OSRAM Nightbreaker vs. klasická žárovka

Vše co se týká techniky, zapojení, ND

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Uživatelský avatar
mireceks
***
Příspěvky: 501
Registrován: 16 led 2008, 16:22
Bydliště: Uherské Hradiště

OSRAM Nightbreaker vs. klasická žárovka

Příspěvek od mireceks »

Mám už nějakou dobu ve svojem aute Nightbreakry a jsem s něma NADMÍRU spokojen. Svítí skvěle. Teď se kamarádov rozhodl, že je ve svém autě taky dá do služby. Tady máte pro ilustraci pár fotek, kde je vidět rozdíl... Sám jsem byl překvapený... (Levá a pravá myslím klasicky, z pohledu řidiče)
Před výměnou...
Před výměnou...
PA030004.jpg (144.99 KiB) Zobrazeno 4805 x
Po výměně...
Po výměně...
PA030011.jpg (134.34 KiB) Zobrazeno 4804 x
Pro porovnání... levá Nightbreaker, pravá klasická
Pro porovnání... levá Nightbreaker, pravá klasická
PA030006.jpg (10.24 KiB) Zobrazeno 4803 x
Naposledy upravil(a) mireceks dne 15 říj 2008, 20:44, celkem upraveno 1 x.
:hyu: i30cw 1,6 Style 2010 :hyu: Santa Fe 2,2 CRDi 2010 :hyu: Accent 1,4i, 2010 Ford Mondeo 1,6 16V, 1999

Bylo: :hyu: Accent 1,5 GLS, 1997 :hyu: Elantra 1,6 FIFA Edition, 2002 :hyu: Accent 1,5 GLS, 1997
Reklama
 

Uživatelský avatar
mireceks
***
Příspěvky: 501
Registrován: 16 led 2008, 16:22
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: OSRAM Nightbreaker vs. klasická žárovka

Příspěvek od mireceks »

Levá a pravá myslím klasicky z pohledu řidiče
Přílohy
levá Nightbreaker, pravá klasická
levá Nightbreaker, pravá klasická
PA030010.jpg (15.64 KiB) Zobrazeno 4800 x
:hyu: i30cw 1,6 Style 2010 :hyu: Santa Fe 2,2 CRDi 2010 :hyu: Accent 1,4i, 2010 Ford Mondeo 1,6 16V, 1999

Bylo: :hyu: Accent 1,5 GLS, 1997 :hyu: Elantra 1,6 FIFA Edition, 2002 :hyu: Accent 1,5 GLS, 1997
Uživatelský avatar
Haer
***
Příspěvky: 513
Registrován: 26 srp 2008, 20:28
Bydliště: brněnsko

Re: OSRAM Nightbreaker vs. klasická žárovka

Příspěvek od Haer »

Zdravim, to jsou obe zarovky (nightbreaker i klasika) nove? Podobne by totiz vyznelo srovnani klasicke vypalene a nove zarovky :)
Taky jsem premyslel nad kvalitnejsimi zarovkami, ale vzhledem k dennimu sviceni a tomu, ze 90% jezdim ve dne, tak mi to prijde jako zbytecna investice :( Spise bych investoval do dennich LED svetel, ale nevim, kam s nimi, aby nebyly v masce jako pest na oko...
Hyundai i30-2012 Style 99kW 04/2012...soucasnost Obrázek
Hyundai Accent LC OnAir 63kW 02/2006...04/2012 Prodano Obrázek
Suzuki Swift GLX 63kW 08/2002...07/2006 Prodano
Uživatelský avatar
mireceks
***
Příspěvky: 501
Registrován: 16 led 2008, 16:22
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: OSRAM Nightbreaker vs. klasická žárovka

Příspěvek od mireceks »

Ty Osramky jsou nove a ty klasicke obycejne jsou asi 1,5 mesice pouzivane. Kvalitnejsi zarovky bych tam urcite dal. Ja sam mam ty Nightbreakty na svem Accentovi a nemuzu si je vynachvalit. Jezdim asi 50% jizd v noci a napriklad osvetleni prave krajnice je mnohem lepsi. Dokonce jsem zkousel ve dne postavit vedle sebe auto s klasickyma zarovkama a moje auto. Dival jsem se zepredu na ty svetla a ten rozdil tam je.
Jinak ty LEDky... libi se mi to, ale nedosel jsem na misto, kde by to na tom Accentovi vypadalo dobre, tak jsem to vzdal...
:hyu: i30cw 1,6 Style 2010 :hyu: Santa Fe 2,2 CRDi 2010 :hyu: Accent 1,4i, 2010 Ford Mondeo 1,6 16V, 1999

