žárovky
Moderátoři: Farrael, Lhoty, Moderátoři
fany. jestly si budes kupovat autak kterej ma misto skla plast (svetlo). tak je tam nedavej sklo ti mnohem lip vodi teplo a pres ten plast se to tolik nechladi tak bacha . jinac ty dalkovy nemaj chybu
Lantra J2 1.8, 1996 125HP
Suzuki DR 650 SE, 1996 44HP
Iveco Daily 3.0HPT 2008 180HP
Honda civic 1.8Vti 1999 169HP - supr vozitko
Suzuki DR 650 SE, 1996 44HP
Iveco Daily 3.0HPT 2008 180HP
Honda civic 1.8Vti 1999 169HP - supr vozitko
- Reklama
tepelny izolant? mas treba skleneny pekace. a to nemam ze svy hlavy ale rikaly mi to v autorizovanym servisu renaul kdyz sem se jich ptal jestly si muzu dat do dodavky 100Watovky tak mi bylo receno to co sem psal vise
nasel sem takovy maly clanek:
je celkem mimo tema ale je tam podstata tepelny vodivosti skla vs plast. bod 1. a bod 5.
Technická úvaha:
1) každý si pořizuje nová plastová okna za staré (pěkná, rel. bezúdržbová, šetří teplo, dle výrobců se nebudou rosit jako původní okna),
2) po jejich montáži však v zimním období vznikají problémy,
3) větší výskyt rosení, řekněme velké kondenzace,
4) radí se - zateplit fasádu (ostění a špalety minimálně),
- osadit dodatečné radiátory, popř. více topit pod okny,
- zvýšit četnost a intenzitu větrání,
- snížit rel. vlhkost (rekuperace, odvlhčovače....toto opravdu už něco stojí!!!!
5) takže dle mého: plastová okna se snad měli dávat z důvodu tepelných úspor a komfortu!!!!! a rovněž finančním úsporám.....že by jsme si jako zákazníci naběhli???, co ty další investice????(pozn. pro stavaře, vím řeknete že u starého baráku to prostě jinak nejde...., ale každý nemá na nový NED)
6) po 14 dnech topení jsem si ověřil svůj teoretický výpočet (mnžoství tepla ztraceného zvýšeným větráním a zvýšením teploty v pokojích) a to tak že jsem spotřeboval stejně, či snad více !!! černého uhlí než ve stejném období loni!!!!
7) už končím nebojte.....takže...sakra proč Já si nenechal stará 50-ti letá kastlová okna, která mě znervózňovala rosením od - 5 °C a za investované peníze si nepořídil 26,6 tun kvalitního černého uhlí!!!
nasel sem takovy maly clanek:
je celkem mimo tema ale je tam podstata tepelny vodivosti skla vs plast. bod 1. a bod 5.
Technická úvaha:
1) každý si pořizuje nová plastová okna za staré (pěkná, rel. bezúdržbová, šetří teplo, dle výrobců se nebudou rosit jako původní okna),
2) po jejich montáži však v zimním období vznikají problémy,
3) větší výskyt rosení, řekněme velké kondenzace,
4) radí se - zateplit fasádu (ostění a špalety minimálně),
- osadit dodatečné radiátory, popř. více topit pod okny,
- zvýšit četnost a intenzitu větrání,
- snížit rel. vlhkost (rekuperace, odvlhčovače....toto opravdu už něco stojí!!!!
5) takže dle mého: plastová okna se snad měli dávat z důvodu tepelných úspor a komfortu!!!!! a rovněž finančním úsporám.....že by jsme si jako zákazníci naběhli???, co ty další investice????(pozn. pro stavaře, vím řeknete že u starého baráku to prostě jinak nejde...., ale každý nemá na nový NED)
6) po 14 dnech topení jsem si ověřil svůj teoretický výpočet (mnžoství tepla ztraceného zvýšeným větráním a zvýšením teploty v pokojích) a to tak že jsem spotřeboval stejně, či snad více !!! černého uhlí než ve stejném období loni!!!!
7) už končím nebojte.....takže...sakra proč Já si nenechal stará 50-ti letá kastlová okna, která mě znervózňovala rosením od - 5 °C a za investované peníze si nepořídil 26,6 tun kvalitního černého uhlí!!!
