budu měnit řetízek mezi vačkama, ale ještě mě napadlo, že asi nebude moc košér měnit jen ten. Přecijen kola na tom už taky asi nebudou nic moc, tak dřív než shodím vent. víko se chci zeptat, jestli je normální měnit jen řetěz nebo mám shánět ještě kola.
Mířím tím spíš na někoho, kdo dělá /-/ motory (Hujer ) pokud ale máte i někdo další zkušenosti, tak se podělte.
Lantra Kombi GLS 1.6 16V DOHC G4GR- LPG *97
Suzuki GS500E nyní v úpravě od Š120L a 100m skluzu po asfaltu
tak včera jsem to konečně zvládl udělat. Díky za návod, šlo to jako po másle. Jediný, co jsem dělal jinak, bylo, že jsem motorem (kvůli nastavení rysek( točil ráčnou nasazenou na matce rozvodového kola na vačce a ne za kola. Tudíž jsem auto nemusel zvedat.
Nejhorší na všem bylo čistění hlavy a vent.víka od zbytků silikonu. Taky mi to po nasazení nechtělo chytit a už ve mě byla malá dušička, protože bylo skoro 11 večer a znova rozdělávat se mi to fakt nechtělo. Nakonec to chytlo, ale šlo na tři a zjistili jsme, že nepálí 4. válec. Zničeho nic umřel káblík. Naštěstí jsem to dělal u kamoše v servisu a našel nějaký starý, tak jsem mohl aspoň dojet domů.
Teď jsem v práci a už mi leží na stole nový svíčky a kabely, tak je tam večer hodím a bude zase vše ok.
Jinak celá akce i s otravováním kvůli káblíku to trvalo ve dvou lidech rovný 2 hodiny +-5minut.
Lantra Kombi GLS 1.6 16V DOHC G4GR- LPG *97
Suzuki GS500E nyní v úpravě od Š120L a 100m skluzu po asfaltu
Dělám v obchodě s autodíly, tak jsem si ho objednal do práce. Pokud vím, tak se druhovýroba nevyrábí a experimentovat s řetězama v metráži a nechat to nýtovat, na to jsem neměl odvahu, takže jsem bral originál hyundai a ten stojí 713,--
Lantra Kombi GLS 1.6 16V DOHC G4GR- LPG *97
Suzuki GS500E nyní v úpravě od Š120L a 100m skluzu po asfaltu
já měl originál od automatejcek.cz asi za 600, přesně nevim, ale nebyl skladem, čekal jsem na něj skoro měsíc.
Já měl o víkendu taky prácičku. Měnil jsem přední kotouče. Koupenej stahovák se při stahování náboje i kotouče z ložiska rozletěl a to tak šikovně, že letící ocelová packa s háčkem fakt velkou rychlsotí (skoro jak když střelíte z praku) mi proletěla těsně kolem oka. Takže na nářadí fakt nešetřit. Stahovák jsem hodil do kopřiv a použil dvě matice a dva šrouby do dvou děr po průchozích šroubech držící kotouč k náboji a náboj vylisoval přes ně.
Na levém kole pohoda, náboj jsem stáhl a ložisko zůstalo celý. Zato na pravém kole jsem strhl a vyměnil snad tři šrouby po sobě, než jsem to vylisoval a to už mohlo být znamení, že něco pujde blbě. Ložisko nevydrželo a rozletěla se vnější řada kuliček. Složení ložiska do provozuschopného stavu nebylo možné, protože lože na vnějším kroužku bylo po smrti, stejně jako guferko. Vnitřní kroužek zůstal na náboji. Bylo pozdě večer a stál jsem před otevřenou garáží. Při provizorním složení na jednu řadu kuliček si to dobře nesedlo a při dotahování centr.matice se mi povedlo sjet závit na matici a částečně ho poškodit i na poloose.
Byla neděle večer a já měl v plánu v úterý odjet na dovolenou, takže pecka.
