Nefunguje klima
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
- HJugo
- *
- Příspěvky: 89
- Registrován: 20 zář 2005, 14:33
- Bydliště: Šaľa, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Nefunguje klima
Zdar borci, mam maly problem, ktory som sice este neriesil lebo riadne mrzne, ale dako mi nefunguje klima (neodrosuje okna, ked prsi, nepocut zopnutie spojky na cerpadle). Kontrolka na spinaci klimatizacie vzdy zapne a vypne ako ma. Este som ani neskontroloval poistku, ale zvacsa za zhorenou poistkou je ina chyba. Pytam sa preto, ci to nie je len daka zavada v konektoroch a tak. Servis beriem ako poslednu moznost (auto je v zaruke, ale to by ma stalo den dovolenky a v servise by mi tvrdili, ze je to normalne - aspon ja mam take skusenosti)
Dik za kazdy tip, co pozriet, chytnut zmacknut, zatahnut ....
Dik za kazdy tip, co pozriet, chytnut zmacknut, zatahnut ....
Hyundai Accent 1,3 12V '04, H&R, BitPower Technology, 195/50R15 Rainsport1 (plechace R15 6J), K&N in Box, NGK Iridium IX
- Reklama
Re: Nefunguje klima
Se závadou nepomůžu, ale pokud můžeš, změň servis. Já, díky bohu, bydlím u Mladé Boleslavi a můžu jezdit do Sukorad, kde závady odstraňují a zákazník je pro ně skutečně zákazník. Držím palce a přeju servis s odborným personálem na úrovni.HJugo píše:Zdar borci, mam maly problem, ktory som sice este neriesil lebo riadne mrzne, ale dako mi nefunguje klima (neodrosuje okna, ked prsi, nepocut zopnutie spojky na cerpadle). Kontrolka na spinaci klimatizacie vzdy zapne a vypne ako ma. Este som ani neskontroloval poistku, ale zvacsa za zhorenou poistkou je ina chyba. Pytam sa preto, ci to nie je len daka zavada v konektoroch a tak. Servis beriem ako poslednu moznost (auto je v zaruke, ale to by ma stalo den dovolenky a v servise by mi tvrdili, ze je to normalne - aspon ja mam take skusenosti)
Dik za kazdy tip, co pozriet, chytnut zmacknut, zatahnut ....
Hanz
Huňáč Accent 1,3 12V
Fšecko je časově totálně v řiti...........
Huňáč Accent 1,3 12V
Fšecko je časově totálně v řiti...........
- HJugo
- *
- Příspěvky: 89
- Registrován: 20 zář 2005, 14:33
- Bydliště: Šaľa, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
tak uz som zo servisu doma, klima bola nastastie v poriadku. Accent ma teplotne cidlo, teda pri nizkych teplotach (tvrdili, ze pod 10C, ja mam skor pocit, ze az ked mrzne) klima nefunguje. Teda nezapina sa cerpadlo klimy, inak vsetko svieti, tak ako ma.
Hyundai Accent 1,3 12V '04, H&R, BitPower Technology, 195/50R15 Rainsport1 (plechace R15 6J), K&N in Box, NGK Iridium IX
vypínání klimy v mrazu
To je zvláštní, už jsem to slyšel od více lidí (a u aut různých značek), že klima při teplotách pod nulou nefunguje. Ale když přijdu ke zmrzlému autu se studeným motorem a chci odmlžit přední okno, bez zapnuté klimy to neodmlžuje, kdežto když zapnu klimu, odmlžuje to okamžitě. Mám to vyzkoušené při -5 stupních. Teploměr v autě mi ukazuje správně, tak nevím, jak to vlastně je...HJugo píše:tak uz som zo servisu doma, klima bola nastastie v poriadku. Accent ma teplotne cidlo, teda pri nizkych teplotach (tvrdili, ze pod 10C, ja mam skor pocit, ze az ked mrzne) klima nefunguje. Teda nezapina sa cerpadlo klimy, inak vsetko svieti, tak ako ma.
