Spokojenost s Matrixem
Moderátor: Moderátoři
Spokojenost s Matrixem
Tak po pár měsících užívání ,u mne asi 3/4 roku a pár tisících najetých kilometrů bych chtěl ohodnotit Našeho Matrixe. Hlasování je jako znamkování ve škole.
Pokud ještě napíšete co vám na Matrixu vadí či schází nebo co vám právě na Matrixu vyhovuje abychom věděli proč jste tak hlasoval, budem moci na konci hlasování udělat nějakou analýzu hlasování .
Pokud ještě napíšete co vám na Matrixu vadí či schází nebo co vám právě na Matrixu vyhovuje abychom věděli proč jste tak hlasoval, budem moci na konci hlasování udělat nějakou analýzu hlasování .
- Přílohy
-
- 1_cr.jpg (35.9 KiB) Zobrazeno 6049 x
Naposledy upravil(a) ross07 dne 18 pro 2008, 05:59, celkem upraveno 3 x.
Nyní: Hyundai Matrix 1.6/103HP , r.v. 2004...jezdí...,
Bylo:
Opel Astra F 1.6/75HP 3dv, r.v. 1998, stále jezdí :-)
Fiat UNO 1.5/75HP, r.v. 1986, asi ve šrotu
Bylo:
Opel Astra F 1.6/75HP 3dv, r.v. 1998, stále jezdí :-)
Fiat UNO 1.5/75HP, r.v. 1986, asi ve šrotu
- Reklama
Re: Spokojenost s Matrixem
Tak teď napíšu něco o mém hlasování.
Tak plusy :
1.cena
2.vnitřní prostor, vpředu i vzadu
3.výhled z vozu na všechny strany
4.vzhled-zajímavý designed
5.spolehlivost(zatím bez broblémů)
Dle TÜV report spolehlivosti aut pro rok 2008:
/ Vozy do 3 let/ 31. Hyundai Matrix 3.5% ze 116 vozů
/ Vozy 4-5 let / 46. Hyundai Matrix 8.0% ze 111 vozů
6.slušný jízdní komfort - tvrdost podvozku - v zatáčkách se moc nenaklání vzhledem v vysoké stavbě vozu
7.užitné vlastnosti , auto pro rodinu-variabilita-posun zadních sedaček (lze vytvořit obří kufr kolem 520l) vzhledem k délce vozu lehce nad 4m
8.nezájem zlodějů (zatím)
dodávám...
9.Tankování na levé straně. U stojanu je fakt míň aut či žádné ...
Tak i mínusy :
1.vnitřní hlučnost-mohla by být menší , ale pokud má někdo zkušenost třeba s Oplem MERIVOU 1.6 , Fiatem IDEOU 1.4 či Roomstrem 1.2-1.6 ,můžete napsat, zda-li je to jinde o tolik jiné mezi mini MPV. Sám můžu srovnávat jen s předchozím Oplem Astrou F. Tam byla hlučnost o něco menší , ale taky jiný motor 1.6/8V/55KW (SZR16)
2.Trochu tvrdší podvozek , ale zase se to nenaklání jako citroen picasso.
3.Nejdou vyndávat zadní sedadla třeba jako u Scenicu .
dodávám..
4.nepřesnost palivoměru
5.není kontrolka světel (jen dálkové)
6.PP by mohl mít údaje o spotřebě , stačila by průměrná...
7.aktivace klima při přepnutí foukání na okna (budu to v příštím roce upravovat)
Do plusů ani mínusů nepíšu nic o spotřebě. Na vodu to nejezdí a spotřeba je průměr k velikosti auta a obsahu motoru. Dle různých fór se Škodou Fábií 1.4 i 1.2, či Octou 1.6 , Fordem Focus 1.6 jezdíme za stejnou spotřebu. Záleží jak a kde s autem jezdíte. Jestli je to jen město a jízdy do 4-5km (klasické couračky) jezdím za cca 9l , ale to Fábií 1.2 jedu za 7.5-8l také. Tak že rozdíl litr mne už nevytrhne. Krátké trasy to je smrt pro každé auto.Mimo město jsem se s naším 1.6 motorem dostal na 6.3-6.5l/100km co si myslím je slušné. Tak to jen na okraj.
