TDI / CRDI
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
TDI / CRDI
prosím vie niekto stručne popísať rozdiel tdi/crdi ? .
má TDI nezávislé "pumpy" pre každý valec?
ako sú poháňané (elektromotorom?)
ako sú riešené vstreky? TDI/CRDI
ďakujem.
má TDI nezávislé "pumpy" pre každý valec?
ako sú poháňané (elektromotorom?)
ako sú riešené vstreky? TDI/CRDI
ďakujem.
Hyundai Accent 1,5 CRDi 2007/ 98000km
- Reklama
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: TDI / CRDI
TDI znamena traktor diesel infekce a podle toho to ma i zvuk
kdezto CRDi je naftak s primofstrikem a komonrejlem, o neco lepsi nejlepsi nafta, je ale nafta horici v kamnech
kdezto CRDi je naftak s primofstrikem a komonrejlem, o neco lepsi nejlepsi nafta, je ale nafta horici v kamnech
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Re: TDI / CRDI
TDI PD ma.Ano.Jinak klasicke TDI ma klasicke cerpadlo pohanene rozvo. remenem a vsrik kteri vstrikuje naftu v kuzelovem tvaru.CRDi ma podavaci cerpadlo,vysokotlake cerpadlo a vstrikovac ktery vyroby pod velkym tlakem z nafty mlhu,ktera se lepe spali.lato píše:prosím vie niekto stručne popísať rozdiel tdi/crdi ? .
má TDI nezávislé "pumpy" pre každý valec?
ako sú poháňané (elektromotorom?)
ako sú riešené vstreky? TDI/CRDI
ďakujem.
Accent 1.5 GT
Lantra 1.8 GT 94 , Lantra 1,6 GLS na dily
Trajet 2.0 CVVT 2005 momentálně na JIPce po manželčině zásahu. :-(
Trajet 2.0 CVVT 2006 plyn
Sonata 2.0 2002
H-100 Vodácký šmajchlkabinet s lůžkovou úpravou! :-)
Lantra 1.8 GT 94 , Lantra 1,6 GLS na dily
Trajet 2.0 CVVT 2005 momentálně na JIPce po manželčině zásahu. :-(
Trajet 2.0 CVVT 2006 plyn
Sonata 2.0 2002
H-100 Vodácký šmajchlkabinet s lůžkovou úpravou! :-)
Re: TDI / CRDI
jo, ty PéDéčka maj sdružený vstřikovače poháněné vačkou a jen pro zajímavost palec vačky na hřideli je větší než palec vačky na ventil. Jsou tam obrovské síly a taky to odebírá hodně výkonu a hodně to chrochtá . Starší TDI, jak už psal Hujer, maj klasické rotační čerpadlo poháněné řemenem (66kW, 81kW). To PéDéčko je třeba ve Fábii RS 96kW.
Jinak TDI znamená Turbo Diesel Injection (přímo vstřik, diesel, turbo). Konkurence to značuje podobně . Opel a Renault DTI, atd..
CRDi (Common Rail Diesel Injection) je poměrně nový typ vstřikování nafty. U konkurence označován též jako CDI (Mercedes Benz), TDCi (Ford), CDTi (Opel), DCi (Renault), HDI (Peugeot + Citroen), JTD (Fiat).
První seriově vyráběné auto s přímovstřikem nafty, ještě bez Common railu, měl Fiat Croma 2.5 TDI, někdy v roce 1989. Naopak první přímovstřikový benzin v seriové výrobě měl Mitsubishi v modelu Carisma, s označením GDI (Gasoline Direct Injection) rok asi 1996.
Kdo měl první Common Rail si ted nevzponemu.
Pricip Common railu je následujicí: Podávací čerpadlo v nádrži podá naftu asi pod tlakem 5-6barů do vysokotlakého čerpadla (v podstatě jen dva výrobci : Bosch a Delphi). Vysokotlaké čerpadlo je poháněno nejčastěji řemenem, někdy řetězem. To podá naftu do Railu (něco jak palivová rampa u nšich nepřímovstřikových benzinů), ale pod vysokým tlakem, 1400-1800barů dle typu a výrobce čerpadla. Hyundai používá čerpadla s nižším tlakem, těch 1400-1500baru. Rail - vysokotlakový zásobník paliva se dělá bud ten klasický liětový, nebo kulový. Na něj jsou napojeny trubky z jednotlivých vstřikovačů. Počet trubek odpovídá počtu válců + jedna přívodní od čerpadla. Vstřikovače jsou ovládány elektromagneticky, dnes už se objevují piezovstřikovače. Maj rychlejší odezvu a můžou pracovat s větším tlakem. Každý vstřikovač si vezme tolik nafty, kolik potřebuje, to udává ECU dle dat z několika čidel dle zatížení motoru, teploty vzuchu, teploty paliva, teploty chladicí kapaliny, polohoy plynového pedálu, váhy vzduchu, atd... Jedne vstřik se skládá z několika předvstřiků, hlavního bstřiku a pak jeden nebo dva dovstřiky. To vše na jeden pohyb pístu. Chod je tak klidnější, tišší a vyrovnanější.
