Výkon motora 1,4 benzín
Moderátoři: Martun, Moderátoři
Výkon motora 1,4 benzín
Nejak sa nikde nepíše o výkonovej charakteristike motora, aj v časopisoch a porovnávačkách tento motor obchádzajú. Na to, že má 71 kW, t.j. o 16 kW viac ako Felicia Combi spred 10 rokov, nebadám rozdiel pri vyšších rýchlostiach. Citeľné je to iba pri rozjazdoch na križovatkách.
Dík za názory.
Dík za názory.
- Reklama
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
je to 16V a preto plati tradicne "tocit, tocit"
dostat z 1,4 litroveho motora 71Kw je super, samozrejme zalezi na vodicovi ako ten potencial vyuzije. Ale myslim, ze ak to drzis v otackach 2500 az 3500-4000 neurobis zle
dostat z 1,4 litroveho motora 71Kw je super, samozrejme zalezi na vodicovi ako ten potencial vyuzije. Ale myslim, ze ak to drzis v otackach 2500 az 3500-4000 neurobis zle
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Přesně jak píše Mexican. Na křižovatkách mám někdy pocit, že není rozdílu mezi zmiňovanou Felicií a našim motorem. Jenže jak ručička otáčkoměru překročí 3,5tis. otáček, začnou se dít divy. Takže s Lubomírem nesouhlasím, vidím to přesně naopak. V nízkých otáčkách je motor lenivý, nad 3,5tis. je to super. Takže já jsem s 1,4 spokojen, jak projevem, výkonem, tak i spotřebou..
Kia Rio II, 1,4LX+, rv.2007, béžový interiér
1,5 crdi vs. 1,4 dohc
mal uz niekto moznost odviest sa v presne opacnom type accenta ako ma? cize kto ma benzin ci sa uz viezol v nafte. a opacne...
je ten rozdiel fakt taky velky ako sa vsade pise?
vykonovo je to len 10kW. no rozdiel medzi krutiacimi momentami je raz taky...
je ten rozdiel fakt taky velky ako sa vsade pise?
vykonovo je to len 10kW. no rozdiel medzi krutiacimi momentami je raz taky...
Hyundai i30 Fastback - 1,4 T-GDi 7DCT - Style - Polar white - MY2019
Hyundai Accent - 1,5 CRDi VGT - Elegance - Gold Beige
Hyundai Accent - 1,5 CRDi VGT - Elegance - Gold Beige
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,5 crdi vs. 1,4 dohc
rozdiel tam je vyrazny. Je to dane sposobom narastu krutiaceho momentu. u CRDi je to vybicovane turbom a teda u 1900 otacok maz zrazu 235 Nm a tie ta tlacia do sedadla. u 1,4 vykon narasta pomalsie cca do 4500 - 5000 otacok. Pri cca 130 km/h resp pri 100 km/h na 5 ten rozdiel vidno najviac, u benzinu musis na 4 u CRDi nechas 5 a rychlost narasta fakt rychlo. Prosim ziadny flame, vyskusal som si obe verzie takze je to moj sukromny nazor_miv_ píše:mal uz niekto moznost odviest sa v presne opacnom type accenta ako ma? cize kto ma benzin ci sa uz viezol v nafte. a opacne...
je ten rozdiel fakt taky velky ako sa vsade pise?
vykonovo je to len 10kW. no rozdiel medzi krutiacimi momentami je raz taky...
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4506
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
Chlapi,ta 1,4l je výkonově vynikající,je ji potřeba točit-jak někdo psal,je to 16V a ten chce otáčky.Někdo píše,že rozdíl je "jen" 10kW oproti naftě-tohle "jen" můžete napsat u silnějších motorů přes 100kW,kde se nějaký ten koník tak nepozná,ale když má vašich "jen" 71kW táhnout kupu železa,je každý koník dobrý.
Když chcete porovnávat-tak stejné auto(Accent),stejný výkon 1,6l benzín 82kW a 1,5l naftu 81kW-----výsledek podložený ne dojmy,ale fakty,než tohle stejné auto na naftu,které zdánlivě tlačí do sedadla ,jak někdo napsal,se rozfuní na 100km/h je 1,6l benzín(se stejným výkonem a o 90Nm menším točákem,o několik měst dále(rozuměj lepší zrychlení o zatraceně dlouhých 1,3s ).A pružnost na 4 nebo 5-k čemu Ploužit se při předjíždění -než se saze rozhoří.....podřadit a mám několik tisíc otáček plného tahu benz.motoru na rychlé předjetí celé kolony.
