Klima - manuál , nebo automatiku ?
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Klima - manuál , nebo automatiku ?
Aha. Nejako som si totiz nevedel predstavit, ako sa ta automatika "bude snazit" bez toho A/C....
Santa Fe IV 2.2 CRDi 147kW A/T Premium (2019)
i30 III 1.6 CRDi 100kW A/T (7-DCT) NOW! (2017)
EX i40 CW 1.7 CRDi 104kW A/T (7-DCT) Business (2016)
EX i30 1.6 CRDi 85kW A/T (4st. hydrodyn.) Comfort (2009)
i30 III 1.6 CRDi 100kW A/T (7-DCT) NOW! (2017)
EX i40 CW 1.7 CRDi 104kW A/T (7-DCT) Business (2016)
EX i30 1.6 CRDi 85kW A/T (4st. hydrodyn.) Comfort (2009)
- Reklama
Re: Klima - manuál , nebo automatiku ?
Šlo by to v případě , kdybych to auto s klimou měl , ale když auto s klimou zatím nemám a chystám se za to uvalit životní úspory , tak potřebuju vědět a ujasnit si pojmy a funkce , jestli to vrazit do auta s automatickou klimou , nebo pouze za manuální ? Poslední názory mě nutí přehodnotit rozhodnutí a sáhnout raději po variantě s klimou automatickou . Za ten komfort si asi rád připlatím . Nebudu mít to auto na pár let , bude to dlouhodobá investice , tak ať to taky za to stojí . Tak díkylaufas píše:mi pripada, ze nekdo v aute jen sedel, cetl manual a ted teoretizuje. vzdyt to je jednoduchy. zkuste sednout, nastartovat a ty rezimy si vyzkouset. prumerne inteligentni clovek tu klimu zvladne pochopit ........
Re: Klima - manuál , nebo automatiku ?
Po zkušenostech s automatickou klimou mohu za sebe tvrdit, že by mě zcela uspokojila klima manuální. Jediné mínus bych viděl spíš jen v měně technoidně vzhlížejícím středovém panelu.
V poslední době totiž jezdím víc na manuál než automatiku, která je v nynějších vedrech po dlouhou dobu hodně hlučná (než se vychladí interiér). Raději pustím manuál, nastavím 16°C a to proto, aby se do studeného vzduchu nepřimíchával vzduch od radiátoru topení (to je setsakramentsky energeticky neefektivní) a větrák nastavím na nízké otáčky. Tak toto vnímám mnohem víc komfortněji než hučící a průvanová automatika, která fouká jen polostudený vzduch.
V poslední době totiž jezdím víc na manuál než automatiku, která je v nynějších vedrech po dlouhou dobu hodně hlučná (než se vychladí interiér). Raději pustím manuál, nastavím 16°C a to proto, aby se do studeného vzduchu nepřimíchával vzduch od radiátoru topení (to je setsakramentsky energeticky neefektivní) a větrák nastavím na nízké otáčky. Tak toto vnímám mnohem víc komfortněji než hučící a průvanová automatika, která fouká jen polostudený vzduch.
i30 1.6i CVVT COMFORT, ESP, MOONLIGHT BLUE, CZ 2009
Re: Klima - manuál , nebo automatiku ?
tak takSKV píše:Po zkušenostech s automatickou klimou mohu za sebe tvrdit, že by mě zcela uspokojila klima manuální. Jediné mínus bych viděl spíš jen v měně technoidně vzhlížejícím středovém panelu.
V poslední době totiž jezdím víc na manuál než automatiku, která je v nynějších vedrech po dlouhou dobu hodně hlučná (než se vychladí interiér). Raději pustím manuál, nastavím 16°C a to proto, aby se do studeného vzduchu nepřimíchával vzduch od radiátoru topení (to je setsakramentsky energeticky neefektivní) a větrák nastavím na nízké otáčky. Tak toto vnímám mnohem víc komfortněji než hučící a průvanová automatika, která fouká jen polostudený vzduch.
i30 1.4 + kn, 12/2007
Re: Klima - manuál , nebo automatiku ?
ja mozem za seba povedat ze manual mi maximalne vyhovuje.. hluk si regulujem sam.. maximalne pri nastupeni zapnem na minutku na plne gule nech vychladi interier a potom si dam vetrak tak na dvojecku a je to prijemne a tiche
auto klimu som sice neskusal ale z toho co tu ctam tak by som do automatu asi nesiel
auto klimu som sice neskusal ale z toho co tu ctam tak by som do automatu asi nesiel
Hyundai i30 1.4 START + Klima, vivid blue
Re: Klima - manuál , nebo automatiku ?
