Provozní náklady
Moderátoři: miooo, Moderátoři
Provozní náklady
Zdravím všechny uživatele tohoto skvělého fóra a obracím se na Vás, šťastné majitele NEW SANTA FE s prosbou. Již delší dobu uvažuji o koupi staršího (cca 2 roky) NEW Santa fe a stále se nemohu rozhodnou z důvodu obav, že se bude jednat o automobil s vysokými provozními náklady. Již několik let jezdím ve vozech Škoda Octavia a služební Fabia, vždy bez problémů, ale od počátku prodeje New Santa fe mě lákalo. Mohl bych poprosit někoho z Vás, kdo dříve jezdil vozy např: Škoda Octavia, či jinými vozy této kategorie, jak velký finanční rozdíl ho čekal v provozních nákladech u New Santa Fe. Např: Pneu, spotřeba, servis, cena náhradních dílů, apod.V krátkosti prostě finanční rozdíl provozních nákladů mezi osobním vozem a vozem SUV. Abych řekl pravdu, rád bych měl jasno, než se pustím do tohoto rozhodnutí, protože jak se říká kdo má na opici musí mít i na banány a nerad bych byl ten majitel, který má jen na opici a na ty banány již nezbývá.
Za případné odpovědi předem děkuji.
Za případné odpovědi předem děkuji.
- Reklama
Re: Provozní náklady
ahoj,
no neviem ako je to oproti beznym autam ale naklady su dost velke.
budem pisat v skk aby si sa rychlo zorientoval
Mozem ti povedat moje skusenosti:
- garancky su cenovo od 8 000,-sk hore. Kazdych 15 000km zalezi podla najazdu km rocne
Ja tu garancku absolvujem min. 2 krat v roku
1 gar. bola cca 8500,-sk
2 gar. asi 12 500,-sk
3.gar. asi 11 000,-sk
4.gar asi 15 000,-skk
5. gar. bude za chvilu a bude asi mastna lebo sa budu menit aj brzdy, tipujem cca
20 000,-sk
Momentalna spotreba je podla PC 13,0l a to ho setrim. Na plnu nadrz spravim cca 650km.
Monemtalne to vychadza na tyzden, teda tankujem 4 x v mesiaci.
Ked bola nafta 45,-sk tak to bolo huste. Naklady na palivo cca do 10 000,-sk
Co sa tyka spotreby gum tak to je individualne, ale prve kumho isli po 15 000km do kosa. Kupil som 19 palcove aj s pneu nove za cca 75 000,-sk. Odjazidli jedno leto, este vydrzia druhe, uprimne dufam ze sa auta v lete zbavim.
Moje sukromne naklady boli na poriadne audio
suma cca 40 000,-sk uz si to nepamätam
dialkovy start s alarmom cca 12 000,-skk
xenony cca 7 000,-skk
su to prkotiny ale kazdy ako chce a min. xenony tam byt musia.
Neviem ako ty ked kupis dvojrocne tak kvoli zaruke musis chodit este rok, potom si mozes robit co chces takze sa tam da usetrit.
K nahradnym dielom:
Ked ma vykradli tak sme objednavali novy vrch palubnej dosky, klimatizacnu jednotku, dva potahy sedadiel, okno s foliou a bocny tapacir na dvere. Suma opravy 178 000,-skk.
Pre tvoje info vnutorny bakelit na bocne dvere stoji 12 000,-skk.
Klimatizacna jednotka bola tusim 45 000,-skk
Bocne okno s foliou ma vyslo 9 500, skk aj s robotou ked ma vykradli druhykrat.
Neviem co este povedat k tomu, dnes je situaciu s autami ina ako pred 2 rokmi, ceny idu dole, takze premiovky sa dost blizia k cene santy.
Ja som vtedy kupoval za 1 330 000,- aj s nejakou zlavou, Dnes ma vyde Lexus RX 400h po odratani DPH v plnej palbe s cuvacou kamerou, cpickovym audiom, navigaciou a neviem cim vsetkym cca 1 400 000,-skk.
