i30_DC píše:franta_i30cw píše:i30_DC píše:Co se týče smlouvání slevy u prodejce, mám na to svůj názor jako vedoucí prodeje, jako prodejce ale i jako běžný zákazník.
Pokud není obchod pro nějakou ze stran výhodný, tak se neuzavře. Když už prodejce moc nevydělá na přímém prodeji, má šanci na servise a dalších doplňcích. Auto není houska, abych přišel a koupil za cenu, která je na krámě. Mě to srovnání "v Renaultu mi dali to a to, co Vy na to" přijde normální, samozřejmě slušně podané. Prodejce pak nabídku buď dorovná, nebo konkurenci dobře zná a zákazníkovi vychválí svůj model i za nepatrně vyšší cenu. Každá sleva z ceny auta se u normálního pracujícího člověka počítá. Tisícovky v lese nerostou a tvrdě se na ně dělá.
Když jsem kupoval auto, tak jsme vybírali mezi 3my modely (ceed, i30, focus) a kromě detailů rozhodla hlavně cena. Nejhorší byl Ford s přístupem: taková je cena (akční, dle katalogu) a nazdar. Proti konkurenci byl drahý, motor horší a dolů nešel. Výbavu nepřidal. Tak hold neprodal.
Ono celé to asi vyplývá z neznalosti marží pro zákazníka, který neví, co si ještě může dovolit.
Asi je to prodejní tajemství, ale kolik ty marže u aut typu i30 vlastně jsou?
Procenta? Desítky procent? A jsou z plné ceny, nebo z té akční.
Je to interní, ale to co můžu snad prozradit je že to rozhodně nejsou desítky procent a jsou z akčních cen
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
. Samozřejmě každý zákazník je jiný. Když Vím že to ten zákazník opravdu porovnává, rád mu nabídku at mi přinese například nabídku z Kii a ja se ji pokusím vyrovnat, samozřejmě s tí, že mu prodávám o něco jiné, řekněme lepší auto a za lepší věc se připlácí. Určitě to není tak že bysme zákazníkovi řekli - tady máš katalog, cenu, ber nebo neber. Každý obchod je individuální záležitost a každý je jiná osobnost a jde mu o něco jiného
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Sam jsem obchodnik (prodejce), sice ne v spotrebitelskem zbozi. Muj nazor: kazdy rozumny zakaznik chce co nejlepsi cenu, je to jeho naprosto opravneny zajem. Prodejce, ktery je dobrym obchodnikem, muze nabidnout benefity v ruzne podobe, at uz ve financni (slevy), zdarma vybava nebo sluzby. Jsem presvedceny, ze je rada veci, ktere prodejce skoro nic nestoji, ale pro zakaznika muzou mit relativne velkou hodnotu.
To uz samozrejme predpokladam, ze dobry prodejce umi zjistit, co zakaznik doopravdy chce (dopravni prostredek ... design ... znacku ... atd.) a umi mu nabidnout vhodny produkt (zrovna s tim hyundai nebude mit diky pestremu portfoliu problem) a vhodne jej prezentovat.
Me napr. nebyly nabidnuty skoro zadne nefinancni benefity a musel jsem si o ne rikat a navadet prodejce, skoda. Dovolim si tvrdit, ze jsem jednal s prodejce na rovinu a myslim, ze jsem rozhodne nebyl hruby nebo sprosty.
i30cw Steelgray, 1,4 cvvt, classic plus, Nošovice - koupeno 07/2009
![Obrázek](http://images.spritmonitor.de/358286.png)