5W40 je řidší(plná syntetika) než ta tvá polosyntetika 10W40.To znamená,že když ti to teď žere olej a naleješ tam 5W40,tak ti to bude žrát ještě více a dražšího oleje.V tvém případě bych určitě volil 15W40 Minimum je API SG.Michal.M píše:zdravim chci se zeptat kdyz ted liju do motoru 10W40 a zere mi to olej tak se chci zeptat kdyz bych zmenil na 5W40 jestli to tam muzu nalit jak mi to zase vyzere vsechen 10W40 jen mi jde o to aby se nic nestalo s motorem kdyz tam zustane trocha 10W40 a ja do toho najelu 5W40...diky za odpovedi pac sem se tu docetl ze jeden z nas zacal lit 5W40 a prestalo mu to zrat olej tak bych to rad skusil pac celkem moc jezdim a olej neni zrovna levny a co 1000 kilometru=litr oleje a to uz je neunosny...a nebo jsem se tu jeste docetl ze po 200 000 kilometrech je lepsi lit do motoru 5W40 je to pravda?pry to rikal kdosi v autorizovanem servise...diky vsem
VYMENA OLEJA
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4506
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
- Reklama
- Selshig
- ****
- Příspěvky: 1254
- Registrován: 21 bře 2007, 10:55
- Bydliště: Ostrava-Poruba
- Kontaktovat uživatele:
teoreticky když se po polosyntetice da mineral nic se neděje horši je to naopak...dneska mi řikal mechanik že jak jedou se tam nalije mineral už by se tam nic jineho nikdy nic jineho nemělo dat...ale nevim co se stane když do te polosyntetiky naliješ mineral...upřímně ja to tak nechtic zrobil a jezdim pořad jsem barbar no ted sem měnil olej a filtr a je tam mineral a zustane už
Accent 1,4i MPI DOHC 16V 71,3kW
EBONY BLACK, tinted front windows 25% rear 95%
koupeno 10/2010
EBONY BLACK, tinted front windows 25% rear 95%
koupeno 10/2010
- Vladislav Bureš
- *****
- Příspěvky: 1569
- Registrován: 29 led 2007, 07:36
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Název „polosyntetický“ neznamená od každého polovinu, ale označuje skupinu olejů, která už není minerálním, ale ještě není plnohodnotným olejem syntetickým. Vyrábí se zhruba takto: vezme se minerální základ, který je ale vyroben jakousi syntetickou cestou a do něj se přimíchává syntetický olej určitého složení. Obsah syntetické složky podle normy nesmí být menší než 20% objemu, špičkové polosyntetické oleje obsahují až 65% syntetického oleje. Poměr těchto složek dává výslednou cenu, pokud není nadhodnocena prodejní sítí, je dobrým ukazatelem kvality polosyntetického oleje.Selshig píše:teoreticky když se po polosyntetice da mineral nic se neděje horši je to naopak...dneska mi řikal mechanik že jak jedou se tam nalije mineral už by se tam nic jineho nikdy nic jineho nemělo dat...ale nevim co se stane když do te polosyntetiky naliješ mineral...upřímně ja to tak nechtic zrobil a jezdim pořad jsem barbar no ted sem měnil olej a filtr a je tam mineral a zustane už
Takže když do syntetiky či polosyntetiky naliješ minerál uděláš buď polosyntetiku (z plné) si horší polosyntetiku (z polo) jediné co je v tomto hledisku diskutabylní je mísitelnost kterou by jsi měl předem prověřit tzn vědět co tam bylo a co tam liješ pak se podívat třeba ba na net jaká je mísitelnost obou olejů, vě většině případů to je mísitelné je to jen jistota.
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
- Vladislav Bureš
- *****
- Příspěvky: 1569
- Registrován: 29 led 2007, 07:36
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Kdo by měl zájem známej prodává stočené oleje ze sudu,Shell 0W40,5W40
cena za 5 litrů 600,- Dále v originál balení olej Castrol RS 10W60 4L=1150,-
nebo na netu jsem našel
Castrol Magnatec GTX 5W-40
Cena: 274,- Kč 1L
1099,- Kč 5L
Syntetický motorový olej SAE 5W-40, API SM/CF, ACEA A3, B3, B4,
Castrol Magnatec GTX 10W-40 (5 lt)
Cena: 855,- Kč
Vysoce výkonný motorový olej na syntetické bázi SAE 10W-40, API SL/CF, ACEA A3, B3
cena za 5 litrů 600,- Dále v originál balení olej Castrol RS 10W60 4L=1150,-
nebo na netu jsem našel
Castrol Magnatec GTX 5W-40
Cena: 274,- Kč 1L
1099,- Kč 5L
Syntetický motorový olej SAE 5W-40, API SM/CF, ACEA A3, B3, B4,
Castrol Magnatec GTX 10W-40 (5 lt)
Cena: 855,- Kč
Vysoce výkonný motorový olej na syntetické bázi SAE 10W-40, API SL/CF, ACEA A3, B3
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
- Selshig
- ****
- Příspěvky: 1254
- Registrován: 21 bře 2007, 10:55
- Bydliště: Ostrava-Poruba
- Kontaktovat uživatele:
