maximalka Coupe 1G 1,6 16V
Moderátoři: Tringi, Moderátoři
Re: maximalka Coupe 1G 1,6 16V
Ahojky, ja jsem ze svého Coupe víc jak 200km/h nevylámal a myslim si, že hodne dělá i benzin. Pod 98 oktanů tankuji jen Shell V-power a jsem s ni maximalně spokojenej. Cose týče více oktanových benzínů nemužu si stežovat, nevím jestli to mému "kupéčku" prospěje nebo uškodí, ale přijde mi, že po 98-100 oktanových benzínech je chod motoru plynulejší, tišší a tím pádem jde i motor rychleji do otáček a maximální rychlosti.
- Reklama
Re: maximalka Coupe 1G 1,6 16V
Co se tyce benzinu urcite na to ma vliv...bral jsem drive u Jetky abych "usetril", ale ted uz jen OMV Carerra 95/100 nebo Shell V-power a je to znat
Hyundai Coupe 2l 16V 1997 Yellow
Alu 16"
Alu 15" Dunlop SP Winter Sport M3 195/50
http://www.spritmonitor.de/en/detail/476997.html
Hyundai Coupe 1,6 16V 1997 White R.I.P.
Alu 15" Pirelli P6 195/50
Xenony 6k
http://www.spritmonitor.de/en/detail/271143.html
Alu 16"
Alu 15" Dunlop SP Winter Sport M3 195/50
http://www.spritmonitor.de/en/detail/476997.html
Hyundai Coupe 1,6 16V 1997 White R.I.P.
Alu 15" Pirelli P6 195/50
Xenony 6k
http://www.spritmonitor.de/en/detail/271143.html
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8138
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: maximalka Coupe 1G 1,6 16V
vir no konecne dokaz a velmi pekne odfotene, ja mam prinscreen z navigacie, bolo tam 195km/h (cca 205 tacho), myslim ze Coupe by aj pri 200 malo byt dobre ovladatelne - predsa len je nizsie a sirsie ako Accent
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: maximalka Coupe 1G 1,6 16V
Mno bylo to z mobilu,ale slo to na dalnici...chtel jsem to udelat i pri 210, ale to uz se blizila mensi zatacka tak sem to nechtel drazdit ))
Hyundai Coupe 2l 16V 1997 Yellow
Alu 16"
Alu 15" Dunlop SP Winter Sport M3 195/50
http://www.spritmonitor.de/en/detail/476997.html
Hyundai Coupe 1,6 16V 1997 White R.I.P.
Alu 15" Pirelli P6 195/50
Xenony 6k
http://www.spritmonitor.de/en/detail/271143.html
Alu 16"
Alu 15" Dunlop SP Winter Sport M3 195/50
http://www.spritmonitor.de/en/detail/476997.html
Hyundai Coupe 1,6 16V 1997 White R.I.P.
Alu 15" Pirelli P6 195/50
Xenony 6k
http://www.spritmonitor.de/en/detail/271143.html
- DEDe
- *****
- Příspěvky: 1787
- Registrován: 31 led 2008, 06:28
- Bydliště: Brno, Ceska Trebova
- Kontaktovat uživatele:
Re: maximalka Coupe 1G 1,6 16V
zrovna nedavno jak se delal kdesi test zjistili ze V-Power na vykonu neprida ze u nas v CR tam chybi nejaka podstatna prisada co v ostatnich zemich V-power ma tak ti nevim, dokonce to potvrdila i sama Shell ze u nas ten V-power moc v-power neni a ze napr ten nemeckej je uplne o necem jinym. Uz nevim kde ten test byl ale brali vzorek z nemecka u shell a u nas a zjistili ze to tak je shell to samozrejme najevo moc nedava. A na vykonu prej byl nejvic znat Od benziny vysokooktanovej ze zvysil i vykon a OMW.Chuck píše:Ahojky, ja jsem ze svého Coupe víc jak 200km/h nevylámal a myslim si, že hodne dělá i benzin. Pod 98 oktanů tankuji jen Shell V-power a jsem s ni maximalně spokojenej. Cose týče více oktanových benzínů nemužu si stežovat, nevím jestli to mému "kupéčku" prospěje nebo uškodí, ale přijde mi, že po 98-100 oktanových benzínech je chod motoru plynulejší, tišší a tím pádem jde i motor rychleji do otáček a maximální rychlosti.