Tolik srovnání srovnatelného-stejné auto,stejný výkon,benzín x nafta.10kW u vašich slabších motorů je už značný rozdíl a proto se vám správně zdá výkonnější nafťák lepší než 1,4l.Ale proti stejně silné benzínové 1,6l není s naftou co řešit.
Jen poznámka-k benz.motorům.Svádí to myšlenkou k tomu,že do i30 se montují také motory 1,4l a 1,6l(s upraveným vyšším výkonem),ale to jsou naprosto JINÉ motory,než se montují do Accentů a nemají s nimi nic společného.1,4l v i30 je nový motor a parametry bezesporu mezi současnou špičkou.Z něho je udělaná 1,6l jen zvětšením zdvihu na 85,4mm(při zachování stejného vrtání 77,0mm).Absolutně to nejsou totožné motory s Accentem,jen s vyšším výkonem,který by mohl být upraven elektronikou,jak by se mohlo zdát. :idea:Nevím,proč Hyundai vyrábí stejné kubatůry,ale naprosto jiné motory(vrtání,zdvih,obsah,komprese.......)-proč i u Accentu nepoužije skvělé a výkonné benzíny z i30(ne,že by ty použité byly špatné).
Když chcete porovnávat-tak stejné auto(Accent),stejný výkon 1,6l benzín 82kW a 1,5l naftu 81kW-----výsledek podložený ne dojmy,ale fakty,než tohle stejné auto na naftu,které zdánlivě tlačí do sedadla ,jak někdo napsal,se rozfuní na 100km/h je 1,6l benzín(se stejným výkonem a o 90Nm menším točákem,o několik měst dále(rozuměj lepší zrychlení o zatraceně dlouhých 1,3s ).A pružnost na 4 nebo 5-k čemu Ploužit se při předjíždění -než se saze rozhoří.....podřadit a mám několik tisíc otáček plného tahu benz.motoru na rychlé předjetí celé kolony.
Tolik srovnání srovnatelného-stejné auto,stejný výkon,benzín x nafta.10kW u vašich slabších motorů je už značný rozdíl a proto se vám správně zdá výkonnější nafťák lepší než 1,4l.Ale proti stejně silné benzínové 1,6l není s naftou co řešit.
Jen poznámka-k benz.motorům.Svádí to myšlenkou k tomu,že do i30 se montují také motory 1,4l a 1,6l(s upraveným vyšším výkonem),ale to jsou naprosto JINÉ motory,než se montují do Accentů a nemají s nimi nic společného.1,4l v i30 je nový motor a parametry bezesporu mezi současnou špičkou.Z něho je udělaná 1,6l jen zvětšením zdvihu na 85,4mm(při zachování stejného vrtání 77,0mm).Absolutně to nejsou totožné motory s Accentem,jen s vyšším výkonem,který by mohl být upraven elektronikou,jak by se mohlo zdát. :idea:Nevím,proč Hyundai vyrábí stejné kubatůry,ale naprosto jiné motory(vrtání,zdvih,obsah,komprese.......)-proč i u Accentu nepoužije skvělé a výkonné benzíny z i30(ne,že by ty použité byly špatné).
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Manzelka ma Getz 1.1 a ja som jej vzdy so svojim Accentom 1.4 ledva stihal. Motor som musel drzat v otackach, pricom ona jazdila v pohode. Potom som si dal v ramci zaruky kvoli zadrhavaniu motora pri studenom starte prehrat soft v riadiacej jednotke. Odvtedy Accent slape jedna radost. Mal som predtym Accent 1.5 (1996) a ten akceleroval takisto vynikajuco, preto som bol prekvapeny, ked som kupil tohto noveho a ten bol oproti tomu motoricky lenivy. Ale hlavne, ze je uz vsetko OK.
Dík za názory. Točit nad 3500 nie som zvyknutý, pripadal by som si ako na relly a tá spotreba ..., ale asi ten výkon bez týchto otáčok nedostanem z motora von.
Niektoré automobilky udávajú graf závislosti výkonu od otáčok. Neviete o takom grafe pre benzín 1,4? Potom by skončili všetky diskusie . Z grafu by sa dalo presne určiť ako plochá je krivka okolia maximálneho výkonu a od akých otáčok čo možno čakať.
Zdravím všetkých Akcenťákov.