Bylo: :hyu: Accent 1,5 GLS, 1997 :hyu: Elantra 1,6 FIFA Edition, 2002 :hyu: Accent 1,5 GLS, 1997
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8137
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: OSRAM Nightbreaker vs. klasická žárovka

Příspěvek od Mexican »

mireceks konecne clovek ktory spravne pochopil ako sa ma fotit svetla "pred vymenou" a po .... vyborna praca, toto je sutocne pouzitelne.. nie ako tunajsi tuzeri s HID :lol:
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
mireceks
***
Příspěvky: 501
Registrován: 16 led 2008, 16:22
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: OSRAM Nightbreaker vs. klasická žárovka

Příspěvek od mireceks »

Mexican píše:mireceks konecne clovek ktory spravne pochopil ako sa ma fotit svetla "pred vymenou" a po .... vyborna praca, toto je sutocne pouzitelne.. nie ako tunajsi tuzeri s HID :lol:
dekuji za pochvalu, vazim si toho :wink: :o
jinak na HIDaře mám svůj názor... Pokropil bych je sprškou ze samopalu...
:hyu: i30cw 1,6 Style 2010 :hyu: Santa Fe 2,2 CRDi 2010 :hyu: Accent 1,4i, 2010 Ford Mondeo 1,6 16V, 1999

Bylo: :hyu: Accent 1,5 GLS, 1997 :hyu: Elantra 1,6 FIFA Edition, 2002 :hyu: Accent 1,5 GLS, 1997
Uživatelský avatar
Haer
***
Příspěvky: 513
Registrován: 26 srp 2008, 20:28
Bydliště: brněnsko

Re: OSRAM Nightbreaker vs. klasická žárovka

Příspěvek od Haer »

mireceks píše:Ty Osramky jsou nove a ty klasicke obycejne jsou asi 1,5 mesice pouzivane. Kvalitnejsi zarovky bych tam urcite dal. Ja sam mam ty Nightbreakty na svem Accentovi a nemuzu si je vynachvalit. Jezdim asi 50% jizd v noci a napriklad osvetleni prave krajnice je mnohem lepsi. Dokonce jsem zkousel ve dne postavit vedle sebe auto s klasickyma zarovkama a moje auto. Dival jsem se zepredu na ty svetla a ten rozdil tam je.
Jinak ty LEDky... libi se mi to, ale nedosel jsem na misto, kde by to na tom Accentovi vypadalo dobre, tak jsem to vzdal...
Na zimu lepsi osvetleni zvazim, preci jen byva "vice tmy" a zarovky se vyuziji lepe nez jen prisviceni sluncem zalite paraboly.
Jo, na Tvych fotkach je ten rozdil v prisvetleni prave strany dobre videt. Me spise zlobi, ze mi svetla sviti moc blizko. Za tmy je videt jen asi 20-30 m pred auto. Uz jsem si na to stezoval, ale pry jsou nastavena spravne. Uz jsem si rikal, ze bych v kufru proto vozil metrak cementu :lol:
Myslim, ze esteticke hledisko je nejcastejsim duvodem, proc se pridavna denni svetla moc nerozsirila :( Hlavne me stve neustala vymena zarovek, menim jednu tak co 2-3 mesice, coz by LED vyrazne vylepsily...
A ze sapiku bych kropil nejen HIDare, ale vsechny "osvetlovace" :x Osobne bych ridice oslnujiciho auta trestal prisneji nez toho, kdo v obci prekroci max. rychlost o 10 km/hod. Jenze....
Hyundai i30-2012 Style 99kW 04/2012...soucasnost Obrázek
Hyundai Accent LC OnAir 63kW 02/2006...04/2012 Prodano Obrázek
Suzuki Swift GLX 63kW 08/2002...07/2006 Prodano
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8137
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: OSRAM Nightbreaker vs. klasická žárovka

Příspěvek od Mexican »

Haer ti mozno kolise napatie, ked musis menit kazde 2-3 mesiace ziarovky... som za rok prejazdil cca 32 000km a zatial povedone ziarovky drzia. Svietim stale... tiez sa mi sveteny kuzel zda dost kratky a asi vyskusam nejake tie ziarovky +30% svetla.. ale az ked povodne pojdu do kytek
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
Haer
***
Příspěvky: 513
Registrován: 26 srp 2008, 20:28
Bydliště: brněnsko

Re: OSRAM Nightbreaker vs. klasická žárovka

Příspěvek od Haer »

