Klimatizace

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
ross07
**
Příspěvky: 127
Registrován: 22 úno 2008, 09:00
Bydliště: PCE (CZ)

vypnutí klimačky

Příspěvek od ross07 »

To automatický vypnutí klimačky při poloze na okna jsem už testoval na svém Matrixovi (r.v. 9/2004) před 3 měsíci a bez úspěchu. Dle návodu co jsem někde našel na NETu. (bylo to nějak dát zapalování na ON , před tím foukání do polohy na okna a 5x cvakat zap/vyp klimačky a pak měla zablikat sig. klimačky a mělo to být deaktivované , pokud si na to vzpomínám) Cvakal jsem tam jak blázen a nic. Je to tam dělaný asi jinak než na novejch "/-/" . Někde jsem viděl úpravu tohoto vypnutí na netu u jiného "/-/"a tuším , že to tam bude asi i u našeho Matrixu. Musela by se rozhodit palubka a za otočným ovladačem polohy foukání bude spinač na klimačku. Taky mne to štve pokud chci jen ofouknou okna, musím vzápětí cvaknou na klimu a vypnout ji :x Stačí tedy "jen" odpojit drát od spínače který v poloze foukání na okna sepne klimu. 8) :idea:

D.


Matmar píše:
rastos píše:Pripustam. Potom to ale zrejme znamena, ze kompresor odzaciatku ide dost silno, kedze aj ked sa ventilator prida naplno, stiha to tlacit rovnako studeny vzduch...
To už jsou spíš teorie a subjektivní dojmy.........vem si, že když pustíš stolní ventilátor tak se ti taky zdá že se s otáčkama zvyšuje i chlad........i když nasává pořád stejnou teplotu vzduchu. Moc jsem nepochopil podle mě nesmyslnou funkci automatickýho sepnutí klimy po startu v pravých krajních polohách směru foukání. Za prvé je při startu zbytečně rasovanej motor další zátěží (on ten tříválec CRDi ani tak nestaruje zrovna ukázkově :) ) a v létě je stejně potřeba auto nejdřív vyvětrat. V zimě se klimu kolikrát ani nepovede zapnout protože má nastavenou pojistku kolem 0 stupňů aby nezamrzl výparník. Takže smysl to má podle mě jen na podzim když prší a vlezu do auta :D ......a i tak je lepší nastartovat a pak teprve klimu zapnout ručně. Nehledě na to, že ve městě klima stejně moc smysl nemá....alespoň s ohledem na auto. Spoustu času je živená otáčkama volnoběhu a měla by se X km před koncem jízdy vypnout a vysušit. Když se to nedodržuje, je s ní pak takovej smrdolín jako mám já po bejvalým majiteli :? Bohužel co jsem se ptal, tak vyčistit okruh ventilace pořádně bez celýho rozebrání nejde, ty přípravky jsou na chvíli. Nejenže je to pak smráděk, ale dejchat nějakou vylouhovanou plíseň není zrovna ani zdravý :oops:

Zkuste jestli nebude někomu fungovat postup na vypnutí automatickýho startu klimy při ofuku oken, kterej funguje na accentech (Téma New Accent). U mýho dědulína bez úspěchu :roll:
Nyní: Hyundai Matrix 1.6/103HP , r.v. 2004...jezdí...,
Bylo:
Opel Astra F 1.6/75HP 3dv, r.v. 1998, stále jezdí :-)
Fiat UNO 1.5/75HP, r.v. 1986, asi ve šrotu
Reklama
 

Matmar
*
Příspěvky: 61
Registrován: 12 črc 2008, 06:50
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Matmar »

Já zrovna nedávno nastartoval s takovým hnusným dusivým zvukem a pak sem si všiml, že jsem měl směr foukání na okno. Stačilo klimu vypnout a zapnout a bylo to v pohodě. Holt s dvoulitrem by to bylo jiný kafe :P
Matrix CRDi
s.f.loupeznik
Příspěvky: 7
Registrován: 08 črc 2008, 08:42
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

klima

Příspěvek od s.f.loupeznik »