Tym chcem povedat ze hyundai nie je zly ale mal som dost poruch a kedze sa situacia meni tak uz pojdem do " premiovych" vod, to slovo neznasam
Ale suma sumarum, santa fe je ok, ale s odstupom casu vidim par veci ktore nestoja zu jeho kupnu cenu.
no neviem ako je to oproti beznym autam ale naklady su dost velke.
budem pisat v skk aby si sa rychlo zorientoval
Mozem ti povedat moje skusenosti:
- garancky su cenovo od 8 000,-sk hore. Kazdych 15 000km zalezi podla najazdu km rocne
Ja tu garancku absolvujem min. 2 krat v roku
1 gar. bola cca 8500,-sk
2 gar. asi 12 500,-sk
3.gar. asi 11 000,-sk
4.gar asi 15 000,-skk
5. gar. bude za chvilu a bude asi mastna lebo sa budu menit aj brzdy, tipujem cca
20 000,-sk
Momentalna spotreba je podla PC 13,0l a to ho setrim. Na plnu nadrz spravim cca 650km.
Monemtalne to vychadza na tyzden, teda tankujem 4 x v mesiaci.
Ked bola nafta 45,-sk tak to bolo huste. Naklady na palivo cca do 10 000,-sk
Co sa tyka spotreby gum tak to je individualne, ale prve kumho isli po 15 000km do kosa. Kupil som 19 palcove aj s pneu nove za cca 75 000,-sk. Odjazidli jedno leto, este vydrzia druhe, uprimne dufam ze sa auta v lete zbavim.
Moje sukromne naklady boli na poriadne audio
suma cca 40 000,-sk uz si to nepamätam
dialkovy start s alarmom cca 12 000,-skk
xenony cca 7 000,-skk
su to prkotiny ale kazdy ako chce a min. xenony tam byt musia.
Neviem ako ty ked kupis dvojrocne tak kvoli zaruke musis chodit este rok, potom si mozes robit co chces takze sa tam da usetrit.
K nahradnym dielom:
Ked ma vykradli tak sme objednavali novy vrch palubnej dosky, klimatizacnu jednotku, dva potahy sedadiel, okno s foliou a bocny tapacir na dvere. Suma opravy 178 000,-skk.
Pre tvoje info vnutorny bakelit na bocne dvere stoji 12 000,-skk.
Klimatizacna jednotka bola tusim 45 000,-skk
Bocne okno s foliou ma vyslo 9 500, skk aj s robotou ked ma vykradli druhykrat.
Neviem co este povedat k tomu, dnes je situaciu s autami ina ako pred 2 rokmi, ceny idu dole, takze premiovky sa dost blizia k cene santy.
Ja som vtedy kupoval za 1 330 000,- aj s nejakou zlavou, Dnes ma vyde Lexus RX 400h po odratani DPH v plnej palbe s cuvacou kamerou, cpickovym audiom, navigaciou a neviem cim vsetkym cca 1 400 000,-skk.
Tym chcem povedat ze hyundai nie je zly ale mal som dost poruch a kedze sa situacia meni tak uz pojdem do " premiovych" vod, to slovo neznasam
Ale suma sumarum, santa fe je ok, ale s odstupom casu vidim par veci ktore nestoja zu jeho kupnu cenu.
Re: Provozní náklady
Zkusim asi pohled z druhe strany.
5 garancek za tri roky od 7 500 do 9 500 Kc.
Prumerna spotreba mereno tankovanim do plne nadrze 8.4 l.
Puvodni letnaky ted pojedou ctvrte leto (nevim jestli cele)
Zimni GY Ultra grip po dvou zimach cca 9mm - pojedou jeste jednu.
Jediny doplnek - na zimu gumove koberecky.
Nahradni dily nevim - vymenoval jsem pouze zarovky - 150 Kc jedna.
Zavady - ve 35K praskly spojkovy valec - vymena v zaruce, vymena pricniku take v zaruce.
SF 2.2 CRDI
5 garancek za tri roky od 7 500 do 9 500 Kc.
Prumerna spotreba mereno tankovanim do plne nadrze 8.4 l.
