CentriFUGA píše:
to je možná pravda, na jednu stranu to mluví o tom že korejci nejsou asi 2x kvalitní když se prodávají i nový o mnoho levnějc, naštěstí sem s accentem neměl žádný problémy, ale je to rejže
No, vždycky na to musíš koukat optikou ceny. Určitě není korejec tak kvalitní jako VW, zase ale zaplatíš o mnoho více. Je tedy třeba na jednu misku vah položit tu cenu a na druhou kvalitu, kterou za to obdržíš. Vždy je to o kompomisu.
Já třeba můžu napsat, že moje bývalá ELA měla problémy s kvalitou. HLAVNĚ LAK, TENKÉ PLECHY - PŘI LEŠTĚNÍ JSEM PROMÁČKL STŘECHU a slabá torzní tuhost karoserie - když jsem bral ostře zatáčku a povrch byl hrbolatý, tak se celé auto kroutilo a praskala palubka. Zase byla levná údrba a nebál jsem se ukradení.
Je potřeba porovnat, co Ti to auto za ty peníze nabídne.
jandaxx píše:No jak se to vezme s tou cenou. Za menší peníze koupíš, za menší prodáš. Nejhorší je koupit nové. Ten propad je po dvou letech i o 50%. Pokud ale kupuješ na dlouhou dobu /8-10 let/, je to celkem jedno. Pak už se ty rozdíly stírají. Problém je, že zrovna teď chceš prodat. Je to ta nejhorší doba na prodej. Na druhou stranu nejlepší na nákup. Svoje dělá i výbava. Dneska je prakticky neprodejný auto, který nemá alespoň ABS, airbagy, elekto výbavu - okýnka, zrcátka a hlavně klimatizaci, která začíná být standardem i u malých aut typu I20 a podobně. Já osobně bych auto bez těchto základních věcí nekoupil. A podobně nároční jsou dnes téměř všichni. Vem to tedy realisticky. Za kolik bys prodal podobně Renaulta, Peugeota, Mazdu, Polo atd. O moc dráže né. A při koupi bys za něj dal taky víc.
jj je fakt že na nákup je skvělá doba, za vše mluví že kupuju Seat Toledo 1,6, r.v.2000, ABS, 2x airbag, kdigitální klimatizace, 4xel.okna, el.+vyhřívaný zrcátka, palubní PC, najeto 125000km, po 1.majiteli, koupeno nové v ČR, se serviskou za 70 000kč...je potom pravda že co bych chtěl za accenta, hlavně at je to z domu ...
Hyundai Accent Edition 2000; 1.3i 12V 63kW; r.v. 2000 JAWA 350/640-0-00 SPORT, r.v. 1992 - probíhá renovace ČZ 125/453.05 De Luxe, r.v. 1965
jandax: nic z toho o ppisujes, se mi nikdy nestalo. Strechu 2x rocne lestim a zatacek si na letnich uzivam dosytosti bez praskani...podle ceho soudis, ze kvalita VW je lepsi?
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
No tak já jsem leštil střechu elektrickou leštičkou a normálně jsem ji promáčkl. A leštím takhle auta už dlouho, takže rukama to nebude. Prostě je ten plech tenký.
Tuhost karoserie? Když jsem řezal některý zatáčky, kde byl špatný povrch, tak jsem cítil, jak se auto kroutí a povrzává. A povrzávala palubka, přesně v místě styku s A sloupky
Kvalita laku? Šílená. A potvrdí to mnoho místních majitelů - zvlášť Accentářů. Lak je měkký a nekvalitní. Při úderu kamínkem se nevyštípne jen to místo po úderu, jako u jiných aut, kde je lak tvrdý. Lak se začal loupat, až se udělala třeba půlcentimetrová bublina, z které šel odloupnout pěkný kus. To opět není jen moje zkušenost, stačí tady zapátrat. Pak jsem to vyřešil. Jakmile jsem našel na předku auta takové místo, zakápnul jsem to sekundovkou. Ta zavzlínala do laku a ten už se dál neloupal.
No a posouzení kvality? 6 let jsem vlastnil auto od VW. Najel jsem s ním nějakých 140 000 kilometrů. Takže si myslím, že to dokážu posoudit. U toho VW bylo vidět i na některých detailech, že je mu dána trochu větší péče. Například byl každý odkladový prostor - před spolujezdcem, ve dveřích atd. vyložen sametkou. Lampičky ve stínítkách osvětlené a uzavíratelné. Osvětlená přihrádka před spolujezdcem, osvětlený popelník, lepší čalounění, několikastupňová regulace vyhřívání sedaček atd. Dalo by se toho napsat mnoho. Vím, jsou to detaily, které nejezdí. Ale právě takové drobnosti často dělají celkový dojem z auta. Dokáží zpříjemnit jízdu a každodenní užívání. I u nepoměrně staršího auta byl ten lak kvalitnější a v zatáčkách taky nevrzalo. Plechy byly pořádné. Stačilo otevřít dveře, nebo kapotu a hned byla cítit ta masa materiálu. Prostě bylo vidět, že se tam tolik nešetří. Zase to auto jako nové bylo o dost dražší, než Ela. Proto taky říkám, že je potřeba se na všechno dívat optikou ceny, kterou za to auto zaplatím. Není to tedy nějaké hanění značky. Pokud by se Ele nepodělal motor, jezdil bych s ní ještě dneska. Byl jsem s ní v podstatě spokojen. To ale neznamená, že jsem zaslepencem jedné značky a budu jí hájit proti všem ostatním. Takové I30 je zase o hodně dál, než ta ELA a mně osobně se interiér a celková kvalita auta hodně líbí. Proto jsem také na Hyundai vůbec nezanevřel a chodím sem i nadále, i když už jezdím v Mitsubishi. Zrovna minulý týden jsem se byl kouknout na I20 a za ty peníze to je dobré auto. Takže to neber nijak ve zlém, jen píšu svoje dojmy za 6 let za volantem VW a čtyři roky za volantem Nyní už rok a půl Mitsu
jandax: prekvapuje me, zes nemel osvetlenou prihradku pod spolujezdcem nebo osvetleny popelnik, tuto vybavu v Hyundai mam, takze je to neopodstatnena vytka. Regulace vyhrejvani je blbost, obzvlast ta sestistupnova, k cemu to proboha je? Me staci jedna a nikdy jsem nemel pocit, ze to topi hodne nebo malo, proste akorat. Moje Ela ma skoro 180tkm a mam jen na spodku narazniku odloupnute misto, za coz si ale muzu sam, jinak haupna je v poradku? Opet nemam co vytknout, je to Hyundai a lak mam v poradku. Zrejme neni Hyundai jako Hyundai. Klidne Ti svou Elu nekdy predstavim, jelikoz mam pocit, ze jezdim v jinem aute, nez jsi mel...
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
No to já taky Co se týče výbavy, tak máš dovozovku, kde jsou asi některé věci navíc. Nicméně lak byl fakt špatný a ty další věci si taky nevymýšlím. Já celkem nemám důvod psát něco, co není pravda a šlapat po nějaké značce auta. Klidně bych si koupil znovu, pokub by co se týče výbavy a motoru splňovalo to, co bych od něj očekával. Jsou to moje postřehy za 10 života s těmito auty. Ty jsem měl jako soukromé. Mimo to jsem jezdil vším možným počínaje favoritem, P 205, felicií a konče superbem, pětkovým a sedmičkovým bávem. Holt se některý auto povede více, některé méně. Viz Accent Davida C3, který za 30 000km uř řešil dost věcí a je z toho otrávený. Jiní mají na Accentu 2 x tolik a nic.
Tak si pročti příslušnou sekci. Co si pamatuji. Nefunkční klima, nefunkční airbag řidiče - nový kabel a celá ŘJ airbagů, něco s řízením - tuším, že výměna serva, trhající se sedačka, v prdeli homokloub, hlučná převodovka. Zdá se Ti to Málo na najetých 32 000km?
Uz jsem t procetl...precti si, co napsal Ganalf a vyjde te to na stejno, ve znacce si nevyberes a kdo tvrdi, ze VW se neserou, nema pradu. Btw, tos musel mit asi nejzurivejsi vybavu od VW, ja jsem jeste v zadnym nevidel semisovy potazeni vsech prohradek...
A slavna OII taky neni zrovna vyhra, na to, jak je to v Cechach vyznamny auto, tak je taky fura poruch.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
No zajdi do salůnu VW a sáhni do přihrádky vedle sedačky. Třeba u golfa. Uvidíš, jestli tam bude plast, nebo semiš. A takhle už to bylo někdy 12 let zpět. Nicmnéně, znovu opakuji, že jsem měl asi fakt smůlu - jako holt i jiní. Mám známého, co koupil éčkového meda za 2,5 mega a problémy naprosto neskutečný. Hele, já píšu, jen to, co jsem zažil osobně. Není to jpp. Nicméně, nemám s Hyudíkem nejmenší problém. Když vidím Elu, vždycky se za ní ohlédnu, i když se ke mně nechovala moc pěkně. Nehádejme se zbytečně, nikam to stejně nepovede. Až budeme vybírat druhé auto, místo 10 starého dosluhujícího, tak bude I20 v užším výběru. Už proto, že mám dobrou zkušenost se servisem AP Butovice.
S prodejem ojetiny je to vždycky loterie a zda se podaří prodat za slušnou cenu je jen otázka, jestli se najde nějaký trouba, co to za ní koupí. Pokud ho chce člověk prodat rychle, musí s cenou níž, ale někdy je to lepší řešení, než čekat na vyšší nabídku, protože během čekání jde většina cena ještě dolů...
Před 3 lety jsem prodával auto společně ještě s dalšími dvěma známýma.
Pro představu pár údajů z té doby, všechno prodej po prvním majiteli, původ z ČR:
Suzuki swift 1.3, okna a zrcátka v elektrice, airbag, najeto 66Mm, pravidelný servis vč. záznamů, nákupka 260, po 3,5 roce prodej za 130, po skoro půl ročním stání po bazarech, jediná nabídka (původní cena 140, vzali ho za 130).
Peugeot 1.1 s rádiem, airbagy, už trošku reznul, najeto asi 130Mm, opravovaný po lehkém ťuknutí (jen rovnané plechy) a začínaly být potíže s přední nápravou, nákup 300, po skoro 7 letech prodej za 90 po taky asi půl ročním stání v bazarech, nabídky postupně klesaly od asi 120 až po těch 90.
Dacia Sorenzo 1.4 (nebo tak nějak), airbagy, rádio, najeto 44Mm, po výměně předních čepů a tlumičů, které už opět odcházely a byly potřeba znovu vyměnit, nákup 190, po téměř třech letech prodej za 140, v bazaru stálo pár týdnů...
Podle mě ta Dacia nebyla absolutně prodejná, a přesto šla za nejvíc a nejrychleji, i když to bylo děsné a problémové auto. Později, co jsem viděl, jak měnili vozový park kolegové v práci, tak souhlasím s tím, že EU auta jdou na prodej nejlip a asiati mají docela problémy. (tedy podle značky, ne místa výroby).