spotřeba diesel
Moderátor: Moderátoři
-
- *
- Příspěvky: 31
- Registrován: 25 dub 2008, 13:17
spotřeba diesel
Protože vlákno spotřeba se věnuje spotřebě hlavně u benzínových motorů 1.6, vytvořil jsem nové, kde můžeme psát postřehy ke spotřebě my dieseláci. Já mám obyč. CRDI 60kw z roku 03, koupil jsem ho nedávno jako ojetinu s 90 tis. km. Podle mých měření a po vyjetí dvou nádrží mám průměrnou kombi spotřebu 6,07litru. Jezdím tak třetinu Praha a dvě třetiny po silnici 1. třídy. Ve městě jezdím předpisově 50, mimo průměr 110. ale samozřejmě podle provozu od 90 do 130. Jinak zatím velká spokojenost s variabilitou, prostorem, skvělým výhledem a i spotřebou, horší je to s pohodlím a hlukem od podvozku. V tom jsem zhýčkaný z mého předchozího Renaulta Laguny¨- první model. Už jsem si sice přivykl, ale holt francouzské pohodlíčko, tomu se jen tak něco nevyrovná.
- Reklama
Máme najeto 16 680 km a spotřeba 5,56 l/100km. A to i s klimou. Jezdím nyní denně 1/3 po městě a zbytek mimo. Takže spokojenost. Poslední dobou (po 15 000 km) zjišťuji, že se motor hodně zklidnil a ztišil. při 110 km/h ho není vůbec slyšet.
Matrix CHAMPION, 1,5CRDi VGT, rok 9/2006
Getz 1,3, rok 3/2003
Getz 1,3, rok 3/2003
-
- *
- Příspěvky: 31
- Registrován: 25 dub 2008, 13:17
No, trošku závidím ty novější diesely VGT, zvlášť ten hladší tišší běh, spotřeba je taky asi o chlup lepší, ale půl litru, to zas takový rozdíl není . Bohužel jsem na dvouletý nebo nový nedosáhl, ale i tak jsem zatím spokojen. Klimu jsem zatím potřeboval spíš sporadicky, také jsem zvědavý, jak se v létě na spotřebě projeví, určitě dám další info, protože teď začíná být klima zoufale potřebná.
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8185
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
velmi dobra spotreba... mam ten isty motor v Accente a fakt ze po 1 prehliadke ked tam prisiel novy olej (Total Quartz 9000) motor bezi makko a je vyrazne pruznejsi.. spotreba sa ustalila po cca 10-12 000 kmpavel11 píše:Máme najeto 16 680 km a spotřeba 5,56 l/100km. A to i s klimou. Jezdím nyní denně 1/3 po městě a zbytek mimo. Takže spokojenost. Poslední dobou (po 15 000 km) zjišťuji, že se motor hodně zklidnil a ztišil. při 110 km/h ho není vůbec slyšet.
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
-
- *
- Příspěvky: 31
- Registrován: 25 dub 2008, 13:17
Fakt velmi pěkný, to já se zatím pod 6 litrů se stejným motorem za tři měsíce (jinak 5 let) "stáří" auta nedostal. Nejméně 6,04, nejvíc 6,48. Je ale fakt, že žádná dálnice, půlka město, hodně okresek a jezdím dost naložený materiálem na chalupu . takže myslím, že jsem v normě, i když nějaký levnější přísun nafty by bodl .Matmar píše:Zajímala mě u mého "nového" tříválce Matrixe spotřeba, tak jsem natankoval až po hrdlo aby bylo měření co nejpřesnější. Výsledek: Brno-Liberec, tachorychlost 120-130 - 5,6 litru. Myslím že na tento, řekl bych ne právě vyspělý diesel, velice pěkný
> Robert_Kania > Tak to leda fritovací olej, známej s ním ve dvojkovým golfu s půl milionem kilometrů úspěšně jezdí Ale ten náš traktor by to asi moc dlouho nesnesl Co se týče té spotřeby, auto mám po bejvalým kolegovi z práce kterej ho měl nový a ze začátku pořád brečel že mu to žere v jakýmkoliv režimu 8. Teď když mi ho předával, říkal 6,4 mimo město a 6,7 ve městě (ale on jezdil víceméně pořád s klimou). Tak mě to příjemně překvapilo, protože vzhledem k očekávaným opravám (turbo piští, čerpadlo píská, vstřikovače taky nebudou zrovna echt) je to jedinej důvod proč přecházet z benzinu na naftu
Matrix CRDi
-
- *
- Příspěvky: 31
- Registrován: 25 dub 2008, 13:17
No zas tak často hranolky nedělám . Ale vážně, kdyby člověk měl nějakej střep, asi by to za pokus s friťákem stálo, ale do našich "miláčků" si to asi nikdo nelajsne. Docela věřím, že se s ním dá úspěšně jezdit, ale já to zkoušet rozhodně nebudu. Co se týče spotřeby, ještě postřeh, že se mi zdá, že tedy mám poměr venku/město výrazně jiný. Protože jsem nevyjel nádrž celou ve městě ani celou venku, je to jen odhad, ale podle chování počítače a úbytku palivoměru bych tipl venku 5 a město 7 až 7,5. Je to dáno asi pražskými kolonami a kopcovitým terénem.Matmar píše:> Robert_Kania > Tak to leda fritovací olej, známej s ním ve dvojkovým golfu s půl milionem kilometrů úspěšně jezdí Ale ten náš traktor by to asi moc dlouho nesnesl Co se týče té spotřeby, auto mám po bejvalým kolegovi z práce kterej ho měl nový a ze začátku pořád brečel že mu to žere v jakýmkoliv režimu 8. Teď když mi ho předával, říkal 6,4 mimo město a 6,7 ve městě (ale on jezdil víceméně pořád s klimou). Tak mě to příjemně překvapilo, protože vzhledem k očekávaným opravám (turbo piští, čerpadlo píská, vstřikovače taky nebudou zrovna echt) je to jedinej důvod proč přecházet z benzinu na naftu
Palubák nemám, ale ukazatel stavu paliva v Matrixu je hodně zajímavej budík Pokud natankuju až po hrdlo tak je 200 km rafika přilepená za okrajem stupnice a pak začně nepěkně rychle padat Městskou spotřebu sem zaím neměl možnost změřit, mám s matrixem asi 1300 km, ale dálnice a meziměsto..........město jen minimum
Matrix CRDi
-
- *
- Příspěvky: 31
- Registrován: 25 dub 2008, 13:17
Jo, to souhlasí, palivoměr se u mě chová stejně. Ale ještě víc se mi líbí ten compík. Sleduju nejvíc kilometrový dojezd a když vyjedu z města na chalupu, na konci cesty mám na dojezd víc kilometrů, než když jsem vyjížděl a to ještě 100 km najedu cestou . A platí to i naopak, vjedu do města, ujedu 20 km a údaj o dojezdu klesne o 150.Matmar píše:Palubák nemám, ale ukazatel stavu paliva v Matrixu je hodně zajímavej budík Pokud natankuju až po hrdlo tak je 200 km rafika přilepená za okrajem stupnice a pak začně nepěkně rychle padat Městskou spotřebu sem zaím neměl možnost změřit, mám s matrixem asi 1300 km, ale dálnice a meziměsto..........město jen minimum
Hmm, tak to přestávám fňukat kvůli tomu, že ten můj dědulín palubák nemá, pokud to ukazuje takový bludy Zajímavý mi přijde sledovat aktuální spotřebu při rozjezdech a podle toho se naučit šetřit. V naší firemní dvoulitrové benzinové fábii při řádným rozjezdu vidím i 40 Jinak nejpřesnější měření spotřeby je určitě tankovat až po hrdlo........sice je to tankovat tak čtvrt hodiny, ale sem tam to snesu. Kdyby ta nafta tolik nepěnila tak je to hned. U Matrixe je výhoda, že je víčko nádrže hodně vysoko a je dobře vidět pozvolnej spád přívodní trubky......nestane se že by jen tak vylítla napěněná nafta ven (To bych si na té pumpě připadal jak debil )
Matrix CRDi
Ahoj tak som to dnes spočital a cca mi to vychadza 1liter nafta na 16km.
jazdim aj mesto aj mimo .
Neviem to presne preto že po natankovani full čiže po hrdlo na mna pan kričal hej ved vam to vyteka. A pod autom asi 1.5metrova mlaka a tak som zistil že mi to vyteka dakde na vrchu nadrže asi cez odvzdušnovak alebo tam dakde kde je čerpadlo .Ta super vtedy som tam nechal niečo cez 2000skk.
jazdim aj mesto aj mimo .
Neviem to presne preto že po natankovani full čiže po hrdlo na mna pan kričal hej ved vam to vyteka. A pod autom asi 1.5metrova mlaka a tak som zistil že mi to vyteka dakde na vrchu nadrže asi cez odvzdušnovak alebo tam dakde kde je čerpadlo .Ta super vtedy som tam nechal niečo cez 2000skk.
Hyundai Matrix 1,5CRDi 60kw 3valec -JohnDeer