Výměna motoru 1.6 na 1.8

Moderátoři: Farrael, Lhoty, Moderátoři

havlao1
Příspěvky: 7
Registrován: 21 kvě 2008, 08:49

Výměna motoru 1.6 na 1.8

Příspěvek od havlao1 »

Chci se zeptat, zda je možné projít technickou prohlídkou + udělat přepis údajů v techničáku s jiným typem motoru (1.8 ), než pro který bylo auto konstruováno (1.6).

Příp. jaké problémy se při záznamu změn na úřadě a při prohlídce můžou vyskytnout? Motor pasuje, auto jede, tak by to snad mohlo být OK.

Děkuji.
Reklama
 

Uživatelský avatar
vlastaFR
***
Příspěvky: 919
Registrován: 18 lis 2006, 17:05
Bydliště: okres frýdlant

Příspěvek od vlastaFR »

cece cos vsechno menil, kdyz si prehazoval motory?? jinak si toho na stk snad ani nevsimnou cislo de videt jen kdyz si vlezes za chladic :lol: skus to a kdyztak delej blbyho ze o tom nemas ani paru...... :wink:
Lantra J2 1.8, 1996 125HP
Suzuki DR 650 SE, 1996 44HP
Iveco Daily 3.0HPT 2008 180HP
Honda civic 1.8Vti 1999 169HP - supr vozitko :)
havlao1
Příspěvky: 7
Registrován: 21 kvě 2008, 08:49

Příspěvek od havlao1 »

vlastaFR píše:cece cos vsechno menil, kdyz si prehazoval motory?? jinak si toho na stk snad ani nevsimnou cislo de videt jen kdyz si vlezes za chladic :lol: skus to a kdyztak delej blbyho ze o tom nemas ani paru...... :wink:
Měnil jsem motor, převodovka zůstala původní. Popravdě co všechno v motoru je jiné nevím, nedělal jsem to já a moc do toho nevidím.

Právě, že já potřebuju výměnu motoru na technické nahlásit, abych to měl od nich schválené a mohl s tím jít na úřad.
1. Auto s jiným motorem než v papírech bych potom v budoucnu asi těžko prodával (i když to nejde na první pohled poznat, u prvního zásahu do motoru by mi auto mohli vrátit).
2. Další věc je povinné ručení, pokud nahlásím jiný objem a náhodou bych do někoho ťukl a na to, že je motor jiný, než ve smlouvě by se přišlo, pochybuju, že by pak náklady hradila pojišťovna.
Uživatelský avatar
vlastaFR
***
Příspěvky: 919
Registrován: 18 lis 2006, 17:05
Bydliště: okres frýdlant

Příspěvek od vlastaFR »

jj, to mas pravdu... nevim no moc do toho nevidim, ale myslim ze ti to schvalej i bez technicaku na motor 1.8, pak si musis stejne zajit na urad aby ti to zapsaly do velkyho. zajed si na technickou a oni ti to reknou vsechno a presne (co je vse zapotreby)
Lantra J2 1.8, 1996 125HP
Suzuki DR 650 SE, 1996 44HP
Iveco Daily 3.0HPT 2008 180HP
Honda civic 1.8Vti 1999 169HP - supr vozitko :)
Uživatelský avatar
Jam
**
Příspěvky: 253
Registrován: 21 bře 2008, 11:26
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Jam »

Co mám zkušenosti ze své předchozí značky (Suzuki), tak musíš požádat o vyádření/povolení výrobce auta, který (aspoň u Suzuki) nepovolí přestavbu z menšího motoru na větší. Naopak povolí.
Lantra J2 fl 2,0 r.v.1999 LPG
Lantra J2 1,8 16V, po poctivých 350 000 km odchod na odpočinek (zdroj ND)
havlao1
Příspěvky: 7
Registrován: 21 kvě 2008, 08:49

Příspěvek od havlao1 »

Díky za odpovědi. Bohužel výměnu 1.6 -> 1.8 na technické nepovolili :(
Uživatelský avatar
kopir
Moderátor
Příspěvky: 207
Registrován: 22 črc 2006, 16:40
Bydliště: Senica-SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kopir »