Nešvarem všech commonrailů je náchylnost na kvalitu nafty, kdy se pak zadíraj čerpadla a jejich špony pak putujou i do vstřikovačů. Některé starší commonraily maj i zpětné vedení paliva (přebytku, co nešly do vstřikovačů) do nádrže. PAk to zasviní i nádrž a trubky, takže komplet palivový systém.
Jinak TDI znamená Turbo Diesel Injection (přímo vstřik, diesel, turbo). Konkurence to značuje podobně . Opel a Renault DTI, atd..
CRDi (Common Rail Diesel Injection) je poměrně nový typ vstřikování nafty. U konkurence označován též jako CDI (Mercedes Benz), TDCi (Ford), CDTi (Opel), DCi (Renault), HDI (Peugeot + Citroen), JTD (Fiat).
První seriově vyráběné auto s přímovstřikem nafty, ještě bez Common railu, měl Fiat Croma 2.5 TDI, někdy v roce 1989. Naopak první přímovstřikový benzin v seriové výrobě měl Mitsubishi v modelu Carisma, s označením GDI (Gasoline Direct Injection) rok asi 1996.
Kdo měl první Common Rail si ted nevzponemu.
Pricip Common railu je následujicí: Podávací čerpadlo v nádrži podá naftu asi pod tlakem 5-6barů do vysokotlakého čerpadla (v podstatě jen dva výrobci : Bosch a Delphi). Vysokotlaké čerpadlo je poháněno nejčastěji řemenem, někdy řetězem. To podá naftu do Railu (něco jak palivová rampa u nšich nepřímovstřikových benzinů), ale pod vysokým tlakem, 1400-1800barů dle typu a výrobce čerpadla. Hyundai používá čerpadla s nižším tlakem, těch 1400-1500baru. Rail - vysokotlakový zásobník paliva se dělá bud ten klasický liětový, nebo kulový. Na něj jsou napojeny trubky z jednotlivých vstřikovačů. Počet trubek odpovídá počtu válců + jedna přívodní od čerpadla. Vstřikovače jsou ovládány elektromagneticky, dnes už se objevují piezovstřikovače. Maj rychlejší odezvu a můžou pracovat s větším tlakem. Každý vstřikovač si vezme tolik nafty, kolik potřebuje, to udává ECU dle dat z několika čidel dle zatížení motoru, teploty vzuchu, teploty paliva, teploty chladicí kapaliny, polohoy plynového pedálu, váhy vzduchu, atd... Jedne vstřik se skládá z několika předvstřiků, hlavního bstřiku a pak jeden nebo dva dovstřiky. To vše na jeden pohyb pístu. Chod je tak klidnější, tišší a vyrovnanější.
Nešvarem všech commonrailů je náchylnost na kvalitu nafty, kdy se pak zadíraj čerpadla a jejich špony pak putujou i do vstřikovačů. Některé starší commonraily maj i zpětné vedení paliva (přebytku, co nešly do vstřikovačů) do nádrže. PAk to zasviní i nádrž a trubky, takže komplet palivový systém.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Re: TDI / CRDI
Ok, presne toto som chcel vediet a dakujem za namahu !
Hyundai Accent 1,5 CRDi 2007/ 98000km
Re: TDI / CRDI
není co dodat
Hyundai Santa Fe CRDi 2.0 VGTr.v.2005-2008,Hyundai Santa Fe Elegance 2,2 r.v.2008-2013-Subaru xv 2013-
Re: TDI / CRDI
prikladam odkaz na pekne video,kde je vysvetleny princip funkcnosti a diagnostiky motorov pouzivanych u Hyundai dieslov... http://www.youtube.com/watch?v=fWyaJ6od ... r_embedded
Re: TDI / CRDI
Len dodám, že TDI je taktiež Commonrail v aktuálnych nových vozidlách
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
- Farrael
- *****
- Příspěvky: 2161
- Registrován: 01 bře 2010, 21:33
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: TDI / CRDI
Ano označují to TDI CR, ale myslim si, že by si měli najít jinou lepší zkratku. Tohle je takové já nevím zavádějící.
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Re: TDI / CRDI
První přímovstřikový systém Common Rail byl použit u Alfy Romeo 156.
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: TDI / CRDI
přesně tak. a nebyl to vůbec špatný diesel spolupracovali myslím s mercedesem v té době (1997/8 tak nějak)Mr. Kwon píše:První přímovstřikový systém Common Rail byl použit u Alfy Romeo 156.
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Re: TDI / CRDI
ono je to jedno. BMW označuje své diesely od jisté doby prostým písmenkem d. Takže z toho nevyčteš ani to, že to má turbo, přímovstřik, nebo právě commonrail. Ono to ani zákazníka mnohdy nezajímá, hlavně že je to nafta a má to kilowatty.Farrael píše:Ano označují to TDI CR, ale myslim si, že by si měli najít jinou lepší zkratku. Tohle je takové já nevím zavádějící.
A mnohdy je to zavádějící. Např. Nissan Terrano s označením 2.7TDi značí turbo-diesel, ale písmenko i není přímovstřik (injection), ale intercooler, takže vlastně komůrkovej traktorovej diesel s mezichladičem a koho to zajímá....
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997