Naposledy upravil(a) vlastaFR dne 23 bře 2008, 10:48, celkem upraveno 2 x.
Lantra J2 1.8, 1996 125HP
Suzuki DR 650 SE, 1996 44HP
Iveco Daily 3.0HPT 2008 180HP
Honda civic 1.8Vti 1999 169HP - supr vozitko
Suzuki DR 650 SE, 1996 44HP
Iveco Daily 3.0HPT 2008 180HP
Honda civic 1.8Vti 1999 169HP - supr vozitko
jandaxx píše:No já bych řekl, že je to právě naopak. Sklo je výborný tepelný izolant. Stačí se podívat do khihy fyzika pro základní/střední školy. Plast určitě převede teplo rychleji než sklo. To byl jeden z důvodů, proč se začal plast na reflektory používat. Další důvod je samozřejmě cena a váha.
Renault Laguna 2,0 8v hatchback rv95 digiklima, palubni pc, vyhrivane predni okno atd...
Lantra J2 96 1,8 sedan - prodana
Lantra J2 96 1,8 sedan - prodana
Nezlob se na mne, ale pleteš hrušky s jablky a děláš z toho kompot. No tak okna/rámy z plastu jsou preferovaná hlavně pro cenu, rychlost výroby a možnost několikanásobné izolace v místu styku okenice s rámem. Stejný účinek mají i dřevěná okna, která jsou ovšem výrobně dražší. To že dochází k rosení při výměně oken, není tím, jestli je rám z plastu nebo dřeva, ale lepší těsností oken. Prostě vzduch neprofukuje/necirkuluje různejma škvírama v rámu, ale drží se v místnosti. To je podstata úspor při výměně oken. Staré rámy jsou všelijak zkroucené, pokřivené a podobně. Jinak sklo zůstává sklem, nemění se za plastové tabule. Navíc jsou některá skla vakuovaná - mezi jednotlivými tabulemi není vzduch. A jak známo, kde je vakuum, i když není dokonalé, tam neprobíhá tepelná výměna - například termosky.To že mě někdo ocituje a nahodí tam smějícího se smajlíka, je jeho problém. Směje se sám sobě. Ono je totiž sklo opravdu výborný tepelný izolant. Dobré vodiče teploty jsou například kovy. Vezmi si skleněnou tyčinku a dej ji nad zapálený hořák. Pak si vezmi kus drátu a udělej to samé. Kdy myslíš, že Tě dříve začne pálit ruka, ktrou tu tyčinku/drát držíš. No tak desetkrát rycheji u toho drátu. Důležitá věc u reflektorů je tloušťka krycího materiálu. Vezmi si, jak je silné krycí sklo a plast u reflektoru. I kdyby byla tepelná vodivost na milimetr tloušťky stejná, tak reflektor
se sklem se bude ohřívat podstatně více, protože krycí sklo je několikanásobně silnější než ten krycí plast.
Ještě můžeš udělat jeden jednoduchý test. Ale ten nebude úplně bezbolestný. Vezmi do ruky plastový kelímek a nalej do něj horkou vodu. Pak si vezmi skleněný hrnek, který má několikanásobně tlustší stěnu a udělej to samé. Hádej, který pustíš dříve na zem, protože to bude pálit?
A že jsou pekáče ze skla nebo porcelánu? Tak to je jednak pro to že jsou dobré izolanty- ten pokrm dlouho vydrží teplý, za druhé proto, že se to dobře vyrábí a udržuje/umývá. Schválně dej do silnostěného skleněného hrnku vřelou vodu a ponoř do ní teploměr. Každou minutu odečti teplotu, jak bude voda chladnout. Pak to samé udělej s nějaký plastovým koflíkem, ktrý bude mít pětinovou sílu stěn. A uvidíš, kde ta voda bude chladnější třeba po patnácti minutách. Můžeš si pak na miimetrovém papíře namalovat graf...... Opravdu je to fyzika pro základní školu.
Tepelný izolant
Z Wikipedie, otevřené encyklopedie
Tepelný izolant je látka, která špatně vede teplo, tzn. má nízkou tepelnou vodivost.
