ScanGauge2 pre i30
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
Re: ScanGauge2 pre i30
Super - a bez cla?? ako to?
postni fotky a skusenosti akonahle mozes...
postni fotky a skusenosti akonahle mozes...
- Reklama
- Laďa
- **
- Příspěvky: 144
- Registrován: 08 pro 2007, 08:17
- Bydliště: Zlínský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: ScanGauge2 pre i30
Přihodím sem moji zkušenost:
Výtažek z mojí recenze na moje.auto.cz
Minirecenze Palubního počítače.
Začnu zapojením. Zapojení je naprosto jednoduché, počítač stačí zapojit do diagnostické zásuvky a je hotovo. Tím odpadají jakékoli zásahy do elektriky auta..
Některé funkce, které tento počítač nabízí:
Okamžitá spotřeba v L/100km – tento údaj se aktualizuje každé 2sekundy. Díky tomuto údaji jezdím o cca 0,5L/100km úsporněji než dříve (pokud zrovna jedu na spotřebu - kontrolováno tankováním). Ale např. rozjíždění podle počítače si vezme v okamžité spotřebě klidně 20-50L/100km podle intenzity rozjíždění. I sebemenší kopeček má velký vliv na okamžitou spotřebu. Ale zhlediska přesnosti je palubní počítač spíše optimista. V průměru ukazuje o cca 0,5-0,6L/100km nižší spotřebu než je skutečná. Možná je to i tím že mám o trochu nižší profil pneumatiky ze 185/55 na 195/50. Ale to zas tak velký rozdíl není
Hodně diskutovaná jízda z kopce. Jestli jet na neutrál, nebo mít zařazený rychlostní stupeň:
Pokud pominu to že už kvůli bezpečnosti je lepší tam ten kvalt mít, tak z hlediska spotřeby rozhodně jezdit se zařazeným vhodným rychlostním stupněm. Při jízdě z kopce na neutrál je spotřeba +/- 2L/100km a při zařazeném kvaltu je to 0L/100km.
Zátěž motoru v % - toto ukazuje, na kolik % se využívá v daný okamžik výkon motoru. (např. u mého auta při jízdě v obci rychlostí 50km/h na čtverku využívám podle počítače výkon jen na 5-8%,
Nasávaná teplota vzduchu do motoru (ta se hodí zejména pro ty, kteří si montují do auta sportovní filtr – kužel a snaží se k němu přivést chladný vzduch)
Průměrnou spotřebu v L/100km na ujetý úsek trasy, Kolik litrů sem na daný úsek projel a kolik mě daný úsek stál (pokud si nastavím cenu jednoho litru benzínu),
Spotřeba paliva v litrech za hodinu, Cena za míli, Teplota chladicí kapaliny, Pod jakým tlakem je palivo vstřikováno, Okamžitá rychlost, Průměrná rychlost, Přesné otáčky/minutu, Tlak v sacím potrubí, Napětí baterie a nějaká funkce s regulací předstihu nebo tak něco.
Počítač umí číst a mazat chybové kódy – ale zatím jsem neměl možnost vyzkoušet tuto funkci v praxi, protože sem na autě žádnou takovou závadu neměl.
Na počítači se dá měnit barva a jas displeje. Při jízdě se na displeji zobrazují zároveň 4 funkce, které si tam nastavím.
Výtažek z mojí recenze na moje.auto.cz
Minirecenze Palubního počítače.
Začnu zapojením. Zapojení je naprosto jednoduché, počítač stačí zapojit do diagnostické zásuvky a je hotovo. Tím odpadají jakékoli zásahy do elektriky auta..
Některé funkce, které tento počítač nabízí:
Okamžitá spotřeba v L/100km – tento údaj se aktualizuje každé 2sekundy. Díky tomuto údaji jezdím o cca 0,5L/100km úsporněji než dříve (pokud zrovna jedu na spotřebu - kontrolováno tankováním). Ale např. rozjíždění podle počítače si vezme v okamžité spotřebě klidně 20-50L/100km podle intenzity rozjíždění. I sebemenší kopeček má velký vliv na okamžitou spotřebu. Ale zhlediska přesnosti je palubní počítač spíše optimista. V průměru ukazuje o cca 0,5-0,6L/100km nižší spotřebu než je skutečná. Možná je to i tím že mám o trochu nižší profil pneumatiky ze 185/55 na 195/50. Ale to zas tak velký rozdíl není
Hodně diskutovaná jízda z kopce. Jestli jet na neutrál, nebo mít zařazený rychlostní stupeň:
Pokud pominu to že už kvůli bezpečnosti je lepší tam ten kvalt mít, tak z hlediska spotřeby rozhodně jezdit se zařazeným vhodným rychlostním stupněm. Při jízdě z kopce na neutrál je spotřeba +/- 2L/100km a při zařazeném kvaltu je to 0L/100km.
Zátěž motoru v % - toto ukazuje, na kolik % se využívá v daný okamžik výkon motoru. (např. u mého auta při jízdě v obci rychlostí 50km/h na čtverku využívám podle počítače výkon jen na 5-8%,
Nasávaná teplota vzduchu do motoru (ta se hodí zejména pro ty, kteří si montují do auta sportovní filtr – kužel a snaží se k němu přivést chladný vzduch)
Průměrnou spotřebu v L/100km na ujetý úsek trasy, Kolik litrů sem na daný úsek projel a kolik mě daný úsek stál (pokud si nastavím cenu jednoho litru benzínu),
Spotřeba paliva v litrech za hodinu, Cena za míli, Teplota chladicí kapaliny, Pod jakým tlakem je palivo vstřikováno, Okamžitá rychlost, Průměrná rychlost, Přesné otáčky/minutu, Tlak v sacím potrubí, Napětí baterie a nějaká funkce s regulací předstihu nebo tak něco.
Počítač umí číst a mazat chybové kódy – ale zatím jsem neměl možnost vyzkoušet tuto funkci v praxi, protože sem na autě žádnou takovou závadu neměl.
Na počítači se dá měnit barva a jas displeje. Při jízdě se na displeji zobrazují zároveň 4 funkce, které si tam nastavím.
Re: ScanGauge2 pre i30
Myslím si, že celníci už to mají předčasně na háku. Od 1.12.2008 se zvyšuje bezcelní limit pro poštovní zásilky nepatrné hodnoty na 150 EUR (asi 190USD - závisí na kurzu). Limit v EUR je pevný, USD se mění v závislosti na kurzu. Tento limit se ale týká pouze poštovních zásilek a ne zaslání přes speciální dopravce.Markus píše:Super - a bez cla?? ako to?
postni fotky a skusenosti akonahle mozes...
I tak si budeme moci dopřát na naše krasavce nějaké to vylepšení, jen aby se už pro i30 na trhu objevilo dostatečné množství
P.S. Přes víkend něco nafotím a vyzkouším. Zatím se rukou neumělou snažím přeložit manuál. Ten bych sem také umístil, ale většinu z toho už pěkně popsal kolega o příspěvek výše. Jsem zvyklý z Octavie na měření okamžité spotřeby. Kolikrát stačí nepatrně méně stlačit plyn a spotřeba je úplně jinde. Také je dobré měření různých veličin za celou aktuální jízdutoho dne a ještě je v paměti den předchozí.
Jen pořád nevím, kam displej umístit - přístroj má rozměry 120x38mm a hloubku 24mm.
Re: ScanGauge2 pre i30
to Laďa: to ma tolik fci? to ani neni mozne,ne? To vse je jen pres tu pripojku jednu?
i30 1.4 + kn, 12/2007
Re: ScanGauge2 pre i30
Je to tak. Přístroj se připojuje na 16-pinovou diagnostickou zásuvku OBD-II (On-Board Diagnostics), která je ve všech moderních autecha a využívá se v servisech na vyčtení závad motoru, ABS atd.laufas píše:to Laďa: to ma tolik fci? to ani neni mozne,ne? To vse je jen pres tu pripojku jednu?
ScanGauge II pracuje ve třech režimech.
1) Vyčtení závad (viz. modrý displej)
2) Monitorování hodnot v reálném čase (Viz. ozanžový displej) -vždy jsou zobrazeny 4 vybrané hodnoty, dají se stiskem kdykoliv měnit
- stav lambda-sondy
- cena pohonných hmot za míli
- teplota vzduchu vstuipujícího do motoru
- teplota vody v chladiči
- tlak v palivovém čerpadle
- spotřeba paliva v l/hod
- stav předstihu
- aktuální procentuální využití max. výkonu motoru
- spotřeba paliva v l/100km
- rychlost km/hod
- tlak v sacím potrubí
- otáčky motoru
- pozice pedálu plynu
- napětí akumulátoru
3) Údaje za cestu - 2 paměti =aktuální a včerejší cesta
postupně se zobrazují následující informace:
• Nejvyšší rychlost
• Maximální teplota chladiva
• Maximální otáčky motoru
• Průměrná rychlost
• Průměrné šetření paliva
• Ujeté míle na výletu
• Čas výletu
• Spotřebované palivo
• Náklady na palivo
TANK trip neukáže maxima, ale ukáže následující:
• Palivo užívané od posledního doplnění
• Palivo zbývající
• Ujetá vzdálenost od posledního doplnění
• Dojezdová vzdálenost na zbytek v nádrži
• Čas jízdy od posledního tankování
• Čas jízdy, kdy bude nádrž prázdná
ScanGaugeII má ještě další funkce, ale o tom až v podrobném návodu někdy příště.
Na přístrojii se dá měnit barva a jas displeje.
- Přílohy
-
- Monitorování hodnot za jízdy
- SG2ruzova.jpg (7.22 KiB) Zobrazeno 3183 x
Re: ScanGauge2 pre i30
Pánové (jsou tu vůbec nějaké dámy?), kteří máte SG2 nainstalovný, můžete dát nějaké fotky umístění? S perspektivou přelomu roku bych ho pořídil. Zatím mě napadá místo na palubce vlevo u A sloupku.
Re: ScanGauge2 pre i30
na tehle strance je umisteni, sice na angl. verzi s rizenim napravo, ale aspon neco. Nezda se mi to ale moc stastne misto - ten kablik co k tomu jde neni esteticky co rikas...
http://www.i30ownersclub.com/forum/inde ... 046.0.html
http://www.i30ownersclub.com/forum/inde ... 046.0.html
i30 1.6 CVVT/92,7kW - shine red solid - Nošovice - 2009
Re: ScanGauge2 pre i30
Tenhle to má vůbec zajímavě řešené. Navigace v telefonu u kolena.
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Re: ScanGauge2 pre i30
Kdyby ten káblík stáhnul mezi palubkou a dveřma, vypadalo by to líp. Nahrává mu káblík z pravé strany SG2. U nás by se asi využil ten zadní vývod.
Takhle si navigaci může dát snad jenom (sebe)vrah.
Takhle si navigaci může dát snad jenom (sebe)vrah.
Re: ScanGauge2 pre i30
Já ho mám. Zatím je v kapličce na pravé straně. Ale asi ho přesunu nalevo, aby bylo vidět kontrolky dálkových světeloKo píše:Fakt to nemá nikdo nainstalované?
Nahoře na přístrojovce to nené ideální, protože na to praží slunce a je to i hůře vidět.
- Přílohy
-
- ScanGauge1.jpg
- (187.56 KiB) Staženo 346 x
Re: ScanGauge2 pre i30
to si kupoval z usa? ako dlho trvalo kym ti to prislo?
uvazujem aj ja o tejto masinke, na palubny pocitac mi uz nevysli peniaze pri kupe tak to chcem poriesit takto...
uvazujem aj ja o tejto masinke, na palubny pocitac mi uz nevysli peniaze pri kupe tak to chcem poriesit takto...
Hyundai i30 1.4 START + Klima, vivid blue
Re: ScanGauge2 pre i30
Jo, přes známého. Od prvního nápadu až po dodávku asi 10-14 dní. Víc ne. Z firmy kámošovi v USA a od něho do ČR. Už si to přesně nepamatuju.JOFO píše:to si kupoval z usa? ako dlho trvalo kym ti to prislo?
Re: ScanGauge2 pre i30
poslu to aj priamo z usa? nikde v okoli som to nenasiel
Hyundai i30 1.4 START + Klima, vivid blue
Re: ScanGauge2 pre i30
jde to i z evropského zastoupení, 158EUR vč. pošty, dodání během 3 dnůJOFO píše:poslu to aj priamo z usa? nikde v okoli som to nenasiel
http://www.scangauge2.de/