Hmm u nás s tým nemáme žiaden problém. Evidencia motorov sa zrušila, takže ak si tam chcem hodiť iný motor, nemusím nikam chodiť ani to evidovať :D
Obrázek
Chrysler pt cruiser 2,0 16V
Hyundai Lantra combi 1,6 16V GLS G4CR/84kw-predané
Hyundai Lantra 1,5 GLSi -predané
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Příspěvek od mirpie »

a co požádat na úřadě o výmaz čísla motoru z TP? Já měnil motor tehdy ještě na R19, kus za kus. A dělal se i ještě ekkluzivnější dvoulitr se 150PS (moje 1,8 měla 136PS) Ty motory byly na první pohled jak u hyundaie stejné. Kdybych tehdy sehnal dvoulitra, mohl jsem ho tam dat a nikdo by nic nepoznal. V TP jsem měl výmaz čísla motoru a tak na technické by ho ani nekontrolovali a vzheldově jsou motory stejné, jen ten dvoulitr měl větší vrtání. U motorů hyundai v případě 1,6. 1,8 a 2,0 to bude podobné...
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Příspěvek od mirpie »

jo, jediný, co je poznat na první pohled, je sací potrubí. V příladě "jednašetky" je na potrubí odlitý nápis 1,6, přímo tam u vstřikovačů (když se nahneš nad hlavu a čumíš dolů na vyústění odlitku sacíhio potrubí do motoru. Naproti tomu sací potrubí "jednaosmičky" a dvoulitru je stejné, maj tam nápis 1,8 a podtím 2,0...
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
vlastaFR
***
Příspěvky: 919
Registrován: 18 lis 2006, 17:05
Bydliště: okres frýdlant

Příspěvek od vlastaFR »

kopir píše:Hmm u nás s tým nemáme žiaden problém. Evidencia motorov sa zrušila, takže ak si tam chcem hodiť iný motor, nemusím nikam chodiť ani to evidovať :D
to unas taky ne. ale psal ze pokud auto bude prodavat tak bude mit problemy a kdyz auto prihlasujes tak na evidencce se divaj na cisla jak kastle tak motoru a taky kdyz bude delat emise tak to myslim poznaj.
Lantra J2 1.8, 1996 125HP
Suzuki DR 650 SE, 1996 44HP
Iveco Daily 3.0HPT 2008 180HP
Honda civic 1.8Vti 1999 169HP - supr vozitko :)
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Příspěvek od mirpie »

ale když bude mít ten výmaz čísla motoru tak nemůže mít problém.. Pokud někdo nenakoukne na to sací potrubí.. Ale i to by šlo obejít, že měnil jen sací potrubí....
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
vlastaFR
***
Příspěvky: 919
Registrován: 18 lis 2006, 17:05
Bydliště: okres frýdlant

Příspěvek od vlastaFR »

ale v techicaku bude mit napsano motor 1.6 a evidencka nebo emisni to ihned odhaly. jako Ja bych to neresil vid, ale Havla to chce mit nejspis naprostej legal
Lantra J2 1.8, 1996 125HP
Suzuki DR 650 SE, 1996 44HP
Iveco Daily 3.0HPT 2008 180HP
Honda civic 1.8Vti 1999 169HP - supr vozitko :)
jelensoft
*
Příspěvky: 97
Registrován: 18 zář 2005, 20:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jelensoft »

Dneska jsem byl na technický, číslo motoru nikdo nekontroluje - je to výměnný díl jako třeba převodovka atd, ale pečlivě mi zkontrolovali, jestli mám v autě motor G4GR (1,6). Nevidím žádný důvod, proč by výrobce, nebo dovozce nemohl do úplně stejný kastle schválit silnější motor, kor když ty motory mají stejný bloky, akorát jiný vrtání.
Lantra sedan 1,6 16V r.v.96
Uživatelský avatar
vaisman
**
Příspěvky: 121
Registrován: 25 dub 2007, 16:10
Bydliště: Brno-Lišeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vaisman »

jelensoft píše:Dneska jsem byl na technický, číslo motoru nikdo nekontroluje - je to výměnný díl jako třeba převodovka atd, ale pečlivě mi zkontrolovali, jestli mám v autě motor G4GR (1,6). Nevidím žádný důvod, proč by výrobce, nebo dovozce nemohl do úplně stejný kastle schválit silnější motor, kor když ty motory mají stejný bloky, akorát jiný vrtání.
Sou to prostě lamy a serou za každou hovadinu!
Mám Hyundai Accent 1,3 pr.ev.2000
medos
Příspěvky: 8
Registrován: 04 úno 2008, 18:30
Bydliště: Orava Slovensko

Příspěvek od medos »

kopir Zaslal: po květen 26, 2008 8:44 am Předmět:

--------------------------------------------------------------------------------

Hmm u nás s tým nemáme žiaden problém. Evidencia motorov sa zrušila, takže ak si tam chcem hodiť iný motor, nemusím nikam chodiť ani to evidovať



Tak to je riadna spostosť Kopir. To že sa evidencia motorov zrušila neznamená ze si možeš namontovať hocijaky motor. STK neprejdes ked vymenis namiesto 1,6-tky 1,8-čku.
Do mojej škodovky 105 som namontoval 120 tkový motor. Na STK sa so mnou ani nebavili. Poslali ma rovno domou. To bol aj dovod preco som kupil Lantru.
Hyundai Lantra 1,6 combi r.97
Odpovědět

Zpět na „Lantra - Motory“