Při jízdě s kopce bez plynu mi ukazatel teploty klesám až o 10mm, čím je větší zima tím víc. Při jízdě s plnem opět teplota rychle vystoupá k normálu. V servisu mi tvrdí, že toto kolísání je normální. Máte někdo podobnou skušenost.
Typ Prime rok výr. 2008
Kolísání ukazatele teploty
Moderátor: Moderátoři
- Reklama
Re: Kolísání ukazatele teploty
Za rok a půl jsem neviděl, že by se ukazatel pohnul byť o 1mm. A to ani v zimě ani v létě ve 30stupních a popojíždění po magistrále.gamble1 píše:Při jízdě s kopce bez plynu mi ukazatel teploty klesám až o 10mm, čím je větší zima tím víc. Při jízdě s plnem opět teplota rychle vystoupá k normálu. V servisu mi tvrdí, že toto kolísání je normální. Máte někdo podobnou skušenost.
Typ Prime rok výr. 2008
Re: Kolísání ukazatele teploty
Vcelku normální jev kort při těhlech teplotách až bude lepší teplo tak si na to ani nevzpomenete,nejedná se o žádnou závadu ,některé typ ukazatelů tohle dělají,pokud pracuje chladicí okruh jak má tak je vše vpořádkugamble1 píše:Při jízdě s kopce bez plynu mi ukazatel teploty klesám až o 10mm, čím je větší zima tím víc. Při jízdě s plnem opět teplota rychle vystoupá k normálu. V servisu mi tvrdí, že toto kolísání je normální. Máte někdo podobnou skušenost.
Typ Prime rok výr. 2008
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
Re: Kolísání ukazatele teploty
Děkuji za reakce.
Podle mě když kolísá ukazetel teploty musí se měnit i hodnota, kterou zpracovává řídící jednotka což není dobré.
Nebo se mýlím.
Podle mě když kolísá ukazetel teploty musí se měnit i hodnota, kterou zpracovává řídící jednotka což není dobré.
Nebo se mýlím.
Re: Kolísání ukazatele teploty
To nevím, ale mohlo by to dělat třeba špatné ukostření. Pak by ručička kolísala v závislosti na napětí. Důležité je, zda to dělá i v létě.gamble1 píše:Děkuji za reakce.
Podle mě když kolísá ukazetel teploty musí se měnit i hodnota, kterou zpracovává řídící jednotka což není dobré.
Nebo se mýlím.
Re: Kolísání ukazatele teploty
Já bych si tipnul na vadný termostat. Při jízdě s kopce bez plynu se voda /hlavně při studeném počasí/ v chladiči rychleji ochlazuje, aniž by byla znovu přihřívána motorem /volnoběh je málo/ za těchto okolností se normálně přivře / až zavře /termostat tak, aby motor pracoval v optimální teplotě. Pokud ti tak kolísá teplota viděl bych to na vadný termostat. Mně se teplota po zahřátí motoru prakticky ani nehne /tedy ručička ukazatele teploty chladící kapaliny motoru/.
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
Re: Kolísání ukazatele teploty
Termostat je vyměněn, ale při chladném počasí to stále dělá.
Co mě hlavně vadí je přístup servisu, který tvrdí, že je to u tohoto typu auta normální.
Co mě hlavně vadí je přístup servisu, který tvrdí, že je to u tohoto typu auta normální.
Re: Kolísání ukazatele teploty
Ale to je opravdu úplně normální, mně to dělá Accent taky, když jedu delší dobu z kopce bez plynu a mám hodně puštěné topení, tak teplota chladící kapaliny klesne. Je to logický, kde jinde by se to teplo bralo, když motor skoro žádné nevyrábí? A nedělá to jenom Hyundai, ale třeba i Fabia:
http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?f=810&t=802482
http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?f=810&t=802482