SC
- HJugo
- *
- Příspěvky: 89
- Registrován: 20 zář 2005, 14:33
- Bydliště: Šaľa, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Ja som to tiez spozoroval, ked bolo auto nove, ze klima aj pri mrazoch odmlhovala sklo a teraz nie. Ved preto som bol s tym aj v servise. CHlapik v servise mi na to povedal, ze v klime je nieco na pohlcovanie vlhkosti. Ja tomu moc neverim, lebo pri kontrole chybajuceho peloveho filtru som tam nic nevidel.
Hyundai Accent 1,3 12V '04, H&R, BitPower Technology, 195/50R15 Rainsport1 (plechace R15 6J), K&N in Box, NGK Iridium IX
Já nevím,ale ted trošku odbočím od klimy,ale moje známa si koupila novou mrazničku a dali ji do chladné místnosti a přišla na to,že ji to nemrazí,tak zavolala ledničkáře a ten jí řekl,že když je stejná teplota v místnosti a je stejná i v té mrazničce,tak mraznička chladit nebude!!HJugo píše:Ja som to tiez spozoroval, ked bolo auto nove, ze klima aj pri mrazoch odmlhovala sklo a teraz nie. Ved preto som bol s tym aj v servise. CHlapik v servise mi na to povedal, ze v klime je nieco na pohlcovanie vlhkosti. Ja tomu moc neverim, lebo pri kontrole chybajuceho peloveho filtru som tam nic nevidel.
Tak ji přendala do teplejší místnosti no a chladí do ted!!
Možná,že je to blbost,ale vzpoměl jsem si na to!!
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
Upřesnění
Nejdříve k té mrazničce.Ono to nejspíš byla chladnička, nevím, že by někdo dal mrazničku, která je
z výroby nastavená na -18 °C uvnitř, do -18°C studené místnosti a chtěl po ní aby mrazila. Ten chlaďař
co to řekl byl trotl. Už z principu to není možné. Na vnitřním termostatu v chladničce je nastavená
nějaká teplota.Toto ale není teplota prostorová, nýbrž podchlazení výparníku. U chladniček to dělá tak
baj oko dle typu -10°C. Plus rozsah termostatu. Takže termostat sepne, / u klimatizace sepneš sám/
rozběhne se kompresor / taky/ a do výparníku se začne vstřikovat chladivo / taky /. Teplo
odebrané ve výparníku díky odparu chladiva se trubkami přenese do kondenzátoru / taky / kde se vyzáří
a přes kompresor (tam se plyn zkapalní) se znovu tlačí do výparníku / taky /. Tento cyklus se opakuje až do namražení výparníku
na teplotu nastavenou na termostatu, ten pak vypne kompresor / ty taky, když už je ti zima /
a chlad z namraženého výparníku spadává a ochlazuje vnitřní prostor chladničky / klima už ne /.
Takže je jasné že u kompresorových chladniček se tento jev neuplatní. Snad u absorpčních /čpavkových/.
Výše je uveden jediný rozdíl, klimu si vypínáte sami. Jak jistě víte,na výparníku vzniká námraza,
kerá je nežádoucí. Snižuje účinost chlazení a v určitých režimech může způsobit i zničení zařízení.
Jak? Stoupnou tlaky v okruhu, díky tomu že plyn který nezkapalní ve výparníku prochází dále do
okruhu. Pak tzv. namrzají trubky, příznak předimenzované mašiny, či malého výparníku, pokud
není zařízení namrzlé. Výrobci se tomu / aspoň někteří / brání a vřazují do okruhu tzv. vysokotkaké
ochrany nebo odmrazovací termostaty. Vysokotlaká ochrana při enormním stoupnutí tlaku v okruhu
vypne kompresor, tím zabrání jeho zničení ale nevrátí se zpět, je rozepnutá - havárie.