Tak plusy :
1.cena
2.vnitřní prostor, vpředu i vzadu
3.výhled z vozu na všechny strany
4.vzhled-zajímavý designed
5.spolehlivost(zatím bez broblémů)
Dle TÜV report spolehlivosti aut pro rok 2008:
/ Vozy do 3 let/ 31. Hyundai Matrix 3.5% ze 116 vozů
/ Vozy 4-5 let / 46. Hyundai Matrix 8.0% ze 111 vozů
6.slušný jízdní komfort - tvrdost podvozku - v zatáčkách se moc nenaklání vzhledem v vysoké stavbě vozu
7.užitné vlastnosti , auto pro rodinu-variabilita-posun zadních sedaček (lze vytvořit obří kufr kolem 520l) vzhledem k délce vozu lehce nad 4m
8.nezájem zlodějů (zatím)
dodávám...
9.Tankování na levé straně. U stojanu je fakt míň aut či žádné ...
Tak i mínusy :
1.vnitřní hlučnost-mohla by být menší , ale pokud má někdo zkušenost třeba s Oplem MERIVOU 1.6 , Fiatem IDEOU 1.4 či Roomstrem 1.2-1.6 ,můžete napsat, zda-li je to jinde o tolik jiné mezi mini MPV. Sám můžu srovnávat jen s předchozím Oplem Astrou F. Tam byla hlučnost o něco menší , ale taky jiný motor 1.6/8V/55KW (SZR16)
2.Trochu tvrdší podvozek , ale zase se to nenaklání jako citroen picasso.
3.Nejdou vyndávat zadní sedadla třeba jako u Scenicu .
dodávám..
4.nepřesnost palivoměru
5.není kontrolka světel (jen dálkové)
6.PP by mohl mít údaje o spotřebě , stačila by průměrná...
7.aktivace klima při přepnutí foukání na okna (budu to v příštím roce upravovat)
Do plusů ani mínusů nepíšu nic o spotřebě. Na vodu to nejezdí a spotřeba je průměr k velikosti auta a obsahu motoru. Dle různých fór se Škodou Fábií 1.4 i 1.2, či Octou 1.6 , Fordem Focus 1.6 jezdíme za stejnou spotřebu. Záleží jak a kde s autem jezdíte. Jestli je to jen město a jízdy do 4-5km (klasické couračky) jezdím za cca 9l , ale to Fábií 1.2 jedu za 7.5-8l také. Tak že rozdíl litr mne už nevytrhne. Krátké trasy to je smrt pro každé auto.Mimo město jsem se s naším 1.6 motorem dostal na 6.3-6.5l/100km co si myslím je slušné. Tak to jen na okraj.
Naposledy upravil(a) ross07 dne 18 pro 2008, 06:15, celkem upraveno 4 x.
Nyní: Hyundai Matrix 1.6/103HP , r.v. 2004...jezdí...,
Bylo:
Opel Astra F 1.6/75HP 3dv, r.v. 1998, stále jezdí :-)
Fiat UNO 1.5/75HP, r.v. 1986, asi ve šrotu
Bylo:
Opel Astra F 1.6/75HP 3dv, r.v. 1998, stále jezdí :-)
Fiat UNO 1.5/75HP, r.v. 1986, asi ve šrotu
-
- **
- Příspěvky: 131
- Registrován: 06 úno 2008, 14:36
Re: Spokojenost s Matrixem
Taky už mám něco najeto cca 17000 km a snad mohu něco říci.
Závada zatím žádná.
Plusy asi nemá cenu podrobně opakovat, takže jen v krátkosti:
- výborný poměr mezi cenou a užitnou hodnotou
- výborná vnitřní velikost (kolikrát, když lezu do služební fábie si na to vzpomenu)
- výborný výhled z vozidla do stran
- při jízdě příjemný vyvýšený posez (už jen kvůli tomu bych jiné auto nechtěl, myšleno jiné než MPV) a s tím spojené příjemné nastupování a vystupování
- při klidné jízdě dobrá ovladatelnost vozidla
- vzhledem k délce bezproblémové parkování
- přehledná přístrojová deska a dobrá ergonomie, středový panel netlačí do kolene jako třeba u nové fábie nebo roomsteru
- vysoký výkon klimatizace
- dostatek menších odkládacích ploch, zejména ta pod sedadlem spolujezdce je výborná
- obrovkou výhodou (alespoň papírově) je nadprůměrná spolehlivost (viz. testy TUV 2008
1-3 roky, 35 místo ze 116, 3.5% závad; 4-5 let 46 místo ze 111, 8.0% závad) [url]http://www.kurzy.cz/tuv-testy-spolehliv ... mit=Zobraz
Nicméně auto má i řadu drobných a v podstatě zanedbatelných neduhů, které neumožňují,
abych byl spokojen na 100%. U auta v relaci 300.000,- Kč to lze odpustit a i já tak po 17000 km činím. S Matrixem se musí člověk trošku sžít, a trvá to (alespoň mě) trošku déle, ale když se to podaří a člověk mu přijde na chuť a odpustí níže uvedené prohřešky, tak zjistí, že se s ním jezdí výborně, a že by neměnil.
