Musi do CDRi VGT olej triedy API CH-4???

Moderátor: Moderátoři

rastos
**
Příspěvky: 275
Registrován: 12 kvě 2006, 08:28
Bydliště: SK

Musi do CDRi VGT olej triedy API CH-4???

Příspěvek od rastos »

No tak som si doviezol z Nemecka Matrixa VGT. Chcem menit olej a v navode je napisane, ze musi splnat nasledovne klasifikacie: API CH-4 a ACEA B4. Lenze rozumny olej s API CH-4 neviem zohnat, zda sa mi to prehnane kriterium. Zeby to tak bolo iba v Nemecku? Mate to aj vy v navode podobne? Dikes.
Reklama
 

Matmar
*
Příspěvky: 61
Registrován: 12 črc 2008, 06:50
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Matmar »

Sice je to OT, ale co konkrétně jsi pořídil a za kolik stříbrňáků? :)
Matrix CRDi
kaartr
*
Příspěvky: 35
Registrován: 31 bře 2008, 20:00
Bydliště: praha

Příspěvek od kaartr »

Je li u vás na Slovensku petrol canada http://www.iob.cz/pc_motoroveoleje.php , tak cenově přijatelné.Přesnou cenu si už bohužel nepamatuju...
1.5CRDI (98kW)
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7963
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mexican »

rastos normou API sa neriad, je to norma americka. Pre tvoj motor mozes pouzit vsetky plne synteticke oleje, ktore splnaju normu ACEA B4.. viskozita oleja 5W30 alebo 5W40
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
rastos
**
Příspěvky: 275
Registrován: 12 kvě 2006, 08:28
Bydliště: SK

Příspěvek od rastos »

Tak to by bolo fajn. Myslel som, ze olej musi splnat obe udane normy sucasne, API aj ACEA.
Uživatelský avatar
Krtek II
*
Příspěvky: 80
Registrován: 02 lis 2007, 21:23

CH4, B4

Příspěvek od Krtek II »

Chceš polosyntetiku?
Naposledy upravil(a) Krtek II dne 26 led 2010, 20:22, celkem upraveno 1 x.
SOUČASTNOST Hyundai Matrix 1.6
MINULOST Hyundai Elantra 2.0 CRDi, r. v.: 2001
rastos
**
Příspěvky: 275
Registrován: 12 kvě 2006, 08:28
Bydliště: SK

Příspěvek od rastos »

No, nie je to zly tip. Potesila by ale nejaka plna syntetika (toto je polo-).
Uživatelský avatar
Krtek II
*
Příspěvky: 80
Registrován: 02 lis 2007, 21:23

CH 4, B4

Příspěvek od Krtek II »

Proč chceš plnou syntetiku? Nevím jak je to u nových motorů, ale i Škodovka ustupuje od 0W-30 na 5W-30, jelikož čím "řitší" olej, tím víc ho musíš dolévat, neboť ti lépe proteče netěsnostmi atd. A co jsem se dočetl tady a na jiných fórech, je 10W-40 dostačující pro běžný provoz. Tedy pokud se nejedná o PD apod.
SOUČASTNOST Hyundai Matrix 1.6
MINULOST Hyundai Elantra 2.0 CRDi, r. v.: 2001
kaartr
*
Příspěvky: 35
Registrován: 31 bře 2008, 20:00
Bydliště: praha

Příspěvek od kaartr »

ach jo...přeci vůbec nezáleží jak je ten olej vyroben, nebo z čeho, ale jaká je jeho výkonost!! A jest li splňuje předepsané požadavky.
1.5CRDI (98kW)
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7963
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: CH 4, B4

Příspěvek od Mexican »