Hluk možná je,chvilku.Stačí auto trošku vyvětrat a potom pustit klimu.Já ji nechávám pár minut na 18°C,potom ji dám na 23°C a fakt nemám problém s hlukem.V pohodě to jede v klidu.
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
- Radim Brožek
- **
- Příspěvky: 363
- Registrován: 16 bře 2009, 15:37
Re: Klima - manuál , nebo automatiku ?
Bez automatiky se dá žít, ale s automatikou na to nemusíš tak často sahat, Stiskneš tlačítko a je to.
Jinak ten hluk já osobně řeším postupným ubíráním teploty. Než sednu do auta, tak těch 60st vyvětrám na venkovních 35 a pak klimu nastavím na takovou teplotu, kdy to nefouká na maximum a postupně teplotu snižuju. Jednak kvůli tomu hluku, ale hlavně kvůli teplotnímu šoku. Vlézt rozpálený do zimy není zrovna ok. A před dojezdem naopak.
Jinak ten hluk já osobně řeším postupným ubíráním teploty. Než sednu do auta, tak těch 60st vyvětrám na venkovních 35 a pak klimu nastavím na takovou teplotu, kdy to nefouká na maximum a postupně teplotu snižuju. Jednak kvůli tomu hluku, ale hlavně kvůli teplotnímu šoku. Vlézt rozpálený do zimy není zrovna ok. A před dojezdem naopak.
i30cw 1.6i Comfort, ESP, Moonlight blue, 04/2009, CZ
Re: Klima - manuál , nebo automatiku ?
samozrejme ani ja klimu nepustam naplno tak aby bola zima.. len aby sa trocha ochladl vzduch v aute (5-6 stupnov rozdiel oproti vonkajsej teplote) aby bolo prijemnejsie sedenie v aute... potom necham bezat vetrak na dvojke a uz ho nepotrebujem pridavat, len vo vynimocnych pripadoch... a vacsnou s dakym cestujem takze o klimu sa vacsinou stara spolujazdec, to je moja automatika
Hyundai i30 1.4 START + Klima, vivid blue
Re: Klima - manuál , nebo automatiku ?
Radim Brožek píše:Bez automatiky se dá žít, ale s automatikou na to nemusíš tak často sahat, Stiskneš tlačítko a je to.
Jinak ten hluk já osobně řeším postupným ubíráním teploty. Než sednu do auta, tak těch 60st vyvětrám na venkovních 35 a pak klimu nastavím na takovou teplotu, kdy to nefouká na maximum a postupně teplotu snižuju. Jednak kvůli tomu hluku, ale hlavně kvůli teplotnímu šoku. Vlézt rozpálený do zimy není zrovna ok. A před dojezdem naopak.
Tak ja sa moc ani nedivim ked niekomu ide na nervy ze mu huciklima na automat ked sadne do rozpaleneho auto a vyhuli to na 16.
Podla mna slusny kompromis je spojenie toho co napisal Radim plus Matysekul, a pre rychlejsie vychladenie ja este zapinam aj vnutorny okruh nech klima nemusi stale ochladzovat novy horuci vzduch.
Re: Klima - manuál , nebo automatiku ?
SKV, perfektně jsi vystihl moje pocity. Kdybch se rozhodoval znovu, tak bych asi sáhl po výbavě Classic Plus a utomat.klima by mi nechyběla. To spíš by mi chyběl ten kožený volant, ale zas bych uštřil pár penízů.SKV píše:Po zkušenostech s automatickou klimou mohu za sebe tvrdit, že by mě zcela uspokojila klima manuální. Jediné mínus bych viděl spíš jen v měně technoidně vzhlížejícím středovém panelu.
Jízda s klimou super, ale bez klimy, když není venku moc horko... pořád se mi zdá, že ať nastavím jakkoliv nízkou teplotu tak mi dovnitř posílá vzduch teplejší, než ten co je venku. A když už začínám ventilaci věřit, že ten vzduch přestala přihřívat, tak stačí zastavit někde v obchodě a po nastartování - chrst teplý vzduch do obličeje. Nakonec větráky raději vypnu a otevřu si okýnka (levé přední a pravé zadní, to pak příjemně profukuje), jenže zas ten hluk z venku. Zlatá felda s mechanickým štelováním .
Další věc co mně zaráží je zpožděná reakce čidla vnější teploty. Když odpoledne vyrazím z práce, tak mám na displeji nízkou teplotu z rána a začne stoupat až asi po kilometru jízdy. Na co to čidlo čeká? Dělá vám to taky?
Hyundai i30 , 1.4 CVVT Comfort + ESP , r.2009
Re: Klima - manuál , nebo automatiku ?
Cidlo je poplaseny. Sme na nakupu, auto stoji na primym slunku, ve stinu je 30 stupnu a teplomer po nastartovani ukazuje 16
Po par km uz tam je 28
Po par km uz tam je 28
i30 1.4 + kn, 12/2007
Re: Klima - manuál , nebo automatiku ?
Pokud je venku snesitelně (do 20 °C a nižší vlhkost), tak klimu nepoužívám, nastavím teplotu na Lo (zapne se mi klima a vnitřní cirkulace - ručně to vypnu) a větrák na 1 nebo 2. Pokud je vedro a auto stálo na slunci, provedu to stejné (jen větrák pustím na chvíli naplno) a navíc otevřu všechna okna. Po pár minutách zavřu okna, zapnu klima a nastavím udržování na 23-26 °C (vždy max o 5 °C méně, než je venku). Jinak s měřením vnější teploty nemám problém - žádné výrazné skoky...
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Re: Klima - manuál , nebo automatiku ?
U i30 je volba jednoduchá. Ona totiž doopravdy žádnou automatickou klimatizaci nemá. Resp. nemá to, co označují ostatní výrobci za automatickou klimatizaci a co má i reálné a opodstatněné výhody oproti manuálu. Vzhledem k tomu, že i30 má kompresor bez elektronické regulace (je to levnější), tak u manuálu i "automatu" jede furt naplno a největší rozdíl je, zda to ovládáš přes čudlíky a display, nebo přes jeden čudlík a regulátor. Takže si spíš vyber podle toho, co se Ti více líbí designově na palubce.
ex i30cw 1.6 CVVT Classic; Ulsan
Re: Klima - manuál , nebo automatiku ?
Mě zaujalo ( a nutí mě asi se přiklonit ke koupi digi ) na fungování té automatiky to , že na digitálu si nastavím např. 25 st. , zapnu AUTO a o nic se už nestarám . Ventilátor a směr vzduchu řídí automatika . A když venku přesáhne teplota těch 25 , tak bych akorát zapnul A/C a zase se o všechno postará automatika . V tom já vidím ten ,, komfort ,, - snad jsem ten princip pochopil takhle správně ?štaflík píše: i30 totiž doopravdy žádnou automatickou klimatizaci nemá.... Takže si spíš vyber podle toho, co se Ti více líbí designově na palubce.
Příklad : nedávno mě vezl známý s manuální klimou . Pořád něco šteloval - rychlos vent , ubíral a zase přidával chlad , stále přepínal směr , sem tam jen vnitřní okruh , natáčel mřížky . Nejenom , že mě pak pálilo v krku a bolelo nafoukané rameno , ale ještě ho to docela odvádělo od pozornosti . Buď s tou klimou neuměl zacházet , nebo jestli má takhle fungovat obsluha manuálu v realitě , tak to dám zase bod a příklon k digitálu .
Re: Klima - manuál , nebo automatiku ?
B. je správně Je to jednoduché. Máš klimačky, které mají několik tepelných senzorů po kabině (typicky min. vpředu-vzadu, vlevo-vpravo, nahoře-dole), aby se zohlednilo různé rozvrstvení teploty v autě+nárůst teploty osluněním. Ta klimačka si pak řekne: " áá, panáček chtěl 24°C, ale co to? u hlavičky vlevo má 27. Tak mu tam foukneme trošku chládku" A z patřičného výdechu foukne chladnější vzduch tam, kam patří. V reálu to tak není, protože ty senzory nedovolí, aby se udělal 3° rozdíl. To je automatika. No a tohle automat v i30 neumí. Má jen jedno čidlo teploty a pokud mu dá signál, že je u čidla o 3°C víc, než chce posádka, tak ubere teplý vzduch od motoru a fouká tak, až je u čidla požadovaná teplota. Což neznamená, že se Ti nepotí nohy a nemrzne hlava. Takže přesný popis automatiky u i30 je, že míchá vzduch od naplno běžícího kompresoru tak, aby dosahoval u čidla pod předním sklem požadované hodnoty. V řadě situací to ale zcela stačí. Upřimně - on je obrovský rozdíl mezi autem bez klimačky a s klimačkou ale malý mezi manuální, pseudoautomatickou, poloautomatickou nebo automatickou. Hlavně, že v tom autě nějak nakvrdláš rozumnou teplotu. Osobně pokud vybíráš i30 a je malý rozdíl mezi manuálem a automatem (při zohlednění další výbavy), tak vem určitě automat. Je tam trocha komfortu v ovládání navíc. Pokud je v tom velký finanční rozdíl, tak se to vykašli a jeď za ty prachy na dovolenou, nebo si kup silnější motor.Bohuš píše: Buď s tou klimou neuměl zacházet , nebo jestli má takhle fungovat obsluha manuálu v realitě , tak to dám zase bod a příklon k digitálu .
ex i30cw 1.6 CVVT Classic; Ulsan