Odtávací termostat sleduje výskyt námrazy na výparníku a v případě že je jeho čidlo zarosteno
ledem / normálně ne / a ten dosáhne určené teploty vypíná kompresor a dochází k odtátí ledu na
výparníku, jeho přeměně na vodu - kondenz a odtečení / u klimy je to ta voda co z ní teče a
pokud zůstane smrdí jak hnojiště /. Pokud se teplota na odt. termostatu vrátí
k normálu, začne zařízení samo zase chladit. Kdo jste dočetl až sem BRAVO.
Co jsem teda chtěl napsat. Pokud na klimě je čidlo které nahrazuje odtávací termostat,
a ono stoprocentně je, není divu že v nižších teplotách klima nejede.I klimatizace totiž zamrzne.
Takže toto chování, že od určité minusové teploty klima nejede je podle mě normální.
Zdar
Rade622
Oprava:
Trochu jsem to s tím zjednodušením přehnal. Správně by tam mělo být napsané:
Ve výparníku se chladivo odpaří ( změna skupenství z kapalného na plynné),
odebere z okolí teplo, přes kompresor (změna skupenství z plynného na kapalné)
jde chladivo do kondenzátoru, kde se teplo vyzáří.
Chtěl jsem to popsat co nejjednodužšejc a tak jsem se do toho zamotal.
Omlouvám se.
Rade622
z výroby nastavená na -18 °C uvnitř, do -18°C studené místnosti a chtěl po ní aby mrazila. Ten chlaďař
co to řekl byl trotl. Už z principu to není možné. Na vnitřním termostatu v chladničce je nastavená
nějaká teplota.Toto ale není teplota prostorová, nýbrž podchlazení výparníku. U chladniček to dělá tak
baj oko dle typu -10°C. Plus rozsah termostatu. Takže termostat sepne, / u klimatizace sepneš sám/
rozběhne se kompresor / taky/ a do výparníku se začne vstřikovat chladivo / taky /. Teplo
odebrané ve výparníku díky odparu chladiva se trubkami přenese do kondenzátoru / taky / kde se vyzáří
a přes kompresor (tam se plyn zkapalní) se znovu tlačí do výparníku / taky /. Tento cyklus se opakuje až do namražení výparníku
na teplotu nastavenou na termostatu, ten pak vypne kompresor / ty taky, když už je ti zima /
a chlad z namraženého výparníku spadává a ochlazuje vnitřní prostor chladničky / klima už ne /.
Takže je jasné že u kompresorových chladniček se tento jev neuplatní. Snad u absorpčních /čpavkových/.
Výše je uveden jediný rozdíl, klimu si vypínáte sami. Jak jistě víte,na výparníku vzniká námraza,
kerá je nežádoucí. Snižuje účinost chlazení a v určitých režimech může způsobit i zničení zařízení.
Jak? Stoupnou tlaky v okruhu, díky tomu že plyn který nezkapalní ve výparníku prochází dále do
okruhu. Pak tzv. namrzají trubky, příznak předimenzované mašiny, či malého výparníku, pokud
není zařízení namrzlé. Výrobci se tomu / aspoň někteří / brání a vřazují do okruhu tzv. vysokotkaké
ochrany nebo odmrazovací termostaty. Vysokotlaká ochrana při enormním stoupnutí tlaku v okruhu
vypne kompresor, tím zabrání jeho zničení ale nevrátí se zpět, je rozepnutá - havárie.
Odtávací termostat sleduje výskyt námrazy na výparníku a v případě že je jeho čidlo zarosteno
ledem / normálně ne / a ten dosáhne určené teploty vypíná kompresor a dochází k odtátí ledu na
výparníku, jeho přeměně na vodu - kondenz a odtečení / u klimy je to ta voda co z ní teče a
pokud zůstane smrdí jak hnojiště /. Pokud se teplota na odt. termostatu vrátí
k normálu, začne zařízení samo zase chladit. Kdo jste dočetl až sem BRAVO.
