Spotreba Elantra CRDI
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Spotreba Elantra CRDI
Tak po mesici vlastnictvi vozidla a drovneho experimentovani prinasim vysledky. Je to Elantra 2001, 2.0 CRDI 82,5kW, od zacatku roku 2006 stala a prvne nastartovala (dokonce napoprve) az kdyz jsem ji kupoval na konci cervna 2007. Najeto ma ted 122tkm. S prvni nadrzi jsem se ucil jezdit a dostal jsem se na spotrebu 7,2 (V-power diesel), dalsi 3 nadrze byly od benziny s celkovou spotrebou kolem 6,2-6,8. Jezdim stale stejnou trasu, jen mesto a mimo mesto. O vikendu jsem byl na machaci a spotrebu mi to ukazalo 4,5 litru/100km. Posledni plna nadrz byla od Shellu a prilozene obrazky mluvi jasne. Mam 50 litrovou nadrz, po ujetu 124,4km se mi ukazal dojezd 1031km, coz je asi vic nez krasne. Skutecnost od palubaku se lisi pouze 0,1 litru. Kdysi jsem nekde cetl, ze se s leou da jezdit za 4,4 litru a konecne jsem se presvedcil:) plyn nepouzivam, kdyz ho neni treba, snazim se nebrzdim, zadny prudky akcelerace, z kopce vzdycky s rychlosti, zbytecne nestat s nabehlym motorem a vybiram min clenitou trasu. Jak jste na tom vy? J
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
- Reklama
Dodrzoval jsem rychlostni limity mimo obec, v obci 60.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Spotreba Elantra CRDI
Nazdarek, koukam, ze mame hodne podobne auto:-)....stejny obsah, stejny vykon, dokonce stejna i barva:-) , jen moje holka je 2003. Kupoval jsem ji cca pred necelym mesicem a taky mela najeto cca 12Otkm. Tankuji na Shellce Diesel Extra (premyslel jsem si o V-poweru, ale asi bych v tom nevidel rozdil-jestli nejaky je, tak mi prosim napis jaky) a prumernou spotrebu mam 6,1. Jezdim denne do prace cca 70km a z toho cca 55km je mimo mesto, takze se spotrebou zatim spokojenost, i kdyz spotreba-jak pises ty-4,5 by se mi samozrejme zamlouvala:-). Ja teda z kopce jezdim na neutral (spousta lidi rika, ze je to blbost, jini zase, ze je to lepsi), ale jinak taky setrim, kde se da-zadne prudke zrychleni, mimo obec cca 90km/h. takze bych byl moc rad, kdybych se taky dostal alespon pod 5 litru:-)Hardcam píše:Tak po mesici vlastnictvi vozidla a drovneho experimentovani prinasim vysledky. Je to Elantra 2001, 2.0 CRDI 82,5kW, od zacatku roku 2006 stala a prvne nastartovala (dokonce napoprve) az kdyz jsem ji kupoval na konci cervna 2007. Najeto ma ted 122tkm. S prvni nadrzi jsem se ucil jezdit a dostal jsem se na spotrebu 7,2 (V-power diesel), dalsi 3 nadrze byly od benziny s celkovou spotrebou kolem 6,2-6,8. Jezdim stale stejnou trasu, jen mesto a mimo mesto. O vikendu jsem byl na machaci a spotrebu mi to ukazalo 4,5 litru/100km. Posledni plna nadrz byla od Shellu a prilozene obrazky mluvi jasne. Mam 50 litrovou nadrz, po ujetu 124,4km se mi ukazal dojezd 1031km, coz je asi vic nez krasne. Skutecnost od palubaku se lisi pouze 0,1 litru. Kdysi jsem nekde cetl, ze se s leou da jezdit za 4,4 litru a konecne jsem se presvedcil:) plyn nepouzivam, kdyz ho neni treba, snazim se nebrzdim, zadny prudky akcelerace, z kopce vzdycky s rychlosti, zbytecne nestat s nabehlym motorem a vybiram min clenitou trasu. Jak jste na tom vy? J
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: Spotreba Elantra CRDI
s tou jizdou v kopci se neshodneme ani s pritelkyni a jejim otcem. ja jezdim na kvalt a vyrazuju jen chvilkove. nechce se mi to tady rozebirat detailejc, to spis nekdy na srazu ale jezdim s coupe dalky za sedm takze na tom neco bude..
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: Spotreba Elantra CRDI
nebo takhle: je jasny ze kdyz zaradim kvalt a nedavam rychlost tak to zere 0.0ltr pac jednotka odpoji privod paliva nekdo to ovsem nedovede pochopit. to neni karbec a uplne nejvic nenasim kdyz nekdo v kilu vyradi (grrr) a dojizdi do obce a pred znacku slape na brzdu.. na neutral porad... to bych strilel..
jedu kilo, vidim ze se blizi obec, sundam nohu z plynu, nekde kolem 80 podradim za ctyri, a bez dotyku brzdy a se spotrebou 0.0ltr dojedu az do obce, kde pri tachometrickejch 55 zacnu lehtat plyn na ctyrku... setrim brzdy, palivo, vsecko..
jedu kilo, vidim ze se blizi obec, sundam nohu z plynu, nekde kolem 80 podradim za ctyri, a bez dotyku brzdy a se spotrebou 0.0ltr dojedu az do obce, kde pri tachometrickejch 55 zacnu lehtat plyn na ctyrku... setrim brzdy, palivo, vsecko..
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Re: Spotreba Elantra CRDI
Sprave: cau cau, z kopce na neutral nejezdim nehlede na to, ze pry turbo hur maze a muzu ho oddelat, takze jen se zarazenou. Posledni dobou jezdim ted zamy prcacky kolem baraku a jsem nekde nad 6ti litrama. S brzdama jsem na tom porad velmi dobre, za rok a pul jsem komplet menil jen jednou...
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Spotreba Elantra CRDI
No ja ten neutral davam spise s dlouhodobeho hlediska toho kopce. Myslim to tak, ze na neutral to jede trosku rychleji-zadne brzdeni motorem-tudiz dojedu dal-tudiz pozdeji slapnu na plyn-tudiz setrim naftu )black_sheep píše:nebo takhle: je jasny ze kdyz zaradim kvalt a nedavam rychlost tak to zere 0.0ltr pac jednotka odpoji privod paliva nekdo to ovsem nedovede pochopit. to neni karbec a uplne nejvic nenasim kdyz nekdo v kilu vyradi (grrr) a dojizdi do obce a pred znacku slape na brzdu.. na neutral porad... to bych strilel..
jedu kilo, vidim ze se blizi obec, sundam nohu z plynu, nekde kolem 80 podradim za ctyri, a bez dotyku brzdy a se spotrebou 0.0ltr dojedu az do obce, kde pri tachometrickejch 55 zacnu lehtat plyn na ctyrku... setrim brzdy, palivo, vsecko..
tohle je moje logicke uvazeni:-))....samozrejme se od skutecnosti muze lisit:-)...pokud me nekdo upozorni, ze je to spatne, budu rad:-)
Re: Spotreba Elantra CRDI
6 litru na popojizdeni, si myslim, ze je hodne dobre:-)Hardcam píše:Sprave: cau cau, z kopce na neutral nejezdim nehlede na to, ze pry turbo hur maze a muzu ho oddelat, takze jen se zarazenou. Posledni dobou jezdim ted zamy prcacky kolem baraku a jsem nekde nad 6ti litrama. S brzdama jsem na tom porad velmi dobre, za rok a pul jsem komplet menil jen jednou...
ja kdyz mam jen nejake courani po meste, tak jsem na 7,2l. ale i to se mi zda celkem dobre:-)
Re: Spotreba Elantra CRDI
Dovolte mi pár skromných poznámek na uvedené téma.
Mám stejný auto jako hardcam, jen v provedení liftback, r.v. 04, cca 60 tisíc km. Spotřeba se mi točí kolem 5 litrů. Teď v zimě je asi 2 dcl pod, protože používám zimní uzší pneu Polaris 2 185/65/15, v létě 195/60/15 ještě původní Kumho. V létě je silnější provoz hlavně po Praze, kde naskakují desetinky při stání v kolonách.
Spotřebu lze držet při zemi kromě plynulé jízdy - to je hlavní zásada - i maximálním využíváním kroutícího momentu. To se projevuje tak, že popojíždím na 1, 2 bez plynu, troufnu si někdy i na trojku. Musí se opatrně, protože hrozí cukání při rychlejší práci se spojkou. Hodně je to o předvídatelnosti. Když vidím, že mi sto, dvě stě metrů před čumákem svítí červená, nešlapu na plyn, ale dojíždím podle situace buď se zařazenou rychlostí nebo bez. V praze i jinde se dá využívat zelená vlna, tedy nezávodit zběsile od semaforu k semaforu stylem plyn-brzda, ale plynule udržovat přibližně rychlost 50 km/h. Důležitý je tlak v pneu. V zimních má být o 0,2 atm vyšší, proto foukám až na 2,5 atm. On stejně se časem sníží, proto je důležité pravidelně co dva tři týdny kontrolovat.