Nejsem si uplne jist, ale zivotnost obyc. zarovek je tusim kolem 150-200 hodin. Pri zhruba 8-10 hodinach sviceni tydne to zhruba odpovida (par zarovek co 5 mesicu)... Podobnou zkusenost maji i kolegove z prace z jinych aut pouzivajici taky znacku NoName :)
U zivotnosti bych spise videl problem s prehrivanim, protoze behem "letni" pule roku menim obe zarovky tak 2x, pres "zimni" vetsinou vydrzi, pritom jezdim stejne...
Dele mi vydrzely parkovacky, nez jsem dal LEDkove, tak drzely tak rok a neco...
Hyundai i30-2012 Style 99kW 04/2012...soucasnost Obrázek
Hyundai Accent LC OnAir 63kW 02/2006...04/2012 Prodano Obrázek
Suzuki Swift GLX 63kW 08/2002...07/2006 Prodano
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: OSRAM Nightbreaker vs. klasická žárovka

Příspěvek od mirpie »

mám coupé a tedy čočku, ne žádnou trapnou parabolu a dal jsem xenony 4,3K a pak pro lepší efekt 6K. Pravda, s 6K nevidim tolik co s 4,3K, ale není to tak bíložluté. HIDkaře, co to narvou do parabol taky nemám rád, ty fakt oslnujou, ale v té čočce je to ok. A žárovky už nikdy více.. Nevydržely nic, svítily mín a příkon 55W, kde z toho jen 5% jde na světlo je fakt zbytečné plýtvání energie.. Samozřejmě mít auto s parabolou, tak nic nenadělám a jezdím také dál na žárovky..Do paraboly bych výbojku nikdy nedal.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
mireceks
***
Příspěvky: 501
Registrován: 16 led 2008, 16:22
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: OSRAM Nightbreaker vs. klasická žárovka

Příspěvek od mireceks »

To HAER
To sviceni jen kousek pred auto jsem resil taky. Nechal jsem si seridit svetla, ale nic... Tak jsem se zacal zajimat o zarovky. Objevil jsem ty Nightbreakry, ktere vysly ze dvou nezavislych testu nejlip. Jeden byl ve Svete motoru a druhy v televizi na CT1 v poradu Testoviny (nebo Cerne ovce?), ted si nejsem uplne jisty. Soupnul jsem je tam a dosvit je lepsi, svetlo je belejsi, sviti to lip na tu krajnici a presto vsechno nikoho neoslnuju! To ze menis zarovky bych taky pricital kolisajicimu napeti. Ja tam ty Osramky budu mit za chvilku uz rok a zadny problem :) Najezdeno s nema mam neco pres 17 000km a svitim porad. Co ma otec auto, tak ten jezdi rocne pres 45 000km a ten zarovky nemenil za toho 2,5 roku nikdy. A to tam mel ty, co to s nema koupil.

To Mexican
Zkus taky ty Nightbreakry. Pisou, ze maji o 10% belejsi svetlo a o 80-90% vetsi svitivost. Snad i vic jak 35m.
:hyu: i30cw 1,6 Style 2010 :hyu: Santa Fe 2,2 CRDi 2010 :hyu: Accent 1,4i, 2010 Ford Mondeo 1,6 16V, 1999

Bylo: :hyu: Accent 1,5 GLS, 1997 :hyu: Elantra 1,6 FIFA Edition, 2002 :hyu: Accent 1,5 GLS, 1997
Uživatelský avatar
shwaara
***
Příspěvky: 649
Registrován: 31 črc 2008, 21:02

Re: OSRAM Nightbreaker vs. klasická žárovka

Příspěvek od shwaara »

mireceks píše:To HAER
To sviceni jen kousek pred auto jsem resil taky. Nechal jsem si seridit svetla, ale nic... Tak jsem se zacal zajimat o zarovky. Objevil jsem ty Nightbreakry, ktere vysly ze dvou nezavislych testu nejlip. Jeden byl ve Svete motoru a druhy v televizi na CT1 v poradu Testoviny (nebo Cerne ovce?), ted si nejsem uplne jisty. Soupnul jsem je tam a dosvit je lepsi, svetlo je belejsi, sviti to lip na tu krajnici a presto vsechno nikoho neoslnuju! To ze menis zarovky bych taky pricital kolisajicimu napeti. Ja tam ty Osramky budu mit za chvilku uz rok a zadny problem :) Najezdeno s nema mam neco pres 17 000km a svitim porad. Co ma otec auto, tak ten jezdi rocne pres 45 000km a ten zarovky nemenil za toho 2,5 roku nikdy. A to tam mel ty, co to s nema koupil.
- Mne svitila svetla po serizeni v servisu hyundai taky par m pred auto, nedalo se s tim jet vic jak 70kmúh. Sel jsem to reklamovat, ale rekli mi, ze je to OK, i mi to ukazali na rysce. Jenze me je prd platny, ze je to podle rysky OK, kdyz nevidim a vim, ze to umi svitit lip. Tak jsem si to proste nechal prizvednout nad rysku s tim, ze dolu to muzu sklopit lehce...
- Nightbreakery jsem mel minulou zimu na oktavce a svitily spickove! Na potkavacky pomalu stejne jako no name na dalkovy:) (H4) Jenze maji 50% zivotnost a jedna mi 4mesicich praskla. Tak jsem oktavku prodal :) Do Sonaty si je na zimu urcite koupim taky, po ceste do prace/skoly je tma, po ceste zpet taky...
Audi A6 quattro 4.2 V8 a Bel STI-Re + AL G9RX
ex: Peugeot 607 2.2i
ex: Hyundai Sonata 2.0i 2003
Uživatelský avatar
David PLEVA
****
Příspěvky: 1414
Registrován: 22 lis 2005, 18:35
Bydliště: Ostrava-Poruba
Kontaktovat uživatele:

Re: OSRAM Nightbreaker vs. klasická žárovka

Příspěvek od David PLEVA »

Včera jsem taky měnil na své Sonatě klasické Philipsky za Nightbreakery (2ks H1 + 2ks H7) a můžu potvrdit znatelné zlepšení noční viditelnosti.
NOW:
Hyundai Azera TG'07 3.8V6 LIMITED US
Hyundai Grandeur TG'09 3.3V6
HISTORY:
Hyundai Elantra XD'01 2.0GLS
Hyundai Sonata NF´05 2.4i ELEGANCE LPG
Hyundai Sonata Y-3B´96 2.0i 16V GLS
Hyundai Lantra J2 ´97 1.6 16V
Uživatelský avatar
shwaara
***
Příspěvky: 649
Registrován: 31 črc 2008, 21:02

Re: OSRAM Nightbreaker vs. klasická žárovka

Příspěvek od shwaara »

H1 jsou dalkovy? To musi svitit monstrozne, uz takhle sviti skvele..
Audi A6 quattro 4.2 V8 a Bel STI-Re + AL G9RX
ex: Peugeot 607 2.2i
ex: Hyundai Sonata 2.0i 2003
Uživatelský avatar
mireceks
***
Příspěvky: 501
Registrován: 16 led 2008, 16:22
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: OSRAM Nightbreaker vs. klasická žárovka

Příspěvek od mireceks »

shwaara píše:
mireceks píše:To HAER
To sviceni jen kousek pred auto jsem resil taky. Nechal jsem si seridit svetla, ale nic... Tak jsem se zacal zajimat o zarovky. Objevil jsem ty Nightbreakry, ktere vysly ze dvou nezavislych testu nejlip. Jeden byl ve Svete motoru a druhy v televizi na CT1 v poradu Testoviny (nebo Cerne ovce?), ted si nejsem uplne jisty. Soupnul jsem je tam a dosvit je lepsi, svetlo je belejsi, sviti to lip na tu krajnici a presto vsechno nikoho neoslnuju! To ze menis zarovky bych taky pricital kolisajicimu napeti. Ja tam ty Osramky budu mit za chvilku uz rok a zadny problem :) Najezdeno s nema mam neco pres 17 000km a svitim porad. Co ma otec auto, tak ten jezdi rocne pres 45 000km a ten zarovky nemenil za toho 2,5 roku nikdy. A to tam mel ty, co to s nema koupil.
- Mne svitila svetla po serizeni v servisu hyundai taky par m pred auto, nedalo se s tim jet vic jak 70kmúh. Sel jsem to reklamovat, ale rekli mi, ze je to OK, i mi to ukazali na rysce. Jenze me je prd platny, ze je to podle rysky OK, kdyz nevidim a vim, ze to umi svitit lip. Tak jsem si to proste nechal prizvednout nad rysku s tim, ze dolu to muzu sklopit lehce...
- Nightbreakery jsem mel minulou zimu na oktavce a svitily spickove! Na potkavacky pomalu stejne jako no name na dalkovy:) (H4) Jenze maji 50% zivotnost a jedna mi 4mesicich praskla. Tak jsem oktavku prodal :) Do Sonaty si je na zimu urcite koupim taky, po ceste do prace/skoly je tma, po ceste zpet taky...
Tak ja jsem si je nenechaval prizvednout nad, ale presto si v zadnem pripade nestezuju. S tim jak jsi psal, ze klasicka na dalkove sviti "stejne" jako Nightbreaker na potkavaci souhlasim.

Jinak jsem rad, ze i vic lidi s temato zarovkama ma dobre zkusenosti :)
:hyu: i30cw 1,6 Style 2010 :hyu: Santa Fe 2,2 CRDi 2010 :hyu: Accent 1,4i, 2010 Ford Mondeo 1,6 16V, 1999

Bylo: :hyu: Accent 1,5 GLS, 1997 :hyu: Elantra 1,6 FIFA Edition, 2002 :hyu: Accent 1,5 GLS, 1997
Odpovědět

Zpět na „Technická Sekce“