Ja co jezdim tak se mi zda ze v tom rozdil neni ze to jede tak nejak stejne, podleme je to casto jen pocit ze vis ze si natocil to a to a hned si rikas ukaz melo by to jet lip no asi jede ale troufam si rict ze kdyz by si nevidel kdo tam co nalil ze to nepoznas . Stejne my to tu resime a v US jezdej i na 89 a 91 je tam vlastne spicka
Hyundai Tuscani 2,7 Elisa - 12/2003
Re: maximalka Coupe 1G 1,6 16V
já ted nalil asi 35l carrery100 od ÖMV a auto jde subjektivně rychleji do otáček. Objektivně nevim..
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Re: maximalka Coupe 1G 1,6 16V
Mno to mas pravdu tady a v Nemecku shell je rozdil...ale mam treba overene ze na benak od Shell ujedes vic nez treba kdyz vemes u Jetky
Ale jinak mas pravdu
Ale jinak mas pravdu
Hyundai Coupe 2l 16V 1997 Yellow
Alu 16"
Alu 15" Dunlop SP Winter Sport M3 195/50
http://www.spritmonitor.de/en/detail/476997.html
Hyundai Coupe 1,6 16V 1997 White R.I.P.
Alu 15" Pirelli P6 195/50
Xenony 6k
http://www.spritmonitor.de/en/detail/271143.html
Alu 16"
Alu 15" Dunlop SP Winter Sport M3 195/50
http://www.spritmonitor.de/en/detail/476997.html
Hyundai Coupe 1,6 16V 1997 White R.I.P.
Alu 15" Pirelli P6 195/50
Xenony 6k
http://www.spritmonitor.de/en/detail/271143.html
Re: maximalka Coupe 1G 1,6 16V
Ahojk. To si děláte srandu, že s toho dvoulitru nejde vice vymačkat..... na youtube je video.. je tam cca 230kmh.. já dal z HTP skoro 190 (z mirného kopce). Má to 67 koní.. a docela krátké rychlosti. Nevím jak 1.6 ale dvoulitr pojede i přes 200 (podle tacho). S accentem (1.3) jsem jel na 4ku přes 160... Tak se mějte. čau
Autodíly mám od Autojazz.cz
- Tringi
- Moderátor
- Příspěvky: 1853
- Registrován: 01 kvě 2007, 19:23
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: maximalka Coupe 1G 1,6 16V
Můj dvoulitr dá po rovince něco přes 220 tachometrických, Borkovo auto o něco víc
Tady už narážíme na fyziku. Nejsem na to expert, ale prostě s každým km/h je potřeba víc a víc koní. Nejen odpor vzduchu roste exponenciálně, nikoliv lineárně. Na překonání rychlosti ze 100 na 110 budou třeba 3 koně, ale z 200 na 210 to už bude třeba 30. Jen tipuju, ale ta křivka takhle nějak exponenciální bude. I se svými cca 50 poníky ve starém Favoritu jsem jel skoro 150. A právě když jsem zkoušel svou maximálku, a jel jsem těch 220, tak mě předjíždělo Porsche, které má koní skoro třikrát víc než náš dvoulitr, a maximálka není vyšší ani o třetinu (píšou 290 tuším).
Tady už narážíme na fyziku. Nejsem na to expert, ale prostě s každým km/h je potřeba víc a víc koní. Nejen odpor vzduchu roste exponenciálně, nikoliv lineárně. Na překonání rychlosti ze 100 na 110 budou třeba 3 koně, ale z 200 na 210 to už bude třeba 30. Jen tipuju, ale ta křivka takhle nějak exponenciální bude. I se svými cca 50 poníky ve starém Favoritu jsem jel skoro 150. A právě když jsem zkoušel svou maximálku, a jel jsem těch 220, tak mě předjíždělo Porsche, které má koní skoro třikrát víc než náš dvoulitr, a maximálka není vyšší ani o třetinu (píšou 290 tuším).
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4506
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
Re: maximalka Coupe 1G 1,6 16V
Už jsem do tohoto vlákna nechtěl zasahovat,protože důkaz jak rychlá kolečka má můj Tiburon,mi zatrhla manželka,když viděla jak sahám pro mobil s foťákem,abych udělal fotečku,tak jsem dostal RÁZNÉ kázání (to bylo slov ) a v rámci udržení šťastného manželství jsem tlf.nechal na místě a zpomalil(když ručička překročila 220km/h-začala stále častěji pokukovat po tachometru,za 230km/h už byla jako na trní-ale mlčela,240Km/h-už vrhala varovné pohledy a poznámky,že jsem slíbil,že pojedeme pomalu,......).Takže se s nikým kdo nevěří nehádám,protože přiznávám,že mám jen jednu svědkyni a té když jen připomenu ten "fofr"na novém úseku hradecké dálnice,tak mám opět celodenní přednášku na talíři.
Po 230km/h už se rychlost zvyšovala pomalu a pravda,sám přiznávám,že jsem si v duchu říkal-teď bouchnout kolo.... nebo chytit nějaký "větší"hřebíček(už jsem se na téhle dálnici HK-Praha vyhýbal dřevěným bedýnkám,špalkům,leš.trubkám i pytlům s cementem...co všechno lidi neztratí ),tak jsem sám měl obavy. Auto musím pochválit-i při nejvyšší rychlosti bylo naprosto klidné,jako přisáté k dálnici(poznámka spec.pro značkaře-všechny pneumatiky mám čínské výroby a volant se dal v pohodě držet jednou rukou,oproti Michelinům,kde auto plavalo i v 80km/h )
Není to tak,že bych takhle jezdil běžně,ale člověk chce zkusit,jak na tom Tiburon je.Tenhle kus dálnice je nový(skvělý,rovný povrch) a jen pro osobní auta Bylo ráno,tak i provoz byl minimální.Nikoho jsem neohrozil ani neomezil a od Poděbrad(kde se napojují náklaďáky) jsem jel +-předpisově-tam začíná tankodrom záplat a vyjetých kolejí,tak i ta předpisová 130km/h je na tu dálnici hodně. Odchylka tachometru je podle GPS mínus 5km/h až 12km/h.
Poznámka k Tiburonu-účastnil jsem se všech srazů a VŽDY byl na sprintech můj "rudý žralok" s náskokem první a měl i nejvyšší dosažené rychlosti podle měření radarem(auta do 2,0l benzín i nafta,i ostatní Tiburony).Píšu o všech českých srazech v Chrášťanech,několik v Mimoni i dvou posledních v Roudné.Na moravských jsem byl také,ale vždy cestou z dovolené s boxem na střeše a až v neděli,takže tam jsem se sprintů a měření neúčastnil. Píšu to proto,že tohle autíčko asi opravdu dělala nějaká dobrá parta žluťáků a já jim za jeho spolehlivost a výkony děkuji.
Po 230km/h už se rychlost zvyšovala pomalu a pravda,sám přiznávám,že jsem si v duchu říkal-teď bouchnout kolo.... nebo chytit nějaký "větší"hřebíček(už jsem se na téhle dálnici HK-Praha vyhýbal dřevěným bedýnkám,špalkům,leš.trubkám i pytlům s cementem...co všechno lidi neztratí ),tak jsem sám měl obavy. Auto musím pochválit-i při nejvyšší rychlosti bylo naprosto klidné,jako přisáté k dálnici(poznámka spec.pro značkaře-všechny pneumatiky mám čínské výroby a volant se dal v pohodě držet jednou rukou,oproti Michelinům,kde auto plavalo i v 80km/h )
Není to tak,že bych takhle jezdil běžně,ale člověk chce zkusit,jak na tom Tiburon je.Tenhle kus dálnice je nový(skvělý,rovný povrch) a jen pro osobní auta Bylo ráno,tak i provoz byl minimální.Nikoho jsem neohrozil ani neomezil a od Poděbrad(kde se napojují náklaďáky) jsem jel +-předpisově-tam začíná tankodrom záplat a vyjetých kolejí,tak i ta předpisová 130km/h je na tu dálnici hodně. Odchylka tachometru je podle GPS mínus 5km/h až 12km/h.
Poznámka k Tiburonu-účastnil jsem se všech srazů a VŽDY byl na sprintech můj "rudý žralok" s náskokem první a měl i nejvyšší dosažené rychlosti podle měření radarem(auta do 2,0l benzín i nafta,i ostatní Tiburony).Píšu o všech českých srazech v Chrášťanech,několik v Mimoni i dvou posledních v Roudné.Na moravských jsem byl také,ale vždy cestou z dovolené s boxem na střeše a až v neděli,takže tam jsem se sprintů a měření neúčastnil. Píšu to proto,že tohle autíčko asi opravdu dělala nějaká dobrá parta žluťáků a já jim za jeho spolehlivost a výkony děkuji.
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Re: maximalka Coupe 1G 1,6 16V
No ono tak nejde ani moc o maximalku, protoze ta u aut s prebytkem koni je nastavena elektronicky.Tringi píše:A právě když jsem zkoušel svou maximálku, a jel jsem těch 220, tak mě předjíždělo Porsche, které má koní skoro třikrát víc než náš dvoulitr, a maximálka není vyšší ani o třetinu (píšou 290 tuším).
Kdyz jsem videl test BMW750Li, tak dost slusne akceleroval do nejakych 250-260 nez zabral omezovac a dal ani ranu... Sice je to tezka kara, ale zase skoro 4,5l motor (tusim, ze twin turbem ) by s tim byl schopen skotacit az kdovikam...
A jeste vzpominam na jiny test, uz nevim, co to bylo za zihadlo, rikali tehdy, ze nejrychlejsi sedan a vzpominam jen na uvadena zrychleni 0-100 pod 4s, 0-200 nekde 10-11s a 0-300 malinko pres 30s Maximalka byla taky neco malo nad 300 a opet diky omezovaci...
Hyundai i30-2012 Style 99kW 04/2012...soucasnost
Hyundai Accent LC OnAir 63kW 02/2006...04/2012 Prodano
Suzuki Swift GLX 63kW 08/2002...07/2006 Prodano
Hyundai Accent LC OnAir 63kW 02/2006...04/2012 Prodano
Suzuki Swift GLX 63kW 08/2002...07/2006 Prodano
-
- ****
- Příspěvky: 1057
- Registrován: 08 čer 2006, 17:17
- Bydliště: Rychnov n. Kn.
- Kontaktovat uživatele:
Re: maximalka Coupe 1G 1,6 16V
Muzu jen potvrdit, ze Borkovo Coupe jede moc dobre! Skoro jako moje Sonata
H Tucson 1,6 T-GDI Go! od 10.5.2018
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
Re: maximalka Coupe 1G 1,6 16V
já tady ty údaje o tom, že 140koňové auto jede 230km/h vidim dost nerad. Maximálku určuje výkon motoru, převod a velikost ztrát (aerodynamika, třecí ztráty v ložiscích, valení pneu,atd.) o kterou se teoretická rychlost zmenší. Hmotnost nehraje roli, jen určuje dobu, za kterou je maximální rychlost dosažena.
S tou maximální rychlostí jsem to psal tuším už někde o pár příspěvků výše... a platí to pro každý auto na světě. Pro vstup je potřeba jen znát, při kolika otáčkách má motor maximální výkon (Coupé 2.0 při 6000ot/min) a na nejvyšší převodový stupeň (ve většině případech tady na 5ku) odečíst z tacha rychlost a otáčky. Pak obyčejnou trojčlenkou se dostanete na přibližnou (přibližnou, protože údaje odečtené je jedna nepřesnost a pak udávaná rychlost i otáčky na budíkách taky nejsou přesně) na maximální rychlost (pokud má motor dostatečný výkon dostat se na své otáčky maximálního výkonu na nejvyšší převod(nejdelší).
Takže to sem dám znovu. 99% klikových hřídelí v motoru 2.0 v Coupé točí na pětku při 100km/h nějakých 2900ot/min. Maximálního výkonu (výkon je jen práce za čas a práce je jen síla krát dráha) tento motor dosahuje při 6000ot/min.
Jedeme na nejdelší převod daného auta, tedy na 5ku a rychlost na daný převod roste lienárně s otáčkami. Pokud při 100km/h kliková hřídel točí 2900ot/min, pak jednoduchým výpočtem dojdeme k tomu, že při 6000ot/min na stejný převod to pojede (100/2900*6000) nějakých 206,89km/h. Aby to jelo 230km/h, tak by ten motor musel točit 6670ot/min !!!. Ano, pokud tam není omezovač otáček, který je zpravidla posunut o 500ot/min výše než otáčky max.výkonu (tedy zde 6500ot/min), tak motor to zvládne, ale nemá zde už maximální výkon a při enormních ztrátách při rychlostech nad 200km/h, to motor neutáhne (těch 230km/h). Tedy na 6670ot/min, pokud nezásahne omezovač otáček se motor vyškrábe na 5ku jen tehdy, pokud bude totální bezvětří a pokud to ještě bude nepatrně z kopce. Protože oněch 140PS to má při 6000ot/min, po překročení těchto otáček to jde zas dolů a odpor vzduchu, valení kol a vyšší třecí ztráty v motorovém a převodovém ústrojí ztlačí rychlost dolů, tedy zpět na otáčky maximálního výkonu, kde tento výkon je dostatenčný na potlačení těchto ztrát pro vykonání maximální rychlosti při otáčkách maximálního výkonu, tedy nějakých 206-210km/h.