Veličina, která umožňuje porovnání látek podle tepelné vodivosti, se nazývá součinitel tepelné vodivosti. Tepelné izolanty mají nizký součinitel tepelné vodivosti.
Opakem tepelného izolantu je tepelný vodič.
Příklady tepelných izolantů
Nejlepšími tepelnými izolanty jsou plyny a kapaliny, které rychleji než vedením přenášejí teplo prouděním.
Z pevných látek jsou dobrými tepelnými izolanty především ty látky, které obsahují hodně plynu (vzduchu), např. skelná vata, peří, srst, dále např. sklo, dřevo, polystyren, ap. Ve stavebnictví se kvůli lepší tepelné izolaci používají cihly s dutinami. Z látek neobsahující plyny jsou dobrými tepelnými izolanty například plasty nebo bakelit.
Třeba polystyren je super izolant - i u Mekáče do něj dělají kafe, nevydrží ale nijak vysoké teploty.
Všimni si, že jsou tam zmíněny jak to sklo, tak ty plasty. A pak se koukni, co jsem napsal výše tučným písmem a popřemejšlej nad tím....
se sklem se bude ohřívat podstatně více, protože krycí sklo je několikanásobně silnější než ten krycí plast.
Ještě můžeš udělat jeden jednoduchý test. Ale ten nebude úplně bezbolestný. Vezmi do ruky plastový kelímek a nalej do něj horkou vodu. Pak si vezmi skleněný hrnek, který má několikanásobně tlustší stěnu a udělej to samé. Hádej, který pustíš dříve na zem, protože to bude pálit?
A že jsou pekáče ze skla nebo porcelánu? Tak to je jednak pro to že jsou dobré izolanty- ten pokrm dlouho vydrží teplý, za druhé proto, že se to dobře vyrábí a udržuje/umývá. Schválně dej do silnostěného skleněného hrnku vřelou vodu a ponoř do ní teploměr. Každou minutu odečti teplotu, jak bude voda chladnout. Pak to samé udělej s nějaký plastovým koflíkem, ktrý bude mít pětinovou sílu stěn. A uvidíš, kde ta voda bude chladnější třeba po patnácti minutách. Můžeš si pak na miimetrovém papíře namalovat graf...... Opravdu je to fyzika pro základní školu.
Tepelný izolant
Z Wikipedie, otevřené encyklopedie
Tepelný izolant je látka, která špatně vede teplo, tzn. má nízkou tepelnou vodivost.
Veličina, která umožňuje porovnání látek podle tepelné vodivosti, se nazývá součinitel tepelné vodivosti. Tepelné izolanty mají nizký součinitel tepelné vodivosti.
Opakem tepelného izolantu je tepelný vodič.
Příklady tepelných izolantů
Nejlepšími tepelnými izolanty jsou plyny a kapaliny, které rychleji než vedením přenášejí teplo prouděním.
Z pevných látek jsou dobrými tepelnými izolanty především ty látky, které obsahují hodně plynu (vzduchu), např. skelná vata, peří, srst, dále např. sklo, dřevo, polystyren, ap. Ve stavebnictví se kvůli lepší tepelné izolaci používají cihly s dutinami. Z látek neobsahující plyny jsou dobrými tepelnými izolanty například plasty nebo bakelit.
Třeba polystyren je super izolant - i u Mekáče do něj dělají kafe, nevydrží ale nijak vysoké teploty.
Všimni si, že jsou tam zmíněny jak to sklo, tak ty plasty. A pak se koukni, co jsem napsal výše tučným písmem a popřemejšlej nad tím....
tyjo. promin ja myslel ze ten clanek je na plastovy okna vs. skleneny okna. a ono tam slo o ramy... (ja vul) tak to sorry ze sem to sem montoval. hledat uz to nikde nebudu pac vys¨vetleni smi dal ale jak sem psal to mi bylo receno v autorizovanym servisu renault, starsi chlapek v hlave neco mel tak sem mu holt veril.