PP je nastaven pesimisticky. Ukazuje spotřebu cca o 0,4 l vyšší než je ve skutečnosti. Proto vždy nuluji počítač po tankování a vypočítávám a dělám korekce (kolik ujedu, než ručička klesne z krajní levé polohy na nejhornější čárku. Může to být až po 120 km. Záleží na naftě. Shell nepění a tak se dá napumpovat až o 5 litrů víc než nafty od jiného pumpaře. Ale na 1 nádrž se dá v pohodě ujet přes 1000 km. Když počítač ukáže dojezd 0 km, stále je tam palivo na víc než 200 km. Když však dojde, pak je to průser. Může se poškodit palivová soustava vč. čerpadel.
hardcame, není pravda, že na volnoběh se turbo nemaže a ničí. Právě naopak. Vždy odjíždím a dojíždím aspoň 20 vteřin na volnoběh. Když je turbo příliš rozžhavené a vypne se motor, turbo ještě točí na sucho, protože už olejové čerpadlo netlačí olej.
A ještě k vyřazování rychlosti při jízdě z kopce. Pokud vím, že budu muset brzdit - křižovatka, pomalejší vozidlo apod., dojíždím s rychlostí, čímž je spotřeba 0 a šetřím brzdy, protože brzdím motorem. Ale z dlouhého kopce, např. sjezd na D5 u Loděnice, jedu bez kvaltu. Pamatujte si, že palivo a kinetická energie jedno jest. Kinetickou energii šetřím a ne že ji likviduji brzděním motorem. Optimální je jízda ustálenou rychlostí, ale v běžném provozu je to těžké dodržet, musí se zpomalovat a zrychlovat. Při zrychlování ještě používám jednu fintu - když přišlápnu plyn a cítím, že to motor hned nepobere, trochu mu povolím. Auto jde za plynem stejně hbitě, ale nekouří /špatně spálená nafta/.
Spotřeba 4,4 litru je možná při ustálené jízdě 80 km/h podle tacho. Ale nevěřím, že s tím někdo jezdí včetně zahřátí motoru, městského provozu apod.
Hodně spokojených kilometrů, těším se na Vaše poznatky. A ještě něco - elina je prima holka!
PS: Přečtěte si na tipcars.com nebo idnes.cz o kvalitě nafty podle testu, který prováděl časopis Autodiesel. Zjistíte, že Shell je obyčejná nafta, ať se označuje extra diesel nebo V-power diesel. Má jen hodně antipěnivých a čisticích aditiv. Nejlépe vychází Verva a Top Q od Benziny.
Mám stejný auto jako hardcam, jen v provedení liftback, r.v. 04, cca 60 tisíc km. Spotřeba se mi točí kolem 5 litrů. Teď v zimě je asi 2 dcl pod, protože používám zimní uzší pneu Polaris 2 185/65/15, v létě 195/60/15 ještě původní Kumho. V létě je silnější provoz hlavně po Praze, kde naskakují desetinky při stání v kolonách.
Spotřebu lze držet při zemi kromě plynulé jízdy - to je hlavní zásada - i maximálním využíváním kroutícího momentu. To se projevuje tak, že popojíždím na 1, 2 bez plynu, troufnu si někdy i na trojku. Musí se opatrně, protože hrozí cukání při rychlejší práci se spojkou. Hodně je to o předvídatelnosti. Když vidím, že mi sto, dvě stě metrů před čumákem svítí červená, nešlapu na plyn, ale dojíždím podle situace buď se zařazenou rychlostí nebo bez. V praze i jinde se dá využívat zelená vlna, tedy nezávodit zběsile od semaforu k semaforu stylem plyn-brzda, ale plynule udržovat přibližně rychlost 50 km/h. Důležitý je tlak v pneu. V zimních má být o 0,2 atm vyšší, proto foukám až na 2,5 atm. On stejně se časem sníží, proto je důležité pravidelně co dva tři týdny kontrolovat.
PP je nastaven pesimisticky. Ukazuje spotřebu cca o 0,4 l vyšší než je ve skutečnosti. Proto vždy nuluji počítač po tankování a vypočítávám a dělám korekce (kolik ujedu, než ručička klesne z krajní levé polohy na nejhornější čárku. Může to být až po 120 km. Záleží na naftě. Shell nepění a tak se dá napumpovat až o 5 litrů víc než nafty od jiného pumpaře. Ale na 1 nádrž se dá v pohodě ujet přes 1000 km. Když počítač ukáže dojezd 0 km, stále je tam palivo na víc než 200 km. Když však dojde, pak je to průser. Může se poškodit palivová soustava vč. čerpadel.
hardcame, není pravda, že na volnoběh se turbo nemaže a ničí. Právě naopak. Vždy odjíždím a dojíždím aspoň 20 vteřin na volnoběh. Když je turbo příliš rozžhavené a vypne se motor, turbo ještě točí na sucho, protože už olejové čerpadlo netlačí olej.
A ještě k vyřazování rychlosti při jízdě z kopce. Pokud vím, že budu muset brzdit - křižovatka, pomalejší vozidlo apod., dojíždím s rychlostí, čímž je spotřeba 0 a šetřím brzdy, protože brzdím motorem. Ale z dlouhého kopce, např. sjezd na D5 u Loděnice, jedu bez kvaltu. Pamatujte si, že palivo a kinetická energie jedno jest. Kinetickou energii šetřím a ne že ji likviduji brzděním motorem. Optimální je jízda ustálenou rychlostí, ale v běžném provozu je to těžké dodržet, musí se zpomalovat a zrychlovat. Při zrychlování ještě používám jednu fintu - když přišlápnu plyn a cítím, že to motor hned nepobere, trochu mu povolím. Auto jde za plynem stejně hbitě, ale nekouří /špatně spálená nafta/.
Spotřeba 4,4 litru je možná při ustálené jízdě 80 km/h podle tacho. Ale nevěřím, že s tím někdo jezdí včetně zahřátí motoru, městského provozu apod.
Hodně spokojených kilometrů, těším se na Vaše poznatky. A ještě něco - elina je prima holka!
PS: Přečtěte si na tipcars.com nebo idnes.cz o kvalitě nafty podle testu, který prováděl časopis Autodiesel. Zjistíte, že Shell je obyčejná nafta, ať se označuje extra diesel nebo V-power diesel. Má jen hodně antipěnivých a čisticích aditiv. Nejlépe vychází Verva a Top Q od Benziny.
Ford Mondeo TDCi 96 kW, Euro 4
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)
Re: Spotreba Elantra CRDI
Zdravím. Vždy při tankování nuluji PP a zatím jsem měl rekord 5,9 (město/mimo tak 40/60), teď momentalně mam 6,8 (asi ta zima), jo a dik za info o te naftě (do dnes jsem tankoval jen u shellky - myslel jsem že to je to nej a ono ejhle...)
Re: Spotreba Elantra CRDI
Pneu jsem volil jako Donald - leto 195/60/15 (nyni ale bude 195/50) a zima 185/60/15...abych alespon castecne vyrovnal rozdily ve spotrebe zima-leto.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Spotreba Elantra CRDI
Má nejnižší spotřeba byla jednou jedinkrát 5 l/100km.
Naposledy upravil(a) Krtek II dne 26 led 2010, 19:55, celkem upraveno 1 x.
SOUČASTNOST Hyundai Matrix 1.6
MINULOST Hyundai Elantra 2.0 CRDi, r. v.: 2001
MINULOST Hyundai Elantra 2.0 CRDi, r. v.: 2001
Re: Spotreba Elantra CRDI
Vcera jsem se vratil ze Spindlu, od minule soboty jsem absolvoval trasy Slany-Vrchlabi plny nalozeni (5,3), Vrchlabi-Usti n/L (5,1), Usti n/L-Vrchlabi (5,4-skoro jsem usinal unavou, tak jsem pridal), Vrchlabi-Slany plny nalozeni (4,3) + 50km couracky...celkove ujeto 800km...takze spokojenost. Porad shanim novy auto, ale furt se nemuzu rozhodnost mezi spotrebou (diesel) a komfortem (benzin). Hlavne je problem, ze neni moc z ceho vybirat.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Spotreba Elantra CRDI
To tě někdo táhnul na laně a ty jsi měl nastartováno jen kvůli topení?Hardcam píše:Vcera jsem se vratil ze Spindlu, od minule soboty jsem absolvoval trasy Slany-Vrchlabi plny nalozeni (5,3), Vrchlabi-Usti n/L (5,1), Usti n/L-Vrchlabi (5,4-skoro jsem usinal unavou, tak jsem pridal), Vrchlabi-Slany plny nalozeni (4,3) + 50km couracky...celkove ujeto 800km...takze spokojenost. Porad shanim novy auto, ale furt se nemuzu rozhodnost mezi spotrebou (diesel) a komfortem (benzin). Hlavne je problem, ze neni moc z ceho vybirat.
SOUČASTNOST Hyundai Matrix 1.6
MINULOST Hyundai Elantra 2.0 CRDi, r. v.: 2001
MINULOST Hyundai Elantra 2.0 CRDi, r. v.: 2001