Pánové,trochu vás musím usměrnit.Klimatizace manuální,nebo automatická fungují naprosto stejně.To znamená,že se přes elmg.spojku kompresor připne,nebo odpadne.Manuálně to zajišťuje řidič tlačítkem a u automatické se o to stará termostat.U obou řešení je ještě v serii tlakový spinač v okruhu,který vypíná kompresor při poklesu sacího tlaku při namražení výparníku.V podstatě-když je auto vychlazeno a je malý odběr"chladu",expanzní ventil nepouští do výparníku chladivo a kompresor nemá co nasávat,tak se vypne.Jinak-proporcionální expanzní ventil je velmi nákladná záležitost a kompresor by pak musel běžet pořád a to by znamenalo velké opotřebení.Proto je lepší,když se vypíná.S tou spotřebou-je samozřejmé,že když má nachladit auto,pracuje ze začátku stále,ale má menší odběr energie,protože rozdíl tlaků není tak velký.Exp.ventil pouští do výparníku hodně chladiva a to znamená,že je ho dost i v sání.Např.4 bary a na výtlaku 12.Když se nachladí výparník,třeba tím,že stáhneme průtok vzduchu ventilátorem,exp.ventil ubere průtok chladiva a to se drží více před ním a stoupne výtlak na 16 bar.Tím klesne sací tlak na 2 bar.Z toho je patrné,že kompresor je víc zatížen a buď ho vypne presostat na nízký tlak,nebo ho vypneme sami.U automatické klimatizace ho odepne ona sama.Kapišto?:-)
Matmar
*
Příspěvky: 61
Registrován: 12 črc 2008, 06:50
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Matmar »

Nekapiš :lol:
Matrix CRDi
michal2828
**
Příspěvky: 131
Registrován: 06 úno 2008, 14:36

re

Příspěvek od michal2828 »

Dnes jsem se ze zvědavosti podíval na filtr klimatizace (zjistili jsme otec má getz, že ti "dobráci v servise" mu tam ten filtr prostě nedali), chtěl jsem mít jistotu, že tam je. Filtr tam byl, ale pěkně zařezanej a to má najeto jen 9500 km. Tak jsem ho vyfoukal a chtěl dát zpět, ale když už to bylo rozdělaný, chtěl jsem na výparník šplíchnout trochu dezinfekční pěny. A hle konstrukně je to řešené trochu jinak než u getze, tam je výparník vidět po vydělání filtru, u matrixu je vidět jen ventilátor a patrně pod ním bude průduch k výparníku. MÁ S TÍM NĚKDO UŽ NĚJAKOU ZKUŠENOST? Prošplíchnout se to dá i odtokovou hadičkou pro odvod kondenzátu, ale přímo na výparník to bude asi účinnější.
Matrix 1.6/76 kW 02/2008, stříbrná metalíza
Matmar
*
Příspěvky: 61
Registrován: 12 črc 2008, 06:50
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Matmar »

Ta konstrukce a přístupnost mě zajímá. Taky už mě ten smrad s.... :twisted:
Matrix CRDi
michal2828
**
Příspěvky: 131
Registrován: 06 úno 2008, 14:36

schéma klimatizece

Příspěvek od michal2828 »

Schéma klimatizace dle dílenského manuálu mám, ale nějak mě chybí možnost jsem ten soubor připíchnout.:-( Dřív to šlo.
Matrix 1.6/76 kW 02/2008, stříbrná metalíza
Uživatelský avatar
ross07
**
Příspěvky: 127
Registrován: 22 úno 2008, 09:00
Bydliště: PCE (CZ)

Climatronik pro Matrixe

Příspěvek od ross07 »

Tak jsem na netu narazil na tohle. Vypadá to zajímavě. A nestálo by to moc (99,00 zł) .Kdepak to asi montovali seriově tu automatickou klimu... :-k
http://www.allegro.pl/item687617905_pan ... ml#gallery


Do naší palubovky by to ale asi nešlo, bylo by potřeba sehnat asi uplně jiný čelní panel... asi tenhle...
http://www.allegro.pl/item687617830_pan ... ml#gallery
Přílohy
687617830.jpg
687617830.jpg (9.12 KiB) Zobrazeno 4787 x
climatronik matrix.jpg
climatronik matrix.jpg (33.44 KiB) Zobrazeno 4784 x
Nyní: Hyundai Matrix 1.6/103HP , r.v. 2004...jezdí...,
Bylo:
Opel Astra F 1.6/75HP 3dv, r.v. 1998, stále jezdí :-)
Fiat UNO 1.5/75HP, r.v. 1986, asi ve šrotu
s.f.loupeznik
Příspěvky: 7
Registrován: 08 črc 2008, 08:42
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Klimatizace

Příspěvek od s.f.loupeznik »

Mám osobní dobrou zkušenost s několika auty.Čištění okruhu ventilace jsem prováděl vždy v létě za suchého počasí stlačeným vzduchem.U Santa Fe při demontovaném filtru vzduchu vidíte hned výparník klimy.Dá se vyfoukat bez problémů proti smyslu cirkulace a pakliže máte nějaký zdroj tlakové vody třeba zahradní postřikovač,není problém voda+savo.Ideální čistící prostředek.Pak doporučuji nechat nějakou dobu působit,opakovat a opláchnout.Vše vyteče otvorem pro odkap kondenzátu.Pak vyfoukat stlač.vzduchem.Hadičkou se dá i částečně vyfoukat rozvodné potrubí vzduchu,ale kdo pravidelně mění filtr,nemusí toto dělat.
George
*
Příspěvky: 37
Registrován: 24 pro 2008, 22:16

Re: Klimatizace

Příspěvek od George »

Ahoj ,

přišla mi nabídka (SMS) od Autostylu Brno na kontrolu a doplnění klimatizace , vyčištění a bůhví co ještě s tím spojeného teď červen-červenec nějaká akce vše za 1200,- Kč.
Možná jste to dostali i Vy někteří. Co myslíte, poraďte mi, dávám auto každý rok na garančku začátkem listopadu a tam v rámci této prohlídky mi to (předpokládám) dělají také.
Nebo je lepší si to nechat udělat teď před dovolenou a na podzim už ne. Ta garančka by pak mohla být o něco levnější.

Díky .
MATRIX 1,6I ACTIVE 2008
je_za
Příspěvky: 6
Registrován: 22 črc 2008, 10:59

Re: Klimatizace

Příspěvek od je_za »

Také mi vadí automatické zapnutí klim. U druhého auta bez klimatizace mam nastaven proud vzduchu stále na skla a nohy a reguluji pouze teplotu a ventilátor. U Matrixe se u tohoto nastavení bohužel po každém nastartování zapne klimatizace a musím ji vypínat (pokud nezapomenu), kdybych potřeboval rychle odmlžit, tak si ji zapnu ručně, ale v 99% případů nepotřebuji. Je to nešťastné řešení. Zde uváděné vypnutí cvakáním mě také nefunguje, mam rok výroby 2008. Zkoušel jste někdo vyřazení této funkce? Je spínač na ovladači proudu vzduchu? Jak se k němu dostat? Nikde nevidím žádné šrouby. Dají se stáhnout knoflíky ovladačů, nebo co se musí vycvaknout a jak velká část palubky by se musela rozebrat? Ma strach za něco zabrat, abych něco neutrhl nebo neulomil. Nebo nedá se ta funkce zrušit přerušením nějakého drátu v pojistkové skříni nebo jiném přístupném místě, aby se nemusela rozebírat palubka.
Klima by potřebovala i vyčistit. Dá se to udělat kvalitně doma? Co je potřeba rozebrat a kam co nastříkat?
Je asi nevýhoda, že Matrix není příliš rozšířen. Například kolega s Fordem najde na netu ke každému problému podrobný návod jak co udělat.
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: Klimatizace