V pondělí ráno jsem obvolal a s kamarádem objel jeho autem shopy v Brně, protože na Vysočině, kde mi auto stálo, bych sehnal kulový. Ložisko jsem měl týž den, SKF za 1950, cenu jsem neřešil, já potřeboval v úterý odjet. Ve specializovaný prodejě spojovacího materiálu mi z částečně sjeté matice zjistil borec zkušeným okem závit M22x1,5 a nabídl tutéž korunovou matici za 200 bez dph. Nabídl i obyč matici bez drážek za 13Kč vč, daně, takže to byla jasná volba a vzal jsem hned dvě, kdyby se mi na první nepodařilo vhodně vyřezat flexou drážky pro závlačku. Nabídl i závitové očko, co jsem sháněl na prořezání závitu na poloose. Za litr bez daně. O 1km vedle v Brně jsem ho sehnal za 300 vč, daně. o další 2km vedle jsem sehnal i vratidlo za lepší peníze. Materiál jsem měl. Jel jsem zpět a auto s vyvaleným kolem co drželo u auta jen brzdovej třmen jsem rychlostí chůze s puštěnými blinkry dojel o 800m vedle na kopec ke známému, co má profi dílnu na auta tam mi vyměnil ložisko.
Nervy a peněz moc, ale v úterý jsem na tu dovolenou fakt odjel, čemuž jsem v neděli večer nevěřil. Sorry za OT
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
mirpie píše:já měl originál od automatejcek.cz asi za 600, přesně nevim, ale nebyl skladem, čekal jsem na něj skoro měsíc.
Já měl o víkendu taky prácičku. Měnil jsem přední kotouče. Koupenej stahovák se při stahování náboje i kotouče z ložiska rozletěl a to tak šikovně, že letící ocelová packa s háčkem fakt velkou rychlsotí (skoro jak když střelíte z praku) mi proletěla těsně kolem oka. Takže na nářadí fakt nešetřit. Stahovák jsem hodil do kopřiv a použil dvě matice a dva šrouby do dvou děr po průchozích šroubech držící kotouč k náboji a náboj vylisoval přes ně.
Na levém kole pohoda, náboj jsem stáhl a ložisko zůstalo celý. Zato na pravém kole jsem strhl a vyměnil snad tři šrouby po sobě, než jsem to vylisoval a to už mohlo být znamení, že něco pujde blbě. Ložisko nevydrželo a rozletěla se vnější řada kuliček. Složení ložiska do provozuschopného stavu nebylo možné, protože lože na vnějším kroužku bylo po smrti, stejně jako guferko. Vnitřní kroužek zůstal na náboji. Bylo pozdě večer a stál jsem před otevřenou garáží. Při provizorním složení na jednu řadu kuliček si to dobře nesedlo a při dotahování centr.matice se mi povedlo sjet závit na matici a částečně ho poškodit i na poloose.
Byla neděle večer a já měl v plánu v úterý odjet na dovolenou, takže pecka.
V pondělí ráno jsem obvolal a s kamarádem objel jeho autem shopy v Brně, protože na Vysočině, kde mi auto stálo, bych sehnal kulový. Ložisko jsem měl týž den, SKF za 1950, cenu jsem neřešil, já potřeboval v úterý odjet. Ve specializovaný prodejě spojovacího materiálu mi z částečně sjeté matice zjistil borec zkušeným okem závit M22x1,5 a nabídl tutéž korunovou matici za 200 bez dph. Nabídl i obyč matici bez drážek za 13Kč vč, daně, takže to byla jasná volba a vzal jsem hned dvě, kdyby se mi na první nepodařilo vhodně vyřezat flexou drážky pro závlačku. Nabídl i závitové očko, co jsem sháněl na prořezání závitu na poloose. Za litr bez daně. O 1km vedle v Brně jsem ho sehnal za 300 vč, daně. o další 2km vedle jsem sehnal i vratidlo za lepší peníze. Materiál jsem měl. Jel jsem zpět a auto s vyvaleným kolem co drželo u auta jen brzdovej třmen jsem rychlostí chůze s puštěnými blinkry dojel o 800m vedle na kopec ke známému, co má profi dílnu na auta tam mi vyměnil ložisko.