Krtek II píše:Proč chceš plnou syntetiku? Nevím jak je to u nových motorů, ale i Škodovka ustupuje od 0W-30 na 5W-30, jelikož čím "řitší" olej, tím víc ho musíš dolévat, neboť ti lépe proteče netěsnostmi atd. A co jsem se dočetl tady a na jiných fórech, je 10W-40 dostačující pro běžný provoz. Tedy pokud se nejedná o PD apod.
tak toto je zavadzajuca informacia a kolega na to moze doplatit. Najma Hekru by som do noveho CRDi urcite nelial - ked uz sa pozera na cenu, tak nova generacia Mogulu. BTW ja som teraz kupoval plnu systetiku Total Quartz 9000 (5W40) v baleni 5 litrov za 1009 kc, co na 15 000km interval nie je vela, navyse nebolo treba dolievat ani deci. Takisto plna sysntetika od Shellu, Mobilu, Valvoline vychadza podobne.. tak preco kupovat "hypermarketovu Hekru".. tych par korun za to nestoji
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Uživatelský avatar
Krtek II
*
Příspěvky: 80
Registrován: 02 lis 2007, 21:23

Re: CH 4, B4

Příspěvek od Krtek II »

Nic zavádějícího na mé informaci nevidím. Pokud si koupíš časopis určený pro majitele dieslových aut, a nejen pro ně, tak tam je test olejů. Olej Hekra s jinou viskozní specifikací je tam hodnocen lépe nežli oleje jiných značek. Kolega rastos požadavek na viskozní specifikaci neuvedl, uvedl pouze cituji: " musi splnat nasledovne klasifikacie: :arrow: API CH-4 a :arrow: ACEA B4 " , což má odpověd splňuje. Když napíše celou specifikaci oleje i s viskozní specifikací, budu se snažit mu znovu odepsat. Jinak tebou jmenovaný olej Total Quartz 9000 API CH-4 nesplňuje. Splňuje pouze :!: SL/CF :!: . Nesplňuje ani normu VW 507.00 nebo VW 506.01.
Naposledy upravil(a) Krtek II dne 26 led 2010, 20:26, celkem upraveno 1 x.
SOUČASTNOST Hyundai Matrix 1.6
MINULOST Hyundai Elantra 2.0 CRDi, r. v.: 2001
Uživatelský avatar
Krtek II
*
Příspěvky: 80
Registrován: 02 lis 2007, 21:23

CH-4, B4

Příspěvek od Krtek II »

Doporučuji přečíst si toto: http://oleje.cz/index.php?left=dvoudobe ... =mot_vykon ale nikoho do ničeho nenutím, natož, aby si někdo do auta nalil mnou zmiňovaný olej. Každý ať si naleje do auto to, co uzná za vhodné on sám. Pokud si někdo myslí, že vysoká cena je ten rozhodují prvek k výběru oleje, tak mu to vymlouvat nebudu. :!: Zadejte si ve vyhledavači CH-4 a vyberte si olej sami pole svého. :!:
Naposledy upravil(a) Krtek II dne 26 led 2010, 20:29, celkem upraveno 1 x.
SOUČASTNOST Hyundai Matrix 1.6
MINULOST Hyundai Elantra 2.0 CRDi, r. v.: 2001
Uživatelský avatar
Krtek II
*
Příspěvky: 80
Registrován: 02 lis 2007, 21:23

CH-4, B4

Příspěvek od Krtek II »

Snad tam nelžou.
Naposledy upravil(a) Krtek II dne 26 led 2010, 20:30, celkem upraveno 1 x.
SOUČASTNOST Hyundai Matrix 1.6
MINULOST Hyundai Elantra 2.0 CRDi, r. v.: 2001
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7963
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mexican »

Krtek II: API je norma americka, pre auta konstruovane a predavane v europe je smerodajna norma ACEA. Nech si tam leje kazdy co chce.. ale ak do tohto motora naleje 10WXX tak to stastne riesenie urcite nebude :?

BTW ci ten total splna alebo nesplna normu VW mi je jedno, dolezite ze splna normy vyrobcov ktori pouzivaju system common rail
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
rastos
**
Příspěvky: 275
Registrován: 12 kvě 2006, 08:28
Bydliště: SK

Příspěvek od rastos »

No ja by som nemal problem ani s Hekrou, len mi nejde do hlavy, ze by som CH-4 mal v prirucke iba ja. Ako to mate v priruckach CR alebo SR pre Matrix VGT?
Ale kedze aj tu v servisoch CH-4 nepouzivaju, zrejme to bude tak ako pisal Mexican, ze staci ta ACEA B4...
Odpovědět

Zpět na „MATRIX“