Upozorňuji, že uvedené "mínusy" jsou zcela subjektivní a odráží jen moje hodnocení, a to jen jednoho (mého) auta a řada níže uvedeného ani není mínusem, ale vyplývá již ze samotné konstrukce a zaměření vozu:
- plasty se velmi lehce poškrábou (bolest korejců, která zde přetrvala vzhledem ke konstrukčnímu stáří, u nových I30 apod. už je to asi vyřešené)
- motor 1.6 i má s poměrně těžkým autem dost práce (pro klidnou jízdu, ale dostačuje), jako výtku vidím skutečnost, že výrobce neimplementuje nové motory, byť třeba se sníženým výkonem oproti modelovým novinkám, 1. 6 VVTi 90KW by byla jistě lepší volba.
Povedený motor je 1.5 CRDi, bohužel moje jízdní zaměření město a krátké trasy ho vyřadily z úvah při výběru motorizace.
- vyšší hlučnost motoru ve vyšších otáčkých cca nad 3500 za min.
- drobnou výhradu mám i k brzdám, zejména při větším zatížení a brzdění z vyšších rychlostí
- další čeho jsem si všimnul je větší hlučnost od kol při jízdě
- ze začátku jsem vnímal různé mírné pazvuky ze dveří apod., postupem doby se to usadilo
- dále jsem si všiml celkem nepřesného palivoměru, "hladové oko" začíná svítit a ručička ukazuje prázdnou nádrž, i když je v nádrži ještě min. 15 l benzínu (ověřeno při dotankování)
- jízdní vlastnosti jsou úměrné určení auta a jeho vyšší stavbě, proto se hodí spíše pro klidnější jízdu
- zadní okna nejde stáhnout úplně do dveří
- jen společné zapnutí vyhřívání zrcátek a zadního skla (nepraktické)
- i když někdo na fóru Accent tvrdil, že lze vypnout automatické zapínání klimatizace při nastavení ofuku na přední sklo, mě to nejde a vadí mě to.
- podsvícení jen jednoho tlačítka ovládání oken na straně řidiče
- schránka před spolujezdcem není klimatizovaná
- chybí kontrolka zapnutí osvětlení, je jen na dálková světla (já domontoval automatické zapínání světel)
Toť asi vše na co jsem si v rychlosti vzpomněl.
Spotřebu rovněž považuji za průměr a záleží na zacházení a jízdním režimu.
Závada zatím žádná.
Plusy asi nemá cenu podrobně opakovat, takže jen v krátkosti:
- výborný poměr mezi cenou a užitnou hodnotou
- výborná vnitřní velikost (kolikrát, když lezu do služební fábie si na to vzpomenu)
- výborný výhled z vozidla do stran
- při jízdě příjemný vyvýšený posez (už jen kvůli tomu bych jiné auto nechtěl, myšleno jiné než MPV) a s tím spojené příjemné nastupování a vystupování
- při klidné jízdě dobrá ovladatelnost vozidla
- vzhledem k délce bezproblémové parkování
- přehledná přístrojová deska a dobrá ergonomie, středový panel netlačí do kolene jako třeba u nové fábie nebo roomsteru
- vysoký výkon klimatizace
- dostatek menších odkládacích ploch, zejména ta pod sedadlem spolujezdce je výborná
- obrovkou výhodou (alespoň papírově) je nadprůměrná spolehlivost (viz. testy TUV 2008
1-3 roky, 35 místo ze 116, 3.5% závad; 4-5 let 46 místo ze 111, 8.0% závad) [url]http://www.kurzy.cz/tuv-testy-spolehliv ... mit=Zobraz
Nicméně auto má i řadu drobných a v podstatě zanedbatelných neduhů, které neumožňují,
abych byl spokojen na 100%. U auta v relaci 300.000,- Kč to lze odpustit a i já tak po 17000 km činím. S Matrixem se musí člověk trošku sžít, a trvá to (alespoň mě) trošku déle, ale když se to podaří a člověk mu přijde na chuť a odpustí níže uvedené prohřešky, tak zjistí, že se s ním jezdí výborně, a že by neměnil.
Upozorňuji, že uvedené "mínusy" jsou zcela subjektivní a odráží jen moje hodnocení, a to jen jednoho (mého) auta a řada níže uvedeného ani není mínusem, ale vyplývá již ze samotné konstrukce a zaměření vozu:
- plasty se velmi lehce poškrábou (bolest korejců, která zde přetrvala vzhledem ke konstrukčnímu stáří, u nových I30 apod. už je to asi vyřešené)
- motor 1.6 i má s poměrně těžkým autem dost práce (pro klidnou jízdu, ale dostačuje), jako výtku vidím skutečnost, že výrobce neimplementuje nové motory, byť třeba se sníženým výkonem oproti modelovým novinkám, 1. 6 VVTi 90KW by byla jistě lepší volba.
Povedený motor je 1.5 CRDi, bohužel moje jízdní zaměření město a krátké trasy ho vyřadily z úvah při výběru motorizace.
- vyšší hlučnost motoru ve vyšších otáčkých cca nad 3500 za min.
- drobnou výhradu mám i k brzdám, zejména při větším zatížení a brzdění z vyšších rychlostí
- další čeho jsem si všimnul je větší hlučnost od kol při jízdě
- ze začátku jsem vnímal různé mírné pazvuky ze dveří apod., postupem doby se to usadilo
- dále jsem si všiml celkem nepřesného palivoměru, "hladové oko" začíná svítit a ručička ukazuje prázdnou nádrž, i když je v nádrži ještě min. 15 l benzínu (ověřeno při dotankování)
- jízdní vlastnosti jsou úměrné určení auta a jeho vyšší stavbě, proto se hodí spíše pro klidnější jízdu
- zadní okna nejde stáhnout úplně do dveří
- jen společné zapnutí vyhřívání zrcátek a zadního skla (nepraktické)
- i když někdo na fóru Accent tvrdil, že lze vypnout automatické zapínání klimatizace při nastavení ofuku na přední sklo, mě to nejde a vadí mě to.
- podsvícení jen jednoho tlačítka ovládání oken na straně řidiče
- schránka před spolujezdcem není klimatizovaná
- chybí kontrolka zapnutí osvětlení, je jen na dálková světla (já domontoval automatické zapínání světel)
Toť asi vše na co jsem si v rychlosti vzpomněl.
Spotřebu rovněž považuji za průměr a záleží na zacházení a jízdním režimu.
Matrix 1.6/76 kW 02/2008, stříbrná metalíza
-
- *
- Příspěvky: 11
- Registrován: 05 bře 2008, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spokojenost s Matrixem
Didkutující nade mnou už vše důležité řekli a shrnuli, i přes zmíněné drobné mouchy jsem s auťákem naprosto spokojený. Mám najeto 13000 a autíčko šlape jako hodinkym spotřeba se ustálila na 5,5 l nafty ať jezdím jak a kde chci. Hyundai u mě zatím boduje, jsem zvědavej na garančku, co mě čeká.
Hyundai Matrix, 1,5 CRDi VGT Celadon Blue
Re: Spokojenost s Matrixem
takže souhlas se vším co tu bylo napsano :jeste se pridava jedna vec začína me neco drncet v palubovce a nejsou to věci v odkládacích prostorách leze me to dost na nervy na to ze mam nejeto kolem 4500 km
Matrix 1,5 CRDi R.V. 2008
Re: Spokojenost s Matrixem
Pre mna je to prve auto a v podstate jedine, na ktorom som uz trochu viac jazdil (uz 9000 km).
Nemam velmi s cim provnavat. Kazdopadne, vyhovuje mi a svoju volbu nelutujem.
Keby som sa mal dnes rozhodovat znovu, asi by to bol zase Matrix.
+ Spotreba znesitelna, priestor je zatial velmi fajn (no ale uvidime, co bude ak by nahodou treti potomok zavital).
+ Cena je v porovnani s konkurenciou velmi dobra, aj ked nepochybujem ze by sa dalo ist nizsie.
+ Pohodlne nastupovanie, aj pre starsich ludi.
+ Z auta je skvely vyhlad a uz zacinam mat zly pocit ked si sadnem do ochcavky alebo fobie... az na to ze (pisem dalej)
- Trochu ma zaskocila slaba dynamika vozu pri predbiehani, az taku lenivost som necakal - kazdopadne
da sa to prekonat, musel som si zvyknut to vyrazne viacej tocit a nezabudat podradit este o jeden stupne nizsie nez
pri inych autach. Proste, predbieha sa s otackami 5000-6000.
- V ostrych zakrutach mi vadi vo vyhlade predny stlpik, takze natahujem krk ako zirafa.
- Trochu mi vpredu chybaju vacsie ulozne priestory, je ich sice vela ale vsetko je malicke, aj schranka pred spolujazdcom je take nic. Nemam potom kam odlozit autoatlas. Hej, ja este pouzivam papierovy...
- Aj mne zacina v poslednom case cosi rezonovat spredu pri urcitych otackach. Ak su to len plasty, je mi to jedno, len nech to neskonci tak ze mi cosi odpadne.