to je sice moc hezke co si napsal, ale když člověk nezjistí co tam bylo nalito jelikož si to nikdo nepamatoval tak je to pak těžké si zjišťovat misitelnost prostě sem tam prdnul mineral a po chvili měnil olej a od te doby je ujeto cca 7tisic kilaku a motor si ještě nestěžoval...Vladislav Bureš píše:Název „polosyntetický“ neznamená od každého polovinu, ale označuje skupinu olejů, která už není minerálním, ale ještě není plnohodnotným olejem syntetickým. Vyrábí se zhruba takto: vezme se minerální základ, který je ale vyroben jakousi syntetickou cestou a do něj se přimíchává syntetický olej určitého složení. Obsah syntetické složky podle normy nesmí být menší než 20% objemu, špičkové polosyntetické oleje obsahují až 65% syntetického oleje. Poměr těchto složek dává výslednou cenu, pokud není nadhodnocena prodejní sítí, je dobrým ukazatelem kvality polosyntetického oleje.Selshig píše:teoreticky když se po polosyntetice da mineral nic se neděje horši je to naopak...dneska mi řikal mechanik že jak jedou se tam nalije mineral už by se tam nic jineho nikdy nic jineho nemělo dat...ale nevim co se stane když do te polosyntetiky naliješ mineral...upřímně ja to tak nechtic zrobil a jezdim pořad jsem barbar no ted sem měnil olej a filtr a je tam mineral a zustane už
Takže když do syntetiky či polosyntetiky naliješ minerál uděláš buď polosyntetiku (z plné) si horší polosyntetiku (z polo) jediné co je v tomto hledisku diskutabylní je mísitelnost kterou by jsi měl předem prověřit tzn vědět co tam bylo a co tam liješ pak se podívat třeba ba na net jaká je mísitelnost obou olejů, vě většině případů to je mísitelné je to jen jistota.
Accent 1,4i MPI DOHC 16V 71,3kW
EBONY BLACK, tinted front windows 25% rear 95%
koupeno 10/2010
EBONY BLACK, tinted front windows 25% rear 95%
koupeno 10/2010
- mirec
- **
- Příspěvky: 439
- Registrován: 01 úno 2006, 23:09
- Bydliště: Košice, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
A vies preco ti tak povedali ? lebo by ti zacalo tiez spod gufera olej a piestne kruzky by ti zacali prefukovat lebo by sa ti ten karbon co mas vo valcoch vycistil....cize dalsia navsteva servisu opravte ma niekto ak sa mylim21peter píše:Ja mám tiež 10W40 polosyntetický ten by sa mal dávať do motorv kt. nemajú nabehané ešte 200 000Km.Ak máš nad 200 tis. 5W40 syntetiku.
Tak mi povedali v Hyundai servise.
Sonata 2,4 2006 Elegance
Accent GLS 1996 1,5 12V 5dv.
Accent GLS 1996 1,5 12V 5dv.
- Selshig
- ****
- Příspěvky: 1254
- Registrován: 21 bře 2007, 10:55
- Bydliště: Ostrava-Poruba
- Kontaktovat uživatele:
no ja se byvil že když se tam jednou da mineral už nikd ytam raději nelit polosyntetiku nebo dokonce syntetiku...ona pak dokaže vyžrat ty karbony a pak to netěsní vubec...ted přesně bych kecal jak mi to řeíkal mechanik ale nějak tak to bylo....
Accent 1,4i MPI DOHC 16V 71,3kW
EBONY BLACK, tinted front windows 25% rear 95%
koupeno 10/2010
EBONY BLACK, tinted front windows 25% rear 95%
koupeno 10/2010
S tim usazovanim karbonu to nebude tak zle. Kdyz tam budes lit "polosyntetiku" tak nic nezkazis. Ono to rozdeleni je dnes uz celkem passe. I do mineralu se pridavaji aditiva, ktere pomahaji rozpoustet karbon. Ono zakarbonovany motor je taky pekne na h... Ale pokud provadis pravidelnopu vymenu oleje, tak by se karbon usazovat v nejake vetsi mire snad nemel, alespon jsem neslysel ze by nekdo v posledni dobe mel takovyto problem.
Accent 1,3 63kw 2004
Ahojte lidi,mam problem..Jak poznam jaky typ oleje mam?Koupil jsem 10W 40,i olejovej filtr,ale bojim se aby tam nebyl jen ten mineral..Motor mam 1.3 55w/ 95rok..Sice tomu moc neverim,ale ma najeto 90tisic.Ale kdo vi,podle zvuku motoru,bych souhlasil.Podle dalsiho accenta v rodine..Bojim se vymenit celej olej,aby jsem tam nemel zanesenej ten karbon.
- Selshig
- ****
- Příspěvky: 1254
- Registrován: 21 bře 2007, 10:55
- Bydliště: Ostrava-Poruba
- Kontaktovat uživatele:
ty kilometry poznaš podle volantu řadici paky a pedalu jak moc sou poničene vyšoupane atd...jinak tam bude nejspiš polosyntetika podle kilaku ale tohle ti neřeknu na sto pro spiše nikdo ti to neřekne...kup si pročištovaci olej v tescu za kilo a hod to tam .... nebo Vladislav Bureš ti poradí víc....
Accent 1,4i MPI DOHC 16V 71,3kW
EBONY BLACK, tinted front windows 25% rear 95%
koupeno 10/2010
EBONY BLACK, tinted front windows 25% rear 95%
koupeno 10/2010