Nový Getz nebo konkurence?
Moderátoři: vipe, Moderátoři
Miki: Souhlasim. Kdyz jsem si ve SM precetl test Fabia, Getz a jeste nejaky auto, prestal jsem si taky tenhle platek kupovat. Napsali, ze kdyby Fabia nemela ten megavolant z oktavie (aby to slo vubec utocit), ale taky posilovac jako Getz, tak by byla v testu ovladatelnosti nejlepsi z testovanych aut. Co si o tom mam myslet? To uz muzou rovnou napsat, ze kdyby mel Atos dvanactivalec, byl by rychlejsi nez Lambo To uz neni patriotizmus, ale hloupost!
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
- Reklama
Moc jsem si nepročetl předchozí příspěvky, takže mě prosím nekamenujte, že opakuji již vyřčené. Předmětem je srovnání Fabie-Getz-Punto. Protože s různými fábiemi jsem už něco najel a Getze máme doma a má jej i několik známých, stejně jako Punto, rád bych také něco přidal.
Pokud se budu držet jen požadavku na využitelnost zavazadelníku... pak jen a pouze Getz! Velikost všech zmíněných kufrů je dost podobná, ale jen v Getzovi lze bleskově měnit konfiguraci zadní lavice, dále umí naklápět opěradla... fakt bezva. Člověk přijde k autu s něčím větším, nejdřív to tam zkusí nacpat - nejde, pak napřímí zadní opěradla - nejde, tudíž sklopí zadní opěradla - pořád nejde, jednou rukou odklopí sedák i opěradlo a to by v tom byl čert, aby se tam ten náklad nevešel
Druhý dotaz směřoval na motor 1.1. Přiznám se že jej neznám, ale obecně vzato nemám důvěru k motorům o objemu menším jak 1,3. Navíc proč nevzít Getza s novou 1,4, která je ještě lepší, než starší sympaticky živá jedna-trojka? Zvláště když povinné ručení zůstává jako u 1,3 Fábie má taky moc pěkný motor 1,4/16V, jenže ručení už je jinde a myslím si, že vzhledem k jeho charakteristice je jej pro krátkou fábii škoda-perfektní uplatnění najde u kombíku, který ještě navíc často tahá přívěsy. Pak věřte-nevěřte nastoupí pět lidí, pustí se klima, zapřáhne těžce naložený vozíka a to auto více než solidně JEDE!!! Kloubouk dolů, ten motor je pracant k pohledání-a nežere moc! Co se motorů itala týče, italská živost těchto agregátů je pověstná.
Nyní už jen ve zkratce.
FABIA Pěkné auto s velice moderní technikou, s pečlivým dílenským zpracováním, s kvalitními materiály. Bezpečné, dospělý podvozek, robustní. Dobře se sedí, řadí, dobře brzdí a s dobrým motorem i dobře jede. Nic moc místa vzadu a v kufru, někdy problematická spolehlivost, cena a výbava v základu.
GETZ Typický korejec s velice příznivým poměrem cena/výbava a provozní spolehlivostí. Vše vypadá skvěle, ale jen na pohled. Na druhou stranu vše plně funkční, jednoduché. Je prostorný, živé motory a vcelku i hezký.
PUNTO prostě Ital... co říct víc. O nějaké kvalitě a spolehlivosti se moc bavit nedá, zato je pěkný a všude má šmrnc. Motory živé, cena vyšší (pokud se však nejedná o nějakou akci).
Které je nejlepší? Těžko říct... všechny jsou dobré.
Pokud se budu držet jen požadavku na využitelnost zavazadelníku... pak jen a pouze Getz! Velikost všech zmíněných kufrů je dost podobná, ale jen v Getzovi lze bleskově měnit konfiguraci zadní lavice, dále umí naklápět opěradla... fakt bezva. Člověk přijde k autu s něčím větším, nejdřív to tam zkusí nacpat - nejde, pak napřímí zadní opěradla - nejde, tudíž sklopí zadní opěradla - pořád nejde, jednou rukou odklopí sedák i opěradlo a to by v tom byl čert, aby se tam ten náklad nevešel
Druhý dotaz směřoval na motor 1.1. Přiznám se že jej neznám, ale obecně vzato nemám důvěru k motorům o objemu menším jak 1,3. Navíc proč nevzít Getza s novou 1,4, která je ještě lepší, než starší sympaticky živá jedna-trojka? Zvláště když povinné ručení zůstává jako u 1,3 Fábie má taky moc pěkný motor 1,4/16V, jenže ručení už je jinde a myslím si, že vzhledem k jeho charakteristice je jej pro krátkou fábii škoda-perfektní uplatnění najde u kombíku, který ještě navíc často tahá přívěsy. Pak věřte-nevěřte nastoupí pět lidí, pustí se klima, zapřáhne těžce naložený vozíka a to auto více než solidně JEDE!!! Kloubouk dolů, ten motor je pracant k pohledání-a nežere moc! Co se motorů itala týče, italská živost těchto agregátů je pověstná.
Nyní už jen ve zkratce.
FABIA Pěkné auto s velice moderní technikou, s pečlivým dílenským zpracováním, s kvalitními materiály. Bezpečné, dospělý podvozek, robustní. Dobře se sedí, řadí, dobře brzdí a s dobrým motorem i dobře jede. Nic moc místa vzadu a v kufru, někdy problematická spolehlivost, cena a výbava v základu.
GETZ Typický korejec s velice příznivým poměrem cena/výbava a provozní spolehlivostí. Vše vypadá skvěle, ale jen na pohled. Na druhou stranu vše plně funkční, jednoduché. Je prostorný, živé motory a vcelku i hezký.
PUNTO prostě Ital... co říct víc. O nějaké kvalitě a spolehlivosti se moc bavit nedá, zato je pěkný a všude má šmrnc. Motory živé, cena vyšší (pokud se však nejedná o nějakou akci).
Které je nejlepší? Těžko říct... všechny jsou dobré.
Getz 1,3 MAX
Pridam jen takovou perlicku ohledne zavazadloveho prostoru. Nemam zadnou vetsi osobni zkusenost s Fabii ani s Puntem, takze je nechci porovnavat. U Getze se mi velice libi variabilita zavazadloveho prostoru.
Po sklopeni sirsi casti deleneho sedaku a operadla jsem do 3 dv. dal novou pracku (standardni rozmery, ne ta uzsi), 3 normalne sedici lidi (2+1 ridic ) a do zbytku zavazadloveho prostoru jeste pocitac. S tim jsem pak bez problemu jel 200 km. Zatim jedina vec, kterou bych u zavazadloveho prostoru ocenil by byla jeho vetsi sirka. Ta je myslim u Fabie vetsi, ale nevim to jiste. Z toho duvodu vrele doporucuju mit vzadu deleny sedak.
Po sklopeni sirsi casti deleneho sedaku a operadla jsem do 3 dv. dal novou pracku (standardni rozmery, ne ta uzsi), 3 normalne sedici lidi (2+1 ridic ) a do zbytku zavazadloveho prostoru jeste pocitac. S tim jsem pak bez problemu jel 200 km. Zatim jedina vec, kterou bych u zavazadloveho prostoru ocenil by byla jeho vetsi sirka. Ta je myslim u Fabie vetsi, ale nevim to jiste. Z toho duvodu vrele doporucuju mit vzadu deleny sedak.