Nervy a peněz moc, ale v úterý jsem na tu dovolenou fakt odjel, čemuž jsem v neděli večer nevěřil. Sorry za OT
No nebylo by lepsi dat nejakemu mechosovi litr a on by ti to cele udelal za 2 hodky?
Accent 1.5 GT
Lantra 1.8 GT 94 , Lantra 1,6 GLS na dily
Trajet 2.0 CVVT 2005 momentálně na JIPce po manželčině zásahu. :-(
Trajet 2.0 CVVT 2006 plyn
Sonata 2.0 2002
H-100 Vodácký šmajchlkabinet s lůžkovou úpravou! :-)
mirpie píše:já měl originál od automatejcek.cz asi za 600, přesně nevim, ale nebyl skladem, čekal jsem na něj skoro měsíc.
Já měl o víkendu taky prácičku. Měnil jsem přední kotouče. Koupenej stahovák se při stahování náboje i kotouče z ložiska rozletěl a to tak šikovně, že letící ocelová packa s háčkem fakt velkou rychlsotí (skoro jak když střelíte z praku) mi proletěla těsně kolem oka. Takže na nářadí fakt nešetřit. Stahovák jsem hodil do kopřiv a použil dvě matice a dva šrouby do dvou děr po průchozích šroubech držící kotouč k náboji a náboj vylisoval přes ně.
Na levém kole pohoda, náboj jsem stáhl a ložisko zůstalo celý. Zato na pravém kole jsem strhl a vyměnil snad tři šrouby po sobě, než jsem to vylisoval a to už mohlo být znamení, že něco pujde blbě. Ložisko nevydrželo a rozletěla se vnější řada kuliček. Složení ložiska do provozuschopného stavu nebylo možné, protože lože na vnějším kroužku bylo po smrti, stejně jako guferko. Vnitřní kroužek zůstal na náboji. Bylo pozdě večer a stál jsem před otevřenou garáží. Při provizorním složení na jednu řadu kuliček si to dobře nesedlo a při dotahování centr.matice se mi povedlo sjet závit na matici a částečně ho poškodit i na poloose.
Byla neděle večer a já měl v plánu v úterý odjet na dovolenou, takže pecka.
V pondělí ráno jsem obvolal a s kamarádem objel jeho autem shopy v Brně, protože na Vysočině, kde mi auto stálo, bych sehnal kulový. Ložisko jsem měl týž den, SKF za 1950, cenu jsem neřešil, já potřeboval v úterý odjet. Ve specializovaný prodejě spojovacího materiálu mi z částečně sjeté matice zjistil borec zkušeným okem závit M22x1,5 a nabídl tutéž korunovou matici za 200 bez dph. Nabídl i obyč matici bez drážek za 13Kč vč, daně, takže to byla jasná volba a vzal jsem hned dvě, kdyby se mi na první nepodařilo vhodně vyřezat flexou drážky pro závlačku. Nabídl i závitové očko, co jsem sháněl na prořezání závitu na poloose. Za litr bez daně. O 1km vedle v Brně jsem ho sehnal za 300 vč, daně. o další 2km vedle jsem sehnal i vratidlo za lepší peníze. Materiál jsem měl. Jel jsem zpět a auto s vyvaleným kolem co drželo u auta jen brzdovej třmen jsem rychlostí chůze s puštěnými blinkry dojel o 800m vedle na kopec ke známému, co má profi dílnu na auta tam mi vyměnil ložisko.
Nervy a peněz moc, ale v úterý jsem na tu dovolenou fakt odjel, čemuž jsem v neděli večer nevěřil. Sorry za OT
No nebylo by lepsi dat nejakemu mechosovi litr a on by ti to cele udelal za 2 hodky?
vědět, že se mi rozletí ložisko a to tak blbě, že to nepřežije, tak jo, protože ten litr jsem tomu mechošovi za ochotu stejně dal (no kdo vám udělá auto ještě ten den, co mu ráno zavoláte), ale to mi ještě vyměnil brzdovou kapalinu, čímž jsem ho trcohu nasral , tedy další práce s odvzdušněním....
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997