Lantra J2 1.8, 1996 125HP
Suzuki DR 650 SE, 1996 44HP
Iveco Daily 3.0HPT 2008 180HP
Honda civic 1.8Vti 1999 169HP - supr vozitko
Suzuki DR 650 SE, 1996 44HP
Iveco Daily 3.0HPT 2008 180HP
Honda civic 1.8Vti 1999 169HP - supr vozitko
Dal jsem si do auta H7 i H1 OSRAM Nightbreaker +90%. Svítivost dost dobrá - oproti normálním znatelnej rozdíl k lepšímu, kterej celkem ospravedlňoval vyšší cenu (cca 600,-/pár). Ovšem dnes mi shořela první H7
Takže vydržela - 4 měsíce = cca 200 hodin svícení. Není to málo?!?
Chápu že vzhledem ke konstrukci má vydržet míň - na krabičce i výrobce upozorňuje, že je životnost pouze poloviční (počet hodin ale nenapsal). Ale obyčejné žárovky vydrží klidně i několik let, takže jsem doufal, že aspoň 12 něsíců zvládnou
Máte někdo podobné zkušenosti? Má cenu se zdržovat s reklamací, nebo je to bez šance na úspěch.....?
Takže vydržela - 4 měsíce = cca 200 hodin svícení. Není to málo?!?
Chápu že vzhledem ke konstrukci má vydržet míň - na krabičce i výrobce upozorňuje, že je životnost pouze poloviční (počet hodin ale nenapsal). Ale obyčejné žárovky vydrží klidně i několik let, takže jsem doufal, že aspoň 12 něsíců zvládnou
Máte někdo podobné zkušenosti? Má cenu se zdržovat s reklamací, nebo je to bez šance na úspěch.....?
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4506
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
O tématu výdrže jsme se tady už dohadovali.Pár lidí se na mě osočilo,když jsem napsal,že musí počítat u žárovek s čím vyšší svítivostí,tím menší výdrží.Prvotní nadšení z většího světla rychle vyprchá,když drahá žárovka se stává zatraceně drahou,při několikanásobné výměně,oproti životnosti obyčejné.A to je Osram ještě celkem solidní,protože jako jeden z mála,alespoň upozorňuje na nižší životnost na krabičkách. S žárovkami a jejich životností mám zkušenosti z diskotékových světel a efektů.Stejní výrobci jako autožárovek,stejné triky(svítivost,cena,výdrž ).
V autě mám obyč.H7 Philips,svítivost je standart,žádný zázrak,ale za 44000km jsem je neměnil.Jako vždy i u žárovek platí-něco za něco =větší svítivost za větší peníze a menší životnost.S reklamací bude problém-tady zatraceně moc záleží na prodejci .Tipuji poměr,že uspěješ 1:10000 .
V autě mám obyč.H7 Philips,svítivost je standart,žádný zázrak,ale za 44000km jsem je neměnil.Jako vždy i u žárovek platí-něco za něco =větší svítivost za větší peníze a menší životnost.S reklamací bude problém-tady zatraceně moc záleží na prodejci .Tipuji poměr,že uspěješ 1:10000 .
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4506
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
Tak to jsi napsal o reklamaci žárovky přesně A ještě jsi měl vedle v trafice vsadit sportku-znáš to-když se daří,tak se daří-,třeba ti žárovku vymění a vyhraješ první pořadí.Xfield píše:Tak jsem dnes zašel tu žárovku dát k prodejci na reklamaci (DM autodoplňky Brno). Bez řečí vyplnil protokol a prý mi dá vědět, až dojde nějaký vyjádření. Prý se občas stane, že výrobce reklamaci uzná a dodá novou žárovku..... tak uvidím, třeba mě zrovna "vylosujou" a uznají to
Měl jsi nejdříve pročíst krátké příspěvky na stránkách obchodu,kde jsi je koupil(www.autodoplnky.cz = stránky DM Brno)-jak tam lidi naříkají,že do 3 měsíců praskají.I na krabičce máš piktogram poloviční (kdo ví jestli poloviční ,ale hodinky ukazují poloviční)životnosti.
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4506
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
Chlape,tak to jsi fakt mohl vyhrát první pořadí ve sportce.Klobou dolů,před prodejcem.Asi jeden z mála poctivých .Toho bych si vážil a vracel se mu udělat kšeft.
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži