Náplne do XG
Moderátor: Moderátoři
Náplne do XG
Pár dní som majiteľom Hyundai XG30. Je to ročník 1999. Kedže nemám k tomu autu žiadny manuál potreboval by som vediet hlavne koľko a aký olej do motora a prevodovky. Je to 5 stup. automat. Má nabehaných 147 000 km, pri 96 000 km boly menené rozvody. Kedy treba robiť rozvody a ako často meniť olej v automate? Nenašiel by poprípade niekto aspom príručku na obsluhu tohto avetka? Je tu totiž hrozne vela všelijakých tlačitiek a bez návodu na to bude asi treba tri vysoké školy. Avetko inak na parádu, vozenie jak pre prezidenta. Tak zatial dik. W
- Reklama
Re: Náplne do XG
Poptal jsi se v nějakém servise Hyundai?? Na ostatní modely prodávají dodatečně manuály okolo 200Kč za kus. Zkus tam zavolat a uvidíš!!
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
Re: Náplne do XG
Ahoj, jsem v podobné situaci, taky jsem asi týden šťastný majitel tohoto typu, mám XG 30, r.v. 2000, najeto 118000km a zjistil jsem následovné. Motor olej 5W40-plná syntetika, množství 4,3 litru (dle serveru VALVOLINE), výměna i s filtrem (výběr dle katalogu) po 15000km nebo jednou za rok, vzduchový filtr (dle katalogu) výměna po 30000km, svíčky jsou platinové-kontakty NGK nebo DENSO, výměna po 90000km spolu s rozvody a vodní pumpou. Brzdová kapalina DOT 4, množství asi 0,5 - 1,0 litru (můj odhad), výměna po 30000km nebo po 2 letech. Servo má náplň Dextron II. jako do automatů, výměna snad není nutná, stačí kontrola množství a případné dolití. Chladící systém je modrá nebo zelená antifreeze-mísitelné, ne červená, množství 8,6 litru, výměna po 45000km nebo po 3 letech. No a automat je složitější, filtr máš vidět mezi aku a blokem nad převodovkou, vypadá jako olejový na motoru. Údajně se mění s olejem po 90000km, takže z rozvodama. Ale dle mých zkušeností s automaty bych tento interval zkrátil na 60000km, protože při standartní výměně stejně vypustíš jen asi polovinu náplně, což jsou asi 4 litry, celá náplň je 7,8 litru, takže proto se uvádí, že náplň je věčná a jen se dolévá a myslím, že ani XG nebude jiné. No a co se týká těch tlačítek, napiš, co Ti není jasné a pokusím se na to odpovědět konkrétně. Jen dvě otázky na závěr, nekoupil jsi to svoje náhodou v Hradci Králové v Prachárně a za kolik se Ti daří jezdit, myslím spotřebu. Dík a snad Ti to trochu pomůže, hoď sem kontakt nebo písni na SZ, já jsem z Havlíčkova Brodu a jezdím často do Brna, tak se snad někde můžeme potkat. Těchhle aut je zatraceně málo a snad se někdo přidá, v servisech si s tím moc rady neví a tady mi poradil jen Hujer, ten to dost zná.
Re: Náplne do XG
Ahojky. Najprv díky Brunovi za tip, ale v servise v Trnave také avetko ešte nevideli a o tom manuli sa skúsim teda ešte popýtať aj inde. Ale podakovať sa musím hlavne Rockymu, moc si mi pomohol. Ten filter prevodovky som tam videl, ale som myslel že patrí motoru, lebo aj na Kie som mal dva. Ešte neviem na čo sú tie dve tlačítka na volante, ako sa dá navoliť tempomat, na čo slúžia prvé dve tlačítka na dverách. je ich tam 5 a 3 sú na pamäť sedadiel, a nerozumiem celkom systému klimatizácie. No a teraz o inom, avetko som kúpil v Leviciach bolo dovezené z Rakúska. Spotreba vychádza zatial tak na 10 litríkov. Ale to sa stým vlastne len učím jazdiť, je to totiž môj prvý automat. Jazdím ale väčšinou mimo mesta. Ja som od Pieštan z okresu Hlohovec. Kontaktovať ma môžeš aj priamo na www. zerrow3@gmail.com. O tom Hujertovi som sa tu už dočítal dosť, len mi akosi uniká na neho kontakt a je to troška od ruky. Jedine snád takto písomne. To už by hádam nateraz stačilo. Spokojné kilometre všetkým XG. W
Re: Náplne do XG
Ahoj, tak to vezmu postupně. Tlačítka na volantě máš na tempomat a funkce je následovná. Tlačítkem pod volantem na levé straně dole, je to to úplně v pravo v řadě tlačítek tempomat aktivuješ. Potom máš na volantě na pravé straně 3 tlačítka a za jízdy zmáčkneš buď to nahoře nebo dole a auto jede v režimu tempomatu. Horním tlačítkem přidáváš a spodním ubíráš rychlost. Pokud šlápneš na brzdu, tempomat zrušíš a musíš pro obnovení funkce použít znova tyto dvě tlačítka, ale už nemusíš auto znovu rozjíždět na žádanou rychlost. Stačí ťuknout do horního tlačítka a auto se automaticky rozjede na poslední rychlost, kterou si pamatuje. Prostřední tlačítko na volantu je resetovací, tím vyrušíš tuto paměť a musíš si ho horním tlačítkem znovu rozjet. Pokud při aktivním tempomatu přidáš plyn a potom sundáš nohu, rychlost Ti pouze padne na nastavenou tempomatovou, takže tím se nezruší. Takže tempomat zrušíš brzdou, prostředním tlačítkem na volantu nebo centrálním tlačítkem v levo dole pod volantem. A pozor, tempomat funguje až od určité rychlosti, tady je to tuším od 50 nebo 60km/h. Jo a pokud je tempomat aktivní, svítí Ti vlevo nahoře na palubce zeleně CRUISE. Ty tlačítka na dveřích jsem zatím neřešil, protože jezdím sám a vše jsem si nastavil na sebe, tak to pro mne nebylo prioritní. Ale tipoval bych, že 1 a 2 jsou uložené pozice nastavení, STOP je na to, že můžeš proces přestavování kdykoliv zastavit, AUTO slouží na aktivaci této funkce a to poslední bude nějaký reset, jak bude chvilka, tak to vyzkoumém a písnu sem. No a klima je úplně v pohodě a taky to vezmu postupně. Pravá strana panelu nahoře, červenou a modrou šipkou si navolíš teplotu. Tlačítkem v pravo dole se sedící postavičkou pustíš ofuk dozadu do výdechů ve středovém panelu. Tlačítko vlevo od předchozího je na vyhřívání zadního okna a zpětných zrcátek. Tři tlačítka pod displayem, bráno z prava do leva, první je přepnutí na venkovní teplotu,druhé na uzavřený vnitřní okruh,třetí MODE na navolení, kudy má foukat vzduch-spodem,vrchem,dohromady a nebo se spoustí klima s kompresorem. Tlačítko A/C je na spuštění klimatizace,tj. kompresoru, jak na chlazení, tak na vyhřívání. Tlačítko vlevo vedle je na výhřev předního okna, zase automaticky spustí kompresor klimatizace, aby se rychle vzduchem ohřálo přední sklo. Tlačítko OFF je na vypnutí celého systému, kolébka s vrtulkou na intenzitu ofuku a tlačítko AUTO opět spustí kompresor a bude udržovat automaticky navolenou teplotu v kabině. A to je snad vše, když tak musíš konkrétněji.
Jinak jsem pěkně nasranej, protože v bádání po servisní historii jsem zjistil, že můj XG byl v únoru 2005 na servisní prohlídce po 155000km a teď, v listopadu 2008 jsem ho koupil s poctivýma 117000km. Ani tak mi nevadí ty km navíc, jako to, že nevím, kolik to má doopravdy a nemám se čeho chytit ohledně rozvodů, výměny oleje a filtru v automatu a svíček, což jsou položky, na které už nemám a vědět to, tak jsem do toho nešel. Ale jsma holt národ sviňáků a jinak to nebude. Takže zdarec všem poctivejm.
Jinak jsem pěkně nasranej, protože v bádání po servisní historii jsem zjistil, že můj XG byl v únoru 2005 na servisní prohlídce po 155000km a teď, v listopadu 2008 jsem ho koupil s poctivýma 117000km. Ani tak mi nevadí ty km navíc, jako to, že nevím, kolik to má doopravdy a nemám se čeho chytit ohledně rozvodů, výměny oleje a filtru v automatu a svíček, což jsou položky, na které už nemám a vědět to, tak jsem do toho nešel. Ale jsma holt národ sviňáků a jinak to nebude. Takže zdarec všem poctivejm.
Re: Náplne do XG
Díky Rocky za ochotu ačas. Tých 5 tlačitiek na dverách je zhruba o tom čo píšeš, len som nevedel či to nemá aj inú funkciu. Na tej klíme mi nebolo jasná funkcia toho tlačítka vonkajšej teploty. Ostatné som už ako tak preskúmal. Hlavne si mi pomohol s tým tempomatom. To bola španielska dedina pre mňa. To s tými kilometrami je fakt blbé, myslím čo sa týka rozvodov, že už jaksi nemáš istotu. Ja nemám k avetku servisnú knižku, ale z vnútra kapoty je nálepka kedy boli menené rozvody. Tak sa tiež len utešujem že tie kilometre sú skutočné. Myslím že to bude slušná pálka vymeniť rozvody a veci s tým spojené. Myslím že si to mal vymené už druhykrát a preto stáčali kilometre. To je len taký môj úsudok, ked to malo nalietaných 155 v roku 2005. Nejakých 25 000 By sa asi neoplatilo stáčat. Známy z mercedesu mi hovoril že to sú kvalitné motory a spolahlivé. Prevodovka by tam mala byť od Porsche. Tieto avetká boli robené ako priama konkurencia pre Mercedes E a BMW 5 rady. Tak nech ti to vydrží. VelaSpokojných kilometrov pre všetky XG. W
Re: Náplne do XG
Jak jsi zjistil, ze to ma nejeto vic km?
Audi A6 quattro 4.2 V8 a Bel STI-Re + AL G9RX
ex: Peugeot 607 2.2i
ex: Hyundai Sonata 2.0i 2003
ex: Peugeot 607 2.2i
ex: Hyundai Sonata 2.0i 2003
Re: Náplne do XG
Čau, zjistil jsem to jednoduše. Na autě byla samolepka servisu v Plzni, kde to bylo servisováno. Tak jsem tam zavolal a po chvilce přemlouvání mi vyjeli servisní historii, kde jsem zjistil výše uvedené. Bohužel auto bylo chvíli v bazaru BaB v Praze a tam je to prý běžná praxe. Takže asi tak a omlouvám se za pozdní odpověď, ale tady na foru XG je tak mrtvo, že sem už ani nechodím. Mimo čísla na Hujera jsem se tady nedozvěděl vůbec nic.
Re: Náplne do XG
Nevadi, byl jsem ted tyden v Italii:) Dik za odpoved, dam si na to bacha.
Audi A6 quattro 4.2 V8 a Bel STI-Re + AL G9RX
ex: Peugeot 607 2.2i
ex: Hyundai Sonata 2.0i 2003
ex: Peugeot 607 2.2i
ex: Hyundai Sonata 2.0i 2003