Co jsem teda chtěl napsat. Pokud na klimě je čidlo které nahrazuje odtávací termostat,
a ono stoprocentně je, není divu že v nižších teplotách klima nejede.I klimatizace totiž zamrzne.
Takže toto chování, že od určité minusové teploty klima nejede je podle mě normální.
Zdar
Rade622
Oprava:
Trochu jsem to s tím zjednodušením přehnal. Správně by tam mělo být napsané:
Ve výparníku se chladivo odpaří ( změna skupenství z kapalného na plynné),
odebere z okolí teplo, přes kompresor (změna skupenství z plynného na kapalné)
jde chladivo do kondenzátoru, kde se teplo vyzáří.
Chtěl jsem to popsat co nejjednodužšejc a tak jsem se do toho zamotal.
Omlouvám se.
Rade622
Naposledy upravil(a) rade622 dne 24 led 2006, 08:57, celkem upraveno 1 x.
Už sem nechodím, pokud mě chcete nakontaktovat, pak na mail.
jj presne jak rekl rade, uz z principu nemuze fungovat pod urcitou teplotu! brali jsme to na stredni, ale uz si to moc nepamatuju ze bych to osvetlil trosku odborneji, ale je to tak! dokonce jsem z chladicih zarizeni maturoval za jedna a po roce vim prd
jinak jestli tam je neco jako vnitrni/vnejsi okruh, muze to bejt tim, ja kdyz prepnu na vnitrni tak to okna neodmlzi, musi to bejt cerstvej vzduch z venku jinak se v aute drzi vlhkost a cirkuluje..
jinak jestli tam je neco jako vnitrni/vnejsi okruh, muze to bejt tim, ja kdyz prepnu na vnitrni tak to okna neodmlzi, musi to bejt cerstvej vzduch z venku jinak se v aute drzi vlhkost a cirkuluje..
Re: Upřesnění
Jak Mě to řekla ta známá,tak jsem ji citoval,jestli byl ten ledničkář blb,torade622 píše:Nejdříve k té mrazničce.Ono to nejspíš byla chladnička, nevím, že by někdo dal mrazničku, která je
z výroby nastavená na -18 °C uvnitř, do -18°C studené místnosti a chtěl po ní aby mrazila. Ten chlaďař
co to řekl byl trotl. Už z principu to není možné. Na vnitřním termostatu v chladničce je nastavená
nějaká teplota.Toto ale není teplota prostorová, nýbrž podchlazení výparníku. U chladniček to dělá tak
baj oko dle typu -10°C. Plus rozsah termostatu. Takže termostat sepne, / u klimatizace sepneš sám/
rozběhne se kompresor / taky/ a do výparníku se začne vstřikovat chladivo / taky /. Teplo
odebrané ve výparníku díky odparu chladiva se trubkami přenese do kondenzátoru / taky / kde se vyzáří
a přes kompresor (tam se plyn zkapalní) se znovu tlačí do výparníku / taky /. Tento cyklus se opakuje až do namražení výparníku
na teplotu nastavenou na termostatu, ten pak vypne kompresor / ty taky, když už je ti zima /
a chlad z namraženého výparníku spadává a ochlazuje vnitřní prostor chladničky / klima už ne /.
Takže je jasné že u kompresorových chladniček se tento jev neuplatní. Snad u absorpčních /čpavkových/.
Výše je uveden jediný rozdíl, klimu si vypínáte sami. Jak jistě víte,na výparníku vzniká námraza,
kerá je nežádoucí. Snižuje účinost chlazení a v určitých režimech může způsobit i zničení zařízení.
Jak? Stoupnou tlaky v okruhu, díky tomu že plyn který nezkapalní ve výparníku prochází dále do
okruhu. Pak tzv. namrzají trubky, příznak předimenzované mašiny, či malého výparníku, pokud
není zařízení namrzlé. Výrobci se tomu / aspoň někteří / brání a vřazují do okruhu tzv. vysokotkaké
ochrany nebo odmrazovací termostaty. Vysokotlaká ochrana při enormním stoupnutí tlaku v okruhu
vypne kompresor, tím zabrání jeho zničení ale nevrátí se zpět, je rozepnutá - havárie.
Odtávací termostat sleduje výskyt námrazy na výparníku a v případě že je jeho čidlo zarosteno
ledem / normálně ne / a ten dosáhne určené teploty vypíná kompresor a dochází k odtátí ledu na
výparníku, jeho přeměně na vodu - kondenz a odtečení / u klimy je to ta voda co z ní teče a
pokud zůstane smrdí jak hnojiště /. Pokud se teplota na odt. termostatu vrátí
k normálu, začne zařízení samo zase chladit. Kdo jste dočetl až sem BRAVO.
Co jsem teda chtěl napsat. Pokud na klimě je čidlo které nahrazuje odtávací termostat,
a ono stoprocentně je, není divu že v nižších teplotách klima nejede.I klimatizace totiž zamrzne.
Takže toto chování, že od určité minusové teploty klima nejede je podle mě normální.
Zdar
Rade622
nevím,protože jsem ho nikdy neviděl!!!
Další věc Já jsem měl na mysli jestli to pouze nějak nesouvisí s těma teplotama!!! Ale jinak dík za vysvětlenou!
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
jen OT k ten chladnickam. Nam se jednou stalo, ze se zacly palit plasty v interieru na zadech v kombinovany lednicko-mraznicce (jednokompresorka). Jelikoz jsem se s tim nikdy nesetkal, zavolal jsem opravare. A cumel jsem. V tehlech jednoduchejch kombikach je, predstavte si, topne teleso, ktere otepluje cidlo chlazeni. Takze tim jako docili toho chlazeni:) Opravdu to tak je, on tomu rikal kurvic chlazeni. Takze az vam zacnou smrdet palici se plasty v lednici, je to rozbity cidlo chlazeni a to teleso topi furt. Tak ho proste urval a lednice slape dodnes:)
Lantra 93/1,5 8v, slouzila dobre, bud ji zeme lehka. Nyni mondeo 2,0i
odvlhčovač
To je v pořádku. Odvlhčování obecně funguje tak, že se uměle ochladí určitá plocha kolem které prochází vzduch (takže asi výparník klimatizace) a vlhkost obsažená ve vzduchu zkondenzuje na té ploše, odkud se odvádí někam pryč. Vzduch se tím zbaví většiny vlhkosti a okna se odmlží i když je motor ještě studený.HJugo píše:Ja som to tiez spozoroval, ked bolo auto nove, ze klima aj pri mrazoch odmlhovala sklo a teraz nie. Ved preto som bol s tym aj v servise. CHlapik v servise mi na to povedal, ze v klime je nieco na pohlcovanie vlhkosti. Ja tomu moc neverim, lebo pri kontrole chybajuceho peloveho filtru som tam nic nevidel.
Moje předchozí otázka ohledně odmlžení oken v mrazu byla ale asi zbytečná. Odmlžení v mrazu, které jsem pozoroval, nebylo asi způsobené podezřele funkční klimou, ale nízkou vlhkostí venkovního vzduchu vůbec - už několik dní soustavně mrzne a u nás v Praze měřím vlhkost nižší než 20% RH. Takže auto je v tom asi nevinně a klimatizace se v mrazu asi skutečně samočinně odpojuje jak má.
SC
Odvlhčení
Skutečně jeden z typů vysoušečů vzduchu ( či odvlhčovačů ) využívá srážení vlhkosti na žebrech výparníku a její následné zkápnutí. Vyrábí je kromě jiných Ekotez Praha. V normálním provozu klimy jde o jev, který jsem popsal výše - srážení vlhkosti na žebrech výparníku klimy.
Zdar
Rade622
Zdar
Rade622
Už sem nechodím, pokud mě chcete nakontaktovat, pak na mail.