Puvodni letnaky ted pojedou ctvrte leto (nevim jestli cele)
Zimni GY Ultra grip po dvou zimach cca 9mm - pojedou jeste jednu.
Jediny doplnek - na zimu gumove koberecky.
Nahradni dily nevim - vymenoval jsem pouze zarovky - 150 Kc jedna.
Zavady - ve 35K praskly spojkovy valec - vymena v zaruce, vymena pricniku take v zaruce.
SF 2.2 CRDI
Re: Provozní náklady
Mam skusenosti s autami, ktore sa pozaduju - Octavia II benzin 1,6 LPG a new Santa fe 2,7 V6 LPG. Myslim, ze pri porovnani dieslov, Octavia 1,9tdi a Santa fe 2,2 Crdi bude pomer nakladov podobny. Co sa tyka servisu, tak servisne naklady Santa fe vyjdu minimalne na dvojnasobok (aspon pocas zarucnej doby a pri lacnom servise hyundai - RK po 15tis. cca 6700 Sk) pretoze skoda pozaduje zarucne prehliadky kazdych 30tis.km a hyundai 15tis.km. S nahradnymi dielmi nemam skusenost, ale myslim, ze tam nebude ziadny zavratny rozdiel pri podobnych polozkach a v zaruke cena nahradnych dielov nehra rolu.
Dalsi vacsi rozdiel bude v spotrebe, pri nafte by to mohlo byt asi cca 2litre /100km a viac (ak predpokladaáme spotrebu skody cca 5,5l a hyundai 7,5l), samozrejme zalezi na sposobe jazdy a pomere premavky v obci a mimo obce. Mna vychadza mesacna spotreba Santa fe na LPG asi tolko co spotreba Octavie na benzín (zvlast pri terajsej cene LPG na Slovensku 13,30 Sk/liter). Dalsi rozdiel je obstaravacia cena ale to je iba pri porovnani s Octaviou 1,6 - tej ale chyba oproti Santa fe pohon 4x4, nejke to kilo, vybava a priestor. Ak porovname napr. rovnako vybavenu Octaviu 4x4, alebo Scout, tak ani rozdiel v cene nehra pri porovnavani nakladov rolu. Cize jediny rozdiel mi vychadza pri servise (ten by sa dal takmer uplne odstranit, ak by hyundai predlzilo servisne intervaly) a pri spotrebe. Este som vlastne zabudol na treti rozdiel a to je cena pneumatik, pripadne diskov. Napr. zimne znackove dunlop, goodyear... na Octaviu cez internet cca 1800-2000,- Sk/kus a Na Santa fe cez 4500 Sk/kus. Disky sa daju v akcii zohnat aj za pobdobne ceny ale pri totoznych typoch je tam tiez dost vyrazny rozdiel. Ja som napriklad cez e-pneu.cz kupil za cca 24 000Sk komplet obutu sadu diskov ronal 42 17", pneu matador nordica.
Dalsi vacsi rozdiel bude v spotrebe, pri nafte by to mohlo byt asi cca 2litre /100km a viac (ak predpokladaáme spotrebu skody cca 5,5l a hyundai 7,5l), samozrejme zalezi na sposobe jazdy a pomere premavky v obci a mimo obce. Mna vychadza mesacna spotreba Santa fe na LPG asi tolko co spotreba Octavie na benzín (zvlast pri terajsej cene LPG na Slovensku 13,30 Sk/liter). Dalsi rozdiel je obstaravacia cena ale to je iba pri porovnani s Octaviou 1,6 - tej ale chyba oproti Santa fe pohon 4x4, nejke to kilo, vybava a priestor. Ak porovname napr. rovnako vybavenu Octaviu 4x4, alebo Scout, tak ani rozdiel v cene nehra pri porovnavani nakladov rolu. Cize jediny rozdiel mi vychadza pri servise (ten by sa dal takmer uplne odstranit, ak by hyundai predlzilo servisne intervaly) a pri spotrebe. Este som vlastne zabudol na treti rozdiel a to je cena pneumatik, pripadne diskov. Napr. zimne znackove dunlop, goodyear... na Octaviu cez internet cca 1800-2000,- Sk/kus a Na Santa fe cez 4500 Sk/kus. Disky sa daju v akcii zohnat aj za pobdobne ceny ale pri totoznych typoch je tam tiez dost vyrazny rozdiel. Ja som napriklad cez e-pneu.cz kupil za cca 24 000Sk komplet obutu sadu diskov ronal 42 17", pneu matador nordica.
Re: Provozní náklady
ta spotreba pri santa fe co pises 7,5l je nemozna ak sa jedna o AT a beznu premavku.
Ano urobil som aj s mojim spotrebu 7,0l ale mimo mesta na lazoch pri kochani sa krajinou uplne bez premavky a s hladkanim plynu pri rychlosti max do 60km/h ale realna spotreba tohto auta v meste je cca 11l, mimo pri dodrzovani tak asi okolo 9 a viac.
Pri 130km/h konstantnej rychlosti na tempomat hlasi cca 8,3l, staci vsak stupanie a hned to ide hore.
Pisem o beznej jazde, ziadna brzda premavky, ziadne kickdowny ale splynut s premavkou.
Je to SUV a to nieco spotrebuje.
Ano urobil som aj s mojim spotrebu 7,0l ale mimo mesta na lazoch pri kochani sa krajinou uplne bez premavky a s hladkanim plynu pri rychlosti max do 60km/h ale realna spotreba tohto auta v meste je cca 11l, mimo pri dodrzovani tak asi okolo 9 a viac.
Pri 130km/h konstantnej rychlosti na tempomat hlasi cca 8,3l, staci vsak stupanie a hned to ide hore.
Pisem o beznej jazde, ziadna brzda premavky, ziadne kickdowny ale splynut s premavkou.
Je to SUV a to nieco spotrebuje.
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8142
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Provozní náklady
tomki jj, nieco na tom bude.. pozreral som sa po spotrebach uzivatelov, asi bude u diesloveho ratat so spotrebou 8,5 az 9,5 a u benzinoveho 12,5 az 13litrov /100
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Provozní náklady
Ok, tu spotrebu 7,5l udavaju niektori majitelia, napr. aj tu na fore. Tych vyssie uvedenych 13l nafty vyzera dost, ved mne to v tej najtuhsej zime bralo cca 14 az 15l LPG. Ono vacsinou majitelia dieslov sa "nepochvalia" skutocnou spotrebou. Ja som na Octavii 1,6 jazdil v teplejsich mesicoch priemernú spotrebu podľa počitaca od 5,8 do 6,1 (skiutocna tak + 0,3) a vzimnych tak okolo 6,5l. Na Santa fe 2,7V6 139kW podla prejdetych km a natankovaneho paliva od juna do novembra 2008 skutocna spotrebu cca 10,6l/100km. Teraz sice chodim na LPG ale pocitac mi ukazuje tak medzi 11,2 a 11,6 (podla toho ci je po dlhsej trase alebo nie, mesto tak 1/8 celkových km). Ale myslim, ze tie hodnoty na porovnanie pomeru nakladov na prevadzku medzi jednotlivymi autami postacuju pri beznej premavke.
Re: Provozní náklady
Teda ty tě děsej. Mám druhou zimu Santíka AT (50t. km) a zatím max spokojenost. Náhradní díly bohudík nevím co stojí protože jsem žádné nepotřeboval . Jak píše kolega měním olej a žárovky (holt denní svícení něco stojí). Jak jsem už někde psal tohle není auto na závodění (dělají je taky, poznají se mj. podle toho, že jim občas při vystupování můžeš šlápnout na střechu ) nikde na mě netroubí že bych zdržoval obec "50" mimo "90" dálnice "130" a měřená potřeba v létě 8,3 v zimě asi něco více (nezávislé topení taky něco spolkne) asi bych se nenechal odradit. Myslím že to může být dost idividuální . Hodně dělá řidič. A taky věř tomu že ti kdo jsou spokojení tak většinou nejsou grafomani.
