zrovna jist jestli olej 10W-60 je pro tve auto nejlepsi. Vykonostni specifikace je ok, ale ta vysoka viskozita ti rychleji zrujnuje motor. Nemyslim si ze s tim budes jezdit stale plny kotel ve ctyricetistupnovych vedrech.
Ale necham se klidne poucit, o techto olejich v praktickem provozu skoro nic nevim - pouzivaji se do zavodaku, ale tam jde vetsinou jen o lokalni potrebu, takze si v zime daji nejaky vice do mrazu (mene viskozitni) a v lete naopak do horka (vice viskozitni) nebo se pletu?
Ale necham se klidne poucit, o techto olejich v praktickem provozu skoro nic nevim - pouzivaji se do zavodaku, ale tam jde vetsinou jen o lokalni potrebu, takze si v zime daji nejaky vice do mrazu (mene viskozitni) a v lete naopak do horka (vice viskozitni) nebo se pletu?
Accent 1,3 63kw 2004
- Vladislav Bureš
- *****
- Příspěvky: 1569
- Registrován: 29 led 2007, 07:36
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Měním olej po 4-5tis km takže se teď jedná o letní sezónu mám zvýšenou teplotu hoření a turbo mi jede na dvojnásobný tlak než origo teplota oleje při svižnější jízdě přesahuje stabilně teplotu 110°C a jde samozžejmě i víše proto jsem chtěl volit 10W-60 při normálním ježdění je teplota oleje kolem 90°C.Burža píše:Nejsem si zrovna jist jestli olej 10W-60 je pro tve auto nejlepsi. Vykonostni specifikace je ok, ale ta vysoka viskozita ti rychleji zrujnuje motor. Nemyslim si ze s tim budes jezdit stale plny kotel ve ctyricetistupnovych vedrech.
Ale necham se klidne poucit, o techto olejich v praktickem provozu skoro nic nevim - pouzivaji se do zavodaku, ale tam jde vetsinou jen o lokalni potrebu, takze si v zime daji nejaky vice do mrazu (mene viskozitni) a v lete naopak do horka (vice viskozitni) nebo se pletu?
V jak je myšleno toto "ta vysoka viskozita ti rychleji zrujnuje motor."
Myslíš:
Viskozita maziva má zásadní vliv na kvalitu mazání. Pokud je viskozita příliš nízká (vysoká tekutost), mazivo je vytlačováno z mazacího prostoru, dochází ke ztenčení olejového filmu,což způsobí nedostatečné mazání a může dojít k poškození mazaných ploch. Pokud je viskozita maziva příliš vysoká (nízká tekutost), mazivo se obtížně dostává do mazacího prostoru a na mazaná místa což způsobí nedostatečné mazání a může dojít k poškození mazaných ploch.Navíc viskózní mazivo způsobuje velké pasivní odpory třecích ploch a tím ekonomické ztráty.
Pak se to dá také redukovat tlakem oleje a jeho dostatečným přísunem v případě nízké viskozity
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Presne tak jak pises - pri vysoke viskozite se olej hure dostava na spravna mista. Ale pokud mas uvedene upravy jak popisujes, tak je to asi v poradku - olej se ti prohreje mnohem rychleji nez u bezneho auta a dostane se na rozumnou viskozitu. Moc lidi kdo davaji do motoru XW-60 neznam, je to asi zalezitost jen TUNERu
XW-40 maji viskozitu kolem 14-15, XW-60 cca 22-23 (pri 100 stupnich). U te XW-60 se asi predpoklada, ze olej bude mit pracovni teplotu hodne pres 100 stupnu, kde se viskozita oleje snizi.
Za jak dlouho se ti prohreje olej na tech cca 90 stupnu?
XW-40 maji viskozitu kolem 14-15, XW-60 cca 22-23 (pri 100 stupnich). U te XW-60 se asi predpoklada, ze olej bude mit pracovni teplotu hodne pres 100 stupnu, kde se viskozita oleje snizi.
Za jak dlouho se ti prohreje olej na tech cca 90 stupnu?
Accent 1,3 63kw 2004
- Vladislav Bureš
- *****
- Příspěvky: 1569
- Registrován: 29 led 2007, 07:36
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
To je těžko říct protože kůli kovaným pístům čekám až mi stoupne teplota nad 60°C (nechávám to tak ještě 3minutky ohřát na volnoběh chci mít jistotu že turbo i kroužky získají nějakou slušnou teplotu než vyjedu) než tomu přiložím a pak tak za vedlejší obcí už tak je těch 90°C cca 4-5km ono jakmile to má už těch 60-70°C na oleji tak už si dovolím na to trochu šlápnout ale to turbo zahřívá olej slušnou rychlostí dá se říct do cca kilometrového kopce vzroste teplota z 80°C na cca 105°C během opravdu chvíle (toho kilometu)Burža píše:Presne tak jak pises - pri vysoke viskozite se olej hure dostava na spravna mista. Ale pokud mas uvedene upravy jak popisujes, tak je to asi v poradku - olej se ti prohreje mnohem rychleji nez u bezneho auta a dostane se na rozumnou viskozitu. Moc lidi kdo davaji do motoru XW-60 neznam, je to asi zalezitost jen TUNERu
XW-40 maji viskozitu kolem 14-15, XW-60 cca 22-23 (pri 100 stupnich). U te XW-60 se asi predpoklada, ze olej bude mit pracovni teplotu hodne pres 100 stupnu, kde se viskozita oleje snizi.
Za jak dlouho se ti prohreje olej na tech cca 90 stupnu?
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
zdravim chci se zeptat kdyz ted liju do motoru 10W40 a zere mi to olej tak se chci zeptat kdyz bych zmenil na 5W40 jestli to tam muzu nalit jak mi to zase vyzere vsechen 10W40 jen mi jde o to aby se nic nestalo s motorem kdyz tam zustane trocha 10W40 a ja do toho najelu 5W40...diky za odpovedi pac sem se tu docetl ze jeden z nas zacal lit 5W40 a prestalo mu to zrat olej tak bych to rad skusil pac celkem moc jezdim a olej neni zrovna levny a co 1000 kilometru=litr oleje a to uz je neunosny...a nebo jsem se tu jeste docetl ze po 200 000 kilometrech je lepsi lit do motoru 5W40 je to pravda?pry to rikal kdosi v autorizovanem servise...diky vsem
Hyundai Accent 1.5i GLS r.v.95