Nezpochybňuji, že Coupé jede 230km/h. Ano, jede, ale bude to mírně z kopce a motor bude točit hrubě přes 6500ot/min.....
S tou maximální rychlostí jsem to psal tuším už někde o pár příspěvků výše... a platí to pro každý auto na světě. Pro vstup je potřeba jen znát, při kolika otáčkách má motor maximální výkon (Coupé 2.0 při 6000ot/min) a na nejvyšší převodový stupeň (ve většině případech tady na 5ku) odečíst z tacha rychlost a otáčky. Pak obyčejnou trojčlenkou se dostanete na přibližnou (přibližnou, protože údaje odečtené je jedna nepřesnost a pak udávaná rychlost i otáčky na budíkách taky nejsou přesně) na maximální rychlost (pokud má motor dostatečný výkon dostat se na své otáčky maximálního výkonu na nejvyšší převod(nejdelší).
Takže to sem dám znovu. 99% klikových hřídelí v motoru 2.0 v Coupé točí na pětku při 100km/h nějakých 2900ot/min. Maximálního výkonu (výkon je jen práce za čas a práce je jen síla krát dráha) tento motor dosahuje při 6000ot/min.
Jedeme na nejdelší převod daného auta, tedy na 5ku a rychlost na daný převod roste lienárně s otáčkami. Pokud při 100km/h kliková hřídel točí 2900ot/min, pak jednoduchým výpočtem dojdeme k tomu, že při 6000ot/min na stejný převod to pojede (100/2900*6000) nějakých 206,89km/h. Aby to jelo 230km/h, tak by ten motor musel točit 6670ot/min !!!. Ano, pokud tam není omezovač otáček, který je zpravidla posunut o 500ot/min výše než otáčky max.výkonu (tedy zde 6500ot/min), tak motor to zvládne, ale nemá zde už maximální výkon a při enormních ztrátách při rychlostech nad 200km/h, to motor neutáhne (těch 230km/h). Tedy na 6670ot/min, pokud nezásahne omezovač otáček se motor vyškrábe na 5ku jen tehdy, pokud bude totální bezvětří a pokud to ještě bude nepatrně z kopce. Protože oněch 140PS to má při 6000ot/min, po překročení těchto otáček to jde zas dolů a odpor vzduchu, valení kol a vyšší třecí ztráty v motorovém a převodovém ústrojí ztlačí rychlost dolů, tedy zpět na otáčky maximálního výkonu, kde tento výkon je dostatenčný na potlačení těchto ztrát pro vykonání maximální rychlosti při otáčkách maximálního výkonu, tedy nějakých 206-210km/h.
Nezpochybňuji, že Coupé jede 230km/h. Ano, jede, ale bude to mírně z kopce a motor bude točit hrubě přes 6500ot/min.....
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
- Tringi
- Moderátor
- Příspěvky: 1853
- Registrován: 01 kvě 2007, 19:23
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: maximalka Coupe 1G 1,6 16V
Ke svému předchozímu příspěvku dodávám, že jsem zmiňoval rychlost, kterou mi ukazoval tachometr. Podobně jako většina v tomhle tématu přede mnou. GPS nemám, netuším kolik jsem jel doopravdy. A tankuju stovkový benzín
-
- ****
- Příspěvky: 1057
- Registrován: 08 čer 2006, 17:17
- Bydliště: Rychnov n. Kn.
- Kontaktovat uživatele:
Re: maximalka Coupe 1G 1,6 16V
K Borkovu Coupe..... Loni na srazu byl treti nejrychlejsi.. Po Hujerove 2,7 a moji 2,5 ... rozdily v radu 1-2km..... i cestou tam i zpet mu to jelo hezky..... jinac jak to ma s maximalkou, to uz je jeho vec to nevim...... u me to tak nejak odpovida..... dle tacho... ve 100km/hod mi auto toci 2500ot/min... a ve 200km/hod 5000ot/min..... aspon ted myslim..... cestou domu zjistim.... aspon tech 100km/hod.
H Tucson 1,6 T-GDI Go! od 10.5.2018
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010