Příspěvek od mirpie »

jen doplním, co už tu někdo nastínil. Manuální klimatizaci zapíná sám řidič tlačítkem A/C, tedy přes relé sepne spojka a roztočí se rotor kompresoru. U automatické klimy je to to samé, jen ve většině aut je indikovaný nikoli zapnutý kompresor, ale vypnutý s nápisem Eco, tedy klima nejede a je to hrozně ekonomický :mrgreen: . Manuál a automatika nemá nic společného s klimatizací jako kompresorem. Liší se jen způsobem mísení studeného a teplého vzduchu pro dosáhnutí požadované teploty. U manuálu tu klapku nastaví řidič sám otočným kolečkem, automatika to dělá sama servomotorkem dle požadavku. Tím je patrné, že výkon klimy nastavenou teplotou nijak neovlivníte. Chladivo hnané kompresorem ve výparníku mění skupenství a ochlazuje tak proudící vzduch, stále na max. Tedy vzduch co projde výparníkem je ochlazován na stále maximálně možnou minimální teplotu a to co jde ven z výdechů k vám je už po regulaci přimísením teplého vzduchu. Tedy jestli nastavíte teplejší vzduch, s klimatizací to nehne, ta dál valí studený vzduch, jen si ho nepustíte dovnitř. Jen se reguluje expanzním ventilem množství chladiva na vstupu a výstupu dodatečně dle toho, na kolik je využíván výparník. Tedy částečně spotřebu ovliníte, jak moc chladíte. Nechápu jedince, co maj zapnutý kompresor i přes zimu, pominu-li jen nutnost odmlžit si okno.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
juřa
*
Příspěvky: 11
Registrován: 31 led 2015, 17:35

Re: Klimatizace

Příspěvek od juřa »

mám matrixe druhej den ale ser........me dve veci, napevno sedadlo řidiče - nelze tím pádem nahoru dolů - zkusím sehnat jiný sedadlo nebo by stačila jen základna??????? Druhá věc - automatické zapínání klimatizace......vidím že řešení zřejmě neexistuje - takže co říkáte na vyndání pojistky ovládání klimatizace, nebo relé klimatizace????????? Nezkoušel to někdo....abych nedoku.....něco víc.... ](*,) ](*,)

tak: 1/ při vyndání pojistky u řidiče - klima svítí a otáčky se zvednou - ale jestli klima jde či nejde??
2/ při vyndání pojistky/ relé/v motorovém prostoru klima svítí a otáčky se zvednou - ale jestli klima jde nebo ne posoudím až bude pařák. nevím jestli v tomhle přechytralym autě není čidlo které při zapnutí klimy zavelí motoru zvýšit otáčky. A nebo je to pořešené uplně nějak jinak a klima si dělá co chce... :mrgreen: :mrgreen: :oops:
Naposledy upravil(a) juřa dne 18 bře 2015, 16:04, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Klimatizace

Příspěvek od Richard555 »

U manuální klimy spínání v režimu "okno + okno - nohy" většinou zajišťuje mikrospínač který je ovládán takovým výstupkem na ovladači směru foukání...... u některých aut, nevím jestli i Matrixe jde ten spínač vyndat z držáku a už nikdy klimu nezapne....... normální spínač klimy samo dál funguje takže když ti je vedro normálně si vzduh ochladíš ;-)
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
behe
**
Příspěvky: 186
Registrován: 21 úno 2008, 08:13
Bydliště: Bratislava

Re: Klimatizace

Příspěvek od behe »

Túto zimnú sezónu mám blbý pocit, že sa mi klíma nezapína, napriek tomu, že svieti zelené svetielko. Zapnutie/vypnutie gombíkom nepohne otáčkami motora na voľnobehu (v lete to robilo) a odhmlievanie skla je dosť zúfalý proces.
Skôr, než by som s tým bežal do servisu, chcem sa uistiť, či ide naozaj o chybu. Viem, že na nejakých autách je termostat, ktorý pri vonkajších teplotách pod istú hranicu klímu odpája. Platí to aj pre Matrix?
Matrix Premium 1.6
Odpovědět

Zpět na „MATRIX“