Niektoré automobilky udávajú graf závislosti výkonu od otáčok. Neviete o takom grafe pre benzín 1,4? Potom by skončili všetky diskusie . Z grafu by sa dalo presne určiť ako plochá je krivka okolia maximálneho výkonu a od akých otáčok čo možno čakať.
Zdravím všetkých Akcenťákov.
Když to budeš točit, nemusí to nutně znamenat vyšší spotřebu. Na svém motoru jsem si ověřil, že spotřeba pří jízdě do 3.000 ot/min a při jízdě do 4.500 ot/min je prakticky stejná, přičemž celkový výsledek i pocit z jízdy byl na té trase samozřejmě rozdílný ve prospěch jízdy v otáčkách. Jestli máš palubní pc, můžeš si to lehce ověřit. Kolikrát to na čtyřku v nízkých otáčkách žere víc než na trojku ve vyšších.
Navíc taky, když motor "naučíš" na nízké otáčky, tak z něj později budeš ten deklarovaný výkon horko těžko dostávat a auto se ti bude zdát podstatně línější než stejné od někoho, kdo jezdí s benzinem jako s benzinem.
Navíc taky, když motor "naučíš" na nízké otáčky, tak z něj později budeš ten deklarovaný výkon horko těžko dostávat a auto se ti bude zdát podstatně línější než stejné od někoho, kdo jezdí s benzinem jako s benzinem.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Tady je graf průběhu výkonu a točivého momentu pro 1.4:
http://www.imghosting.eu/view.php?img=14-yj51.jpg
Jestli netočíš víc jak 3500, tak se nedivím, že to nejede, protože ve 3500 otáčkách má ten motor 45 kW. Spotřeby ve vyšších otáčkách bych se nebál, jezdím po dálnici 140 tacho, točí to 4000 otáček a celkovou průměrnou spotřebu mám pod 7 l.
http://www.imghosting.eu/view.php?img=14-yj51.jpg
Jestli netočíš víc jak 3500, tak se nedivím, že to nejede, protože ve 3500 otáčkách má ten motor 45 kW. Spotřeby ve vyšších otáčkách bych se nebál, jezdím po dálnici 140 tacho, točí to 4000 otáček a celkovou průměrnou spotřebu mám pod 7 l.
Ale jo, CRDi mám taky:
http://www.imghosting.eu/view.php?img=V-idg1-ytw1.jpg
Kde jsem to sehnal už ani nevím, někdy někde našel a uložil na disk
http://www.imghosting.eu/view.php?img=V-idg1-ytw1.jpg
Kde jsem to sehnal už ani nevím, někdy někde našel a uložil na disk
Nejspíš tady na fóru, já ho sem dával cca před rokem...jaara píše:Ale jo, CRDi mám taky:
http://www.imghosting.eu/view.php?img=V-idg1-ytw1.jpg
Kde jsem to sehnal už ani nevím, někdy někde našel a uložil na disk
VOLVO V70 Summum 11/2013 D4 120kW
Peugeot 206cc 2.0i 100kW
Bylo: S80 3,2 LPG, C4 1,6 LPG, Accent 1,5 CRDi, Favorit 1,3 LPG, Škoda Pick-Up 2000 1,9D
Peugeot 206cc 2.0i 100kW
Bylo: S80 3,2 LPG, C4 1,6 LPG, Accent 1,5 CRDi, Favorit 1,3 LPG, Škoda Pick-Up 2000 1,9D
Dík za graf. Už je mi to jasné. Krivka je veľmi plochá, t.j. krútiaci moment od 100 Nm je k dispozícii ihneď po naštartovaní , rastie pomaly k maximu pri 3000 ot. a potom stagnuje. Nad 120 Nm je v širokom rozmedzí 2300 až 5500 ot. Preto sa mi pri rozbehu (t.j. do 3000 ot zdala lepšia dynamika (rozumej stúpajúca sila) a pri vyšších táčkach sa zdalo, že už tak neťahá, lebo sila bola rovnaká (hoci vysoká) - nezvyšovala sa.
Skúšal som spotrebu (najazdené 8000 km) pri pri rovnakej rýchlosti počas cca 40-50 km, po vynulovaní palubného PC:
110 km/h ...........6,15 l/100 km
130 km/h ...........7,2 l/100 km
Skúšal som spotrebu (najazdené 8000 km) pri pri rovnakej rýchlosti počas cca 40-50 km, po vynulovaní palubného PC:
110 km/h ...........6,15 l/100 km
130 km/h ...........7,2 l/100 km