Hyundai SF 2.2 CRDi AT Elegance
Re: Provozní náklady
Zdravím,ale fakt tě děsej Spotřeba u nafťáku 13L. Nesmysl!!! Neví jak Vy,ale já mám teď v zimních měsících spotřebu dle počítače 7.5L v létě jezdím za 7,2L. Takže doufám,že palubní počítač nekecá!!! Najedu na nádrž 70L 950km. Takže se palubní počítač ani moc nemejlí... Jinak Santa-fe má 3 roky záruku,přivezl jsem si auto z Belgie v plné náloži,dokonce s 12 cti erbegama atd. Se zárukou žádný problém,vše co bylo špatné vyměnili a platím garančky cca 6.000 Kč,- Nikdy jsem nepřekročil 8.000Kč Jsem naprosto spokojenej a náklady spojené se Santou jen o málo převyšujou náklady osobního auta,ale bezpečnost a svezení se nedá srovnat,hlavně se mě to auto neskutečně líbí
Re: Provozní náklady
12 airbagů ??? To jsem ještě u SF neviděl, kde všude jsou? Vím, že má normálně řidič+spolujezdec přední a boční (tj. 4) a pak jsou okenní pro celý vůz (tj. 2). Některý auta mají ještě kolenní pro řidiče, ale u SF jsem se s tím nesetkal a stejně by to ještě nevycházelo a 5 bagů by chybělo. Fakt by mě to zajímalo, kam to nacpali. I Veracruz končí u 6 a teprve Borrego má 7 ab.O2Man píše:Zdravím,ale fakt tě děsej Spotřeba u nafťáku 13L. Nesmysl!!! Neví jak Vy,ale já mám teď v zimních měsících spotřebu dle počítače 7.5L v létě jezdím za 7,2L. Takže doufám,že palubní počítač nekecá!!! Najedu na nádrž 70L 950km. Takže se palubní počítač ani moc nemejlí... Jinak Santa-fe má 3 roky záruku,přivezl jsem si auto z Belgie v plné náloži,dokonce s 12 cti erbegama atd. Se zárukou žádný problém,vše co bylo špatné vyměnili a platím garančky cca 6.000 Kč,- Nikdy jsem nepřekročil 8.000Kč Jsem naprosto spokojenej a náklady spojené se Santou jen o málo převyšujou náklady osobního auta,ale bezpečnost a svezení se nedá srovnat,hlavně se mě to auto neskutečně líbí
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Re: Provozní náklady
zdenek: napr Sonata nebo i20 ma v zakladu 8 airbagu, dneska to neni zadnou vyjimkou.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Provozní náklady
to jo 8 beru, ale 12 si fakt nedokážu představit, kde můžou být
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Re: Provozní náklady
teď jsem koukal na tu i20 a tam je taky klasických 6 ab - 2x přední, 2x boční, 2x okenní
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Re: Provozní náklady
Som rád ze niekto tú spotrebu 7,5l nafty potvrdil, pretoze nemam s tym skusenosti dal so to ako pribliznu hodnotu pre porovnanie.
O2Man ma pravdu, tiez mam Santa fe dovezene nove sice z Nemecka, ale papiere su Belgicke (asi preto, ze ja tam centrala pre europu) a mam 12 airbagov. 2 predne, 2 bocne a po 2 na kazdom stlpiku karoserie, aj na uplne poslednom (oni to tam montuju pre 7miestnu verziu a ja to tam aj ked je iba 5 miest). Takze posledne 2 su trochu navyse, ale je ich naozaj 12.
O2Man ma pravdu, tiez mam Santa fe dovezene nove sice z Nemecka, ale papiere su Belgicke (asi preto, ze ja tam centrala pre europu) a mam 12 airbagov. 2 predne, 2 bocne a po 2 na kazdom stlpiku karoserie, aj na uplne poslednom (oni to tam montuju pre 7miestnu verziu a ja to tam aj ked je iba 5 miest). Takze posledne 2 su trochu navyse, ale je ich naozaj 12.
Re: Provozní náklady
zdenek: dle ceniku 8 (2celni, 2bocni, 2okenni predek 2zadek)...i dle letaku jich je v zakladu 8. Nase Sonata ma 10 (jak fyzicky, tak v dokumentaci)
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT