kolísání otáček u lantry 1.8 r. v. 1995
Moderátoři: Farrael, Lhoty, Moderátoři
kolísání otáček u lantry 1.8 r. v. 1995
Nemáte prosím někdo skušenost s kolísáním otáček u studeného motoru 600ot až 2500otjak se to ohřeje tak to tolik nekolísá ,ale má to porád takoví nepravidelný chod a jaksi se to klepe od 600 do 1300otáček na volnoběh........děkuji za jakoukoli radu
- Reklama
Ted resim stejny problem a zjistil jsem, ze me odesel krokovej motorek. Spatnej krokovej motorek se da zjistit tak, ze se pri nastartovanem aute pozapinaji vykonne spotrebice (klimatizace) a nesmi klesnout razantne otacky (me to chciplo). Jestlize klesnou tak bude na vine krokovej motorek a to bych mohl pak eventuelne popsal demontaz a vizualni kontrolu jestli je to fakt on. Ja osobne jsem tento problem mel od te doby co jsem koupil auto (bazar) a ted to resim. Ve stredu snad bude doma. Novej stoji cca 7000,- a ja mam starsi za 2700,-.
Mam Hyunday Lantra 1,8 GT rv.1995
Mam Hyunday Lantra 1,8 GT rv.1995
Motorek je umístěn pod škrtící klapkou a tak se to perfektně oddělává. Já jsem si užil svoje a dopadlo to tak, že jsem musel oddělat kompletně celou škrtící klapku abych ho dostal ven a pak jsem zjistil, že je pouze na dvou šroubkách a tak by se dal demontovat samostatně.
![Obrázek](http://img231.imageshack.us/img231/7894/xp30200017rj.jpg)
Dle informací zjištěných na internetu jsem zjistil, že funkčnost krokového motorku se dá vyzkoušet tak, že se demontuje, nechá se připojenej kabel a zapne se klíček. Při zapnutí by měl vyjet ten kužel ven (uvnitř je šnek) a při vypnutí zase zajet. Mě to pouze zachrčí a nic. Dají se ještě multimetrem změřit cívky, ale z toho jsem nebyl moc chytrej.
![Obrázek](http://img231.imageshack.us/img231/7956/xp30200049en.jpg)
Krokovej motorek ti dorovnává otáčky motoru při volnoběhu při změnách zatížení. Mě to kolísalo asi stejně jako tobě a když jsem měl zaplou klimatizaci a zastavil jsem na křižovatce tak bylo vesměs pravidlo chcipnutí auta.
![Obrázek](http://img231.imageshack.us/img231/7894/xp30200017rj.jpg)
Dle informací zjištěných na internetu jsem zjistil, že funkčnost krokového motorku se dá vyzkoušet tak, že se demontuje, nechá se připojenej kabel a zapne se klíček. Při zapnutí by měl vyjet ten kužel ven (uvnitř je šnek) a při vypnutí zase zajet. Mě to pouze zachrčí a nic. Dají se ještě multimetrem změřit cívky, ale z toho jsem nebyl moc chytrej.
![Obrázek](http://img231.imageshack.us/img231/7956/xp30200049en.jpg)
Krokovej motorek ti dorovnává otáčky motoru při volnoběhu při změnách zatížení. Mě to kolísalo asi stejně jako tobě a když jsem měl zaplou klimatizaci a zastavil jsem na křižovatce tak bylo vesměs pravidlo chcipnutí auta.
Krokový motůrek!!
Krokový motůrek!!Teda správně se to jmenuje SEVOMOTOR VOLNOBĚHU!!
Funguje jako automatický sytič a zároveň drží volnoběh motoru!!
Funkčnost lze vyskoušet tím,že ho odmontujeme a díváme se na něj!!
První fáze je,že motůrek po zapnutí klíčku vyjede ven do určité polohy!!To je poloha sytiče!!!
A druhá fáze je, po sešlápnutí plynového pedálu musí krokový motůrek jezdit sem a tam!!Toto je pouze udržovací funkce!!
Tak je to jednoduše řečeno!!
Jinak je to Servomotor volnoběhu,který udržuje volnoběh motoru,nezávisle na zapnutých elektrických spotřebičích!!(světla,topení atd!!)Prostě až zapnete světla,tak aby to nechcíplo!!
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Funguje jako automatický sytič a zároveň drží volnoběh motoru!!
Funkčnost lze vyskoušet tím,že ho odmontujeme a díváme se na něj!!
První fáze je,že motůrek po zapnutí klíčku vyjede ven do určité polohy!!To je poloha sytiče!!!
A druhá fáze je, po sešlápnutí plynového pedálu musí krokový motůrek jezdit sem a tam!!Toto je pouze udržovací funkce!!
Tak je to jednoduše řečeno!!
Jinak je to Servomotor volnoběhu,který udržuje volnoběh motoru,nezávisle na zapnutých elektrických spotřebičích!!(světla,topení atd!!)Prostě až zapnete světla,tak aby to nechcíplo!!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
Ano! Je to ůplně to samé,holt ta čeština je bohatá!!!bida.ml píše:přesně napsáno "ISC servo (stepper motor)" v překladu "krokový elektromotor". Ivan to napsal odborněji, ale myslím si že oboje je dobře.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Já tento motůrek znám pod tímto názvem!!
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Těch typů je hodně,ale princip je pořád stejný!!
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
Komunikoval jsem ohledne motorku s "Rade622". Zkus se ho zeptat, rozumi tomu a myslim si ze by se ti na to mohl podivat. Jestlize jenom cvaka a nepohybuje se tak je v haji. Mam nejakej navod na kontrolu civek tohoto motorku z hyundai servis (www.hmaservice.com), kterej ti muzu treba poslat mejlem. Mam to v pdf.