Nový motor 1.6CRDI (94kW) pro i30

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
saldy
***
Příspěvky: 545
Registrován: 11 kvě 2009, 15:00
Bydliště: UL
Kontaktovat uživatele:

Nový motor 1.6CRDI (94kW) pro i30

Příspěvek od saldy »

Zdraví všechny příznivce :hyu:
než se vydám do salonu rád bych zjistil nějaké info o novém "souláckém"1.6crdi 94kW co se teď dává taky do i30, jestli s ním má někdo zkušenosti, vím, že to je vylepšenej 1.6/85 ale přesto Hyundai o něm mlčí a test na i30 s tímto motorem nikde není.
Když se dívám do ceníku, je nabízen pouze od vybavení STYLE za 460 000 tedy o 20 000 dráž než stejné auto s jeho starším předchůdcem, což mi příjde hodně :o .
Tucson Euro 2016, 1.7 CRDi, 85kW, Sněhulák
i30, 1.6 CRDi, 94kW, Sněhulák
Reklama
 

Uživatelský avatar
saldy
***
Příspěvky: 545
Registrován: 11 kvě 2009, 15:00
Bydliště: UL
Kontaktovat uživatele:

Re: Nový 1.6CRDI

Příspěvek od saldy »

Tak to jsem nevěděl, v nabídce je teprve od 1.5.a může se na něj čekat až 3 měsíce, také jsem se projel v 1.4cvvt a 1.6 cvvt, myslím že oba byly skoro stejně dynamické ale dýzl 1.6/85 na mě udělal největší dojem =D> , myslím ale že se přesto vyplatí připlatit za ten 94Kw má o 30 Nm. větší krouťák a výkonu pro bezpečné předjetí není nikdy dost.
Naposledy upravil(a) saldy dne 19 kvě 2009, 00:39, celkem upraveno 1 x.
Tucson Euro 2016, 1.7 CRDi, 85kW, Sněhulák
i30, 1.6 CRDi, 94kW, Sněhulák
PetrM
Příspěvky: 3
Registrován: 21 zář 2008, 13:27

Re: Nový 1.6CRDI

Příspěvek od PetrM »

Důležité je dodat, že hlavní výhodou tohoto motoru je to, že se dodává se šestikvaltem! (taky se divím, že to Hyundai nějak víc nepropaguje...)
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Nový 1.6CRDI

Příspěvek od Hardcam »

1.6 a 94kW, to je bomba. S takovym motorem by se dala udelat dira do sveta (zas tak doslova ne, ale neco prece), ale kdybych si neprecetl tohle vlakno, tak ani nevim, ze existuje. Takze diky. Jen mi nejde do hlavy, proc u vsech motorizaci 66/85/94kW je psana stejna spotreba, tomu se mi nechce moc verit. Verim, ze ten 94kW na tom bude se spotrebou skvele, diky 6ti kvaltu.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
laufas
******
Příspěvky: 2748
Registrován: 19 led 2008, 14:25
Bydliště: OL

Re: Nový 1.6CRDI

Příspěvek od laufas »

No a prave ten sestikvlat nejde do hlavy mne. Proc ho nedavali uz od zacatku do vsech? :x teda krom te 66
i30 1.4 + kn, 12/2007
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Nový 1.6CRDI

Příspěvek od Hardcam »

laufas: stejne tak mohli davat 5ti stupnovy automat do Sonat nebo Santfy Fe...neda se rict, ze tam uplne chybi, ale spotrebe by to pomohlo.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
laufas
******
Příspěvky: 2748
Registrován: 19 led 2008, 14:25
Bydliště: OL

Re: Nový 1.6CRDI

Příspěvek od laufas »

U naseho prcka se da rict ze ta 6 chybi
i30 1.4 + kn, 12/2007
Uživatelský avatar
zubmachine
*
Příspěvky: 60
Registrován: 09 led 2006, 19:02
Bydliště: slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Nový 1.6CRDI

Příspěvek od zubmachine »

nedavali 6-stupen preto, lebo pokial viem, tak hyundai nemal takzv. malu 6stupnovu prevodovku (na nizsi krutiaci moment).. u dieslu netusim. Skoda.. myslim, ze uz 1.6ka benzin by mohla mat 6 stupen.. co sa tyka automatickych 4stupnovych u i30, tak to je dost hanba:(
i40cw 1.7crdi 7dct.. 75000km
i30cw 1.6vvti classic.. predane
1.3i/62.5Kw - 60500km - Predane....
Kalasnikov
*
Příspěvky: 40
Registrován: 06 kvě 2009, 11:05

Re: Nový 1.6CRDI

Příspěvek od Kalasnikov »

Jde hlavně o to že dieselův motor potřebuje z důvodu menšího rozsahu otáček vícestupňovou převodovku než motor benzínový pro zajištění plynulé jízdy.

Zamysleme se nad tím kam se můžeme pohnout proti 5st převodovce

Máme dvě možnosti:

a) Ponechat hodnotu převodového poměru na poslední rychl stupeň

Tím budeme mít stejnou maximální rychlost, sníží se rychlost dosažitelná na prvních 5 rs takže buď můžeme jezdit úsporně a řadit častěji(zrychlovat pomaleji) než u 5st převodovky nebo můžeme jet svižně a pak bude nuté motor více vytáčet.

V extrémních případech by bylo nuté podřadit o dva rs.

b) Použít u šestého rs těžší převod než u posledního stupně 5st převodovky

Pak záleží hlavně na výkonu motoru. Protože hodnota výkonu pro překonání aerodynamického odporu roste s třetí mocninou rychlosti.


Možnost a) by byla výhodná pro malooběmové benzínové motory s výkonem hlavně ve vysokých otáčkách.
b) pokud by to něčemu pomohlo pak by to znamenalo že výrobce zvolil špatný typ převodovky, troufnu si tvrdit že v drtivé většině případů by byl 6 rs naprosto zbytečný.
matysekul
Moderátor
Příspěvky: 3020
Registrován: 04 říj 2008, 17:50
Bydliště: Česko

Re: Nový 1.6CRDI

Příspěvek od matysekul »

Tak na dálnici by se mi 6ka někdy hodila.Minimálně by se lehce snížila spotřeba.U benzínu nevím,jestli by to bylo reálné.Ale na druho stranu jsem chvilku jezdil s Fiatem Stilo 1,2,které mělo 6°převodovku a šlo to.Na dálnici v kopci si sice musel podřadit,ten objem tam prostě chyběl,ale většinu času jízda na 6ku.
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Kalasnikov
*
Příspěvky: 40
Registrován: 06 kvě 2009, 11:05

Re: Nový 1.6CRDI

Příspěvek od Kalasnikov »

Stilo se počítá do varianty a) a úspora paliva při srovnání na stejném motoru bude nízká až neměřitelná

Měřitelné snížení spotřeby zaručí možnost B ale...

Sníží se spotřeba ale s tím i otáčky, max rychlost a motor se bude nadměrně opotřebovávat protože potáhne odpor na který výkonově nemá.

Poslední varianta je že je převodovka prostě blbě navržená ale s tím nic neuděláš a navíc konstrukce převodovky není nic jednoduchého. Nejde vzít převodovku a přilepit jí 6tý kvalt. A vždy je třeba jít ruku v ruce s konkrétním motorem.
Uživatelský avatar
saldy
***
Příspěvky: 545
Registrován: 11 kvě 2009, 15:00
Bydliště: UL
Kontaktovat uživatele:

Re: Nový 1.6CRDI

Příspěvek od saldy »

Autodiesel
motor1b.JPG
(246.38 KiB) Staženo 425 x
motor2b.JPG
(248.75 KiB) Staženo 426 x
Motor testovali redaktoři časopisu Autodiesel a byli jím tak nadšeni, že ho vzali změřit na stolici.Maximální výkon má 100 kW a krouťák 302 Nm, ukázkový je průběh točivého momentu i křivka výkonu která roste lineárně.
Naposledy upravil(a) saldy dne 28 říj 2009, 12:18, celkem upraveno 1 x.
Tucson Euro 2016, 1.7 CRDi, 85kW, Sněhulák
i30, 1.6 CRDi, 94kW, Sněhulák
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: Nový 1.6CRDI

Příspěvek od Tudy »

V níže uvedeném odkazu je test tohoto motoru a 6-ti kvaltu v Kia Soul - a výsledek moc lichotivý není...

http://magazin.auto.cz/testy/kia-soul-1 ... -duse.html
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Uživatelský avatar
saldy
***
Příspěvky: 545
Registrován: 11 kvě 2009, 15:00
Bydliště: UL
Kontaktovat uživatele:

Re: Nový 1.6CRDI

Příspěvek od saldy »

Tudy píše:V níže uvedeném odkazu je test tohoto motoru a 6-ti kvaltu v Kia Soul - a výsledek moc lichotivý není...

http://magazin.auto.cz/testy/kia-soul-1 ... -duse.html
Soul před sebou tlačí vzduch, navíc jeho kolmo useknutá záď působí v rychlostech nad 120 km/h jako brzdový padák....
Tucson Euro 2016, 1.7 CRDi, 85kW, Sněhulák
i30, 1.6 CRDi, 94kW, Sněhulák
Uživatelský avatar
MiLo_CzE
*
Příspěvky: 64
Registrován: 20 dub 2009, 07:22
Bydliště: Chodov, karlovy Vary

Re: Nový motor 1.6CRDI (94kW) pro i30

Příspěvek od MiLo_CzE »

Ja mam i20 94KW a je to super hlavne na dalky s tou šestkou. Jinak co sem tenkrat koukal na Kia Soul kdyz sem se rozhodoval co koupim tak tam byla jen 5 stupnova prevodovka tak sem od toho dal ruce pryč.
i20 1.6 CRDi 94KW, Diamond Black, Style Edition.
Od 11 září 2009, najeto 38000 km
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“