- Dalsia vec co som ozaj necakal je asi nizky predok/velky previs. casto ten predok, nastastie ide o plast, skrabnem o nejaky obrubnik, pricom ine auta problem nemaju.
este neskor doplnim.
Nemam velmi s cim provnavat. Kazdopadne, vyhovuje mi a svoju volbu nelutujem.
Keby som sa mal dnes rozhodovat znovu, asi by to bol zase Matrix.
+ Spotreba znesitelna, priestor je zatial velmi fajn (no ale uvidime, co bude ak by nahodou treti potomok zavital).
+ Cena je v porovnani s konkurenciou velmi dobra, aj ked nepochybujem ze by sa dalo ist nizsie.
+ Pohodlne nastupovanie, aj pre starsich ludi.
+ Z auta je skvely vyhlad a uz zacinam mat zly pocit ked si sadnem do ochcavky alebo fobie... az na to ze (pisem dalej)
- Trochu ma zaskocila slaba dynamika vozu pri predbiehani, az taku lenivost som necakal - kazdopadne
da sa to prekonat, musel som si zvyknut to vyrazne viacej tocit a nezabudat podradit este o jeden stupne nizsie nez
pri inych autach. Proste, predbieha sa s otackami 5000-6000.
- V ostrych zakrutach mi vadi vo vyhlade predny stlpik, takze natahujem krk ako zirafa.
- Trochu mi vpredu chybaju vacsie ulozne priestory, je ich sice vela ale vsetko je malicke, aj schranka pred spolujazdcom je take nic. Nemam potom kam odlozit autoatlas. Hej, ja este pouzivam papierovy...
- Aj mne zacina v poslednom case cosi rezonovat spredu pri urcitych otackach. Ak su to len plasty, je mi to jedno, len nech to neskonci tak ze mi cosi odpadne.
- Dalsia vec co som ozaj necakal je asi nizky predok/velky previs. casto ten predok, nastastie ide o plast, skrabnem o nejaky obrubnik, pricom ine auta problem nemaju.
este neskor doplnim.
Naposledy upravil(a) behe dne 01 pro 2008, 16:16, celkem upraveno 1 x.
Matrix Premium 1.6
Re: Spokojenost s Matrixem
Tak pokracujem.
+ pozeral som si statistiky kradnutych vozov. zatial ani jeden matrix.
+ skvely dizajn. Paci sa mi, ze vacsine ludi sa nepaci. Clovek musi mat trochu zmyslu pre provokujuce riesenia, ten dizajn nie je pre mainstream uzivatelov s povrchnym vkusom. (Hoci ak by som mal vyberat auto podla dizajnu a bez ohladu na peniaze, asi by som neodolal pri pohlade na ssangyong rodius, to je nadhera....)
+ decka maju vzadu skvely vyhlad von. To pri dnesnej mode zadnych okien stupajucich dohora nie je samozrejmost.
+ dobre sa parkuje a zvlast fajn sa cuva
+ tankovanie z lavej strany. na pumpe byva na tejto strane menej aut. a pre mna menej obchadzania.
+ elektricky nastavitelne zrkadla. Najprv som to pokladal za zbytocnost (jazdim len ja takze by mi stacilo si to raz navzdy nastavit), ale celkom to ocenujem pri parkovani vedla chodnika, stiahnem zrkadlo dolu a pekne vidim ci koleso sucha chodnik alebo este nie.
- dost ma jeduju plytke sedadla. Darmo ten Matrix pekne sedi v zakrute, ked ja letim von zo sedadla. Este ked nemam spolujazdca, tak sa rukou chytim o jeho operadlo, ale ak tam sedi svokra, musim do zakrut pekne pomaly.
- opierky hlavy nedrzia velmi na svojich poziciach
- najnizsia poloha pasov je stale prilis vysoko pre nizsich ludi.
- dost chyba 6. prevodovy stupen, nechapem preco je nutne na dialnici pri rovnomernej rychlosti 130 mat otacky 4000. Alebo by to 6ka uz proti vetru neutiahla...?
- ked sa vzadu daju dve detske sedacky na isofix, uz medzi ne nikto nesadne.
- vzadu je stredny pas prilis kratky na to, aby sa tam dalo uchytit "vajicko".
+ pozeral som si statistiky kradnutych vozov. zatial ani jeden matrix.
+ skvely dizajn. Paci sa mi, ze vacsine ludi sa nepaci. Clovek musi mat trochu zmyslu pre provokujuce riesenia, ten dizajn nie je pre mainstream uzivatelov s povrchnym vkusom. (Hoci ak by som mal vyberat auto podla dizajnu a bez ohladu na peniaze, asi by som neodolal pri pohlade na ssangyong rodius, to je nadhera....)
+ decka maju vzadu skvely vyhlad von. To pri dnesnej mode zadnych okien stupajucich dohora nie je samozrejmost.
+ dobre sa parkuje a zvlast fajn sa cuva
+ tankovanie z lavej strany. na pumpe byva na tejto strane menej aut. a pre mna menej obchadzania.
+ elektricky nastavitelne zrkadla. Najprv som to pokladal za zbytocnost (jazdim len ja takze by mi stacilo si to raz navzdy nastavit), ale celkom to ocenujem pri parkovani vedla chodnika, stiahnem zrkadlo dolu a pekne vidim ci koleso sucha chodnik alebo este nie.
- dost ma jeduju plytke sedadla. Darmo ten Matrix pekne sedi v zakrute, ked ja letim von zo sedadla. Este ked nemam spolujazdca, tak sa rukou chytim o jeho operadlo, ale ak tam sedi svokra, musim do zakrut pekne pomaly.
- opierky hlavy nedrzia velmi na svojich poziciach
- najnizsia poloha pasov je stale prilis vysoko pre nizsich ludi.
- dost chyba 6. prevodovy stupen, nechapem preco je nutne na dialnici pri rovnomernej rychlosti 130 mat otacky 4000. Alebo by to 6ka uz proti vetru neutiahla...?
- ked sa vzadu daju dve detske sedacky na isofix, uz medzi ne nikto nesadne.
- vzadu je stredny pas prilis kratky na to, aby sa tam dalo uchytit "vajicko".
Matrix Premium 1.6
- mylys
- Moderátor
- Příspěvky: 321
- Registrován: 19 dub 2005, 11:21
- Bydliště: Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spokojenost s Matrixem
S tim tankovanim z leve strany jsi to napsal fakt dobre . Plne souhlasim.
-
- *
- Příspěvky: 31
- Registrován: 25 dub 2008, 13:17
Re: Spokojenost s Matrixem
Tak i já shrnu své poznatky s Matrixem po ujetí cca 6000 km, v mnohém se shoduji s diskutujícími před.
Klady v pořadí tak, jak se mi zdají důležité:
1) při relativně malém autě velký vnitřní prostor se slušně uspořádanými odkládacími prostory
2) velmi dobrá variabilita prostoru kufru, resp. místa před zadními sedačkami z důvodu výborného řešení posunu zadních sedaček
3) skvělý výhled z vozu a přehled pro bezpečné řízení
4) výborné nastupování a vystupování z auta
5) výborná výbava za dostupnou cenu
6) auto, které snad nikdy nezcizili zloději, tedy bezpečné proti krádeži
7) velmi dobré jízdní vlastnosti při optimální tuhosti podvozku
na dnešní dobu v podstatě jednoduchá konstrukce s nepřehnaným množstvím elektroniky, které podle mne jen zvyšuje pravděpodobnost nějaké závady (v jednoduchosti je krása a spolehlivost, lehčí servis lze zvládnout vlastními silami)
9) přehledná přístrojová deska uprostřed, kterou nezakrývá volant ani ruce (po týdnu jsem si zvykl a je to opravdu dobré)
10) v parných dnech není uvnitř po nastoupení výheň jako v jiných autech (alespoň se mi to zdá - pokud to tak je, zřejmě dobrá izolace střechy, či lepší odraz slunečního záření od skel nebo obojí)
11) podle zahraničních statistik nadprůměrně spolehlivé auto
12) slušná dostupnost servisů a velmi dobré ceny náhradních dílů
13) delší střecha a lyžiny pro snadnější převoz větších nákladů
A nyní zápory opět v pořadí od nejzásadnějších:
1) velký vnitřní hluk od podvozku
2) nemožnost úplně vyndat zadní sedačky
3) ne úplně snadné řazení (kulisa v pořádku, ale při manipulaci s pákou řazení pořád cítím táhla a občasné ne úplně jemné zapadnutí rychlostí - nejvíce asi rychl. stupeň č.2)
4) chybí kontrolka zapnutí potkávacích světel
5) automatické zapnutí klima při přepnutí ventilace na přední sklo
6) počítač nemá ukazatel průměrné spotřeby
7) nepřesný ukazatel stavu paliva (v nádrži je vždy cca 12 litrů navíc)
předpokládaný rychlejší pokles ceny auta než u jiných značek a obtížný prodej ojetiny
9) silně a neustále se zašpiňující zadní sklo (přirozený důsledek prakticky rovné zádi)
10) na můj vkus tvrdší sedačky s jen lehce nadprůměrnou ergonomií
11) diskutabilní vnější design vozu
Kdybych to měl udělat závěr: Jsem s Matrixem velmi spokojený. Klady převažují nad zápory, o několika záporech jsem před koupí dopředu věděl, ale přesto jsem volil Matrixe a zatím si myslím, že jsem udělal velmi dobře. Nejvíc mi ale opravdu vadí zvýšený vnitřní hluk od podvozku, který je stejný při použití letních i zimních pneu rozdílných značek, takže kvůli špatným pneu to jistě není.
