Stěrače Matrix
Moderátor: Moderátoři
Stěrače Matrix
Vím, že to zní blbě, ale nejdou mi vypnout stěrače. Jak vezmu za klíček, tak spustěj hajzli a přestanou až klíček zase vypnu. Už se vám to někomu někdy stalo? Že by byl podělanej ten vypínač?
- Reklama
Re: Stěrače Matrix
So stieracmi sa mi to este nestalo.
Mne pre zmenu nevypina vyhrievanie zadneho skla.
Mne pre zmenu nevypina vyhrievanie zadneho skla.
Matrix Premium 1.6
- zahyx
- Moderátor
- Příspěvky: 2129
- Registrován: 12 črc 2005, 12:51
- Bydliště: City Pce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stěrače Matrix
tak jsem koukal jak jsou sterace zapojeny e me ely bude to podobne, v motorovem prostoru je skrinka s relema jedno rele ovlada sterace na krabycce je popis co je ktere rele tak ho odpoj muzou byt v tom rele priskvarena kontakty, jinde by snad chyba nebyla
Hyundai Sonata GLS 2,7 V6 127kW r.v.2003 LPG- sekvenční vstřikování
předchozí
Hyundai Elantra GLS 1,6DOHC 16V 79kW r.v.2002 LPG- sekvenční vstřikování konečně
věrný značce :hyu: :!:
předchozí
Hyundai Elantra GLS 1,6DOHC 16V 79kW r.v.2002 LPG- sekvenční vstřikování konečně
věrný značce :hyu: :!:
Re: Stěrače Matrix
Taky si myslím, že to bude to relátko. Zatím jsem vyndal pojistku ve skřínce pod volantem a stěrače se vrtět přestaly. Jestli máte někdo schema elinstalace, můžete se podívat, co ta pojistka jistí? Jestli ovládání relátka, nebo motorek stěračů? Odhaduji, že motorek stěračů. Protože kdyby jistila relátko a to bylo spečené, tak by stěrače makaly dál, ale po vyndání pojistky přestaly. Myslím si, že ta pojistka je na kabelu od výkonového kontaktu relátka k motorku stěračů, případně na kabelu od zdroje k relátku. V tom případě by mě zajímalo, jak je jištěno napájení ovládacího kontaktu relátka. Relátko jsem se snažil vyndat, ale nějak se mi to nedaří a moc hrubou silou se mi do toho nechce, abych nenapáchal víc škody než užitku. Díky
- zahyx
- Moderátor
- Příspěvky: 2129
- Registrován: 12 črc 2005, 12:51
- Bydliště: City Pce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stěrače Matrix
schema na matrixe bohuzel nemam, to rele musis vyndat silou jinak to nejde, a dat nove a vyzkouset, zejtra pokoumu jak to mam delane ja, muze bejt treba i v pacce neco spatne jakym tempem ti to stira? furt stejnym i kdyz prepnes na ten nejrychlejsi stupen??
Hyundai Sonata GLS 2,7 V6 127kW r.v.2003 LPG- sekvenční vstřikování
předchozí
Hyundai Elantra GLS 1,6DOHC 16V 79kW r.v.2002 LPG- sekvenční vstřikování konečně
věrný značce :hyu: :!:
předchozí
Hyundai Elantra GLS 1,6DOHC 16V 79kW r.v.2002 LPG- sekvenční vstřikování konečně
věrný značce :hyu: :!:
Re: Stěrače Matrix
Myslím si a doufám, že páčkou to nebude, protože reaguje na přepnutí na cyklování. Ještě jsem zjistil jeden poznatek. Když tam byla ta pojistka, tak po vypnutí klíčku jsem chvíli slyšel nějaké zvuky z prostoru jakoby té pojistkové skřínky z motoru, co připomínaly šepot lesních velikánů . No takový syčení. Asi po deseti vteřinách to v tom cvaklo a syčení bylo pryč. Teď, když tam ta pojistka není, tak je klid a neslyším nic. Problém je v tom, že když mám zvednutý stěrače, nejde otevřít kapotu, takže ho nemůžu přitom ošmatat. Tak si myslím, že to bude to relátko. Bylo by dobrý, kdyby někdo z kluků Matrixáků se do svého miláčka zaposlouchal, jestli tam takovou věc po vypnutí klíčku taky slyší, nebo ne. Fakt jsem to zkoušel několikrát, takže halucinace vylučuju . Ale pokud by ten zvuk byl zpožděné odpadnutí relátka, tak proč by stěrače začaly makat po dalším zapnutí klíčku zapalování?
- zahyx
- Moderátor
- Příspěvky: 2129
- Registrován: 12 črc 2005, 12:51
- Bydliště: City Pce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stěrače Matrix
tezko ric poznas az das jine rele, ale co takhle rikac tak to vypada na spatnou packu, ale nevim neber me za slovo ja bych nejdriv skusil rele a potom uvidis co dal
Hyundai Sonata GLS 2,7 V6 127kW r.v.2003 LPG- sekvenční vstřikování
předchozí
Hyundai Elantra GLS 1,6DOHC 16V 79kW r.v.2002 LPG- sekvenční vstřikování konečně
věrný značce :hyu: :!:
předchozí
Hyundai Elantra GLS 1,6DOHC 16V 79kW r.v.2002 LPG- sekvenční vstřikování konečně
věrný značce :hyu: :!:
Re: Stěrače Matrix
Jasně, to "cvaknutí" po 10 vteřinách někde v reléové a pojistkové skřínce od vypnutí motoru mám taky, tak že je to mormální , jen ty "lesy" ty asi nemám. Koukni na to relé stěračů, jestli mu nelepí kontakt.sibiran píše:Myslím si a doufám, že páčkou to nebude, protože reaguje na přepnutí na cyklování. Ještě jsem zjistil jeden poznatek. Když tam byla ta pojistka, tak po vypnutí klíčku jsem chvíli slyšel nějaké zvuky z prostoru jakoby té pojistkové skřínky z motoru, co připomínaly šepot lesních velikánů . No takový syčení. Asi po deseti vteřinách to v tom cvaklo a syčení bylo pryč. Teď, když tam ta pojistka není, tak je klid a neslyším nic. Problém je v tom, že když mám zvednutý stěrače, nejde otevřít kapotu, takže ho nemůžu přitom ošmatat. Tak si myslím, že to bude to relátko. Bylo by dobrý, kdyby někdo z kluků Matrixáků se do svého miláčka zaposlouchal, jestli tam takovou věc po vypnutí klíčku taky slyší, nebo ne. Fakt jsem to zkoušel několikrát, takže halucinace vylučuju . Ale pokud by ten zvuk byl zpožděné odpadnutí relátka, tak proč by stěrače začaly makat po dalším zapnutí klíčku zapalování?
Viz obrázek pojistkové a reléové skříňky v motorovém prostoru .
- Přílohy
-
- matrix_relay_fuse.jpg (39.2 KiB) Zobrazeno 1885 x
Nyní: Hyundai Matrix 1.6/103HP , r.v. 2004...jezdí...,
Bylo:
Opel Astra F 1.6/75HP 3dv, r.v. 1998, stále jezdí :-)
Fiat UNO 1.5/75HP, r.v. 1986, asi ve šrotu
Bylo:
Opel Astra F 1.6/75HP 3dv, r.v. 1998, stále jezdí :-)
Fiat UNO 1.5/75HP, r.v. 1986, asi ve šrotu
Re: Stěrače Matrix
Díky. Volal jsem do servisu jestli mají relátko a tam na mě vybafli, že jsou tam dvě. Pravili, že tam je ještě jedno na cyklovač. Je mi to divný, protože si myslím, že cyklovač spíná to relátko o kterém je řeč na tom obrázku, ale asi jim musím v prvním kole věřit. Odpoledne se tam možná vydám a jsem zvědav, co se dozvím.
Re: Stěrače Matrix
...tak dej potom vědet, které relé to vlasně bylo .
Nyní: Hyundai Matrix 1.6/103HP , r.v. 2004...jezdí...,
Bylo:
Opel Astra F 1.6/75HP 3dv, r.v. 1998, stále jezdí :-)
Fiat UNO 1.5/75HP, r.v. 1986, asi ve šrotu
Bylo:
Opel Astra F 1.6/75HP 3dv, r.v. 1998, stále jezdí :-)
Fiat UNO 1.5/75HP, r.v. 1986, asi ve šrotu
Re: Stěrače Matrix
Tak jsem se vrátil ze servisu. Proběhlo to tak, že se dala zpátky ta pojistka a všechno šlapalo jak mělo. Trochu jsem asi zblednul, protože jsem se měl v tom okamžiku za blba. Servisman je asi školený psycholog, protože na mě musel poznat a hned říkal, abych byl v klidu, že se může stát, že když stěrače přimrznou a ten systém dostane větší proudovou zátěž, tak že zblbne jednotka a že tím, že jsem vyndal pojistku a dneska se dala zpátky, tak se to vlastně zresetovalo. Když jsem se ptal, proč to tak nezafungovalo doma, tak pravil, že mezi vyndáním pojistky a vrácením to chce nechat tak čtvrt hodiny vydejchat. Je zvláštní, ale asi to tak halt je. Tak chlapi, až se vám to přihodí, víte co s tím. Přeju, ať se to nestane.
- zahyx
- Moderátor
- Příspěvky: 2129
- Registrován: 12 črc 2005, 12:51
- Bydliště: City Pce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stěrače Matrix
musi rict ze jsem to necekal tak to je fajn ze ti to funguje
Hyundai Sonata GLS 2,7 V6 127kW r.v.2003 LPG- sekvenční vstřikování
předchozí
Hyundai Elantra GLS 1,6DOHC 16V 79kW r.v.2002 LPG- sekvenční vstřikování konečně
věrný značce :hyu: :!:
předchozí
Hyundai Elantra GLS 1,6DOHC 16V 79kW r.v.2002 LPG- sekvenční vstřikování konečně
věrný značce :hyu: :!: