Protikorozní úprava Matrixe
Moderátor: Moderátoři
Protikorozní úprava Matrixe
Vážení,
Staré auto již dosluhuje a proto jsem se rozhodl pořídit jiné. Nevím jestli nové, nebo ojeté. Favoritem naší rodiny je však Matrix. Prosím o informaci jak je u tohoto vozu řešena protikorozní ochrana. Informace jednotlivých prodejců se liší. Někdo tvrdí, že je vozidlo v pozinku, jiný že nikoliv. Uvítám proto informaci od někoho kdo má nějaké zkušenosti. Auto vždy provozuji 8 - 10 let než jdu do jiného. Nerad bych měl za několik let auto samou korozi. Děkuji
Staré auto již dosluhuje a proto jsem se rozhodl pořídit jiné. Nevím jestli nové, nebo ojeté. Favoritem naší rodiny je však Matrix. Prosím o informaci jak je u tohoto vozu řešena protikorozní ochrana. Informace jednotlivých prodejců se liší. Někdo tvrdí, že je vozidlo v pozinku, jiný že nikoliv. Uvítám proto informaci od někoho kdo má nějaké zkušenosti. Auto vždy provozuji 8 - 10 let než jdu do jiného. Nerad bych měl za několik let auto samou korozi. Děkuji
- Reklama
-
- **
- Příspěvky: 131
- Registrován: 06 úno 2008, 14:36
-
- **
- Příspěvky: 131
- Registrován: 06 úno 2008, 14:36
re
Tak jsem se pročítal anglickým "Body Repair" manuálem, část corrosion protection a zjistil jsem, že antikorozní úprava matrixe není provedena pouze
zinkovým nátěrem (máčení v zinkofosfátové lázni, jak je uvedeno výše), ale i u některých dílů karoserie (cca 65 např. přední kapota, dveře...) i galvanickým zinkováním.
zinkovým nátěrem (máčení v zinkofosfátové lázni, jak je uvedeno výše), ale i u některých dílů karoserie (cca 65 např. přední kapota, dveře...) i galvanickým zinkováním.
Matrix 1.6/76 kW 02/2008, stříbrná metalíza
SPOLEHLIVOST
Za 25 let, co mám řidičák, jsem jezdil v ledasčem.
Škodovky 5x , VW 1x , FIAT 2x FUJ, DAEWOO 1x , KIA 1x .
Skoda 120, Favorit 136, Favorit 135, Felicia 1,3, Felicia 1,6 - toto vše raději bez komentáře.
VW - jednou to stačilo
FIAT - 2x jsem udělal životní omyl (jeden problém stíhal druhý)
DAEWOO - 60,000Km bez poruchy a problému (pouze destičky a výfuk)
KIA CARNIVAL (161,000Km) bez poruchy a problému
Teď máme doma 4 vozy, z toho 1x Daewoo, 3x Hyundai.
Tak nízké náklady na údržbu a provoz nepamatuji u žádné jiné značky.
Matrixe mám 1,5 CRDI VGT, prostor super, motor 1+, řízení OK, brzdy OK, spotřeba 1+.
Na poznámky okolí nedbám, protože já a moje rodina víme o korejských autech své...........
Co říct na závěr? Poměr cena/výkon vynikající, spolehlivost výborná, náklady nízké, údržba téměř žádná (fuj, se stydím) a nikdo nám to neukradne.
Kdo neví, co koupit, vřele doporučuji. Za ty peníze SUPER VOLBA.
Škodovky 5x , VW 1x , FIAT 2x FUJ, DAEWOO 1x , KIA 1x .
Skoda 120, Favorit 136, Favorit 135, Felicia 1,3, Felicia 1,6 - toto vše raději bez komentáře.
VW - jednou to stačilo
FIAT - 2x jsem udělal životní omyl (jeden problém stíhal druhý)
DAEWOO - 60,000Km bez poruchy a problému (pouze destičky a výfuk)
KIA CARNIVAL (161,000Km) bez poruchy a problému
Teď máme doma 4 vozy, z toho 1x Daewoo, 3x Hyundai.
Tak nízké náklady na údržbu a provoz nepamatuji u žádné jiné značky.
Matrixe mám 1,5 CRDI VGT, prostor super, motor 1+, řízení OK, brzdy OK, spotřeba 1+.
Na poznámky okolí nedbám, protože já a moje rodina víme o korejských autech své...........
Co říct na závěr? Poměr cena/výkon vynikající, spolehlivost výborná, náklady nízké, údržba téměř žádná (fuj, se stydím) a nikdo nám to neukradne.
Kdo neví, co koupit, vřele doporučuji. Za ty peníze SUPER VOLBA.
Kdyby bylo vše tak spolehlivé, jako korejská auta, bylo by na světě VESELEJI.
Korozi se dá vyvarovat vcelku rozumnými způsoby, ale je k tomu potřeba jí předcházet a ne řešit až se objeví. Koroze lemů vzniká víceméně jen zevnitř. tzn. že jak už se objeví pupenec na laku je prožraná durch (Pokud tedy pochopitelně rez nevznikla nějakým kamínkem do laku) Souvislá vrstva laku korodovat nezačne, buď musí být narušený a voda se dostane pod něj, nebo se koroze prožere z druhé strany plechu kde není dostatečná antikorozní ochrana. Potom už nějaké zatírání je jen oddalování, ale zachránit se to nedá. Pokud je koroze jen povrchová, dá se vybrousit a pak trojkombinací plnič-báze-lak vyřešit a hlídat. Málo lidí ví, že by měli tak 3 roky po koupi nového auta nechat nastříkat podvozek a dutiny. (a každé 3 roky opakovat) Moje předchozí auto Daewoo Lanos rok 99 nemá dodnes žádnou korozi a mám za to že ještě dlouho mít nebude. Při stříkání podvozku je rozumně sendat i podběhy a nastříkat to i pod nimi. Na lemy potom i třeba ručně "nakydat" vrstvu antikorozního sajrajtu typu body a to nejlépe tak aby vznikl náběh ze kterého bude voda stíkat a ne se tam držet. CO jsem si všiml, tak u Matrixe jsou kámenem úrazu konce prahů, resp spodní začátek zadních blatníkú. Zkuste taky pro zajímavost sendat přední zástěrky, je tam překvapení ve formě letitého sloupce bordelu. Já tam toho měl asi 5 cm