nyní Matrix r.v.03, 1.5 CRDi 60 kW, 95tis najeto, koupený jako ojetý před 1/2 rokem
předtím ve vlastnictví zpětně: Renault Laguna I, Fiat Tempra, Fiat Uno, Fiat 127 sport, Mercedes 123, Mercedes 115, VW Scirocco, Škoda 110R, Škoda 100L a mnoho a mnoho dalších zkušeností s řízením různých aut, jsem zarytý antiškodovkář.
Klady v pořadí tak, jak se mi zdají důležité:
1) při relativně malém autě velký vnitřní prostor se slušně uspořádanými odkládacími prostory
2) velmi dobrá variabilita prostoru kufru, resp. místa před zadními sedačkami z důvodu výborného řešení posunu zadních sedaček
3) skvělý výhled z vozu a přehled pro bezpečné řízení
4) výborné nastupování a vystupování z auta
5) výborná výbava za dostupnou cenu
6) auto, které snad nikdy nezcizili zloději, tedy bezpečné proti krádeži
7) velmi dobré jízdní vlastnosti při optimální tuhosti podvozku
na dnešní dobu v podstatě jednoduchá konstrukce s nepřehnaným množstvím elektroniky, které podle mne jen zvyšuje pravděpodobnost nějaké závady (v jednoduchosti je krása a spolehlivost, lehčí servis lze zvládnout vlastními silami)
9) přehledná přístrojová deska uprostřed, kterou nezakrývá volant ani ruce (po týdnu jsem si zvykl a je to opravdu dobré)
10) v parných dnech není uvnitř po nastoupení výheň jako v jiných autech (alespoň se mi to zdá - pokud to tak je, zřejmě dobrá izolace střechy, či lepší odraz slunečního záření od skel nebo obojí)
11) podle zahraničních statistik nadprůměrně spolehlivé auto
12) slušná dostupnost servisů a velmi dobré ceny náhradních dílů
13) delší střecha a lyžiny pro snadnější převoz větších nákladů
A nyní zápory opět v pořadí od nejzásadnějších:
1) velký vnitřní hluk od podvozku
2) nemožnost úplně vyndat zadní sedačky
3) ne úplně snadné řazení (kulisa v pořádku, ale při manipulaci s pákou řazení pořád cítím táhla a občasné ne úplně jemné zapadnutí rychlostí - nejvíce asi rychl. stupeň č.2)
4) chybí kontrolka zapnutí potkávacích světel
5) automatické zapnutí klima při přepnutí ventilace na přední sklo
6) počítač nemá ukazatel průměrné spotřeby
7) nepřesný ukazatel stavu paliva (v nádrži je vždy cca 12 litrů navíc)
předpokládaný rychlejší pokles ceny auta než u jiných značek a obtížný prodej ojetiny
9) silně a neustále se zašpiňující zadní sklo (přirozený důsledek prakticky rovné zádi)
10) na můj vkus tvrdší sedačky s jen lehce nadprůměrnou ergonomií
11) diskutabilní vnější design vozu
Kdybych to měl udělat závěr: Jsem s Matrixem velmi spokojený. Klady převažují nad zápory, o několika záporech jsem před koupí dopředu věděl, ale přesto jsem volil Matrixe a zatím si myslím, že jsem udělal velmi dobře. Nejvíc mi ale opravdu vadí zvýšený vnitřní hluk od podvozku, který je stejný při použití letních i zimních pneu rozdílných značek, takže kvůli špatným pneu to jistě není.
nyní Matrix r.v.03, 1.5 CRDi 60 kW, 95tis najeto, koupený jako ojetý před 1/2 rokem
předtím ve vlastnictví zpětně: Renault Laguna I, Fiat Tempra, Fiat Uno, Fiat 127 sport, Mercedes 123, Mercedes 115, VW Scirocco, Škoda 110R, Škoda 100L a mnoho a mnoho dalších zkušeností s řízením různých aut, jsem zarytý antiškodovkář.
Matrix 1,5 CRDi 60kW 2003
Re: Spokojenost s Matrixem
Pokracujem:
+ taka drobnost ako velke spatne zrkadla. To by malo byt povinne vo vsetkych autach.
- plasty vo vnutri, zvlast pristrojova doska a priestor pred spolujazdcom, su velmi odflaknute,
nedolieha to, su tam medzery, krive...
? calunenie na dverach. Vyzera to pekne a utulne, v podstate si to cenim. Ale vzadu mi decka do toho roztieraju oslintane rohliky a nejde to vycistit...
+ taka drobnost ako velke spatne zrkadla. To by malo byt povinne vo vsetkych autach.
- plasty vo vnutri, zvlast pristrojova doska a priestor pred spolujazdcom, su velmi odflaknute,
nedolieha to, su tam medzery, krive...
? calunenie na dverach. Vyzera to pekne a utulne, v podstate si to cenim. Ale vzadu mi decka do toho roztieraju oslintane rohliky a nejde to vycistit...
Matrix Premium 1.6
Re: Spokojenost s Matrixem
tak jsem pánové (a snad i dámy) našel konrolku potkávacích světel
kampa ji ti šikmoocí čerchmanti asi schovali ? je to v popelníku
pokud kouříte je to asi o ničem , ale já mám víčko stále otevřené (nekouřím) a je tam takové okénko směrem k zapalovači a vzhledem k tomu že je to dost utopené dole tak i ve dne vidím jestli svítím ,občas tam juknu pro kontrolu ,tak nějak jsem si na to zyvkl
kampa ji ti šikmoocí čerchmanti asi schovali ? je to v popelníku
pokud kouříte je to asi o ničem , ale já mám víčko stále otevřené (nekouřím) a je tam takové okénko směrem k zapalovači a vzhledem k tomu že je to dost utopené dole tak i ve dne vidím jestli svítím ,občas tam juknu pro kontrolu ,tak nějak jsem si na to zyvkl
Matrix 1,5 CRDi VGT R.V. 2008
Re: Spokojenost s Matrixem
kabi píše:tak jsem pánové (a snad i dámy) našel konrolku potkávacích světel
kampa ji ti šikmoocí čerchmanti asi schovali ? je to v popelníku
pokud kouříte je to asi o ničem , ale já mám víčko stále otevřené (nekouřím) a je tam takové okénko směrem k zapalovači a vzhledem k tomu že je to dost utopené dole tak i ve dne vidím jestli svítím ,občas tam juknu pro kontrolu ,tak nějak jsem si na to zyvkl
...taky jsem hledal na co mám koukat pro kontrolu jestli svítím či ne a tak teď v zimě koukám na podsvícení budíků . V lété to ale moc vidět není, tak si říkám jestli v tom našem kontrolním panelu před volantem, není nějaké nevyužité místo pro kontrolku světel a rosvítít tam nějakou žárovičku, třeba na nevyužité pozici "žhavení" pro benziňáky či jinde. Nebo udělat nějakou 2-signálku-2 barevnou na pozici signalizace dálkových světel. Asi do nějaké úpravy v létě půjdu + asi udělám úpravu na odstavení zapínání klimatizace při ofuku na okna . Musím to ale asi nechat až na lepší počasí, jinak bych ty plasty asi rozlámal
- Přílohy
-
- paluba.jpg (48.94 KiB) Zobrazeno 5529 x
Nyní: Hyundai Matrix 1.6/103HP , r.v. 2004...jezdí...,
Bylo:
Opel Astra F 1.6/75HP 3dv, r.v. 1998, stále jezdí :-)
Fiat UNO 1.5/75HP, r.v. 1986, asi ve šrotu
Bylo:
Opel Astra F 1.6/75HP 3dv, r.v. 1998, stále jezdí :-)
Fiat UNO 1.5/75HP, r.v. 1986, asi ve šrotu
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4506
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spokojenost s Matrixem
K čemu je ta kontrolka OD OFF?Třetí z leva v dolní řadě?A ta nad ní,co vypadá jako panáček v čepici?
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Re: Spokojenost s Matrixem
O/D OFF kontrolka vypnutí rychloběhu zhasne v okamžiku sepnutí spínače rychloběhu. Tato žlutá kontrolka se opět rozsvítí po vypnutí spínače rychloběhu (pouze automatická převodovka)Borek píše:K čemu je ta kontrolka OD OFF?Třetí z leva v dolní řadě?A ta nad ní,co vypadá jako panáček v čepici?
Tzv KLOBOUČEK je varovná kontrolka palivového filtru (Pouze nafťák) "Indikuje vodu ve filtru"
Matrix 1,5 CRDi R.V. 2008